امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معرفی کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران


1401/07/27
کد خبر : 26275
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 19 نفر

یکی از مهم‌ترین عواملی که به یادگیری این درس پرطرفدار کمک می‌کند انتخاب کتاب کمک ‌آموزشی مناسب است. یکی از برترین کتاب های کمک درسی، کتاب زبان جامع مبتکران است. دانش آموزانی که می خواهند بهترین رتبه ی کنکور را کسب کنند، تهیه ی این کتاب برای آن ها بسیار ضروری می باشد. پاسخ دادن به تست های کنکور یکی از مسئله های مهم است که داوطلبان قبل از این که در کنکور شرکت کنند باید آشنایی کامل با آن پیدا کنند. به همین دلیل در کتاب زبان جامع مبتکران تست هایی قرار دارد که هر داوطلبی که می خواهد نتیجه ی مثبت در کنکور بگیرد باید آن را مطالعه نماید. با خواندن تست های این کتاب داوطلبان می توانند تمام نکات مهم کتاب درسی پایه های گوناگون را مرور کنند و علاوه بر این با سوال های کنکوری نیز آشنا شوند و به موفقیت در کنکور برسند. یکی از مهم‌ترین عواملی که به یادگیری این درس پرطرفدار کمک می‌کند انتخاب کتاب کمک ‌آموزشی مناسب است. یکی از این آثار کتاب زبان جامع مبتکران اثر دکتر شهاب اناری و روزبه شهلابی است. کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران شامل حدود462 صفحه است که شاید در نگاه اول تا حدودی حجیم به نظر برسد ولی با توجه به این امر که این کتاب تک‌ جلدی دربرگیرنده تمامی مطالب کتاب‌ های PROSPECT ، VISION و نیز شامل بسیاری از تست‌های گوناگون در مباحث مختلفی می باشد که  این حجم قابل ‌قبول است. تمامی دروس کتاب با بخش درس‌نامه آغاز می‌شود. درس‌نامه شامل نکات اصلی و مفاهیم اولیه هر مبحث می‌باشد که به‌طور کامل و جامع توضیح داده‌ شده است. لحن بیان درس‌نامه بسیار شیوا و روان است و جای هیچ ابهامی را برای خواننده به‌جا نمی گذارد. در قسمت درس نامه کادر هایی تحت عنوان نکات تکمیلی آورده شده است که مخصوص دانش‌آموزان قوی و علاقه‌مند می‌باشد. در انتها بخش درس‌نامه جدولی با عنوان جمع‌بندی آمده است که دانش‌آموزان می‌توانند مطالب بیان ‌شده را بسیار سریع در زمان کوتاه مرور کنند. پس از قسمت درس ‌نامه با تست ‌های متنوعی روبرو می‌شویم که به‌ جرئت می‌توان ادعا کرد آزمودن ‌ها کاملاً استاندارد و نکته دار هستند و به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند :
    تست‌های سطح یک
    حاشیه کتاب درسی- صورت تمرینات و کتاب کار
    تست‌های نوادگان شکسپیر
    تست‌های مروری
    تست‌های کنکور
از دیگر نقاط قوت کتاب جامع زبان مبتکران وجود پاسنامه کاملاً تشریحی برای کلیه تست‌های تالیفی و کنکوری مطرح ‌شده در کتاب می‌باشد. به این صورت که کلیه گزینه‌ها مورد بررسی قرارگرفته و حتی دلیل غلط بودن گزینه ‌های مختلف تحلیل ‌شده است. نکته‌ای که کمتر داوطلبی به آن توجه می‌کند اهمیت درک مطلب و کلوز تست است که در کتاب زبان جامع مبتکران به این فنون و مهارت‌ها بسیار توجه شده است. در قسمت آخر هر فصل پس از تست ‌های تالیفی و کنکوری آورده شده است و سعی شده به داوطلب روش‌های موثر و سریع را برای پاسخگویی به این دسته از سوالات آموزش دهد در انتهای هر فصل یک آزمون 25 سوالی تالیف شده است که از آن می‌توان به ‌عنوان شبیه ساز کنکور یاد کرد که شامل 4 سؤال گرامر و 5 سؤال واژگان و 5 سؤال کلوزتست و دو متن 4 سوالی است. نکته جالب آزمون‌های جامع کتاب این است که زمان پاسخگویی آن که 20 دقیقه بوده و در بالای صفحه نوشته شده است که هدف آن آشنایی هرچه بیشتر داوطلبان با فضای آزمون‌های تستی و کنکور سراسری است. در قسمت انتهایی کتاب بخشی تحت عنوان ضمیمه آمده است که تمامی نکات مهم سال‌های هفتم تا دوازدهم را در برمی‌گیرد که شامل ۵ بخش است:
    افعال چندکلمه ای
    هم آیی های مهم
    اصطلاحات
    پیشوندها و پسوندهای ضروی
    افعال با قاعده و بی قاعده
کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران مطالب و سوالات بسیار زیادی را دربرمی گیرد. بنابراین منبعی کامل برای دانش‌آموزان و حتی دبیران درس زبان انگلیسی به شمار می‌رود. ویرایش کتاب به صورت دقیق بررسی شده است به‌گونه‌ای که مشکلی در آن به چشم نمی خورد. کاغذ مورد استفاده در کتاب کاملاً با کیفیت بوده و تم رنگی مطالب و جدول های گوناگون مباحث را از هم متمایز کرده و باعث جذابیت هرچه بیشتر کتاب شده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26275
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید