امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

معرفی سه دوربین پرفروش کانن در سال 2021


1401/07/27
کد خبر : 26923
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 24 نفر

این دوربین های پرفروش عبارتند از: دوربین کانن  2000D، دوربین کانن  850D ، دوربین کانن 90D که هرکدام در رنج قیمتی خود جزء
پرفروش ترین دوربین های کانن می باشند.
هرکدام از دوربین ها با توجه به نوع کارکرد کاربران و میزان هزینه ی مورد نظر آنها برای خرید دوربین می تواند گزینه ای ایده آل برای آنها باشد.
بطورکلی شرکت کانن رده ی بندی دوربین هایش را براساس تعداد رقم های آنها درنظر می گیرد، به این معنی که از دوربین های 4 رقمی برای مبتدیان شروع کرده تا دوربین های تک رقمی که برای کاربران حرفه ای می باشد خاتمه می یابد، پس ترتیب این دوربین ها از مبتدی به حرفه ای بترتیب 2000D، 850D  و  90Dمی باشد که در ذیل به ترتیب به تفسیر هرکدام خواهیم پرداخت:
ابتدا به تشریح ویژگی های دوربین  2000Dکه ازران ترین دوربین DSLR شرکت کانن می باشد می پردازیم

دوربین کانن 2000D

دوربین  2000Dجدیدترین مدل از سری چهاررقمی های کانن می باشد که در سال 2018 آغاز به تولید شد
این دوربین برای افراد مبتدی و کسانی که تازه شروع به عکاسی کرده اند مناسب بوده و پاسخگو نیاز های آنها می باشد .
این دوربین با برخورداری از تکنولوژی پیرفته روز و قیمتی مناسب برای مشتاقان عکاسی که به تازگی به این عرضه وارد شده اند گزینه ای مناسب و فوق العاده می باشد که در کنار امکانات و کیفیت قابل قبول دارای قیمت مناسبی می باشد. این دوربین دارای یک حسگر 24 مگاپیکسلی از نوع CMOS می باشد که نسبت به مدل قبلی خود، دوربین  1300Dکه 18 مگاپیکسل بود ارتقا یافته است.
همچنین با دارا بودن پردازشگر DIGIK4+ امکان ثبت تصاویر با کیفیت عالی تحت هر شرایطی را فراهم میسازد و بخاطر داشتن وزنی کمتر از 500 گرم و جنس بدنه ی منیزیومی  ترکیب شده از پلاستیک فشرده بسیار خوش دست و سبک می باشد و لذت عکاسی را برای کاربران تازه کار دو چندان می کند. علاوه بر آن وجود برآمدگی با اندازه مناسب در سمت راست دوربین مـثل تمام دوربین های عکاسی کانن، آن را به دوربینی خوش دست تبدیل کرده است.


 دوربین کانن


بطور کلی این دوربین دارای 9 نقطه فوکوس یابی خودکار با عکاسی پی در پی 4 فریم بر ثانیه می باشد. حساسیت سنسور یا همان محدوده ی ایزو این دوربین از 100 شروع شده و تا 6400 قابل تغییر است که می تواند تا 12800 ارتقاء یابد که این اعداد با توجه به رنج قیمت این دوربین بسیار مناسب و درخور توجه هست. این دوربین دارای کیفیت فیلمبرداری FULL HD در فرمت های 24 25 30 فریم بر ثانیه می باشد.
دوربین عکاسی  2000D دارای مد تنظیمات خودکار دستی فیلتر های عکاسی می باشد، همچنین این دوربین دارای سیستم های WIFI و NFC می باشد که به وسیله ی آن براحتی در کوتاه ترین زمان ممکن عکس های خود را به موبایل انتقال دهید که کار را برای کاربران راحت تر کرده است همچنین این دوربین دارای یک مانیتور 3 اینچی ثابت و ویزور چشمی اپتیکال با پوشش می باشد.
در کل اگر به دنبال دوربینی با کیفیت مناسب و خوش دست با قابلیت تنظیمات دستی و تعویض لنز با قیمتی پایین هستید 2000D همان چیزی است که شما برای به آن نیاز دارید و با خیال راحت می توانید به خرید آن مبادرت ورزید و توصیه ما به شما می باشد.
خوب حالا به بررسی دوربین عکاسی  850D رسید، یک دوربین سبک وزن ولی با کارایی زیاد و کیفیت فوق العاده.

دوربین کانن 850D

این دوربین جدیدترین سری از دوربین های سه رقمی کانن می باشد که آنرا می توان تلفیقی از 80D،77Dدانست. از نظر ظاهری این دوربین کاملا شبیه به  800D می باشد و تنها تفاوت آن می توان در فلش آن که صورت دستی شده است دانست و از نظر کارایی بسیار پیشرفته تر از آن و حتی مدل دو رقمی کانن  77D می باشد.
دوربین  850D با حسگر 24 مگاپیکسلی از نوع همراه با پردازنده جدید و بسیار قوی امکان عکاسی پی در پی 7 فریم بر ثانیه را ایجاد کرده است. تعداد نقاط فوکوس خودکار این دوربین 45 نقطه می باشد و دارای امکان فیلمبرداری با کیفیت  می باشد. دامنه ی ایزو این دوربین 100 تا 25600 می باشد و تا 51200 قابلیت ارتقا دارد همچنین سرعت شاتر این دوربین از 4000/1 تا 30 ثانیه قابل تغییر است.
حسگر APC-S بکار رفته در این دوربین بسیار مناسب برای عکاسی در نور کم می باشد و امکان عکاسی در محیط بسته که میزان شدن نور کم می باشد را برای کاربر فراهم می کند.


 دوربین کانن


این حسگر کنترل زیادی روی عمق میدان دید دارد و تصاویر بسیار شفافی را ثبت می کند.
دوربین عکاسی  850D دارای یک صفحه نمایش لمسی قابل چرخش در تمام زوایا می باشد که امکان فوکوس خودکار و تعقیب سوژه در فیلم برداری را بسیار راحت می کند. همچنین این دوربین دارای یک منظره یاب اپتیکال به سطح پوشش بزرگ نمایی 82% می باشد.
دوربین کانن  850D امکان فیلم برداری با کیفیت 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و FULL HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه دارا می باشد که همراه با سیستم Dual Auto Focos بسیار کار فیلم برداری را راحت و با کیفیت کرده است.
سیستم لرزشگیر 5 محوره این دوربین لرزش های بوجود آمده در هنگام فیلمبرداری را به خوبی خنثی می کند.
همچنین سیستم ضبط صدای استریو و دارا بودن جک 35 میلی متری ورودی میکروفون از مزایای این دوربین برای فیلم برداران و بلاگر ها می باشد.
دوربین عکاسی 850d دارای قابلیت انتقال تصاویر بوسیله WIFI و Bluetooth می باشد و به راحتی و با استفاده از برنامه Camera Connect میتوان تصاویر را به سرعت به دستگاه های هوشمند منتقل نمود.
باتری این دوربین یک باطری از نوع لیتیوم یون با ظرفیت حداکثر 800 عکس با ویزور و 310 عکس بصورت Live view می باشد. بدنه این دوربین بسیار سبک با وزنی تقیریبا 510 گرم و از جنس آلیاژ منیزیم می باشد که کار را برای عکاسان نیمه حرفه ای و حتی حرفه ای تر بسیار لذت بخش کرده است.
در پایان با توجه توضیحات گفته شده اگر به دنبال یک دوربین DSLR با وزن کم و قیمت مناسب با کارایی و کیفیت بالا چه برای عکاسی و چه برای فیلمبرداری هستید بدون شک  850D در حال حاظر بهترین گزینه برای شماست که می توانید هر آنچه از یک دوربین خوب انتظار دارید برآورده کند.
و حالا در پایان می خواهیم به بررسی دوربین عکاسی کانن  90D بپردازیم

دوربین کانن 90D

دوربین کانن  90D جدیدترین مدل از سری دوربین های 2 رقمی کانن می باشد که در بین همه ی رده های خود یکی از قدرتمند ترین دوربین های حال حاظر از نظر عکاسی و فیلم برداری می باشد. این دوربین مدل کاملا بروزرسانی شده ی 80d است و هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری پیشرفت های قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود داشته است.
دوربین عکاسی  90D دارای یک سنسور 32.5 مگاپیکسلی می باشد که با توجه به آن می توان عکس های با سایز بزرگتر و جزئیات بیشتر را به ثبت رساند و هم تا جایی که بخواهید می توانید تصاویرتان را کراپ کنید و این برای گرافیست ها و عکاسان حیات وحش بسیار عالی می باشد.
این سنسور قدرتمند وقتی در کنار پردازنده جدید و فوق العاده DIGIK 8 قرار می گیرد، کارایی خود را به طرز چشمگیری به نمایش خواهد گذاشت. دوربین  850D به لطف استفاده از این پردازشگر قدرتمند قادر به عکاسی پی در پی با سرعت 11 فریم در ثانیه می باشدکه این خود گویای قدرت این دوربین می باشد. این قابلیت هم برای عکاسان ورزشی و هم برای عکاسان مدلینگ بسیار قابل اهمیت است.


 دوربین کانن


این دوربین شامل 45 نقطه فوکوس یابی خودکار فوق سریع می باشد، که به لطف آن می توان هر سوژه متحرکی را به سرعتردیابی و شناسایی کرد.
سرعت شاتر این دوربین از 30 ثانیه تا 8000/1 می باشد که البته در این مدل به دلیل وجود شاتر الکترونیکی سرعت نهایی تا 18000/1 ثانیه هم قابل دسترس می باشد که این خود یک قابلیت فوق العاده می باشد.
همچنین وجود یک حسگر نورسنجی فوق دقیق 220 هزار نقطه ای دقت آن را نسبت به مدل قدیمی خود تا 30 برابر افزایش داده است.
دوربین  90D قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4k، با سرعت 30 فریم بر ثانیه و همچنین  Full HD با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارا می باشد که با وجود سیستم فوکوس Dual pixel CMOS AF می توان روی سوژه های متحرک به خوبی فوکوس کرد و یک فیلم برداری با کیفیت عالی انجام داد و با وجود فیلم برداری Full HD  با سرعت 120 فریم بر ثانیه می توان ثبت تصاویر تا 4 برابر آهسته تر امکان پذیر کرد. ضبط صدای استریو داخلی و همچنین دارا بودن جک میکروفون و هدفون از دیگر امکانات این دوربین برای فیلم برداری می باشد.
این دوربین دارای یک مانیتور لمسی و متحرک با قابلیت چرخشی در همه جهات می باشد همچنین مجهز به یک منظره یاب اپتیکالی با 100 درصد پوشش کامل می باشد که هر آنچه را که هست به طور کامل نشان خواهد داد. علاوه بر آن یک صفحه نمایش کوچک در بالای دوربین قرار دارد که می توانید با استفاده از آن تنظیمات مختلف را کنترل کنید.
این دوربین برای انتقال تصاویر مجهز به سیستم  WIFI و Bluetooth داخلی می باشد که با نصب یک نرم افزار بر روی گوشی خود به راحتی و به سرعت می توان تصاویر خود را انتقال داد.
بدنه دوربین کانن  90Dبسیار شبیه به مدل قبلی خود یعنی  80D می باشد با این یک تفاوت جزئی و آن هم اضافه شدن دکمه هشت جهته جوی استیک مانند، که در پشت دوربین قرار گرفته است دکمه ای که مهمترین وظیفه آن حرکت بین نقاط فوکوس و تغییر دستی آن در هنگام عکاسی از طریق منظره یاب است که این خود برای عکاسان حرفه ای بسیار حائز اهمیت و کاربردی می باشد.
در آخر باتری این دوربین که همان باتری  90D می باشد ولی به دلیل استفاده از پردازشگر جدید کارکرد آن تا 30 درصد افزایش یافته است و میزان بازدهی آن در هر بار شارژ کامل تا 1300 شات تخمین زده شده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26923
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید