امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معرفی بهترین استارتاپ های جهان


1401/07/27
کد خبر : 26469
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

در این میان، استارتاپ‌هایی به موفقیت رسیده‌اند که ساده‌ترین، کاربردی‌ترین و خلاقانه‌ترین روش‌ها را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌‌اند. در این مطلب، قصد داریم چند نمونه از موفق‌ترین استارتاپ‌های پخش موسیقی و ویدیو را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.
 

بهترین استارتاپ های جهان در زمینه پخش محتوای تصویری

چند نمونه از بهترین استارتاپ های جهان در زمینه پخش محتوای تصویری عبارتند از:

نتفلیکس (Netflix)

نتفلیکس یک پلت‌فرم پخش و تولید محتوای ویدیویی (VOD) است که در سال 1997 میلادی تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در لس‌گاتوس (Los Gatos) آمریکا قرار دارد. این شرکت در حال حاضر یکی از اعضای فعال انجمن سینمایی آمریکا (MPA) به حساب می‌آید و با ارائه سرویس OTT مبتنی بر اشتراک، دسترسی کاربران به مجموعه گسترده‌ای از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را امکان‌پذیر می‌کند.
محتوای تصویری نتفلیکس تقریبا در کلیه نقاط دنیا قابل دستیابی است. در این میان، تنها کشورهایی نظیر ایران، چین، کره شمالی، سوریه و کریمه به دلیل محدودیت‌های محلی یا تحریم‌های آمریکا به این پلت‌فرم دسترسی ندارند.

هولو (Hulu)

هولو یک پلت‌فرم آمریکایی است که در زمره بهترین استارتاپ های جهان قرار دارد. این پلت‌فرم متعلق به شرکت والت دیزنی است و دفتر مرکزی آن در سانتامونیکا (Santa Monica) ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این وب‌سایت در زمینه پخش فیلم و ویدیو براساس تقاضا (VOD) فعالیت می‌کند. در واقع، Hulu، Disney+ و ESPN+ اصلی‌ترین پلت‌فرم‌هایی هستند که پخش تولیدات والت دیزنی را در ایالات متحده آمریکا برعهده دارند.
وب‌سایت Hulu در سال 2007 راه‌اندازی شد. در ابتدا، این پلت‌فرم هیچ محتوایی نداشت و تنها شامل اطلاعیه‌ای بود که کاربران را برای ارائه آدرس ایمیل و استفاده از نسخه آزمایشی دعوت می‌کرد. به این ترتیب، نسخه آزمایشی Hulu تنها از طریق ایمیل و ارسال دعوت‌نامه در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. بعدها، این افراد اجازه یافتند دوستان خود را نیز برای شرکت در این طرح و استفاده از امکانات این پلت‌فرم دعوت کنند. سرانجام در سال 2008 میلادی، دسترسی عمومی به این وب‌سایت در کل ایالات متحده امکان‌پذیر شد.

فوبوتی‌وی (FuboTV‎)

فوبوتی‌وی یک پلت‌فرم VOD مبتنی بر cloud است که در سال 2015 میلادی راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن در نیویورک سیتی (New York City) ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این پلت‌فرم در زمینه پخش برنامه‌های مستند و ورزشی، به ویژه مسابقات فوتبال فعالیت کرده و با دریافت حق اشتراک درآمدزایی می‌کند. دسترسی به این پلت‌فرم از طریق تلویزیون‌های متصل به اینترنت، تلفن‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و غیره امکان‌پذیر است.

کرانچی‌رول (Crunchyroll)

کرانچی‌رول یکی از بهترین استارتاپ های جهان در قالب یک پلت‌فرم آنلاین VOD است که در سال 2006 میلادی راه‌اندازی شده است. دفتر مرکزی این شرکت در سان‌فرانسیسکوی آمریکا قرار دارد. این پلت‌فرم در زمینه پخش انیمیشن و مانگا فعالیت کرده و از طریق تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای درآمدزایی می‌کند.
امکان دانلود محتواهای تصویری گوناگون نظیر سریال‌های کارتونی، انواع نمایش‌های تلویزیونی، مانگا، موسیقی، سرگرمی‌های الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر به زبان‌های مختلف از جمله مزایایی است که کرانچی‌رول در اختیار کاربران خود قرار می‌‌دهد.
در عین حال، دسترسی به انجمن‌های آنلاین، اخبار و موارد مربوط به تجارت الکترونیک را نیز می‌توان از امکانات Crunchyroll به حساب آورد. دسترسی به پلت‌فرم یاد شده از طریق کنسول‌های بازی و تجهیزات مبتنی بر سیستم عامل‌های Android و iOS امکان‌پذیر است.

فایت (Fite)

فایت یک اپلیکیشن پخش مسابقات و ورزش‌های رزمی است که محتواهای ویدیویی خود را به‌طور رایگان با کاربران به اشتراک می‌گذارد. این استارتاپ درآمد خود را از همکاری با باشگاه‌ها و سازمان‌های فعال در زمینه ورزش‌های رزمی و تبلیغات کسب می‌کند. اپلیکیشن Fite به صورت آنلاین و از طریق کلیه دستگاه‌های Android و iOS قابل دسترسی است.
بهترین استارتاپ های جهان در زمینه پخش موسیقی و سایر محتواهای صوتی

چند نمونه از بهترین استارتاپ های جهان در زمینه پخش موسیقی و محتوای صوتی عبارتند از:

اسپاتیفای (Spotify)

اسپاتیفای را می‌توان محبوب‌ترین پلت‌فرم پخش موسیقی، پادکست و محتواهای صوتی مبتنی بر پرداخت حق اشتراک دانست. امروزه، بیش از 40 میلیون کاربر فعال و بیش از 10 میلیون کاربر عضو در اغلب نقاط جهان به‌طور مداوم از این پلت‌فرم استفاده می‌کنند. این استارتاپ در سال 2006 میلادی تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در استکهلم (Stockholm) سوئد واقع است.

دیزر (Deezer)

دیزر هم یک سرویس پخش موسیقی است که در سال 2006 میلادی راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن در پاریس، فرانسه واقع است. این شرکت از طریق دریافت حق اشتراک کسب درآمد کرده و در بیش از 180 کشور جهان قابل دستیابی است. در حال حاضر، بیش از 16 میلیون کاربر فعال و بیش از 5 میلیون کاربر عضو از امکانات این پلت‌فرم استفاده می‌کنند.

ساوندکلاود (SoundCloud)

ساوندکلاود هم یکی دیگر از بهترین استارتاپ های جهان است که در زمینه پخش موسیقی، پادکست و محتوای صوتی فعالیت می‌کند. ایده اصلی این استارتاپ در استکهلم، سوئد شکل گرفت؛ با این حال، در سال 2007 میلادی در آلمان راه‌اندازی شد. اکنون، دفتر مرکزی این شرکت در شهر برلین آلمان واقع است. کاربران این پلت‌فرم به سادگی می‌توانند محتواهای صوتی مورد نظر خود را بارگذاری و پخش کرده یا با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. براساس گزارش‌ها، ماهیانه بیش از 175 میلیون نفر در سراسر نقاط جهان از این پلت‌فرم استفاده می‌کنند.

میکس‌کلاود (Mixcloud)

میکس‌کلاود یک پلت‌فرم پخش محتوای صوتی مبتنی بر اشتراک است که در سال 2008 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر لندن، انگلیس قرار دارد. در حال حاضر، ماهیانه بیش از 10 میلیون کاربر فعال از امکانات این پلت‌فرم استفاده می‌کنند.

مای‌اسپیس (Myspace)

مای‌اسپیس یک پلت‌فرم پخش موسیقی (MOD) و به اشتراک گذاری محتوا است که در سال 2003 راه‌اندازی شده و دفتر مرکزی آن در لس‌آنجلس آمریکا واقع است. هنرمندان رشته‌های مختلف نظیر موسیقی، نویسندگی، طراحی و عکاسی با استفاده از این پلت‌فرم می‌توانند با مخاطبان و همکاران خود ارتباط برقرار کنند. مای‌اسپیس از طریق کلیه دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های Android و iOS قابل دستیابی است.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم چند نمونه از بهترین استارتاپ های جهان در زمینه پخش و به اشتراک گذاری محتواهای صوتی و تصویری را به شما معرفی کنیم. با این حال، هنوز هم افراد بی‌شماری وجود دارند که به‌طور مداوم تلاش می‌کنند ایده‌های مبتکرانه خود را در قالب استارتاپ به مخاطبان خود ارائه دهند. بنابراین، طبیعتا شمار استارتاپ‌های جهان پیوسته در حال افزایش است. با وجود این، تنها تعداد اندکی از این کسب‌وکارها می‌توانند نظر کاربران بین‌المللی را به خود جلب کرده و در سراسر دنیا مورد استقبال قرار ‌گیرند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26469
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید