امروز یکشنبه 15 مهر 1403

Sunday 06 October 2024

مصوبه کنکور اصلاح می‌شود / تاثیر معدل قطعی است


1403/07/15
کد خبر : 2409206
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 30 نفر

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا درباره نارضایتی دانش‌آموزان نسبت به امتحانات نهایی توضیح داد: تحقیقات میدانی درباره مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده و بسیاری از دانش‌آموزان از این شیوه ابراز رضایت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سفری که روز گذشته به نیشابور و مشهد داشتم، بسیاری از دانش‌آموزان درخواست کردند که این مصوبه شورا تغییر نکند، چراکه با این شیوه کتاب‌های درسی را مطالعه و با معلمان ارتباط برقرار می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اما این موضوع به معنای آن نیست که در آزمون نهایی و مصوبه شورا اصلاحاتی نباید انجام دهیم، افزود: برای مصوبه کنکور تحقیقات میدانی در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و جهاد دانشگاهی انجام شده و همچنین قرار است که با کمک آموزش و پرورش تحقیقی برای خانواده‌ها انجام دهیم تا مجموع آرا و نظرات آنها را هم مشاهده کنیم و اگر لازم است اصلاحیه‌هایی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه یادآور شد: به هر حال تعلیم و تربیت کشور باید رشد کند و در این راستا فشار بیش از حد هم نباید به دانش‌آموزان وارد کنیم چراکه آنها با روش اعتدالی باید رشد علمی داشته باشند.

وی عنوان کرد: قرار است مصوبه کنکور اصلاحاتی داشته باشد که در دستور جلسه یک ماه دیگر شورا این بحث را مطرح می کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: تاثیر معدل قطعی است و در بعضی پایه‌ها اصلاحاتی صورت می‌گیرد. اما اصل مصوبه قطعی است و تغییر نمی‌کند.

حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: اعضای شورا باید این اصلاحات را انجام دهند و نمی‌شود که سخنگوی یک دستگاه دیگر بگوید لغو می‌شود یا نمی‌شود و صرفا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌توانند مصوبه را تغییر دهند و مشکلات برگزاری اجرای امتحانات نهایی باید رفع شود.

وی درباره اجرای برگزاری امتحانات نهایی نیز تاکید کرد: باید مشکلات اجرا را حل کنیم. سال دوم که امتحانات نهایی اجرا شد، مشکلات از سال اول کمتر بود و سال سوم بهتر هم خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با امکانات و فناوری‌های پیشرفته که سازمان سنجش خریداری کرده، بسیار به آموزش و پرورش در اجرایی کردن دقیق تر امتحانات نهایی کمک می‌کند.

حجت الاسلام خسروپناه درباره نارضایتی المپیادی‌ها از تاثیر معدل در کنکور و شیوه برگزاری امتحانات نهایی توضیح داد: با توجه به اینکه برخی دغدغه ها کاملا بجا است طی چند جلسه با المپیادی ها ، نظرات آنها جمع آوری شده است البته نمی‌توانم بگویم به چه جمع بندی مدبرانه‌ای رسیده ایم اما بی شک در اصلاح مصوبه، المپیادی‌ها را در نظر می‌گیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که ترمیم نمرات دانش آموزان فقط یکبار صورت می‌گیرد یا امکان بیشتر شدن تعداد دفعات هم وجود دارد، گفت: بله یکبار است اما بستگی به وزارت آموزش و پرورش دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: هر مصوبه‌ای در این رابطه داشته باشیم، باری بر آموزش و پرورش اضافه می شود و از آنجا که این وزارتخانه، مرجع تشخیص کارشناسی است، تمامی تصمیم ها با نظارت و نظر کارشناسانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش اخذ خواهد شد.

حجت الاسلام خسروپناه در پاسخ به پرسشی درباره مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه فرهنگیان نیز اظهار کرد: هیأت مرکزی جذب مستقل برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شد تا در این رابطه تسهیل‌گری بیشتری انجام شود اما در هر صورت فرایند جذب در وزارت علوم و وزارت بهداشت کار سنگینی است.

وی یادآورشد: استفاده از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان رشته‌های مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش از دانشگاه‌های دیگر مصوبه‌ دیگری است که این دانشجویان پس از گذراندن دو یا سه ترم از طریق گزینشی که دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت و انجام دوره های تربیت معلم جذب می‌شوند.

برچسب ها :
# کنکور

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409206
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید