امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مزیت ظروف چدنی نالینو


1401/07/27
کد خبر : 28458
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

 در واقع این ظروف دارای ویژگی‌های برتری نسبت‌ به دیگر ظروف پخت‌وپز می‌باشند. مواد مختلفی را برای ساخت ظروف سرو و پخت‌وپز غذا مورد استفاده قرار می‌دهند که از میان آن‌ها باید به مس، چدن، استیل، تفلون، چینی و ... اشاره کرد. بسیاری از افراد هنگام خرید به مقایسه این ظروف با هم می‌پردازند. پس باید در مورد ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات مناسبی را در اختیار داشته باشید. ظروف چدنی نالینو در فهرست بهترین‌های پخت و پز در ایران قرار دارند که دارای مزایای بسیار زیادی هستند.

برند نالینو

معرفی برند نالینو

نالینو در حال حاضر برند موفق تولید کننده ظروف چدن اصل با استاندارد در ایران معرفی می‌شود که نماد اصالت ایرانی را دارد. این برند را شرکت پانیذ سازان دانا به ثبت رساندند که کاملاً مورد تایید می‌­باشد. لازم به ذکر است که بگوییم  با توجه به این که مدیریت مناسبی روی این برند انجام می­شود، در گذر سال‌ها توانسته‌اند کالاهای باکیفیت ایرانی را هم تولید کنند.

در واقع شرکت پانیذ سازان دانا برای توسعه تولیدات داخلی از سال 1358 محصولات خود را با تولید ظروف آلومینیمی در اختیار مردم قرار داد. البته در سال 1374 این گروه به ‌عنوان اولین تولید کننده ظروف آشپزخانه ‌توانستند پیشرفت‌های زیادی را در کار خود ایجاد کنند.

در نهایت در سال ۱۳۸۶ مجموعه تولیدی نالینو که به ‌عنوان اولین تولید کننده ظروف چدنی در ایران شناخته می‌شوند روی کار آمد. سپس این نوع از ظروف را بر اساس استانداردهای موجود طراحی و تولید کردند. همچنین در ساخت آن‌ها از بهترین و باکیفیت‌ترین آلیاژهای چدن بهره می‌برند.

مزایای تهیه غذا در ظروف چدنی نالینو

همان ‌طور که بیان کردیم در ساخت ظروف از مواد مختلفی استفاده می‌کنند که این مورد در بحث ظروف چدنی هم کاملاً صدق می‌کند. با توجه به این‌که برای ساخت این ظرف‌ها از آلیاژ فلزی استفاده می­شود هنگام آشپزی ممکن است برخی از فلزات سنگین آن به‌ صورت یون آزاد شوند و با مواد غذایی که در حال‌ پخت هستند ترکیب گردند.

ظروف چدنی نالینو

آزاد شدن یون‌های فلزی در غذا گاهی اوقات ممکن است اثرات منفی را به‌همراه داشته باشد. بنابراین هنگام استفاده از ظروف چدنی نالینو می‌توانید از آزاد شدن یون‌های منفی ‌هنگام پختن غذا جلوگیری کنید. این ظرف‌ها را براساس استانداردهای روز دنیا تولید می‌کنند و هنگام ساخت آن‌ها تمامی اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند.

ظروف چدن را از ترکیب یون‌های فلزی، سیلیسیم و کربن تولید می‌کنند که به‌ خوبی در مقابل زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت نشان می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت مقاومت بالا نسبت‌ به حرارت هم از دیگر مزایای ظروف چدنی نالینو به شمار می‌رود.

ویژگی‌ های ظروف چدن نالینو

استفاده از ظروف چدن به هزاران سال قبل برمی‌گردد. بنابراین اگر این ظرف‌ها مضراتی برای سلامت مصرف‌کنندگان داشتند بدون ‌شک تا به امروز استفاده از آن‌ها را منع می‌کردند. ظروف چدن نالینو در مقایسه با ظروف پخت‌وپز مدرنی که در بازار وجود دارند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. پس می‌توان گفت ظروفی که به‌ تازگی تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرند نمی‌توانند سلامت جسمانی مصرف‌کنندگان را همواره تضمین نمایند.

به‌ عنوان مثال ظرف‌های آلومینیومی و استیلی که امروزه بسیاری از خانواده‌ها به ‌دلیل قیمت پایین از آن‌ها استفاده می‌کنند، هنگام تماس با مواد غذایی واکنش‌های خطرناکی را از خود نشان خواهند داد. این ظروف به راحتی فلز آلومینیوم را وارد غذا می‌کنند. از طرفی ظرف‌های نچسب تفلون به‌ راحتی خراب شوند. در نهایت بعد از چند بار استفاده لایه تفلون از ظرف جدا می‌شود سپس وارد مواد غذایی می‌شود که این خود مسمومیت غذایی را به دنبال دارد.

از طرفی ظروف پخت‌وپز سرامیکی هم از روکش لعابی تولید می‌شوند که گاهی اوقات فلز فوق‌العاده سمی سرب را برای ساخت آن‌ها به کار می‌برند. به‌ همین ‌علت ممکن است فلز سرب به مواد غذایی انتقال پیدا کند. بنابراین هیچ کدام از این نوع ظرف‌ها نمی‌توانند ادعای سالم بودن داشته باشند.

قابلمه­ها و ظروف چدنی که در اختیار مردم قرار می‌گیرند در تماس با مواد غذایی هیچ‌گونه واکنشی را از خود نشان نمی‌دهند. این نوع از ظروف دارای کیفیت بالایی هستند و خیلی دیرتر خراب می‌شوند.

مزایای ظروف چدنی نالینو

مزیت­های بسیار زیادی را می­توانیم برای ظروف چدنی نالینو بیان کنیم که از میان آن موارد مهمترین­ها را باید موارد زیر بدانیم:

استحکام ظروف چدن نالینو

تابه‌ها و قابلمه‌های چدنی نالینو از وزن زیادی برخوردار هستند. بنابراین می‌توان گفت بسیار بادوام و محکم می‌باشند. این ظروف را اگر به ‌درستی مورد استفاده قرار دهید، سالیان سال کارایی خود را همچنان حفظ می‌کنند.

این نوع از ظروف کاملاً یکپارچه هستند، یعنی تمام قسمت­های آن‌ها از چدن می‌باشد. در نهایت هیچگونه نگرانی در مورد جدا شدن دسته‌های­ آن‌ها وجود ندارد. اگر دقت کنید ظرف‌هایی مثل ظروف تفلون نچسب بعد از مدتی ویژگی و کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین شاید تصور کنید که ظروف چدن هم هنگامی که خرابی گردند دچار زنگ‌زدگی­ می‌شوند. اما باید بگوییم تابه‌ها و قابلمه‌های چدنی نالینو به ‌راحتی مورد بازسازی قرار می­گیرند.

استفاده از روغن کمتر

با استفاده از این محصولات می‌توانید در مصرف روغن صرفه‌جویی کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که پخت‌وپز در ظروف چدن نالینو با دیگر ظروف تفاوت دارد. به این صورت که ابتدا باید این ظروف حرارت کاملی را ببینند، سپس روغن را به آن اضافه نمایید و اگر یک لایه‌ کاملاً نازک از روغن در سراسر تابه قرار بگیرد به‌ راحتی می‌توانید پخت‌وپز خود را انجام دهید. از طرفی افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از تابه‌های این برند به ‌جای سرخ کردن مواد غذایی آن‌ها را به‌ صورت گریل استفاده کنند.

جلوگیری از سوختن غذا

از ویژگی‌های ظروف چدن نالینومی‌توان ممانعت از سوختن غذا را نام برد. در واقع شما زمانی ‌که ظروف چدنی نالینو را قبل‌ا ز پخت‌وپز گرم کنید از سوختن غذا جلوگیری می‌شود. بنابراین با توجه به این ‌که این نوع ظروف از ضخامت بالایی برخوردار هستند هنگام گرم کردن غذا از سوختن غذا جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از خام ماندن غذا

اگر هنگام پخت‌وپز یک تابه‌ چدنی را مورد استفاده قرار دهید و آن را چند دقیقه روی شعله گاز بگذارید متوجه خواهید شد که تمام قسمت­های این ظروف گرم می‌شود. به طور قطع موج گرمای آن را به‌ خوبی احساس می‌کنید. اما این فرایند برای ظروف استیل و آلومینیومی وجود ندارد. زیرا هنگامی که ظرف‌های استیل روی گاز قرار گیرند تنها قسمتی که روی شعله قرار دارد داغ می‌شود. چنین تفاوت‌هایی باعث می‌شود که غذای شما به ‌درستی پخته شود و  حرارت گرمای وارد شده به غذا ۱۰ برابر بیشتر گردد.

مقرون به‌ صرفه بودن

افرادی که هنگام خرید وسایل آشپزخانه به‌ دنبال اجناس باکیفیت و مقرون‌ به ‌صرفه­ای هستند به ‌راحتی می‌توانند از ظروف چدنی نالینو استفاده کنند. چرا که نسبت ‌به کیفیتی که دارند از دیگر قابلمه­ها هزینه کمتری را برای شما ایجاد می‌کنند. می‌توان گفت این‌ نوع ظروف غیر قابل تخریب هستند. بنابراین در مدت ‌زمان طولانی می‌توانید قابلمه‌های چدن را مورد استفاده قرار دهید. این امر موجب می­شود که در فواصل کوتاه هزینه­های زیادی برای وسایل پخت و پز پرداخت نکنید.

نکات مهم هنگام خرید تابه چدنی نالینو

ظروف چدن اصل معمولاً کمیاب هستند. به دلیل این ‌که این ظروف واکنش منفی با غذا نشان نمی‌دهند از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار هستند. به این نکته دقت داشته باشید که بسیاری از ظرف‌هایی که به اسم ظروف چدن نالینو در اختیار شما قرار می‌گیرد از آلومینیوم فشرده و توسط فرآیند ریخته‌گری تولید می‌شود. این امر مقاومت ظرف‌های چدنی نالینو را افزایش می‌دهد و در نتیجه سنگین شدن ظرف‌ها را در پی دارد.

تابه چدنی نالینو

در نظر داشته باشید که هنگام خرید ظروف چدن نالینو یک آهن‌ربا را به‌ همراه خود ببرید. زیرا آهن‌ربا به‌ راحتی به این‌گونه ظرف‌ها می‌چسبد. در ظروف چدنی معمولاً نوعی اندودکاری سرامیکی انجام می‌شود که مضرات ظرف‌های تفلون را ندارند. تنها یک لایه‌ چدنی یا نچسب درون آن‌ها قرار می‌گیرد که باعث عمر طولانی‌تر این نوع از ظرف‌ها می‌شود.

نوع دیگر از ظروف چدن نالینو که از کیفیت بالایی برخوردار است و حرارت را مدت ‌زمان بیشتری نگه می‌دارد ظروف تمام چدن هستند. البته دقت داشته باشید که بسیاری از ظروف چدن از هیچ‌گونه لایه­ای برخوردار نیستند و حتی برای فضای داخلی آن‌ها هم چدن را بکار می‌برند.

نگهداری صحیح از ظروف چدن نالینو

ظروف چدن نالینو به‌ عنوان بهترین نوع ظرف برای آشپزی به شمار می‌روند که از مزایا و خواص مختلفی برخوردار هستند. بنابراین با توجه به این ‌که این ظروف از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می­باشند، می‌توانید برای سالیان سال از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که نکات زیادی برای نگهداری این ظروف وجود دارد که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها طول عمر ظرف‌های چدنی نالینو را افزایش دهید. در ادامه این نکات را برای شما بیان می‌کنیم.

گرم کردن قبل از استفاده

یکی از نکات مهمی که در مورد استفاده از ظروف چدن نالینو باید بدانید این است که این ظروف نسبت ‌به ظرف‌های دیگر خیلی دیرتر گرمای خود را از دست می‌دهند. از طرفی خیلی دیرتر گرم می‌شوند. اما بعد از این ‌که گرم شدند تا ساعت‌ها گرما و حرارت را به‌ صورت یکنواخت در تمامی قسمت‌های بدنه انتقال می‌دهند. بنابراین قبل‌ از این‌که شروع به آشپزی کنید باید ظرف را روی گاز قرار دهید تا خاصیت نچسب آن همچنان  حفظ شود. در نتیجه قبل‌ از ریختن روغن آن‌ها را باید به مدت ۵ دقیقه گرم کنید.

جلا دادن ظروف

بعد از خرید ظروف چدنی نالینو قبل‌ از این‌که برای اولین‌بار از آن استفاده کنید این ظروف را جلاء دهید. برای جلا دادن ظروف چدن می‌توان از روغن‌های خوراکی مثل روغن آفتاب‌گردان یا روغن نارگیل استفاده کرد. تحت این شرایط اگر مقداری از این روغن را داخل ظرف بریزید و به کمک یک دستمال‌کاغذی تمام سطح ظرف را به روغن آغشته کنید کار جلای ظروف چدنی نالینو به ‌درستی انجام می­گیرد.

استفاده از حرارت متوسط

برای این ‌که ظروف چدنی نالینو از طول عمر زیادی برخوردار باشند، همواره باید از درجه حرارت متوسط گاز برای گرم کردن این ظرف‌ها استفاده شود. زیرا شعله بالا ممکن است به بدنه ظرف آسیب برساند. اگر هنگام پخت‌وپز به دمای بالا نیاز دارید، بهتر است از ظروف دیگر استفاده نمایید.

شستشوی صحیح

یکی از نکات مهمی که هنگام استفاده از ظروف چدن نالینو باید مد نظر داشته باشید شستشوی صحیح می‌باشد. ممکن است بیشتر افراد روی تمیزی و بهداشت ظروف خود حساسیت زیادی نشان دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که از وسیله­های زبر و تیزی برای تمیز کردن ظروف استفاده کنند. اما برای شستن ظروف چدنی ‌نالینو باید با ملایمت تمام این کار را انجام دهید.

از موارد دیگری که هنگام شست‌وشو باید رعایت کنید این است که ظرف‌های چدنی نالینو را نباید به مدت‌ طولانی داخل آب قرار دهید. چرا که به‌ مرور زمان باعث قرمز شدن ظروف چدنی می‌شود.

استفاده از ملزومات مناسب

استفاده از ابزارهای مناسب هنگام طبخ غذا باعث می‌شود که داخل ظروف چدنی دچار رنگ رفتگی نشود. پس زمانی که به خرید این نوع از ظروف می‌پردازید، بهتر است کفگیر و ملاقه‌های مناسب آن را هم خریداری کنید.

جمع بندی

نیاز به قابلمه و ظروف مناسب برای پخت و پز یکی از مهم­ترین مواردی به شمار می­رود که همواره هر فردی به آن توجه ویژه­ای دارد. هنگام خرید ظروف مورد نیاز آشپزخانه ممکن است با انواع مختلفی رو به رو شوید که هر کدام کارایی خاص خود دارند. از میان ظرف‌هایی که در بازار ارائه می‌شوند، می­توان ظروف چدن نالینو را انتخاب کرد. اما دقت داشته باشید که امروزه ممکن است ظرف‌هایی به اسم چدن نالینو در بازار عرضه شوند که دارای جنسی تقلبی باشند. پس برای خریدی مطمئن می‌توانید به وب سایت هوم دیش مراجعه نمایید و تجربه­ای فوق العاده را از خرید خود ثبت کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28458
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید