امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

ملزومات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی


1401/07/27
کد خبر : 27076
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

ساخت سایت از یک سری نکات استاندارد پیروی می‌کند که رعایت آن موجب بهبود عملکرد سایت در ارتباط با کاربران می‌شود.

ساخت فروشگاه اینترنتی، دارای مزیت‌های فراوانی است. یکی از نکات مهم در این امر این است که دیگر به مکان فیزیکی برای ارائه محصولات نیازی نخواهید داشت و نیاز نیست که بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف اجاره مغازه کنید. همچنین در فروشگاه اینترنتی، شما می‌توانید در لحظه به هزاران نفر خدمات ارائه دهید و یک بازار گسترده با مشتریان زیاد بدست آورید.


 راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

ملزومات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

اول از همه برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید یک سری نکات اولیه را رعایت کنید. با استفاده از این نکات می‌توانید سایتی حرفه‌ای در اختیار داشته باشید.
این نکات اولیه عبارتند از:

1. تعریف محصول:

پیش از اقدام به ساخت سایت فروشگاه اینترنتی باید تصمیم بگیرید که چه محصولی را می‌خواهید بفروشید. سپس باید ببینید که آیا برای محصول انتخابی نیاز به انبار دارید؟ آیا محصول ارائه شده مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد؟ مشتریان شما از چه گروهی هستند؟
با پاسخ به این سوالات می‌توانید پتانسیل فروش خود را در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید.

2. انتخاب نام سایت:

یکی از نکات مهم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب نام مناسب است. نام سایت باید طوری انتخاب شود که که هم دارای مفهوم خاص باشد و هم در ذهن کاربران ماندگار شود. نامی که انتخاب می‌کنید باید به راحتی قابل خواندن و تایپ کردن باشد.


 راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

3. ثبت دامنه:

هر وب سایتی نیاز به آدرسی دارد که به آن دامنه می‌گویند؛ به عنوان مثال آدرس سایت سی فایو see5.net است؛ بنابراین شما باید نامی را برای دامنه در نظر بگیرید که کاربر توسط آن به سمت سایت شما هدایت شود.
برای انتخاب دامنه، شما می‌توانید از پرطرفدارترین پسوند‌های دامنه مثل com و ir استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که دامنه‌های دیگری نیز مانند net و info و... هم وجود دارند.
پس از انتخاب نام دامنه باید آزاد بودن آن و هزینه خرید را نیز بررسی کنید. برای بررسی و ثبت دامنه، یک سری سایت وجود دارد که به شما اطلاعات در دسترس بودن یا نبودن دامنه و هزینه هریک را ارائه می‌دهد. همانطور که می‌دانید قیمت ساخت سایت نیز یکی از عواملی است که برای صاحبان سایت مهم است؛ از این رو انتخاب شرکت‌های معتبر که به شما تضمین ارائه بهترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت را دهند امری ضروریست.
همچنین اگر بخواهید طراحی سایت را برون سپاری کنید، شرکت‌های معتبر در کنار خدمات طراحی سایت، دامنه را هم خودشان در اختیار شما قرار می‌دهند؛ به این صورت دیگر نیازی نیست شما به دنبال دامنه مناسب باشید. به عنوان نمونه سایت ساز سی فایو علاوه بر راه‌اندازی سایت حرفه‌ای، دامنه را هم به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

4. خرید هاست:

پس از انتخاب نام دامنه، برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی نیاز به محیطی در اینترنت دارید تا فایل را در آن بارگذاری کنید. این فضای ذخیره سازی بر روی سرور قرار دارد که همیشه به اینترنت متصل است و با استفاده از نرم‌افزار‌های دیگر، فایل‌های مربوط به سایت را به صفحات اینترنتی تبدیل می‌کند.
هاست انواع مختلفی دارد. یکی از هاست‌هایی که برای ساخت سایت بسیار مناسب است، هاست اشتراکی نام دارد.
5.طراحی وب سایت:
از این مرحله کار اصلی آغاز می‌شود. در کل می‌توان گفت سایت همان ویترین فروشگاه است؛ بنابراین برای اینکه ویترین زیبایی داشته باشید، باید سایت را به صورت ساده و حرفه‌ای طراحی کنید. در مرحله از ساخت سایت فروشگاهی باید بر مزایای خرید آنلاین توجه کنید تا پروسه خرید برای مشتریان ساده شود.
برای طراحی سایت می‌توانید از سیستم‌های مدیریت محتوا و قالب‌های آماده استفاده کنید. سیستم‌های مدیریت محتوا انواع گوناگونی دارد مانند:
·      وردپرس
·      جوملا
·      مجنتو
·      پرستاشاپ
·   اپن‌کارت
استفاده از این سیستم‌ها برای راه‌اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی موجب می‌شود تا در اعمال تغییرات خود بسیار راحت باشید.
بین این سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس محبوبیت بیشتری داشته و بیشتر استفاده می‌شود. همچنین برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی، وردپرس یک افزونه قدرتمند به نام ووکامرس دارد که تمامی امکانات لازم برای یک فروشگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما نصب و راه‌اندازی خود وردپرس بر روی هاست هم یک سری پیچیدگی دارد که ممکن است شما را سردرگم کند.


 راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی


برای جلوگیری از روبرویی با این پیچیدگی‌ها می‌توانید با استفاده از سایت ساز، سایت‌تان را راه‌اندازی کنید. سایت ساز سرویسی است که به‌ صورت خودکار سایت شما را با تمامی امکانات طراحی کرده و به شما تحویل می‌دهد.
سایت ساز سی فایو یکی از معتبرترین سایت سازها در سراسر کشور است که در کمتر از 5 دقیقه یک سایت حرفه‌ای بر پایه وردپرس به شما تحویل می‌دهد.

6. دریافت مجوز‌های قانونی و درگاه پرداخت:

برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی و استفاده از درگاه پرداخت شما نیاز به طی کردن پروسه‌های قانونی دارید. از آنجایی که سایت فروشگاهی، سایت خدماتی و فروش است لازم است که درگاه بانکی داشته باشد؛ پس باید مجوز بانکی داشته باشد تا مشتریان بتوانند با اطمینان از سایت خرید کنند.

7. تبلیغات:

پس از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کردید، باید آن را به همه معرفی کنید. شما می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و ارسال ایمیل سایت خود را معرفی کنید. در این قسمت، قطعا باید دانش بازاریابی دیجیتال و فروش را داشته باشید؛ در غیر این‌ صورت می‌توانید از یک شخص متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

8. پشتیبانی وب سایت:

پشتیبانی وب سایت جزو مهم‌ترین نکات است. ساخت وب سایت بخش اولیه کار است و پس از آن نگهداری و پشتیبانی آن است که حائز اهمیت است. با داشتن پشتیبانی 24 ساعته می‌توانید به مشتریان خود بهترین خدمات را ارائه دهید.

نکات مهم در انتخاب بهترین سایت ساز

در جواب سوال اینکه چگونه سایت بسازیم باید بگوییم که روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد؛ از این رو انتخاب روشی که بهترین خدمات را در کوتاه‌ترین زمان در اختیارتان بگذارد، امری مهم است. در انتخاب سایت ساز این نکته را باید در نظر داشته باشید که شرکتی که انتخاب کرده‌اید بتواند بهترین خدمات را در کم‌ترین زمان و پایین‌ترین هزینه به شما ارائه دهد. همچنین تمامی استاندارد‌های لازم برای یک وب سایت در آن رعایت شده باشد؛ استانداردهایی از قبیل سرعت بالا، امنیت درگاه پرداخت، عناصر مطابق با سئو، معماری قوی سایت وغیره.
سایت ساز سی فایو می‌تواند بهترین پیشنهاد برای برای طراحی سایت ارزان و حرفه‌ای باشد؛ چرا که این سایت ساز علاوه بر طراحی سایت، دامنه و قالب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27076
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید