امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مشاوره آنلاین روانشناسی و فواید آن


1401/07/27
کد خبر : 27593
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر
مشاور خانواده سعی دارد که با برگزاری جلسات روان درمانی و به صورت فردی به مطالعه رفتارهای تک تک اعضای خانواده بپردازد و در نهایت به بهبود روابط و حل اختلافات خانوادگی کمک کند. مشاوره خانواده بیشتر در حوزه پیشگیری فعالیت می‌کند و خدمات خود را در زمینه زوج درمانی، سکس تراپی‌، مشاوره پیش از ازدواج و غیره ارائه می‌دهد. کسانی که در مراکز مشاوره مشغول فعالیت می‌کنند، معمولا افراد روانشناس، مددکار اجتماعی، روانپزشک و مشاور هستند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای مشاوره صحبت کنیم.

حتما بخوانید: گروه درمانی سوگ، طلاق و تروما در تهران

مشاوره خانواده چه مزایایی دارد؟

  •  کمک به بهبود ارتباطات درون خانواده‌ای

در تمام خانواده‌ها معمولا مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود اعضای خانواده به قطع ارتباط و فاصله گرفتن از یکدیگر تمایل بیشتری نشان بدهند. در چنین شرایطی مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده و صحبت کردن با مشاور در مورد مزایای برقراری ارتباط صادقانه و بدون تعارض به حل مشکلات کمک می‌کند.

  • تقویت پیوندها و بهبود روابط

گاهی اوقات خواهر و برادر با هم اختلاف دارند و به یکدیگر حسادت می‌ورزند. در صورت حل نشدن اختلاف ارتباط بین آن‌ها آسیب می‌بیند‌. بسیاری از والدین اصلا به این موضوع اهمیت نمی‌دهند. والدین باید برای درک فرزندان و نحوه بروز احساسات باید از یک مشاور خانواده کمک بگیرند.

  • کمک به افزایش عزت نفس

همه افراد برای مبارزه با چالش‌های زندگی و حضور موثر در جامعه به عزت نفس نیاز دارند. افراد بدون عزت نفس در برابر مشکلات فردی و فشار همسالان خود آسیب‌پذیر می‌باشند. اکثر والدینی که عزت نفس پایینی دارند، فرزندانی با همین خصوصیات پرورش می‌دهند. در جلسات مشاوره خانواده تلاش می‌شود که والدین و فررندان را نسبت به درک و شناخت یکدیگر ترغیب کند و به آن‌ها کمک کند که نسبت به خود احساس بهتری داشته باشند.

  •  افزایش شادی در خانواده

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از ابزارهای هوشمند مانند تلفن همراه، تلویزیون و غیره افراد خانواده در صورت مواجه به استرس به این ابزارها پناه می‌برند. فرار کردن از مشکلات استرس و نگرانی را تشدید می‌کند. مشاور خانواده به همه اعضا کمک می‌کند که درک بهتری از شرایط داشته باشند و با نحوه کنار آمدن با مشکلات آشنا شوند. در این صورت زندگی شادتر و کم استرسی خواهند داشت.

  • جلوگیری از طلاق

طلاق به عنوان یک مشکل بزرگ آرامش خانواده‌‌های زیادی را مختل کرده است. البته گاهی اوقات دلیل طلاق موجه است و در واقع راه‌ بهتری جز آن وجود ندارد. اما در اکثر موارد مراجعه به مشاوره خانواده و برطرف شدن سوءتفاهم‌ها توسط مشاور به استحکام بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق منجر می‌شود. البته مشاور به کسانی که طلاق را به عنوان بهترین راه رسیدن به آرامش انتخاب کرده‌اند، در پذیرش شرایط و بحران‌های پس از طلاق جدید کمک می‌کند.

  •  افزایش سلامت جسمی و روحی

داشتن آرامش کمک زیادی به افزایش سلامت روحی و جسمی می‌کند. صلح و درک متقابل بین اعضای خانواده باعث افزایش آرامش خواهد شد. برای این که خانواده از هماهنگی بیشتری برخوردار شود، باید از مشاوره ازدواج استفاده شود‌. مشاوره ازدواج به شناسایی مشکلات خاص بین زوجین و پیدا کردن یک روش مفید و سازنده برای حل مشکلات کمک شایانی می‌کند‌.

 

چرا در مشاوره خانواده به مشاوره پیش از ازدواج توصیه شده است؟

همه افراد برای تصمیم بزرگی مانند ازدواج و کنترل استرس ناشی از این تصمیم به مشاوره پیش از ازدواج نیاز دارند. دختر و پسر با مراجعه به یکی از مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در جلسات شرکت کرده و با انجام تست mmpi و تست‌های دیگر از شخصیت طرف مقابل آگاهی بیشتری کسب می‌کنند. بهترین زمان برای مشاوره ازدواج قبل از دوران نامزدی و ازدواج است‌. با انجام این تست‌ها مشاور به ویژگی‌های شخصیتی هر دو طرف مانند درون‌گرایی، برون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری، توافق‌پذیری و غیره پی برده و آن‌ها را از اختلافاتی که شاید در آینده پیش بیاید، آگاه می‌سازد و با ارائه راهکارهای لازم به حداقل رساندن این اختلافات کمک می‌کند‌.

سه دلیل مهم برای انجام مشاوره قبل از ازدواج در مراکز مشاوره عبارتند از: جلوگیری از رویا پردازی و تاثیر واقعی ازدواج بر آینده افراد، کمک به شناخت کامل زوجین از یکدیگر و برنامه‌ریزی دقیق برای پس از ازدواج. در جلسات مشاوره قبل از ازدواج سوال‌هایی راجع به مسائل مالی و میزان توجه هر یک از زوجین به پول، گرایشات مذهبی، نحوه تعامل و ارتباطات و میزان برون‌گرا یا درون‌گرا بودن، مسائل جنسی و طبع طرفین، تعداد فرزندان و نحوه تربیت آن‌ها، نحوه ارتباط با دوستان و خانواده از دختر و پسر پرسیده می‌شود.

زوج درمانی چیست و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟‌

زوج درمانی یکی از انواع روان درمانی است که در کلینیک‌ها و مراکز مشاوره خانواده ارائه می‌شود‌. در این روش یک مشاور درمانگر به زن و مردی که با هم رابطه عاطفی دارند، مشاوره می‌دهد و به حل تعارضات بین زوجین و بهبود روابط آن‌ها کمک شایانی می‌کند. در بسیاری از مواقع زوجین پس از حضور در جلسات زوج درمانی تصمیم می‌گیرند که در کنار هم به زندگی ادامه دهند و برخی دیگر نتیجه می‌گیرند که طلاق و جدایی بهترین تصمیم برای آن‌هاست. برخی از زوجین تصور می‌کنند که فقط در وضعیت بحرانی مانند اعتیاد یا خیانت همسر باید به مشاوره خانواده مراجعه کنند. اما اهداف اصلی این نوع مشاوره بررسی و آنالیز دقیق هر دو نفر برای آموزش نحوه کنترل و تغییر احساسات، اعمال و افکار آن‌هاست. زوجین باید بیاموزند که چطور می‌توانند رفتارهای مخرب خود را تغییر دهند و روابط عاطفی خود را تقویت کنند. بسیاری از مشکلاتی که بین زن و شوهر به وجود می‌آید به خاطر این است که هر یک از آن‌ها فکر می‌کنند که نفر مقابل باید تغییر کند. این در حالیست که مشاور آن‌ها را مجاب می‌کند که رفتارهای ناخوشایند خود را تغییر دهند.

حتما بخوانید: 15 نشانه خیانت در عشق 

سکس تراپی چیست؟

سکس تراپی یکی دیگر از شاخه‌های تخصصی در روان درمانی است که در کلینیک‌های مشاوره خانواده ارائه می‌شود‌. در این نوع مشاوره عوامل روانشناسی و پزشکی موثر بر رضایت جنسی زوجین مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این جلسات افراد می‌توانند احساسات و تمایلات جنسی خود با مشاور درمانگر در میان بگذارند. بیشتر مشکلات جنسی که زندگی اکثر زوجین را تحت تاثیر قرار داده میل جنسی پایین یکی از زوجین و عدم توافق درباره تعداد دفعات سکس می‌باشد. سکس تراپی به درمان مشکلاتی مانند استرس درباره سکس، سرد مزاجی و بی‌تمایلی به سکس، داشتن تمایلات نامنطبق جنسی، مشکل نعوظ، زود انزالی، اعتیاد به سکس، اعتیاد به پورنوگرافی، سوء استفاده‌های جنسی، تماس جنسی دردناک، عدم اعتماد به نفس در اندام‌های جنسی، تغییرات جنسی وابسته به شرایط زندگی، نارضایتی جنسی، مشکلات مربوط به ارگاسم، واژیمینوس، فیتیش و غیره کمک می‌کند.

معرفی مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا

برای درمان مشکلات روانشناختی، مشاوره خانواده، نوروتراپی، مشاوره پیش از ازدواج، سکس تراپی، مشاوره فردی، مشاوره کودک و نوجوان، سکس تراپی، زوج درمانی، تعارضات زناشویی،  مشاوره آنلاین و نوروفیدبک می‌توانید به سایت مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی بوجیکا مراجعه کنید. در این مرکز مشاوره از روش‌های مختلفی مانند روانکاوی، درمان دارویی و غیر دارویی، گفتار درمانی، هنر درمانی، بازی درمانی و غیره برای برطرف کردن مشکلات بیماران استفاده می‌شود‌. کارکنان کلینیک بوجیکا از بهترین و مجرب‌ترین متخصصان و درمانگران تشکیل شده‌اند و سعی دارند که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مراجعین خود ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://bujikaa.com/ مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27593
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید