امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معرفی کتاب دینی سفیر خرد


1401/07/27
کد خبر : 26385
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 23 نفر

یکی از دروس عمومی که اهمیت بالایی دارد درس دین و زندگی است. دین و زندگی در کنکور ضریب ۳ دارد. تعداد ۲۵ سوال از این درس در کنکور طراحی می شود و ۱۷ دقیقه زمان دارید یعنی هر سوال را در ۴۲ ثانیه باید پاسخ دهید.
دین و زندگی یکی از درس های سنگین و حفظی برای کنکور سراسری است و شاید مطالعه ی آن برای داوطلبان کنکوری سخت باشد.‌
در کنکور سراسری ۱۵ تست از آیات و ۱۰تست از متن طراحی می شود.
شما به راحتی می توانید با مطالعه ی دقیق این درس درصد بالایی در آن کسب کنید و رتبه ی خود را جا به جا کنید.
البته فقط مطالعه ی  کتاب درسی کافی نیست زیرا شما باید یک یا دو کتاب کمک درسی و تستی هم داشته باشید تا هم بتوانید با سوالات کنکور آشنا شوید، خودتان را در فضایی شبیه به کنکور تصور کنید و یاد بگیرید که چگونه زمان خود را مدیریت کنید.
یکی از بهترین کتاب های کمک درسی و تستی کتاب های دینی سفیر خرد است.
در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از این کتاب ها به دست آورید.  


کتاب دینی سفیر خرد


۱)کتاب دین و زندگی سفیر خرد پایه دهم و یازدهم :
این کتاب تالیف استاد مسلم بهمن آبادی است و ۳۵۰ صفحه و ۲۵۷۱ تست دارد. این کتاب منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی است. این کتاب برای دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای، ریاضی، تجربی و کاردانش برای موفقیت در کنکور سراسری مناسب می باشد.
یک نکته ی جالب در مورد کتاب این است که در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد ۱۱ سوال از کتاب سفیر خرد مطرح شد به همین دلیل مورد توجه بسیاری از دانش آموزان قرار گرفت.
درسنامه ی کتاب به صورت نمودار درختی بیان شده است و کلمات مهم و کلیدی با رنگ آبی مشخص شده تا داوطلب به راحتی بتواند کلمات کلیدی را تشخیص داده و بر آن ها متمرکز شود.
تست های کتاب به صورت آزمایشی و تالیفی بیان شده و شامل سه بخش :
•    سوال های تالیفی و خط به خط
•    سوال های کنکور سال های پیش
•    سوال های آزمایشی
این کتاب شامل پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که نویسنده فقط گزینه ی صحیح را توضیح نداده بلکه علت نادرست بودن سایر گزینه ها را نیز توضیح داده است.
مولف در بین پاسخ های تشریحی نکات تستی و کنکوری را هم بیان کرده است.
سوالات آزمون های آزمایشی همچون قلم چی، گاج و سوالات کنکور هم در این کتاب وجود دارد تا داوطلبان با سوالات کنکور آشنا شوند.
هم چنین در این کتاب به آیات و احادیث توجه زیادی شده است زیرا سوالات مفهومی بیشتر از این قسمت طراحی می شود. در بخش آیات و احادیث در کتاب دینی سفیر خرد نیز با رنگ دیگری نکات مهم مشخص شده است.
قابل ذکر است که همه ی آیات و روایات کتاب درسی در این کتاب کمک درسی همراه با نکات آورده شده است پس از  این بابت نگران نباشید.
۲) کتاب دین و زندگی سفیر خرد پایه دوازدهم :
مولف این کتاب نیز آقای مسلم بهمن آبادی است و ۲۸۸ صفحه و ۱۲۶۰تست دارد. این کتاب برای رشته های ریاضی، تجربی و انسانی مناسب است و آن ها می توانند از این کتاب برای کنکور سراسری کمک بگیرند.


  کتاب دینی سفیر خرد


درسنامه های این کتاب هم مانند کتاب قبلی به صورت نمودار درختی بیان شده و نکات مهم با رنگ آبی مشخص شده تا داوطلبان بتوانند بر آن نکات بیشتر متمرکز شوند. آوردن درسنامه ها به صورت نمودار درختی از خلاقیت مولف بوده و مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است.
در دینی سفیر خرد ابتدا آیه و ترجمه ی آن بیان شده سپس در یک کادر دیگر پیام آیه و نکات مهم مطرح شده است.
هم چنین در این کتاب یک بخش نکات طلایی  وجود دارد که آیاتی که در سال های گذشته در آزمون ها مطرح شده بود و ارتباطی با آیه ی کتاب داشت در این بخش آورده شده است.
بعد از پایان درسنامه هم تست های مربوط به آن به ترتیب قرار دارد. تست های خط به خط، تست های ترکیبی و تست های کنکوری قرار دارد.
این کتاب دارای پاسخ نامه ی تشریحی نیز می باشد که علاوه بر گزینه ی صحیح علت نادرست بودن بقیه ی گزینه ها هم بیان شده است. به شما توصیه می کنیم که اگر پاسخ سوالات را صحیح زدید حتما پاسخنامه ی تشریحی را مطالعه کنید، زیرا در بین پاسخنامه ی تشریحی نکات طلایی و کلیدی نیز بیان شده است.
پاسخنامه ی این کتاب شکل آموزشی دارد زیرا همه ی توضیحات در این قسمت بیان شده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26385
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید