امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

معرفی محله چوکور در استانبول


1401/07/27
کد خبر : 28742
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر
در این‌مقاله می‌خواهیم درباره محله چوکور در استانبول صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره محله چوکور در استانبول بیشتر بدانید یا قرار است با تور استانبول به ترکیه سفر کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید. برای خرید تور ترکیه و شهر های دیگران مثل استانبول به لینک https://www.alibaba.ir/tour/turkey-istanbul مراجعه کنید.

معرفی محله چوکور

محله چوکور جوما یکی از بهترین محله‌های استانبول است و مسافران زیادی برای بازدید آن، وقت می‌گذارند. این‌محله بخشی از منطقه بی اوغلو است و تاریخی طولانی و جذاب دارد. مغازه‌های فروش وسایل آنتیک و عتیقه‌جات در این‌محل زیاد هستند و چشمان مسافران را مجذوب خود می‌کنند. موزه و عتیقه‌فروش‌های محله از بهترین دیدنی‌های آن هستند و محله چوکور را با آن‌ها می‌شناسند.

بعد از خرید بلیط های پرواز تهران به استانبول ترکیه نوبت به گشت و گذار د رکوچه ها و محله های زیبای استانبول می رسد. در ادامه مقاله می‌خواهیم معرفی کاملی از این‌محله داشته باشیم و مطالبی را درباره آن بیان کنیم تا شما قبل از سفر به استانبول، اطلاعات کاملی از آن داشته باشید. اگر با یکی از تور‌های استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، حتما درباره برنامه‌های سوال بپرسید و وقتی را برای بازدید از محله چوکور اختصاص دهید. موضوع را موقعیت محله چوکور در استانبول و نحوه دسترسی به آن شروع می‌کنیم.

موقعیت و نحوه دسترسی به محله چوکور استانبول

جالب است بدانید محله چوکور در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. گفتیم که محله چوکور استانبول محله‌ای زیبا در منطقه بی اوغلو است. چوکور در زبان ترکی به معنای دره است و جوما معنی جمعه می‌دهد. دلیل نام‌گذاری این‌محله نماز جمعه‌ای است که در سال 1453 سلطان محمد فاتح بعد از تسلط برای استانبول در این‌محل خوانده است. با انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و تراموا می‌توانید به محله چوکور جوما بروید. اگر به استانبول سفر کرده باشید یا مطالب کمی هم درباره آن بدانید، حتما میدان معروف تکسیم را در آن می‌شناسید.

این مطلب را هم بخوانید: هتل مشهد نزدیک حرم سه ستاره

معرفی محله چوکور در استانبول

برای دسترسی به محله چوکور بهتر است ابتدا به میدان تکسیم بروید. اگر می‌خواهید با اتوبوس بروید، کافی است اتوبوس شماره 54E را سوار شوید تا در حدود 20 دقیقه به محله چوکور برسید. با تراموا خط T2 نیز حدود نیم ساعت بعد در محله چوکور خواهید بود. اگر اهل پیاده‌روی هستید مسیر زیبایی هم در انتظار شما است که مستقیم حدود 15 دقیقه است ولی اگر بخواهید از زیبایی‌های مسیر بیشتر دیدن کنید، احتمالا زمان بیشتری طول می‌کشد تا محله چوکور برسید. حال که می‌دانید چطور باید به محله چوکور بروید بهتر است کمی درباره دیدنی‌ها و جاذبه‌های آن صحبت کنیم.

دیدنی‌ها و جاذبه‌های محله چوکور استانبول

مغازه‌ها و سازه‌های محله چوکور جلوه جالبی دارند و تماشای آن‌ها می‌تواند موقعیت خوبی برای مسافران باشد. اگر با تور استانبول به ترکیه سفر می‌کنید، حتما زمان مناسبی را برای قدم‌زدن در محله چوکور اختصاص دهید. تماشای دیدنی‌های محله چوکور شما را به موزه‌ای دعوت می‌کند که پر از زیبایی و جلوه‌های هنری، تاریخی و فرهنگی است.

قدمت برخی ساختمان‌های محله به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و حتی از دوره عثمانی و قران پانزدهم میلادی نیز ساختمان‌هایی در محله چوکور باقی مانده است. عتیقه‌فروشی‌ها، انواع گالری‌های هنری و موزه معصومیت نیز از دیگر دیدنی‌های محله چوکور هستند که مسافران را به بازدید از آن ترغیب می‌کند. حتی اگر چیزی نخرید دیدن عتیقه‌فروشی‌های خیابان‌های محله چوکور می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای شما باشد. اگر هم اهل هنر و تاریخ هستید، فقط زمانی را در محله برای گشت‌وگذار قرار دهید تا زیبایی‌های آن را از نزدیک لمس کرده باشید.

مغازه مدرن تریح، مغازه اسلی گونشیرای و مغازه الا تورکا از عتیقه‌فروشی‌های معروف محله هستند که بهتر است سری به آن‌ها استانبول و بلوک آرت. موزه معصومیت نیز با آثار جذابی آماده است تا شما را به دنیایی تاریخی و زیبا ببرد. در ادامه درباره این‌موزه که یکی از جاذبه‌های مهم محله چوکور است، اطلاعاتی را بیان می‌کنیم.

معرفی محله چوکور در استانبول

موزه معصومیت محله چوکور استانبول

یکی از دیدنی‌های مهم محله چوکور جوما، موزه معصومیت است. تعداد زیادی از مسافران و راهنما‌های تور استانبول برای بازدید از موزه معصومیت به محله چوکور جوما می‌روند. این‌موزه را نویسنده‌ای ترکیه‌ای با نام اورهان پاموک تاسیس کرد. نام موزه نیز از نام کتاب همین نویسنده گرفته شده است.

کتاب موزه معصومیت درباره طبقه اشراف دهه 70 ترکیه بوده و نوع زندگی آن‌ها را توضیح داده است. آقای پاموک اشیا، لباس‌ها و وسایل جالبی را از آن‌دوره جمع‌آوری کرده و در موزه قرار داده است. با تماشای این‌وسایل حس نوستالژیک و جالب را دریافت می‌کنید که اورهان پاموک قصد داشته شما را با آن آشنا کند.

سخن آخر

آیا تا‌به‌حال به استانبول سفر کرده‌اید؟ اگر اهل هنر، تاریخ و تماشای دیدنی‌های قدیمی یا اشیای عتیقه هستید، محله چوکور جوما استانبول موقعیت خوبی برای شما خواهد بود. به محله چوکور جوما بروید و لحظاتی را در آن قدم بزنید تا از تماشای بافت سنتی و ترکیب آن با سازه‌های مدرن لذت ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28742
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید