امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

مجوز کار در ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26256
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

در این شکل از دریافت اجازه کار لازم است یک شرکت ترک به عنوان کارفرمااز طریق وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه (MLSS) ،از شخص متقاضی کار دعوت به همکاری کند؛ به عبارتی دیگر کارفرمای شما با ارائه ی مدارک لازم  به صورت اینترنتی و آنلاین به وزارت کار  جهت استخدام شما با توجه به  تخصص معین ومکان مشخص و به مدت یک سال ( که در صورت ادامه همکاری قابل تمدید می باشد )اعلام نیاز می کند . صرف نظر از اینکه شما برای اجازه کار ،در خواست خود را از داخل و یا خارج از ترکیه ارائه نمودید پروسه زمانی بررسی پرونده شما مدت ۹۰ روز به طول خواهد انجامید.هنگامی که تاییده از وزارت کار وامور اجتماعی گرفته شد، به محض ورود به ترکیه با ویزای کاری ، باید ظرف 30 روز کاری باید برای اجازه اقامت کاردر ترکیه از شعبه اقامت اتباع بیگانه ی اداره پلیس محلی اقدام کنید.
*شایان ذکر است در این شکل از دریافت اجازه کار در ترکیه، کارفرمای ترک در صورتی می تواند برای فرد خارجی درخواست اجازه کار نماید که در حوزه فعالیت شان شخص ترکی متقاضی این کار نباشد یا از تخصص کافی برای این فعالیت برخوردار نباشد.
*طبق اصول و قوانین اجازه کاردر ترکیه ، اجازه کار معتبر به عنوان اجازه اقامت هم استفاده می شود.
*اگر درخواست ویزا واجازه کار در داخل ترکیه باشد باید مجوز اقامت متقاضی 6ماه اعتبار داشته باشد.

کار در ترکیه

مجوز کار دائم در ترکیه

پس از تمدید درخواست کار از سوی کارفرما در 8 سال متوالی، در صورتی که شما طی مدت هشت سال متوالی در ترکیه اقامت داشته باشید و مجوز کاری شما تمدید شود ، می توانید برای اجازه کار دائم ترکیه اقدام نمایید و در خواست آن راتسلیم نمایید.
افرادی که مجوز کار دائم در ترکیه را دریافت می کنند، می توانند شهروندی ترکیه را نیز دریافت نمایند وازتسهیلات و مزایایی شهروندان اصلی برخوردار می شوند .


شرایط افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح انواع حساب بانکی در کشور ترکیه به دلیل طیف وسیعی از امکاناتی که این بانک ها در اختیار مشتریان خود در سطح بین المللی قرارمیدهند  ودلایلی از جمله متصل شدن و انتقال وجه به بانک های سراسر دنیا ،عدم نیاز به همراه داشتن پول نقد درمسافرت ها ، دریافت مستر کارت ،لزوم داشتن حساب بانکی در انجام معاملاتی چون خرید ملک وسایر سرمایه گذاری ها و تحولات سالهای اخیروعلاقمندی ایرانیان به داشتن حساب بانکی در کشورهای دیگرها  موجب گردیده  درسالهای اخیر افتتاح حساب در کشور ترکیه مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار  گیرد  .
از جمله شرایط مهم واصلی درمورد افتتاح حساب در کشور ترکیه مواردی است که در ادامه به آن می پردازیم …
افتتاح حساب در ترکیه بدون داشتن اقامت  امکانپذیر می باشد و اتباع ایرانی  بدون نیاز به داشتن اقامت موقت نیز می توانند نسبت به باز گشایی حساب بانکی در زراعت بانک اقدام نمایند  .اما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که درهنگام افتتاح حساب ،حضور متقاضی در بانک الزامی است. همچنین  در صورت داشتن هر کدام از انواع اقامتها در کشور ترکیه از قبیل  توریستی ، تحصیلی وکاری ایرانیان می توانند در دیگر بانک ها ، از جمله ایش بانک (iş ) نیز نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند .
دارندگان حساب بانکی در ترکیه بایستی یک خط با شماره تلفن ترکیه جهت فعال کردن اینترنت بانک  تهیه نمایند وبا نصب برنامه بانک زراعت ویا ایش از طریق اینترنت به خدمات بانکی دسترسی یابند و می توانند کلیه ی اموربانکی ازقبیل  پرداختهای مالیاتی،حواله ، دویز،  پرداخت جریمه، پرداخت شارژ، قبوض و غیره را انجام دهند .

کار در ترکیه

اجازه کار با ثبت شرکت در ترکیه

دریافت اجازه کار در ترکیه با ثبت شرکت  ، شرایط خاص خود را دارد وباید به این نکته اشاره نمود که درمرحله نخست ، ثبت شرکت در ترکیه به تنهایی منجر به اخذ اجازه کار برای مدیرشرکت نمیشود . برای محقق شدن این امرمی بایستی سرمایه شرکت ، بالای 100000لیرترکیه باشد وحداقل پنج نفر شهروند ترکیه طبق قانون جدید،  در شرکت  بیمه ومشغول به کار باشند.
شایان ذکر است در طول درخواست نامه اولیه برای دریافت اجازه کار ،مدیر شرکت نیاز به استخدام 5 کارمند رادر محل کار خود ندارند اما متعهد می شوند،   6ماه پس از دریافت اجازه کار نسبت به استخدام کارمندان ترک اقدام نمایند.
مزایای ثبت شرکت در ترکیه
ثبت شرکت و فعالیت های اقتصادی در هر یک از شهرهای ترکیه مزایای زیادی را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:
 
•    هزینه های کمتر ثبت شرکت نسبت به کشور های دیگر
•    بهره گیری از نیروی کار جوان وارزان
•    امکان ثبت شرکت بدون اقامت
•    پرداخت  مالیات براساس درآمد حاصله از شرکت و عدم پرداخت مالیات ثابت
•    عدم اجبار به حضور یک شخص ترک در تاسیس شرکت،
•    عدم نیاز به پرداخت مبالغ کلان به شهروندان این کشور مانند برخی کشورهای عربی (فقط حسابدار شرکت باید ترک باشد)،
•    دریافت اقامت دائم ترکیه  بعد از دریافت اجازه کار طبق قانون کار ترکیه( طی پروسه متوالی   5ساله )
•    دریافت کارت های بانکی وکردیت کارت



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26256
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید