امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

مدیریت زمان در حمل و نقل عمومی با اسکوتر برقی


1401/07/27
کد خبر : 27683
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

 فناوری های نوین در تولید انواع اسکوترهای برقی( هاوربرد) آن را به عنوان وسیله حمل و نقل مدرن، راحت و قابل جایگزین در دنیای کنونی معرفی می کند. فناوری نوینی که امکان رفت و آمد درون شهری یا انجام کارهای روزمره را بسیار آسان می کند. یکی از مزایای اسکوترهای برقی این است که بسیاری از مشکلاتی که توسط وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی در زمان ما برای مردم ایجاد شده است، برای کاربران این دستگاه اصلا تصور نمی شود. آیا با انواع اسکوترهای برقی آشنایید؟ چرا از اسکوتر هوشمند استفاده می کنیم؟ رابطه اسکیت برقی با وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی چیست؟ در چه مکان هایی از هاوربرد می توان استفاده کرد؟ و سوالات دیگری درباره اسکوتر برقی( هاوربرد) که در این مقاله به آن اشاره خواهد شد. با ما همراه باشید.

آشنایی با اسکوتر برقی

اسکوتر برقی وسیله‌ای است که با دو چرخ حرکت می کند. اسکیت برقی قدرت مورد نیاز را به وسیله یک باتری به دست می‌آورد. باتری با تمام شدن شارژ، مجددا قابلیت شارژ دارد. جنس باتری اسکوتر برقی لیتیومی بوده و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. این باتری ها با هر بار شارژ قدرت پیمودن ۲۵ کیلومتر را دارند.
اسکوترهای برقی در انواع مختلف طراحی شده است. اسکوترها معمولا برای مسیرهای صاف طراحی شده است ولی اسکوتر برقی آفرود برخلاف اسکوترهای دیگر قابلیت پیمایش مسیر های سخت تری را دارد. اسکوتر آفرود در هوای بارانی و آفتابی قابل استفاده است. از این نوع اسکوترها در مسیرهای شنی و ساحلی هم می توان استفاده کرد.

چرا استفاده از اسکوتر برقی برای کاربران آن جذاب شده است؟

یکی از دغدغه های انسان ها در زمان ما مشکل ترافیک و شلوغی خیابان ها است. بارها برای همه ما اتفاق افتاده که ترافیک مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است. اگر به فکر چاره هستید استفاده از هاوربرد این مشکل را برای شما به آسانی رفع می کند. با استفاده از اسکوتر شارژی حتی با وجود ترافیک خیابان ها، باز هم می توانید به موقع به مقصد خود برسید.
علاوه بر این، کم هزینه بودن اسکوتر شارژی نسبت به وسایل حمل و نقل عمومی و شخصی ، استفاده از آن در مکان های مختلف و امتیازات فراوان دیگر باعث شده که طرفدار این وسیله ی سرگرم کننده هر روز بیشتر شود. اسکوتر علاوه بر این که یک وسیله تفریحی است کاربردهای زیادی نیز دارد که می تواند در زندگی روزمره به کمک ما بیاید.

مقایسه اسکوتر برقی با وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی

یکی از روش هایی که به ما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه داشته باشیم، روش مقایسه ای است. ما در این قسمت به مقایسه بین استفاده از اسکوتر برقی با وسایل حمل و نقل دیگر می پردازیم تا بتوانیم انتخابی آگاهانه و مفید برای خود داشته باشیم.

1- اسکوتر برقی بسیار سبک است و به آسانی قابل جا به جایی به مکان های مختلف است. در مکان هایی که نمی خواهید از اسکوتر استفاده کنید به خاطر وزن سبکش قابلیت حمل را دارد حتی می توانید به اتاق کارتان منتقل کنید و از دستگاه خود محافظت کنید دقیقا برخلاف وسایل حمل و نقل شخصی که معمولا با مشکل جای پارک آنها مواجه هستیم.

2- فرض کنید با هاوربرد در سطح شهر در حال تردد هستید نه ترافیک، نه مسیرهای تنگ و باریک و ... هیچکدام نمی توانند در تردد شما اخلال ایجاد کنند ولی با تصور اینکه از وسایل حمل و نقل شخصی یا عمومی استفاده می کنید موانع بسیاری در ذهن شما متصور می شود. این موانع باعث نگرانی شما خواهد شد مانند: چراغ قرمز، ترافیک، باریک بودن بعضی از مسیرها و ...

3- اسکوتر شارژی هم یک وسیله جذاب و سرگرم کننده است که نشاط زیادی را به کاربر خود می دهد و هم یک وسیله کاربردی در زندگی ما است. شما در حال اسکوتر سواری و بعد از رسیدن به مقصد نشاط و شادی خاصی را در خود می یابید ولی استفاده از وسایل حمل و نقل دیگر با توجه به مشکل جای پارک، چراغ قرمز و ... خستگی زیادی را در خود حس می کنید. شما در بسیاری مواقع با خستگی زیادی به محل کار خود می رسید.

در چه مکان هایی می توان از اسکوتر برقی استفاده کرد؟

یکی از معایب استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی این است که در بسیاری از مکان ها نمی توان از این وسایل استفاده کرد. از قدیم این فکر در ذهن انسان ها خطور می کرد که اگر وسیله ای وجود داشت و این محدودیت را نداشت بسیار عالی بود. یکی از مزایای اسکوتر هوشمند این است که این محدودیت را برای انسان ها برداشته است.
به عنوان نمونه فرض کنید در یک فروشگاه بزرگ کار می کنید. وسایل حمل و نقل در این مکان قابل استفاده نیستند ولی اسکوتر هوشمند به آسانی در چنین مکانی قابل استفاده است. شما برای تردد در فروشگاه ها یا سالن های بزرگ به راحتی نی توانید از اسکوتر برقی استفاده کنید. مکان ها و مسیرهای بسیار زیادی هستند که قابلیت تردد با وسایل حمل و نقل در آنها وجود ندارد ولی اسکوتر هوشمند به آسانی در آن مکان ها تردد می کند.

انواع اسکوترهای برقی ( هاوربرد) کدامند؟

اسکوتر های برقی که در بازار خرید و فروش می‌شوند، در دو نوع  موجودند. یک نوع آن بدون دسته و نوع دیگر آن دسته دار هستند. اسکوتر های بدون دسته با فشار پا و مشخص کردن جهت حرکت به وسیله پا شروع به حرکت می کند ولی اسکوتر های دسته دار با دسته آن، جهت حرکت اسکیت برقی را می توان مشخص کرد. اسکوتر های برقی دارای نمایشگری هستند که میزان شارژ و سرعت آن را به کاربر نشان می دهد.

اسکوترهای برقی در چه اندازه هایی موجودند؟

اسکوتر های برقی دسته‌دار و بدون دسته دارای سایزهای مختلفی هستند. اسکوتر برقی به خاطر اینکه در سایزهای کوچک و بزرگ در بازار وجود دارد، توانسته سلیقه های مختلف را به خود جذب کند. لازم است هر شخصی در زمان خرید اسکوتر برقی اندازه دلخواه و مناسب خود را انتخاب کند و اقدام به خرید آن کند.

اسکوتر های شارژی در سایز های 5/6 اینچ و حتی کوچکتر از آن و سایزهای بزرگتر مثل ۱0 اینچ و حتی بزرگتر از آن نیز در بازار وجود دارد. در این قسمت به مشهور ترین سایزهای اسکیت برقی اشاره می‌کنیم.

  • اسکوتر برقی 5/4 اینچ
  • اسکوتر برقی 5/6 اینچ
  • اسکوتر برقی ۸ اینچ
  • اسکوتر برقی ۱۰ اینچ
  • اسکوتر برقی ۱2 اینچ

محبوب ترین اسکوتر برقی کدام است؟

محبوب ترین و پرطرفدارترین اسکوتر برقی، اسکوتر های آفرود هستند این مدل از اسکوتر شارژی به دلیل قدرتمند بودن و توانایی حرکت در مسیر های دشوار تر بیشتر مورد محبوبیت قرار گرفته است . چرخ این اسکوتر ها به نسبت پهن تر است و دارای موتور قدرتمند 350 وات می باشد. قابل ذکر است که اسکوتر برقی آفرود توانایی تحمل وزن تا 120 کیلوگرم را دارد.

هر سایز اسکوتر برقی تا چه وزنی را می تواند تحمل کند؟

اسکوتر های برقی با سایز های مختلف و گوناگون تحمل وزن مختلفی دارند. سایز هاوربرد بر اساس اندازه چرخ های آن مشخص می‌شود. به هر اندازه که سایز چرخ‌های اسکوتر بزرگ‌تر باشد، تحمل وزن آن اسکوتر بیشتر است و به هر مقدار که سایز چرخ ها کوچکتر است، تحمل وزن آن نوع اسکوترها نیز کمتر است. ما در این قسمت به تحمل وزن سایز های متفاوت اسکوتر برقی می پردازیم.

  • اسکوتر های 5/4 اینچ تا وزن ۵۵ کیلوگرم
  • اسکوتر های 5/6 اینچ تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم
  • اسکوتر 8 اینچ تا وزن ۱0۰ کیلوگرم
  • اسکوتر های ۱۰ اینچ تا وزن ۱2۰ کیلوگرم
  • اسکوتر برقی آفرود تا وزرن 120 کیلوگرم

در زمان مراجعه به مرکز خرید مطمئن اسکوتر برقی به وزن کاربر اسکوتر که می خواهد ازآن استفاده کند، دقت کنید و متناسب با وزن کاربر اسکوتر سایز مناسب را انتخاب کنید. قیمت مناسب اسکوتر برقی معمولا برای متقاضیان اسکوتر مهم است ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اسکیت برقی به هر اندازه که سایز آن بزرگتر باشد از زمین بالاتر قرار می گیرد. اسکوترها با سایز کوچکتر در فاصله کمتری از سطح زمین قرار می گیرند. به همین خاطر اگر می خواهید از اسکوتر برقی در مکان های ناصاف و ناهموار استفاده کنید، از سایز‌های بزرگ تر استفاده کنید. با این کار زمانی که در مسیر ناصاف حرکت می کنید، اسکوتر شما آسیب نمی بیند.

نکته ای مهم و اساسی در استفاده از اسکوتر برقی

یکی از نکات بسیار مهم و دارای اهمیت برای کاربران اسکوتر برقی که باید به آن توجه داشته باشند، مسیر اسکوتر است. مکانی که در آن از اسکوتر هوشمند استفاده می شود؛ باید صاف و هموار باشد. این امر برای سالم ماندن اسکوتر برقی نقش مهمی را ایفا می کند. نکته مهم این است که از اسکوتر در زمین ها و مکان های نرم مثلا روی فرش، چمن و ... استفاده نشود. استفاده از اسکوتر برقی در این مکان ها فشار زیادی را به موتور دستگاه وارد می‌کند و خرابی و حتی سوختن اسکوتر برقی وجود دارد.

و اما کلام آخر ...

اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله تفریحی و هیجان آور مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت ولی به مرور زمان این وسیله جذاب و مفرح به یک وسیله کاربردی در زندگی ما بسیاری از ناهنجاری ها را برطرف ساخت. اسکوتر برقی یک وسیله حمل و نقل نیز به حساب می آید. استفاده از اسکوتر شارژی دارای مزایای زیادی است که در وسایل حمل و نقل شخصی و عمومی دیده نمی شود. اسکیت برقی بسیاری محدودیت هایی را که در رفت و آمدها وجود داشت برطرف می کند. در زمان ما این محدودیت ها همچنان در وسایل حمل و نقل مشاهده می شود و کاربرانش را آزار می دهد.

منبع: ساپتک اسپورت


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27683
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید