امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معیار مهندس ها برای انتخاب بهترین لپ تاپ چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26240
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 25 نفر

آیا بهترین لپ تاپ بازار را می‌شناسید؟ اصلا اطلاق واژه‌ی بهترین لپ تاپ درست است؟ با چه معیارهایی باید بهترین لپ‌تاپ بازار را شناسایی کنیم؟ در این یادداشت قصد داریم تا برخی از ویژگی‌ها و معیارهایی که یک لپ تاپ خوب باید برای مقاصد کاربری گوناگون، مثلا به عنوان لپ تاپ مهندسی دارای آن باشد را برشماریم.
 سپس کمی هم درباره‌ رمز ارزها و قانون‌های مرتبط با آن به بحث بنشینیم و ببینیم که آیا در صورت معامله در این بازار کارمان با قانون و وکیل سایبری خواهد افتاد یا خیر؟

بهترین لپ تاپ محصول کدام برند است؟

بسیاری از افراد برای انتخاب لپ تاپ محبوب خود پیش از هر چیز به برند آن توجه می‌کنند. برخی نیز در پاسخ به سؤال درباره‌ی بهترین لپ تاپ بدون مکث لپ تاپ مک را مطرح می‌سازند. هر چند ناظران بازار لپ تاپ و کارشناسان سخت‌افزار تاکنون چنین دیدگاهی را به کرات زیر سؤال برده‌اند.
البته با وجود چیزی که عنوان کردیم واقعا نمی‌توان گفت توجه به برند سیاست نادرستی برای انتخاب بهترین لپ تاپ است. چیزی که باید درک کنید که هر برندی کیفیت‌های خاصی را ارائه می‌نماید و کاربران نیز با توجه به آن‌ها لپ‌تاپ‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب می‌کنند.
یعنی کیفیت بیش از آن که یک مفهوم عینی باشد یک درک ذهنی و احساسی است. برخی از بهترین لپ تاپ ها تنها سرعت در محاسبات و پردازش پرقدرت را می‌خواهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند لپ تاپی را در اختیار داشته باشند که سطح یکسانی از کیفیت را در مدت زمان طولانی ارائه کند.


 بهترین لپ تاپ


برخی دیگر نیز می‌خواهند لپ تاپ آنان ارزان قیمت و مقرون به صرفه یا زیبا و فاخر باشد. هر یک از برندهایی که در بازار به آنان برخورد می‌کنید در یکی از این دسته‌ها جای می‌گیرند. علاوه بر آن هر برند معتبری محصولات خود را در چندین دسته ارائه می‌کند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

لپ تاپ مهندسی چیست؟

مثلا سری zen در برند لپ تاپ ایسوس لپ تاپ‌هایی زیبا و باریک هستند که مانند برند سرفیس به عنوان لپ تاپ مهندسی شناخته می‌شوند. در حالی که سری‌های نیترو و پردیتور لپ تاپ ایسر، یا راگ در لپ تاپ ایسوس محصولات مناسب گیمینگ می‌باشند.
البته معیارهای شناسایی لپ تاپ مهندسی ممکن است میان کاربران متفاوت باشند و برخی سری‌های گیمینگ را نیز به نوعی لپ تاپ مهندسی به شمار آورند. در حقیقت تعریف مشخصی برای لپ تاپ مهندسی وجود ندارد.
یک لپ تاپ مهندسی به طور خلاصه لپ‌تاپی است که دارای قدرت پردازشی بالا باشد. برخی نیز ویژگی‌هایی مانند قابل حمل بودن، عمر باتری بالا، زیبایی و حتی مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت را نیز برای آن برشمرده‌اند. باید گفت که برای این موضوع تعریف مشخصی وجود ندارد.
تمام این موضوع با توجه به نیازهای کاربر تعیین می‌شود. ممکن است کاربر یاد شده یک مهندس برق یا حتی یک کارمند یقه سفید مانند حسابدار، مدیر مالی و یا وکیل سایبری یا دیگر دعاوی دادگستری باشد.


 بهترین لپ تاپ


معیار‌های انتخاب بهترین لپ تاپ

گفتیم که تعیین معیاری مطلق برای انتخاب بهترین لپ تاپ تقریبا کاری غیرممکن است. با این وجود برخی ویژگی‌های فنی را می‌توان برای داوری میان محصولات گوناگون در نظر گرفت.
در این باب نخست باید به تجهیزات سخت افزاری لپ تاپ‌ها اشاره کرد. مهمترین قسمت هر لپ تاپ چیپست اصلی و پردازنده‌ی مرکزی نصب شده روی آن است. در برخی لپ تاپ‌ها پردازنده‌ی گرافیکی با این چیپست ادغام گشته و در برخی دیگر پردازنده‌ی گرافیکی به صورت مجزا وجود دارد. معمولا هدف از این ادغام کاهش انرژی مصرفی لپ تاپ و کاهش حجم آن است.
 واضح است که چنین کاری به بهای کاهش توان فنی سخت‌افزاری انجام خواهد شد. بهترین لپ تاپ برای شما مدلی است که میان این ویژگی‌ها تعادل ایجاد نماید.
گذشته از آن چیزی که در این پردازنده‌ها بیش از دیگر موارد مهم است نسل پردازنده‌های یاد شده و مدل آن‌هاست. معمولا گفته می‌شود که پردازنده‌های اینتل و انویدیا از مدل‌های مشابه ای‌ام‌دی یا رادئون برتر هستند. اما می‌دانیم که چنین گزاره‌ای در بسیاری موارد نقض می گردد.
جز آن باید به استفاده از حافظه‌ی اس اس دی، نسل‌ها و حجم رم و نیز کیفیت صفحه‌ی نمایش لپ تاپ اشاره نمود.

ماینینگ رمز ارزها با لپ تاپ مهندسی

به شکل خلاصه باید عنوان کنیم که شما با لپ تاپ‌ها، دیگر امکان ماینینگ برای رمزارزها را ندارید. پس اگر می‌خواهید که از سخت افزار لپ تاپ خود برای چنین کاری استفاده کنید باید به شما بگوییم که در حال خرید محصول اشتباهی هستید.


 بهترین لپ تاپ


البته استخراج رمزارزها در کشور ما غیرقانونی شمرده شده و در صورت اتهام دادستانی ممکن است نیاز به مشاوره با وکیل سایبری یا وکیل جرایم رایانه‌ای پیدا کنید.
گفتنی‌ست اصطلاح وکیل سایبری معمولا برای توصیف وکیلی به کار می‌رود که به اتهامات مرتبط با فضای مجازی و اینترنت رسیدگی و از آن‌ها دفاع می‌نماید. هرچند معمولا این دسته وکلا توانایی رسیدگی به کلیه‌ی دعاوی مرتبط با بندهای قانون جرایم رایانه‌ای مصوب ۸۸ را دارا می‌باشند.
سئواینجا یک شرکت خدمات طراحی و پشتیبانی سئو سایت است. با مراجعه به وب سایت ما ب آدرس اینترنتی https://seoinja.com به بازار تجارت الکترونیک در قرن جدید هجری وارد شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26240
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید