امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

معرفی برخی از بهترین مراکز خرید شهر ازمیر ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26123
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

ازمیر نیز همانند دیگر شهرهای توریستی و ساحلی این کشور از این قاعده مستثنی نبوده و با داشتن جاذبه های فراوان به یکی از قطب های گردشگری کشور ترکیه تبدیل شده است . ازمیر در غرب این کشور واقع شده و به خاطر وجود امتیازات فراوان نظیر دارا بودن باند فرودگاه و قرار گیری در امتداد دریای اژه به شهرت فراوان رسیده است . شهر ازمیر دارای سواحل زیبایی است و محل مناسبی برای گذارن تعطیلات تابستانی خواهد بود و و گذشته از طبیعت زیبا و آثار تاریخی متعدد ، دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن بسیاری نیز هست . و خرید در این شهر همانند همه شهرهای کشور ترکیه بخش جدائی ناپذیر از این سفر خواهد بود . و ما در ادامه این مطلب برخی از بازارها و مراکز خرید خوب شهر را معرفی می کنیم . تا بدون اتلاف وقت و انژری نزدیکترین و بهترین آن ها را انتخاب نموده و خریدی جذاب داشته باشید .  

بازار سنتی کمرالتی

قبل از هر چیز در تور ازمیر باید به بازار سنتی این شهر بروید و از نزدیک با بخشی از تاریخ و تمدن ازمیر و مردمان آن آشنا شوید . شهر ازمیر همانطور که گفتیم دارای بازارها و مراکز خرید متنوعی است و بازار گردی خود تفریحی جذاب و سرگرم کننده است . این بازار همانند بسیاری از بازارهای سنتی کشور ترکیه از دالان های تو در تو تشکیل شده و چندین خیابان را در بر گرفته است . با ورود به آن فضایی پر زرق و برق و دکان های کوچک زیبا جلب نظر می کند و تنوع بالای محصولات شما را به ادامه مسیر تشویق می کند . در گوشه و کنار این بازار صنایع دستی زیبای را می بینید که توسط بومیان و روستائیان تهیه شده اند و خوراکی های محلی و شیرینیجات سنتی به شما چشمک می زند . پیشنهاد می کنیم برخی از آن ها تهیه نموده و برای سوغات به شهر و دیار خود ببرید . اما آبنبات های سنتی شهر ازمیر که بسیار خوشمزه اند ، از شهرت بالایی برخوردار بوده و پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید .
بازار کمرالتی در قلب شهر ازمیر قرار دارد و سقف آن سرپوشیده بوده و همانطور که گفتیم از دالان های تو در تو تشکیل شده است . در اطراف این بازار ، بناهای تاریخی مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم از تماشای ان غافل نشوید . مهمانخانه و حمام و مسجد تاریخی این محله قرن ها پیش توسط عثمانیان ساخته شده و با تماشای آن درک بهتری از تاریخ و فرهنگ این شهر خواهید داشت . در ضمن برج تاریخی ساعت در ورودی همین بازار قرار دارد  .
زمستان ها خوراکی های خوشمزه دیگری نیز در این بازار به فروش می رسد که یکی از آن ها سالپ (نوشیدنی گرمی از ترکیب شیر ، آرد، شکر و دارچین) نام دارد که تقریبا شبیه به فرنی ماست اما کمی لذیذ تر است .
در این بازار رستوران ها و چایخانه های سنتی متعددی وجود دارند که برای صرف غذا و رفع خستگی گزینه مناسبی هستند . در ادامه مسیر و با کمی پیاده روی به خیابان هورا سوکاج می رسید که گشت و گذار در آن خالی از لطف نخواهد بود . در این خیابان انواع خوراکی های سنتی و میوه و سبزیجات تازه بفروش می رسد. تور مارماریس را در سایت سفر باتو ببینید.

منطقه‌ تفریحی آلسانکاک

برای خرید انواع پوشاک از برندهای مطرح دنیا می بایست به منطقه آلسانکاک بروید . این بخش از شهر که برخی آن را به بورلی هیلز تشبیه کرده اند ، دارای بوتیک ها و برندهای مطرح و محبوب بسیاری است  که برخی از ان ها عبارتند از : هوگو ، دیور ، مانگو ، زارا ، نایک ، آدیداس و ... .
البته قیمت ها در این منطقه بسیار سرسام آور بوده و توان خرید برای همه اقشار امکان پذیر نخواهد بود . اما می توانید در کافه ها و رستوران های متنوع این منطقه به صرف یک میان وعده دلچسب مشغول شوید و سپس از گردش در خیابان های زیبای این منطقه لذت ببرید .

مرکز خرید برنوا  

حالا به سراغ برخی از مدرن ترین مراکز خرید شهر ازمیر می رویم که یکی از بهترین آن ها مرکز خرید برنوا نام دارد . مرکز خرید برنوا دارای برندهای متنوع است و علاوه بر آن یک مجموعه تفریحی بزرگ است که دارای امکاناتی نظیر سالن بدنسازی ، رستوران و محوطه بازی برای کودکان بوده و روزی شاد را برایتان رقم می زند . اما برندهای موجود در این مرکز خرید نیز اغلب قیمت هایی بالا داشته و به جز در زمان فستیوال ها و اواخر فصل خرید از آن مقرون به صرفه نخواهد بود . با تور بدروم سفر کنید.

مرکز خرید آگورا

آگورا یکی از مراکز خرید مشهور شهر ازمیر است و با وجود سی هزار مترمربع وسعت و فروشگاه های متنوع محل مناسبی  برای خرید و تهیه سوغاتی است . آگورا دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی بوده و گشت و گذار در آن سرگرم کننده خواهد بود . پس بد نیست سری به این مجموعه بزنید و از فروشگاههای متنوع ان دیدن کنید .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26123
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید