امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

مرکز خرید ابن بطوطه دبی


1401/07/27
کد خبر : 28348
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

همه دبی را به یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه می‌شناسند. این شهر مقصدی مناسب برای  خیلی از گردشگرها، تاجرها و سیاست‌مدارها است. جاذبه‌های تفریحی دبی آن‌قدر هیجان‌انگیز هستند که نمی‌شود از آن‌ها چشم برداشت. مراکز خرید دبی، بازارهای سنتی و پاساژها از شگفت‌انگیزترین بخش شهر هستند. اگر اهل خرید هم باشید، گشت‌وگذار در این پاساژها و خرید اجناس لذت‌بخش می‌شود. تعداد مراکز خرید دبی کم نیست. اگر سفرتان کوتاه است و وقت گشتن در همه آن‌ها را ندارید، کافی است به بهترین‌ مراکز سری بزنید. بین این مراکز، مرکز خرید ابن بطوطه دبی فروشگاه‌های مجهز و زیبایی دارد. همچنین بخش‌های تفریحی مختلفی را در این مرکز درست کرده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.
بلیط سفر به دبی را از سایت ره بال آسمان بخرید و خودتان را برای رفتن به این شهر زیبا آماده کنید. قبل از رزرو بلیط هم پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش خرید بلیط هواپیما دبی را مطالعه کنید.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی کجاست؟

موقعیت این مرکز خرید در یکی از بهترین مکان‌های شهر است. می‌توانید این مرکز خرید را در خیابان شیخ زاید، در منطقه شش روستای جبل علی پیدا کنید. این خیابان از معروف‌ترین بخش‌های دبی و بین دو جزیره پالم جمیرا و پالم جبل علی است.

معرفی مرکز خرید ابن بطوطه دبی

 معرفی مرکز خرید ابن بطوطه



مجموعه ابن بطوطه مثل شهری کوچک در دل دبی است. زیبایی‌های این مرکز آن‌قدر زیاد است که آن را از زیباترین جاهای دیدنی در دبی می‌شناسند. ساخت این مرکز به سال 2005 برمی‌گردد. مساحت کل مجموعه 111483 مترمربع است و بخش‌های مختلفی برای گردش و تفریح دارد. هرساله حدود 20 میلیون گردشگر برای بازدید از معماری زیبای این مجموعه می‌روند. این مجموعه شش بازار اصلی دارد. در این مرکز بیشتر از 270 فروشگاه راه‌اندازی کرده‌اند؛ اما استقبال زیاد مسافرها از این مجموعه باعث شد تا در سال 2016 ، 400 فروشگاه دیگر به آن اضافه کنند.

نام‌گذاری مرکز خرید ابن بطوطه دبی

اسم این مجموعه را از اسم محمد بن عبدالله بن محمد بن بطوطه، جهانگرد مشهور مراکشی گرفته‌اند. این جهانگرد عرب‌زبان در قرن 14‌ام زندگی می‌کرد. ابن بطوطه به شهرهای مختلفی در قاره‌های آسیا، اروپا و آفریقا سفر کرده بود. او تجربه‌های جذابش را در سفرنامه‌هایش نوشته است.

امکانات مرکز خرید ابن بطوطه دبی

 مرکز خرید ابن بطوطه چه امکاناتی دارد


این مجموعه آن‌قدر بزرگ است که گشت‌وگذار در آن چند ساعت طول می‌کشد. به همین خاطر در این مکان 50 رستوران درست کرده‌اند که دیگر خیالتان از خردوخوراک راحت باشد. سینماها از دیگر بخش‌های جذاب در مرکز خرید ابن بطوطه است. تماشای فیلم‌های سینمایی به‌روز دنیا از این سینماها تجربه‌ای هیجان‌انگیز می‌شود. اگر دلتان تفریحی سرگرم‌کننده می‌خواهد به سالن بولینگ سری بزنید. در این مرکز سالن بازی ویژه‌ای برای بچه‌ها آماده کرده‌اند تا در آن لحظه‌های نابی را بگذرانند. به همین خاطر می‌توانید با رفتن به این مجموعه یک تیر و دو نشان بزنید. مرکز خرید ابن بطوطه دبی پارکینگی با ظرفیت  4500 ماشین دارد که مساحتش به 521000 مترمربع می‌رسد. همچنین هتلی پنج‌ستاره در این مرکز همه چیز را برای مسافرها و اقامتی دل‌پذیر مهیا کرده است.

بخش های مختلف در مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مجموعه ابن بطوطه دبی فقط یک مرکز خرید ساده نیست. در این مرکز سالن‌های مختلفی را درست کرده‌اند که هرکدام تصویری از یک کشور را نشان می‌دهد. این کشورها بخشی از جاهایی است که ابن بطوطه در طول زندگی‌اش به آنجا رفته بود. در هر سالن یا حیاط مرکز خرید نمونه‌هایی از تاریخ و فرهنگ و صنایع‌دستی آن کشورها وجود دارد. اجناس مختلفی از آثار هنری آن‌ها را در این سالن‌ها به فروش گذاشته‌اند. معماری هر سالن بسیار چشمگیر است و برای ساخت این تزئینات از معماری مربوط به هر سرزمین استفاده کرده‌اند. خوب است قبل از سفر با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا بشوید. در مرکز خرید ابن بطوطه می‌توانید مثل یک جهانگرد، از کشورهای مختلف دیدن کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

بازار چین

سالن چین از معروف‌ترین و جذاب‌ترین سالن‌های این مجموعه تماشایی است. با ورود به این سالن همه چیز رنگ‌ولعاب دیگری دارد. در هر طرف نقش‌ونگارهایی از نمادهای چینی را به نماش گذاشته‌اند‌. مجسمه‌هایی به‌شکل اژدها تاریخ و فرهنگ چینی را یادآوری می‌کنند. بیشتر این تزئینات را به رنگ طلایی و قرمز درست کرده‌اند که نمادی از کشور بزرگ چین است. استفاده از سنگ‌های مرمر زیبایی خاصی را به این مجموعه داده است. کمی که جلوتر بروید، حوضچه‌ای را می‌بینید که کشتی بزرگی در آن وجود دارد. این کشتی زیبا نمادی از تجارت کشور چین را به همه نشان می‌دهد.
در سالن چین فروشگاه‌های معتبری مشغول به کار هستند. اگر دلتان خواست، سری به آن‌ها بزنید. اسم این فروشگاه‌ها را برایتان می‌گذارم. جواهرات پاندورا (Pandora)، لوازم الکترونیکی ای مکس (E-Max)، کتاب‌فروشی بودرز (Borders)، اسپا، خدمات زیبایی هر ورکز بیوتی (Hairworks Beauty)، بدن‌سازی و تناسب اندام فیتنس فرست (Fitness First) و هلند و بارت (Holland And Barrett).

بازار هند

زیبایی سالن هند همه را شگفت‌زده می‌کند. در این سالن هم بخشی از تجربه‌های ابن بطوطه را به نمایش گذاشته‌اند. معماری چشمگیر این سالن سبکی از معماری مغولی است. ستون‌هایی از جنس سنگ مرمر عظمت و شکوه بناهای تاریخی هند را نشان می‌دهد. مجسمه بزرگی از فیل در قلب این سالن است. بالای این مجسمه گنبد زیبایی را می‌بینید که تاج‌محل را در ذهن‌ها زنده می‌کند. از زیبایی این سالن با نقش‌ونگارهای برجسته‌اش هر چه بگویم، کم گفته‌ام. در گوشه‌ای از سالن ساعتی چوبی به‌شکل فیل وجود دارد. این ساعت بر پایه قوانینی از علم  قرون وسطی است.
اگر دلتان می‌خواهد از اجناس بازار هند خرید کنید، به بازدید از فروشگاه‌هایش بروید. خوب است اسم این فروشگاه‌ها را بدانید. جواهرات سواروسکی (Swarovski)، پوشاک مردانه ارو (Arrow)، اف اند اف (F&F)، پوشاک زنانه و مردانه ال سی (LC Waikiki)، پوشاک بچه‌گانه پیوکت (Puket) و آیکانیک (ICONIC)، لوازم الکترونیکی تیروس دیجیتال هوم (Eros Digital Home)، لوازم آرایشی میکاپ فور اور (Make Up Forever)، کفشِ اکو (Ecco)، کلارکز (Clarks)، میلانو (Milano)، شو مارت (Shoe Mart)، آدیداس اصل (Adidas Originals) و اسپا و خدمات زیبایی فیت فرست (Feet First).

بازار پرشیا یا ایران

با واردشدن به این سالن، حسی آشنا را احساس می‌کنید. بخشی از زیبایی مرکز خرید بطوطه در سالن ایران خلاصه می‌شود. سقف‌های گنبدی با کاشی‌کاری‌های بی‌نظیرش نشان از معماری تماشایی و سنتی ایران دارد. خوب می‌دانید که از رنگ فیروزه‌ای در معماری سنتی ایرانی استفاده می‌کنند. موزاییک‌های فیروزه‌ای استفاده‌شده در تزئینات حس‌وحالی فوق‌العاده به این بازار داده‌ است. لوسترهای برنجی دست‌ساز در قسمت‌های مختلف این سالن، توجه همه را به خودش جلب می‌کند. کمی در این سالن قدم بزنید و زیبایی‌های کشور عزیزمان را یکجا ببینید.
فروشگاه‌های مختلفی در بازار ایران فعالیت می‌کنند. در فروشگاه هوم باکس (Home Box) لوازم خانه و مبلمان را برای فروش گذاشته‌اند. ایرانی‌ها در ساخت کیف‌وکفش‌ چرم جایگاه ویژه‌ای دارند. در فروشگاه کیف و کفش میلانو (Milano) می‌شود طرح‌های شگفت‌انگیزی از برندهای ایرانی را تماشا کرد. بخش‌های دیگری هم وجود دارد. مثلاً آتلیه اپتیکال (Ateliee Optics) انواع عینک‌های دودی و طبی، داروخانه‌های لایف فارمسی (Life Pharmacy) و سوپر کر (Supercare)، خدمات آرایشی اتاق سفید (The White Room)، لوازم آرایشی مک (MAC)، پاریس گالری (Paris Gallery) و برای همیشه 21 (Forever 21).

سالن مصر

 سالن مصر مرکز خرید ابن بطوطه دبی


کمی مسیر را تغییر بدهید و به  مصر باستان قدم بگذارید. رنگ‌های خاکی استفاده‌شده در این سالن همه را  به یاد سرزمین مصر می‌اندازد. نقاشی‌های روی دیوار و نخل‌های بلندقامت، فضای این سالن را زیباتر کرده‌اند. در اینجا دیگر خبری از گرمای سوزان و سرمای شدید مصر هم نیست. ویترین‌های این بخش آن‌قدر تماشایی و زیباست که نمی‌شود به‌راحتی از آن چشم برداشت.
اگر یادگاری از مصر می‌خواهید، از فروشگاه‌های این سالن دیدن کنید. مثلاً پوشاک زنانه کوتون آن (Cotton On)، گپ (GAP)، نیویورکر (New Yorker)، جواهرات و ساعت داماس (Damas)، تایم آن (OnTime)، لوازم آرایشی اجمل (Ajmal)، عربین عود (Arabian Oud)، وسایل منزل و مبلمان لایف استایل و هوم دکور (Life Style - Home Decors)، لوازم هنری و صنایع دستی الجابر گالری (Al Jaber Gallery) و پلیلانز (Pylones).

بازار تونس

تونس اولین سالنی بود که در ابن مجموعه ساختند. معماری اسلامی مهم‌ترین بخش این سالن است. استفاده از رنگ سفید و سنگ‌های روشن و شفاف، جلوه‌ای از معماری اعراب را در این سالن نشان می‌دهد. چشم‌هایتان را ببینید و این بار خودتان را در مراکش زیبا تصور کنید.
در فروشگاه‌های تونس، آثار دیدنی زیادی انتظارتان را می‌کشد. پوشاک زنانه مکس (Max)، ساعت‌های سواچ (Swatch) و اور چویس (Hour Choice)، لوازم الکترونیکی سامسونگ (Samsung) و گرند استورز (Grand Stores)، پاریس هیلتون (Paris Hilton) و مندوزا (Mendoza)، وسایل هنری و صنایع‌دستی کانی هوم (Kani Home)، گلف گریتینگز (Gulf Greetings)، خدمات ناخن و اسپا (The Nail Spa).

 حیاط آندولوس

 حیاط آتدولوس ابن بطوطه


کافی است در راه‌روهای آندولوس قدم بزنید تا رنگ‌های قرمز و آجری توجهتان را جلب کنند. اشعار و نقاشی‌های روی دیوارها، زیبایی این مجموعه را دوچندان می‌کند. برای ساخت و تزئینات سالن آندولوس از قصر الحمرا و مسجد کوردوباست الهام گرفته‌اند.
فروشگاه‌های آندولوس بسیار دیدنی هستند. بخش‌های دیگری هم در این سالن است. مثلاً سالن زیبایی بر جنتز (Bare Gents Salon)، مرکز تغذیه (Nutrition Centre)، خدمات مخابراتی امارات متحده، مرکز نظافت روزانه و...
نمی‌شود زیبایی‌های مرکز خرید ابن بطوطه دبی را با کلمه‌ها توصیف کرد. بازدید از این مرکز را برنامه‌های سفر دبی بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28348
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید