امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

معرفی سه دوربین کاربردی کانن


1401/07/27
کد خبر : 26933
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

 در این مقاله به بررسی چندین دوربین محبوب کانن موجود در بازار و نمایندگی رسمی کانن در ایران می پردازیم.

دوربین کانن 250d

دوربین کانن 250d از بهترین دوربین ها و انتخاب های مخصوص ولاگر ها و یا حتی عکاس های معمولی می باشد. دوربین کانن 250d با طراحی ساده و جمع و جور و در عین حال بسیار کاربردی دارای یک صفحه نمایش لمسی تاشو و چرخان که باعث می شود بتوانید از نمای روبرو یا نمای خود برای فیلم یا عکس سلفی به خوبی استفاده کنید. این دوربین دارای حسگر APS-C CMOS با رزولوشن 24.2 مگاپیکسلی است و می تواند در بازه ISO بین 100 تا 25600 با قابلیت لنز های قابل تعویض برای آماتور ها یا حرفه ای ها بسیار مناسب باشد.


دوربین کاربردی کانن


نکته قابل توجه این دوربین ، auto focus یا قدرت تمرکز اتوماتیک و قابلیت تشخیص اشیا و انسان به طور قوی تری نسبت به مدل های قبلی دوربین کانن می باشد. به طوری که به راحتی و سرعت بالا می توانید شروع به فیلمبرداری و عکسبرداری در این حالت بکنید بدون آنکه مجبور به تنظیمات دستی فوکوس و تمرکز باشید. ممکن است برخی فکر کنند که طراحی و مشخصات این دوربین به 200d شباهت زیادی دارد؛ اما نکته کلیدی و قابلیت مهم دوربین کانن 250d نسبت به مدل های قبلی اش، پردازش گر قوی DIGIC 8 برای فیلمبرداری 4k و سیستم ردیابی چشم قوی تر برای تشخیص انسان در live view می باشد.
 همچنین حسگر دوربین کانن 250d با فوکوس و تمرکز خودکار Dual Pixel CMOS AF می تواند به شما کمک کند که به راحتی و سرعت در فیلم ها یا عکس ها فوکوس لازم را به صورت اتوماتیک انجام دهید. نکته مهم دیگر برای این دوربین قابلیت استفاده از بسیاری از لنز ها با توجه به طراحی به اندازه آن می باشد. به طور مثال با خرید دوربین کانن 250d یکی از از هایی که حتما باید برای عکاسی در نظر داشته باشید، لنز EF 50mm f1/8 STM می باشد که بسیار مناسب برای عکاسی پرتره و ایجاد عمق میدان مناسب برای پس زمینه های بوکه و محو می باشد.


دوربین کانن m50 mark ii

دوربین کانن m50 mark ii دوربین فوق العاده 24 مگاپیکسلی، دارای سنسور قوی CMOS، دارای سیستم فوکوس یابی خودکار 143 نقطه ای Dual Pixel CMOS AF ، دارای عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری با کیفیت 4k، دارای پردازشگر قدرتمند و بروز DIGIK8، حساسیت ایزو بین 100 تا 25600 است.
این دوربین مناسب برای حرفه ای ها و تازه کار ها می باشد. اگر یک تازه کار و آماتور در دنیای عکاسی باشید و ایده ای برای شروع عکاسی و نحوه کار با دوربین را ندارید، مطمئنا با در دست گرفتن دوربین کانن m50 mark ii می توانید متوجه شوید که هر دکمه چه کار می کند و به چه دردی می خورد.


 دوربین کاربردی کانن


 می توان گفت که تمام دکمه ها،صفحه نمایش ال سی دی و .. در جای درست خود قرار گرفته اند و در حقیقت چیز پیچیده ای راجع به آن وجود ندارد. وجود یک صفحه نمایش لمسی و تاشو و چرخان، کار را برای ولاگر ها و تولید کنندگان محتوایی که دسترسی به فرد دوم برای فیلمبرداری ندارند بسیار راحت کرده است. به طور مثال یک تولید کننده محتوا به صورت ویدیویی می تواند به راحتی دوربین کانن را روبه روی خود گذاشته ، و همزمان که خود را در صفحه نمایش آن مشاهده می کند به راحتی از خود فیلم بگیرد یا اینکه گزارشی را تهیه کند.
 همچنین با صفحه نمایش لمسی آن می توانید به راحتی استفاده از یک گوشی موبایل، تنظیمات دوربین خود را تغییر دهید. به همین دلیل است که دوربین کانن m50 mark ii را به user friendly  بودن آن (به معنای تعامل راحت و تجربه خوب کاربر با محصول) آن می شناسند چرا که کار با آن به راحتی کار با یک گوشی لمسی می باشد. مدل دیگری شبیه به همین دوربین از کانن به نام mark i نیز وجود دارد که خصوصیات آن بسیار شبیه به دوربین کانن m50 mark ii می باشد. اما اگر قصد هزینه کردن برای این مدل و این مشخصات دوربین کانن را دارید بهتر است به خرید دوربین کانن m50 mark ii بپردازید چرا که دوربین کانن m50 mark ii نسبت به مدل mark i آن ، بازه ISO بیشتری را در بر می گیرد و این به معنای آن است که سنسور این دوربین مقدار حساسیت بیشتری نسبت به نور کم نشان می دهد و عملکرد بهتری را خواهد داشت.

دوربین کانن r6

دوربین کانن r6 دوربین قوی و محبوب بین طرفداران و کاربران کانن با قابلیت فیلمبرداری 4k و سنسور CMOS با دارا بودن سیستم فوکوس خودکار قدرتمند 1053 نقطه ای و پردازنده ی استثنایی DIGIK X با بدنه ای با مقاومت بسیار بالا و کاملا مناسب برای فیلمبرداری و عکسبرداری در طبیعت و فضای باز می باشد. کانن طرفداران خود و دوستداران عکاسی در طبیعت را با طراحی بدنه بسیار مقاوم شگفت زده کرده؛ به طوری که این دوربین به راحتی در فضای باز در مقابل حرارت، باد، باران و ضربه، مقاوم می باشد.


 دوربین کاربردی کانن


 همچنین قابلیت تثبیت کنندگی و لرزش گیری قوی آن بسیار مناسب برای عکس برداری و فیلمبرداری در حین راه رفتن یا حرکت زیاد می باشد. همچنین این دوربین قابلیت عکسبرداری تا 20 فریم بر ثانیه را دارد. بنابراین این ویژگی ها همراه با یک تثبیت کننده قوی تعبیه شده در دوربین و مقاومت بالای آن ، دوربین کانن r6 را به یک دوربین رویایی برای عکاسان ماجراجو در طبیعت و فضای باز تبدیل کرده است. همچنین اگر برای موضوعات و سوژه های در طبیعت قصد عکاسی ندارید نیز می توانید از قابلیت عکسبرداری قوی این دوربین در فضا های بسته یا خانه استفاده کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26933
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید