امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

معایب و عوارض استفاده از اسپری تاخیری


1401/07/27
کد خبر : 28779
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

داشتن رابطه با کیفیت به عوامل و ابزار های مختلفی همچون، محیطی امن و آرام، دور از استرس، آمادگی جسمی طرفین، داشتن مهارت ها و شناخت کافی بدن یکدیگر و داشتن اندام های جنسی پاکیزه و قدرتمند، از اصلی ترین راه ها برای افزایش کیفیت رابطه های جنسی است. اما یکی از مشکلات اصلی در روابط، زود انزالی مردان بوده که مانع اصلی برای دخولی با کیفیت و طولانی است. اسپری تاخیری به عنوان ابزاری مناسب برای درمان این محصول در نظر گرفته شده اند اما چرا باید از آنها استفاده کرد؟ معایب و عوارض استفاده از این محصولات چیست؟ پاسخ همه این سوالات را در ادامه میخوانیم.


 اسپری تاخیری

زود انزالی چیست؟

به طور کلی، زود انزالی به زمانی گفته می شود که مرد، نتواند به طور طولانی مدت، عمل دخول را انجام داده و در زمانی کوتاه تر از همیشه دچار انزال خواهد شد. زود انزالی را می توان به دو حالت موقت و دائمی دید. در زود انزالی موقت، به علت استرس، فشار بش از حد در روابط جنسی، تحریک و معاشقه زیاد با مردان، مصرف دخانیات، مصرف برخی از خوراکی ها و برخی از موارد دیگر شکل خواهد گرفت. انزال زودرس، گاهی ممکن است دائمی باشد. دائمی بودن این مورد را می توان ریشه در دوران کودکی دانست. تکرر خود ارضایی، ختنه غیر اصولی و نامناسب، داشتن روابط جنسی بیش از حد متعارف و برخورد ضربان ناگهانی به اندام های جنسی را می توان از اصلی ترین دلایل زود انزالی دائمی دانست. اما در هر حالتی، زود انزالی را میتوان یکی از مهم ترین دلایل برای روابط جنسی بی کیفیت دانست.

دلایل استفاده از اسپری تاخیری

برای برطرف ساختن زود انزالی موقتی می توان از محصولات متنوع و مختلفی استفاده کرد. اما هر کدام از این محصولات معیاب و مشکلاتی را به همراه داشت که نمیتوانست تمامی نیاز ها برای داشتن یک رابطه موفق و با کیفیت را برطرف سازد. به عنوان مثال، استفاده از کاندوم ها از گذشته مورد استفاده انسان ها بوده است اما این محصولات به توجه به ساختاری که دارند، یک لایه محافظتی و نسبتا زخیم را میان آلت مردانه و زنانه ایجاد خواهند کرد.
همین لایه ایجاد شده، سبب خواهد شد تا گرما از اندام های جنسی به خوبی منتقل نشده و احساس داشتن یک رابطه جنسی موفق القا نشود. هرچند که امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده محصولات زناشویی به دنبال تولید کاندوم های فوق العاده نازک با ضخامتی معادل 0.03 میلی متر بوده اند. اما این محصولات هنوز نمیتوانند در حد انتظار مانع انزال زود هنگام شوند. از طرفی، ژل های زناشویی نیز وارد بازار های مصرفی شدند که می توانستند تاخیر خوبی در انزال آقایان ایجاد کنند.
اما این محصولات با توجه به ساختار روغنی خود، دیر جذب بوده و یا به طور کامل شور و هیجان رابطه را از میان میبرد یا بر روی آلت مردانه باقی مانده، پس از دخول با اندام های داخلی بانوان تماس پیدا می کرد و موجب دیر انزالی و تجربه نکردن ارگاسم بانوان می شد. با اینکه در سال های اخیر، ژل هایی با ساختار بر پایه آب وارد بازار های مصرفی شدند تا با جذب سریع تر ایرادات ژل های روغنی را برطرف سازند اما همین نوع ساختار سبب خواهد شد تا با خشکی بیش از حد در اندام های جنسی روبرو شده و دخولی دردناک برای زن و مرد رقم بخورد.
همین دلایل موجب شده تا استفاده از اسپری تاخیری به عنوان یک محصول با داشتن شاخصه هایی چون، جذب زود هنگام یا اثر گذاری سریع، ایجاد احساس واقعی در روابط جنسی، عدم خشکی اندام های جنسی و موارد مختلف دیگر، به عنوان یک ابزار کاربردی و محبوب در روابط جنسی شناخته شود. هر چند که در هنگام استفاده از این محصولات باید موارد و نکاتی را رعایت کرد اما می توان امیدوار بود که بیشتری کارایی را در روابط جنسی به همراه داشته باشند. در ادامه این مطلب به بررسی همین موارد در خصوص استفاده از اسپری های تاخیری خواهیم پرداخت اما لازم است پیش از هر چیزی با ساختار این محصولات آشنایی پیدا کنیم.



 اسپری تاخیری

شناخت ساختار اسپری های تاخیری

در ابتدا گفتیم که زود انزالی به دلیل تحریک سریع سلول های موجود بر کلاهک یا قسمت ابتدایی آلت تناسلی رخ خواهد داد. شرکت های تولید کننده محصولات زناشویی همین موضوع را اصل قرار داده و تلاش کرده اند که اسپری هایی طراحی و تولید کنند تا این تحریک پذیری را به تعویق انداخته و موجب انزال دیر هنگام مردان شوند.
 طی تحقیقات صورت گرفته در یافتند که دو ماده بنزوکائین و لیدوکائین می توانند به خوبی بر این سلول ها اثر گذاشته و علاوه بر حفظ شکل و استقامت اندام تناسلی، تحریک پذیری سلول های آن ها را به تاخیر بیاندازند. بنابراین واضح و روشن است که اسپری ها به طور کلی یا بر پایه بنزوکائین تولید می شوند و یا بر پایه لیدوکائین. اما هر برندی ، محصولات خود را با حجم متفاوتی از این دو ماده تولید می کنند به صورتی که برخی از برند ها تاثیر گذاری طولانی تر و برخی دیگر تاثیری کوتاه مدت تر دارند.
علاوه بر این دو ماده اصلی، می توان در ساختار اسپری های تاخیری، موادی چون آب، افشانه ها، بنزیل الکل، اتانول ، پروپیلن گلایکل را نیز مشاهده کرد. همه این ترکیبات در کنار هم سبب اسپری راحت تر، جذب سریع و کنترل انزالی طولانی مدت خواهند شد.  لازم به توضیح است که از این محصولات بجز بر روی اندام های جنسی مردانه نباید بر هیچ عضو دیگری به ویژه اندام های جنسی بانوان استفاده شود.


 اسپری تاخیری

فواید استفاده از اسپری های تاخیری

گفتیم که بهره گیری از این محصولات می تواند انزال زود هنگام را برطرف کند. در ابتدا باید گفت که این محصولات صرفا برای درمان زود انزالی موقت مورد استفاده قرار میگیرند اما می توان از این اسپری های انتظار داشت که علاوه بر درمان زود انزالی، فواید و تاثیرات مختلفی دیگر داشته باشند. در ادامه به بررسی 5 مورد از فواید استفاده از این محصولات می پردازیم تا با کیفیت و نقش این محصولات در روابط جنسی بیشتر آشنا شوید.

1. افزایش میل جنسی

رابطه جنسی، رابطه مستقیم با هورمون ها و پیام های عصبی مغز در بدن دارد. هنگامی که یک رابطه جنسی با کیفیت و طولانی مدت تجربه شود، به علت دخولی مداوم، هورمون های جنسی در مردان و زنان بیشتر ترشح شده و در نهایت میل جنسی افزایش پیدا می کند. از طرفی، اسپری شدن این محصولات بر اندام جنسی، با افزایش گردش خون در این اندام ها، موجب می شوند تا تمرکز مغز و قلب به این عضو بدن هدایت شده و در نهایت میل جنسی افزایش پیدا کند.

2. افزایش اعتماد به نفس در مردان

طبیعی است که آقایان نسبت به بانوان توجه بیشتری به روابط جنسی دارند. به طور متوسط یک مرد عادی در طول شبانه روز 20 مرتبه به رابطه جنسی فکر میکند این درحالی است یک زن، تنها 3 تا 5 مرتبه به این روابط فکر خواهد کرد. بنابراین، نقش روابط جنسی بر زندگی کیفیت زندگی و روحیات مردان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. مردانی که در روابط جنسی خود بتوانند شریکشان را راضی نگه داشته و توجه بانوی خود را به رابطه جلب کنند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهند کرد. استفاده از اسپری های تاخیری، به دلیل طولانی تر کردن رابطه جنسی و افزایش رضایت بانوان در روابط، موجب خواهد شد تا اعتماد به نفس آقایان بالاتر رود.

3. افزایش لذت روابط

هرچهقدر که در خصوص اهمیت پیش نوازی در روابط جنسی صحبت شود، باز هم باید گفت که دخول نهایی ترین فعالیتی است که در روابط به آن نیاز داریم. پیش نوازی می تواند ماهیچه ها و اندام های درونی واژن بانوان را تحریک کرده و دچار انقباضات و شوک های مختلفی کند اما در نهایت این دخول است که می تواند رضایت را در روابط به سر حد خود برساند تا جایی که بسیاری از بانوان حتی پس از تجربه ارگاسم، اصرار بر دخول خواهند داشت. از این رو، هرچه تماس آلت مردانه با ماهیچه های درونی اندام بانوان، طولانی تر باشد، طبیعی است که لذت روابط نیز بیشتر خواهد شد. اسپری های تاخیری که به طور ذاتی برای افزایش مدت دخول تولید شده اند، به صورت مستقیم بر افزایش روابط جنسی تاثیر خواهند گذاشت.

4. عدم نیاز به نسخه پزشک

با توجه به فرهنگ و سنت هایی که در ایران و در میان مردم جای دارد، بسیاری از آقایان و بانوان، شرمی برای مطرح کردن مشکلات جنسی خود با پزشک و متخصص خواهند داشت. همین امر موجب شده تا مردانی که دچار زودانزالی هستند بدون استفاده از محصولات و روش ها و دارو های مورد نیازشان وارد روابط جنسی شده و به خود و شریکشان آسیب های جسمی و روحی جبران ناپذیری را وارد کنند. اما از آن جایی که خرید این محصولات نیازی به نسخه پزشک ندارد، می توان به سادگی آن ها را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

5. روش استفاده آسان

استفاده از اسپری های تاخیری نسبت به سایر محصولات زناشویی و دارو هایی که برای درمان زود انزالی تجویز میشوند، کاربردی ساده تر داشته و می توان آن ها را به راحتی استفاده کرد. کافیست، دقایقی قبل از دخول، 3 تا 5 مرتبه، بر قسمت زیرین کلاهک آلت مردانه اسپری کرده و پس از مالش و جذب کامل آن با آب و یا یک دستمال مرطوب، اندام جنسی را برای دخولی 40 تا 50 دقیقه ای آماده کرد. این استفاده سریع و آسان، علاوه بر حفظ شور و هیجان روابط جنسی جوب شده تا بسیاری از مردم استفاده از آن ها در اولویت قرار دهند.


 اسپری تاخیری

عوارض استفاده از اسپری های تاخیری

هیچ محصولی در دنیای امروز بدون عارضه نیست. استفاده از هر ماده شیمایی علاوه بر داشتن فواید بیشمار، می تواند دارای یک یا چند عارضه باشد که در استفاده طولانی مدت نمایان خواهند شد. هرچند پیش از بهره گیری از محصولات متنوع باید در خصوص فواید و عوارض آن ها اطلاعات کسب کرد اما در نهایت این مصرف کننده است که تصمیم خواهد گرفت از محصول تولید شده استفاده کند یا خیر. طبیعی است که اسپری های تاخیری هم از این قانون پیروی کرده و دارای معایبی باشند. در ادامه چند مورد از معایب و عوارض استفاده از اسپری های تاخیری در طولانی مدت را بررسی خواهیم کرد.

1. از میان رفتن لذت جنسی مران

همانطور که گفتیم، استفاده از اسپری زناشویی ، موجب می شود تا سلول های موجود بر قسمت کلاهک آلت تناسلی بی حس شده و دیرتر تحریک شوند. اما اگر بیش از حد در یک مرتبه و یا به طور مکرر از یک محصول استفاده شود، سلول های اندام تناسلی، کارایی خود را به طور کامل از دست داده و حتی در مقابل نعوظ نیز مقاومت خواهند کرد. مردانی که بی رویه از اسپری تاخیری استفاده می کنند در طولانی مدت با مشکلات نعوظ و در نهایت انزالی با کیفیت روبرو خواهند شد.

2. مشکلات ادراری و پروستات

یک نکته که در خصوص استفاده از این محصولات بسیار دارای اهمیت است، اسپری کردن بر روی نقطه ای دقیق در زیر کلاهک اندام تناسلی است. اگر از ماده بی حسی موجود در این محصولات به طور مرتب و یا به میزان بسیار زیادی رد قسمت های داخلی اندام، بیضه ها و حتی زیر بیضه ها استفاده شود، می تواند تاثیرات منفی بر سیستم ادراری و مجاری خروجی ادرار شود. حتی استفاده از اسپری ها به میزان بسیار بالا بر روی بیضه ها، عملکرد این اندام را دچار اخلال کرده و می تواند در فرزند آوری مشکلاتی ایجاد کند.

3. تماس با اندام بانوان

در هنگام استفاده از این محصول، باید بسیار دقیق عمل کرد. به طور کلی، ارگاسم برای بانوان دیر تر از مردان اتفاق می افتد. هرچقهدر که پیش نوازی با کیفیت بالاتر و با تمرکز بر اندام های حساس بانوان صورت گیرد، اما مسیر رسیدن ارگاسم در بانوان طولانی تر از مردان خواهد بود. اگر اسپری های تاخیری با اندام های جنسی بانوان برخورد کند، همین مسیر طولانی را با تاخیر بیشتری روبرو میکند. بنابراین باید خیلی دقت کرد تا اسپری ها با اندام بانوان برخورد نداشته باشد.


 اسپری تاخیری



نتیجه گیری
به طور کلی اسپری های تاخیری محصولاتی متنوع، با دوز ها و رایحه های مختلفی هستند که زیر نظر برند ها و شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تولید می شوند. این محصولات، در راستای بهبود افزایش لذت روابط جنسی، افزایش اعتماد به نفس آقایان، بهبود نعوظ و با فرایند خریدی آسان و کاربردی سریع تولید شده اند. همچنین باید توجه داشت که از این محصولات بر روی بیضه ها، مجاری ادراری، اندام های بانوان استفاده نشود تا در آینده موجب بروز مشکل در فرزندآوری و اندام های ادراری نشود. این محصولات که با استفاده از مواد شیمیایی و با بهره گیری از ترکیبات مختلف با آب همراه شده اند کمک میکنند تا در کوتاه ترین زمان پیش از دخول، انزال را به تاخیر انداخته و درمانی سریع برای زود انزالی باشند.
منبع : سپیتا شاپ


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28779
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید