امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مزایا پرورش و نگهداری سانسوریا


1401/07/27
کد خبر : 27440
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

در صورتی که شما تمایل به نگهداری یا خرید سانسوریا را دارید باید با مزایا و شرایط نگهداری آن آشنا باشید که در ادامه همین صفحه برای شما بیان خواهد شد.


سانسوریا

مزایای سانسوریا

تصویه کننده هوا

این گیاه یکی از مناسب ترین و موثر ترین گیاهان برای تصویه کردن هوا محیط می باشد. سانسوریا می تواند به خوبی آلودگی های محیطی هوای اطراف را جذب کرده و اکسیژن آزاد کند، به همین خاطر در تصویه هوا بسیار موثر است.

افزایش کیفیت خواب

از دیگر مزایا سانسوریا افزایش کیفیت خواب می باشد، زیرا این گیاه می تواند با آزاد سازی اکسیژن موجب افزایش کیفیت خواب گردد. به همین علت پرورش و نگهداری سانسوریا در اتاق خواب کار بسیار مناسبی است. دقت داشته باشید اکثر گیاهان هنگام شب، اکسیژن دریافت کرده و دی اکسید کربن آزاد می کنند، ولی سانسوریا این گونه نیست و همین موضوع باعث می شود تا با قرار دادن این گیاه در داخل اتاق خواب مشکلی پیش نیاید.

کاهش آلودگی های محیطی

قبل تر هم گفته شد که سانسوریا می تواند آلودگی های محیطی را جذب کرده و اکسیژن آزاد کند، لذا این ویژگی باعث می شود که آلودگی های محیط اطراف این گیاه کاهش یابد.

کاهش بوی بد محیط

اگر سانسوریا را در محیطی قرار دهید که آن محیط بوی مطبوعی نداشته باشد، این گیاه با تصویه کردن هوا موجب از بین رفتن بوی بد محیط خواهد شد.

شرایط نگهداری سانسوریا

در ادامه این مطلب به طور خلاصه در مورد شرایط نگهداری گیاه سانسوریا توضیح داده شده است، در صورتی که شما از این گیاه نگهداری می کنید یا قصد خرید آنرا دارید برای نگهداری صحیح و جلوگیری از خرابی آن، باید مواردی که در ادامه ذکر می شود را بدانید.

نور مناسب

سانسوریا می تواند با شرایط نوری مختلف به خوبی سازگاری شود و به رشد خود ادامه دهد، لذا می توانید گیاه را در محیط های کم نور نیز نگهداری کنید. اما توصیه می شود برای رشد بهتر آنرا در مکان هایی قرار دهید که روزانه چندین ساعت نور غیر مستقیم و ملایم خورشید را دریافت کند. لازم به توضیح است گونه ابلق این گیاه برای آنکه برگ های ابلق خود را از دست ندهد به نور بیشتری نسبت به سایر گونه ها احتیاج دارد.

آبیاری مناسب

بهترین زمان برای آّبیاری زمانیست که خاک گیاه خشک شده باشد، اما به طور معمول هفته ای یکبار آبیاری در فصل تابستان و دو بار در فصل زمستان برای این گیاه کافی می باشد. دقت کنید سانسوریا در برابر کم آبی مقاوم است اما مقاومتی در برابر آبیاری بیش از اندازه ندارد، زیرا آّبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدگی ریشه های گیاه خواهد شد.

خاک

نیاز نیست در انتخاب خاک حساسیت بالایی به خرج دهید، بنابراین می توانید از خاک آماده سانسوریا استفاده نمایید. دقت کنید خاک باید زهکشی مناسبی داشته باشد تا آب اضافی ناشی از آبیاری به راحتی از گلدان گیاه خارج شود.

رطوبت

سانسوریا نیاز به تامین رطوبت ندارد، اما می توانید آنرا در محیط هایی با رطوبت بالا نیز نگهداری کنید. برای رشد بهتر می توانید هفته ای یک الی دو بار با روش غبارپاشی رطوبت مورد نیاز سانسوریا را تامین نمایید.

زمان تعویض گلدان

سانسوریا یکی از گیاهانی است که رشد نسبتا سریعی نداشته و به همین خاطر شما هر دو یا سه سال یکبار نیاز به تعویض گلدن پیدا می کند. برای گلدان جدید دقت داشته باشید که سایز گلدان خیلی بزرگ نباشید، زیرا در گلدان های بزرگ رشد گیاه تا مدتی به طور کامل متوقف خواهد شد.

هرس کردن

شاید فکر کنید که سانسوریا نیاز به هرس کردن ندارد، اما هر چند ماه یکبار می توانید برگ های بیش از اندازه رشد کرده را از گیاه جدا کنید و قلمه بزنید.


 سانسوریا

تکثیر سانسوریا

قلمه زدن و تکثیر با روش پاجوش از بهترین روش های تکثیر کردن این گیاه می باشد که به راحتی قابل انجام است.
برای قلمه زدن باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:
•    به کمک یک قیچی یا چاقوی تیز، یکی از برگ های گیاه به طول 15 سانتی متر را جدا کنید.
•    برگ ها و قلمه های جدا شده را در آب قرار دهید تا دارای ریشه شوند.
•    پس از ریشه دار شدن برگ ها، آنها را در خاک مناسب بکارید.
•    پس از گذشت چند هفته اولین نشانه های رشد در گیاه نمایان خواهد شد.
برای تکثیر با روش پاجوش باید روش زیر را دنبال کنید:
•    در اطراف گیاه مادری گیاهچه ها و پاجوش های کوچکی رشد می کنند.
•    باید گیاه مادری را از خاک خارج کرده و این پاجوش ها را از گیاه مادری جدا کنید.
•    سپس پاجوش های جدا شده را در گلدانی مجزا با خاکی مناسب بکارید.
•    رطوبت خاک را تامین کنید تا گیاه رشد کند.

خرید سانسوریا

در این مطلب به طور کامل در مورد سانسوریا، مزایا و روش های نگهداری از آن توضیح داده شد، در صورتی که شما قصد خرید سانسوریا را دارید می توانید آنرا با قیمتی بسیار مناسب از جایاگرین تهیه نمایید.


 سانسوریا


امید است توانسته باشیم با انتشار این مطلب به تمامی سوالات شما در مورد نگهداری و پرورش سانسوریا پاسخ داده باشیم. خوشحال می شویم تا نظرات خود را در انتها همین صفحه در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27440
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید