امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

معیارهایی که در خرید یک سرور اچ پی باید در نظر گرفت


1401/07/27
کد خبر : 27651
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 23 نفر

شاید بشود سرور های اچی پی  Tower و Rackmount از ملاحظات ضروری هنگام خرید هستند. اگر به دنبال سرور HP هستید، این مهم ترین عاملی است که باید در نظر داشته باشید. تعدادی از سرورهای سری HPE ProLiant توسط این شرکت موجود است که قبل از اینکه نگاهی عمیق‌تر به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع داشته باشیم، معرفی خواهند شد.


سرور های اچی پی


سرورهای HP ProLiant DL با رک بهینه شده بر اساس الزامات امنیتی سرور صنعتی ساخته شده اند و برای استقرار رک طراحی شده اند.
سرورها یا برج های مستقل برای سازمان های متوسط و کوچک HP ProLiant ML هستند. این سرورها برای استفاده با زیرساخت ابری، هیبریدی یا داخلی شرکت شما مناسب هستند.
از نظر قدرت پردازش، سرورهای HP Apollo در مدیریت حجم عظیمی از داده ها عالی هستند.
سیستم های HP ProLiant BL مبتنی بر دیسک پایه و اساس این خط هستند. آنها منحصرا برای استفاده در محفظه های تیغه طراحی شده اند و نباید در جای دیگری قرار گیرند. هدف سرورهای Blade به حداکثر رساندن فشردگی و کنترل پذیری در یک ناحیه رک معین است.
عصر جدیدی در پردازش نرم افزارهای مهم، شتاب تجزیه و تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و پردازش های سنگین توسط سرورهای HP Superdome Flex آغاز شده است. توسعه پذیری با طراحی ماژولار و موازی سرور امکان پذیر شده است.


سرور های اچی پی


در یک زمینه ترکیبی یا ابری، می توان از سرورهای HP Synergy blade استفاده کرد.
سرورهای HP ProLiant ML از نظر کارایی چیزی از سری DL کم ندارند، اما بهترین نکته در مورد این سری ها این است که به رک وابسته نیستند و در مشاغل کوچک و متوسط قابل استفاده هستند. با این حال، این سرورها ممکن است در داخل رک نیز قرار گیرند. سرورهای ML100 و ML300 دو مورد از محبوب ترین گزینه ها در این دسته هستند.
انعطاف پذیری، مقیاس پذیری و تداوم کسب و کار همگی از نقاط قوت سرورهای HP ProLiant ML هستند. این سرورها کنار گذاشته شده اند. به عبارت دیگر، این سرورها در مقایسه با سرورهای سری DL هیچ ایرادی ندارند و مزیت های دیگری نیز دارند، از جمله اینکه به رک وابسته نیستند.


سرور های اچی پی


مادربرد سرور از نوع سرور سری ProLiant ML ممکن است تا دو CPU را در خود جای دهد. ممکن است یک ترابایت رم نیز به سیستم اضافه شود. از هر سیستم عامل و برد تخصصی مانند iLO علاوه بر بسیاری از نرم افزارهای مجازی سازی، مدیریت و امنیت موجود استفاده کنید.
در سرورهای اچ پی، تعداد کاربران و میزان قدرت پردازشی رایج ترین نیازها هستند. مدل هایی که می توانند تعداد زیادی کاربر یا حجم زیادی از پردازش را مدیریت کنند باید مورد استفاده قرار گیرند.
سرورهای سری ProLiant ML را می توان ارتقا داد یا به سرورهای سری ProLiant DL منتقل کرد اگر سازمان شما کمی شلوغ است و کاربران بیشتری دارد و به نرم افزار سنگین تری نیاز دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این حرکت مستلزم تنظیمات قابل توجهی در اتاق سرور و زیرساخت شبکه است.

سرور HP ProLiant DL

سرورهای Rackmount همچنین به عنوان سرورهای rackmount شناخته می شوند زیرا در یک رک نصب می شوند و از سرورهای ML قدرتمندتر هستند. طیف گسترده ای از انواع و نسل های سرور در اینجا گنجانده شده است. تقریباً همه چیزهایی که بسیاری از کاربران در مورد انواع مختلف سرورهای HP می دانند در این سری خلاصه شده است که طیف گسترده ای از مدل های سرور HP را پوشش می دهد. تعدادی سرور محبوب در این سری وجود دارد که شامل دو و چهار CPU و همچنین 24 تا 96 اسلات رم می باشد که آن ها را به اندازه کافی برای پردازش و ارائه خدمات برای کاربران قدرتمند می کند.
با استفاده از سرورهای Recomont، کاربران به منابع سرور دسترسی کامل دارند. آنها با جدیدترین نوآوری های سخت افزاری HP سازگار هستند و ممکن است برای افزایش قدرت، امنیت یا ذخیره سازی روی هر قطعه سخت افزاری قرار داده شوند.
با استفاده از سرور HP ProLiant DL، می توانید هر سیستم عامل HP یا Microsoft را اجرا کنید. این سرورها قابلیت اجرای انواع سیستم عامل از جمله لینوکس را دارند.
بسیاری از بخش ها و شرکت های خدماتی از سرورهای ProLiant DL استفاده می کنند و بیشترین فروش را در میان سرورهای HP دارند. اگر به دنبال راه اندازی یک شبکه جامع هستید، سرورهای خط ProLiant DL یک انتخاب عالی هستند.
مدیریت نرم افزار، نظارت، امنیت و ویژگی های ذخیره سازی سرورهای ProLiant DL درجه یک هستند.

سرور همه کاره از HP ProLiant

سرور HP ProLiant BL با ردپایی کوچکتر در رک و قدرت پردازش بالاتر، یک انتخاب عالی است. سیم کشی آنها آسان است و انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر سرورهای این کلاس مصرف می کنند.
Server Blade Enclosure یک سرور Blade Enclosure نوعی سرور Blade است. بلیدها بردهای نازک و مدولار هستند که هر کدام یک سرور مستقل هستند که ممکن است به یک برنامه خاص اختصاص داده شوند.


سرور های اچی پی


قبلاً اشاره شد که این شکل از سرور blade کابل کشی را آسان می کند، زیرا فقط یک کابل به هم ریخته برای همه سرورهای Blade Enclosure مورد نیاز است. از طرف دیگر، رویکرد Rack Mou نیاز دارد که هر سرور کابل خاص خود را داشته باشد. ممکن است یک ماوس، صفحه کلید و مانیتور به هر سرور ProLiant BL متصل شود. نتیجه نهایی کاهش مصرف انرژی است. در مراکز داده، سرورهای Blade به طور فزاینده ای برای صرفه جویی در فضا و بهبود مدیریت سیستم مورد استفاده قرار می گیرند

سرور آپولو از HP

 سرور های اچی پی


خانواده سرور آپولو که به عنوان HP Apollo شناخته می شود، خطی از سرورهای با چگالی بالا است که برای سرعت و کارایی بهینه شده است. همه این مؤلفه ها بر روی یک سرور قرار می گیرند و بسته به میزان داده های در حال تجزیه و تحلیل، ذخیره و محاسبه می توانند بزرگ یا کوچک شوند. این در هنگام مواجهه با کارهای سنگین بسیار مفید است. عملکرد محاسبات گروهی و محاسبات ابری خصوصی در این سرورها به لطف فناوری خنک کننده آب، دو برابر سریعتر از سیستم خنک کننده هوا است. سرورهای اچ پی آپولو به دلیل چگالی عالی، عملکرد عالی و سازگاری، برای طیف وسیعی از مشاغل ایده آل هستند.

سرور Superdome Flex از HP

 سرور های اچی پی


SGI که قبلاً Silicon Graphics بود، توسط HPE با هدف ادغام تخصص دو شرکت به منظور ادامه توسعه ابزارهای پردازش داده‌های قدرتمندتر خریداری شد. وقتی نوبت به طراحی پردازنده های سطح کلان می رسید، تیم های طراحی هر دو شرکت مشتاق یافتن راه حلی بودند. HP Superdome Flex در کمتر از یک سال به عنوان نتیجه تلاش های این پروژه به بازار ارائه شد.
سرور HP Superdome جایگزین دیگری است که در پردازش ماکرو با سرورهای IBM رقابت می کند. اگر به دنبال سیستمی هستید که به شما امکان انتخاب از بین انواع مختلف پردازنده های اینتل را بدهد، HP Superdome Flex جدیدترین و بهترین در این مجموعه راه حل ها است. دارای یک قفسه 32 سوکتی است.


 سرور های اچی پی


سیستم‌های محاسباتی با حافظه پایگاه‌های اطلاعاتی بزرگ ممکن است با سرعتی که قبلاً شنیده نشده بود پردازش شوند و با صبر نکردن برای خواندن اطلاعات از هارد دیسک‌های کندتر در حافظه، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. تا 48 ترابایت داده را می توان به سرعت با حافظه سرور HP Superdome Flex تجزیه و تحلیل کرد.

سرور Synergy توسط HP

سرورهایی که تاکنون در مورد آنها خوانده ایم، برای ایجاد یک شبکه بر اساس مفاهیم شبکه استاندارد کار کرده اند. همه سرورها تلاش کرده‌اند تا فناوری‌های مجازی‌سازی مانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی را به کار ببرند، اما به دلیل ماهیت قدیمی بسیاری از زیرساخت‌ها، توسعه کامل آن‌ها در این دسته امکان‌پذیر نیست. در غیاب سرورهای HP، هیچ گزینه ای وجود نداشت. بنابراین HP سرورهای مختلفی را برای بازار ارائه کرد.


سرور های اچی پی


سرورهای HPE Synergy، رایانش ابری HP، مجازی‌سازی، هوش مصنوعی، ارتباطات بی‌سیم و شبکه‌های پرسرعت همگی توسط سرورهای HPE Synergy پشتیبانی می‌شوند. هیچ مدل سرور HP وجود ندارد که بتواند با سرورهای HPE Synergy در مورد قابلیت ها و قابلیت ها رقابت کند. ممکن است مقدار قابل توجهی از رم و حافظه SSD در این سرورها استفاده شود. علاوه بر این، این سرور HP تنها در نوع خود است که می تواند تمام هسته ها را پشتیبانی کند.

Synergy Server

 به مشتریان این امکان را می دهد که با ترکیب رم و CPU با ظرفیت بالا با تعداد زیادی هسته، ماشین های مجازی یا فضای ابری قدرتمند ایجاد کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27651
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید