امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

معرفی هواپیمایی قشم ایر (ایرلاین اقتصادی)


1401/07/27
کد خبر : 28432
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

سفر با هواپیما بسیار هیجان‌انگیز و راحت است. به‌ویژه انتخاب این وسیله برای سفرهای طولانی گزینه خوب و مناسبی می‌شود. هواپیماها هم مثل هر وسیله نقلیه دیگری زیرمجموعه تعدادی از شرکت‌ها هستند. شرکت‌های هواپیمایی مختلفی در ایران پروازهای داخی و خارجی را پشتیبانی می‌کنند. هرکدام از این شرکت‌ها ویژگی و خدمات خاصی را برای مسافرها فراهم کرده‌اند. بین این شرکت‌ها، هواپیمایی قشم ایر یکی از ایرلاین‌های خصوصی و معتبر در ایران است. رضایت و استقبال مسافرها از این ایرلاین نشان می‌دهد که هواپیمایی قشم ایر خدمات ارزشمندی برای مسافرهایش دارد؛ البته سابقه طولانی و فعالیت در بخش ناوگان هوایی هم در اعتبار این ایرلاین، تأثیرگذار است. بد نیست بدانید با توجه به نوع ایرلاین، هزینه بلیط‌ها هم تغییر می‌کند؛ پس اگر قصد سفر با هواپیمایی قشم ایر را دارید، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا بشوید. دانستن این اطلاعات به شما در انتخاب بلیط کمک زیادی می‌کند.

تاریخچه هواپیمایی قشم ایر

شروع فعالیت این ایرلاین به سال 1372 می‌رسد و آن را به اسم فراز قشم می‌شناختند. شرکت هواپیمایی فراز قشم در ابتدا فقط دو هواپیمای اجاره‌ای داشت؛ اما بعد از سه سال با اجاره هواپیماهای پهن‌پیکر و گسترش ناوگان هوایی، پروازهای بیشتری را به مجموعه اضافه کرد. هواپیمایی فراز قشم را در سال 1388 به هلدینگ توسعه سورینت قشم واگذار کردند. این شرکت در سال 1391 اسم ایرلاین را به هواپیمایی قشم ایر تغییر داد. این تغییر شروعی برای فعالیت‌های رسمی این ایرلاین بود. امروزه این مجموعه زیر نظر وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

ناوگان هواپیمایی قشم ایر

 خدمه هواپیمایی قشم ایر


هواپیمایی قشم ایر ناوگان‌های مختلفی برای سفرهای داخلی و خارجی دارد. ظرفیت این ناوگان‌ها بیشتر از 3000 صندلی است. تعداد ناوگان‌های این ایرلاین به 21 فروند هواپیمای ملکی می‌رسد که اسم‌ایشان را برایتان می‌گذارم.
چهار فروند فوکر 100؛
پنج فروند ایرباس 600-300؛
پنج فروند آر-جی؛
سه فروند ایرباس 320؛
چهار فروند فوکر 50.

کلاس های هواپیمایی قشم ایر

خوب است بدانید کلاس‌های نرخی در سه دسته اکونومی، بیزینسی و فرست کلاس هستند. هواپپیمایی قشم ایر برای پروازهای داخلی، کلاس پرواز اکونومی (اقتصادی) را مهیا کرده‌ است؛ اما در پروازهای بین‌المللی کلاس بیزینسی هم وجود دارد. صندلی‌های این کلاس نسبت به کلاس اکونومی راحت‌تر و بزرگ‌تر است. به همین خاطر مسافرها برای سفرهای طولانی از آن استقبال می‌کنند.

پروازهای داخلی قشم ایر

این ایرلاین بیشتر شهرهای ایران را پشتیبانی می‌کند و در طول هفته به 29 مقصد پرواز دارد. شهرهای بزرگ و خیلی از شهرهای کوچک ایران بخشی از این مقاصد هستند.  مثلاً تهران؛ مشهد؛ تبریز؛ بندرعباس؛ زاهدان؛ کرمانشاه؛ قشمغ شیراز؛ اصفهان؛ ساری؛ اهواز؛ یزد؛ بوشهر؛ گرگان؛ اردبیل؛ ارومیه؛ سنندج؛ زابل؛ بندر ماهشهر؛ خوی؛ بندر چابهار؛ رشت؛ سهند؛ سنندج؛ بیرجند؛ کرمان؛ جاسک؛ لار و آبادان.
پروازهای داخلی این ایرلاین در سه دسته پروازهای چارتری قشم ایر، پروازهای لحظه آخری و پروازهای سیستمی موجود هستند. بعد از انتخاب تاریخ پرواز، می‌توانید از ارزان‌ترین تا گران‌ترین قیمت بلیط‌های قشم ایر را ببینید. باجه‌های پذیرش مسافر در پروازهای داخلی فقط تا 20 دقیقه قبل از پرواز هواپیما فعالیت می‌کند. به همین خاطر اگر بلیطتان را از ایرلاین قشم ایر خریده‌اید، یک‌ونیم ساعت زودتر به فرودگاه بروید.  

پروازهای خارجی قشم ایر

 پروازهای خارجی قشم ایر


هواپیمایی قشم ایر از آن دسته ایرلاین‌هایی است که پروازهای زیادی به مقاصد خارج از کشور دارد. بعضی از شهرهای اروپایی و آسیایی و خاورمیانه در لیست این مقاصد هستند که اسمشان را برایتان می‌گذارم. ترکیه (استانبول، ازمیر، اسپارتا)؛ عراق (بغداد، نجف، سلیمانیه)؛ امارات متحده عربی (دبی)؛ عمان (مسقط)؛ ارمنستان (ایروان)؛ گرجستان (تفلیس)؛ روسیه (مسکو، سن پترزبورگ، سوچی)؛ بلغارستان (صوفیه، وارنا)؛ رومانی (بخارست)؛ قبرس (لارناکا)؛ صربستان (بلگراد)؛  کرواسی (زاگرب)غ آلمان (هامبورگ)؛ بلژیک (بروکسل)؛ هندوستان (گوا) و تایلند (بانکوک). اگر قصد دارید با این ایرلاین به سفرهای خارجی بروید، مقصد را جست‌وجو کنید و قیمت و ویژگی‌های هر بلیط را بخوانید.
یکی از نکته‌های مهم در سفرهای خارجی ساعت رفتن به فرودگاه است. اگر بلیط مقصد خارج از کشور را از این ایرلاین خریده‌اید، باید سه ساعت زودتر خودتان را به فرودگاه برسانید. زیرا باجه‌های پذیرش بلیط در پروازهای خارجی، 60 دقیقه قبل از زمان پرواز بلیطی را قبول نمی‌کنند.

میزان بار مجاز در سفر با قشم ایر

هر مسافری می‌تواند بخشی از بارهایش را در کابین هواپیما بگذارد. مثلاٍ وسایل و مدارک شخصی، وسایل باارزش، پالتو یا پتو، چتر یا عصا، کیف دستی، کتاب جیبی، دوربین عکاسی کوچک، گهواره کوچک دستی، غذای کودک و لپ‌تاپ. در بخش کابین‌ها نمی‌توانید حجم زیادی از مواد خوراکی را همراهتان ببرید. همچنین بردن لوازم تیز و لوازم آرایشی با حجمی بیشتر از 100 میلی‌لیتر ممنوع است. بردن بار به بخش کابین قوانین دیگری هم دارد. مثلاً اندازه ساک‌های دستی نباید بیشتر از 115 سانتی‌متر باشد. همچنین مسافرهای کلاس عادی مجاز هستند فقط پنج کیلو بار به داخل کابین ببرند.  
وسایل‌های اصلی و سنگین را در بخش نگهداری بارها می‌گذارند. فراموش نکنید که هواپیمایی قشم ایر در این بخش مسئولیتی در برابر گم‌شدن وسایل ارزشمند مثل جواهرات و مدارک ندارد. اگر بخشی از وسایلتان آسیب دید، می‌توانید فرم مخصوص آن را پر کنید تا واحد امور جامه‌دان راهنماییتان کنند. حداکثر مقدار بارها در پروازهای بین‌المللی تا 30 کیلوگرم است. همچنین اندازه هر بسته باید 158 سانتی‌متر باشد.

قوانین مربوط به سفر کودکان با قشم ایر

برای کودکان کمتر از دو سال باید 10 درصد از هزینه بلیط را بپردازید و نیازی به رزرو صندلی ندارد. برای کودکان دو تا 12 سال، پرداخت 50 درصد از هزینه بلیط ضروری است. کودکان پنج تا 12ساله هم می‌توانند بدون والدین با این ایرلاین سفر کنند؛ البته باید فرم کودک بدون همراه را برای آن‌ها پر کنید.

نحوه خرید بلیط هواپیما قشم ایر

 نحوه خرید بلیط هواپیما قشم ایر


برای خرید بلیط قشم ایر باید به یکی از سایت‌های فروش بلیط بروید. در کادر بالای صفحه مبدأ، مقصد و تاریخ پرواز را مشخص کنید و گزینه جست‌وجو را بزنید. در کمتر از چند ثانیه لیستی از بلیط‌ها را می‌بینید. نگاهی به سمت راست صفحه بیندازید و در منوی ایرلاین‌ها، قشم ایر را انتخاب کنید. با این کار، سایت بلیط‌های مربوط به این ایرلاین را به شما نشان می‌دهد. بعد از انتخاب بلیط، مراحل خرید را تا ثبت نهائی ادامه بدهید.

قوانین استرداد هواپیمایی قشم ایر

کنسلی بلیط در این ایرلاین قوانین مختلفی دارد. اگر تا ساعت 12 روز قبل از پرواز، بلیط را کنسل کنید، باید بین 30 تا 50 درصد جریمه بدهید. اگر بلیطتان را از  ساعت12 روز قبل از پرواز تا دو ساعت باقی‌مانده به پرواز کنسل کنید، 60 تا 70 ئرصئ ضرر می‌کنید. کارشناس‌ها بعد از بررسی فرم کنسلی باقی‌مانده هزینه را به شما برمی‌گردانند.

چرا باید با قشم ایر سفر کنیم؟

هواپیمایی قشم ایر خدمات خوبی را برای مسافرها فراهم می‌کنند. خلبان‌ها و کادر پرواز این مجموعه توانمند هستند و مراحل آموزشی مختلفی را گذرانده‌اند. این ایرلاین از نیروهای باتجربه، جوان و مسلط به علم روز استفاده می‌کند. این شرکت قطب‌های مختلفی در تهران (فرودگاه امام خمینی و مهرآباد)، فرودگاه جزیره قشم  و کیش دارد.

اطلاعات تماس هواپیمایی قشم ایر

آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید لشگری (جاده مخصوص کرج)، روبروی سه راه فرودگاه خیابان شهید ریاحی، پلاک 12، ساختمان قشم ایر.
تلفن: 02147999
نمابر: 02144696612
سال تأسیس: 1372
ایمیل: [email protected]
سایت: https://www.qeshm-air.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28432
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید