امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

مجله ی اینترنتی چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 25807
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

در ادامه ی مطالب همراه ما باشید تا با این مفاهیم بیشتر آشنا شوید و اطلاعات کامل تری به دست آورید.
با خواندن مجله و کتاب شما می توانید...
•    مشکلات خود را راحت تر حل کنید.
•    بهتر می توانید تصمیم گیری کنید.
•    با افکار دیگر افراد آشنا می شوید.
•    روان تر می توانید صحبت کنید.
•    با دیگران بهتر می توانید ارتباط برقرار کنید.
•    معایب اخلاقی خودتان را شناخته و آن ها را از بین می برید.
•    می توانید نویسنده ی خوبی شوید.
•    از استعدادهای خود آگاه می شوید‌.
•    راحت تر می توانید بخوابید.
•    تجربیات زیادی را به دست می آورید که در شرایط بحرانی زندگی قادر به حل آن ها خواهید شد.
امروزه به دلیل بیماری کرونا و محدودیت ها قرنطینه شما نمی توانید از خانه بیرون بروید و برای خرید به بازار بروید حتی رفتن به بیرون و خریدن یک مجله یا کتاب شاید امکان پذیر نباشد و برای شما خطرناک باشد، اما نگران نباشید شما می توانید به راحتی با چند کلیک انواع کتاب ها را خریداری کنید و بخوانید یا می توانید به راحتی از طریق اینترنت مجله های اینترنتی را مشاهده کنید و مطالعه کنید.
امروزه  پیشرفت تکنولوژی تاثیر زیادی بر نحوه ی زندگی افراد گذاشته است، این تاثیرات حتی در نحوه ی مطالعه کردن و مجله خوانی نیز مشاهده می شود.
در سال های گذشته مجلات کاغذی برای بیشتر افراد جذابیت زیادی داشت اما امروزه بیشتر جوانان از طریق اینترنت علاقمند هستند که مجلات اینترنتی بخوانند.
حتی به دلیل افزایش قیمت کاغذ ناشران نیز تمایلی به چاپ مجله و کتاب ندارند و از لحاظ اقتصادی هم برای آن ها صرفه ندارد.
 

مجله ی اینترنتی چیست ؟

مجله ی اینترنتی یا نشریه ی الکترونیکی به وب سایت هایی می گویند که مطالب اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، هنری، سلامت و ... را منتشر می کند.
مجله ی اینترنتی در دستگاه الکترونیکی همچون کامپیوتر و موبایل تلفن نیز نمایش داده می شود.
برخی از نشریات، روزنامه های چاپی به دلیل این که در دنیای دیجیتال حضور پیدا کنند، نسخه ی چاپی خود را به شکل دیجیتال بر وب سایت های گوناگون ارائه می دهند.

مزایای استفاده از مجلات اینترنتی :

۱)امکانات چند رسانه ای :

در نشریه های الکترونیکی بر خلاف نشریات چاپی می توانید موارد مختلفی را که در نشریه ی چاپی امکان پذیر نیست را ثبت کنید. مانند ارائه ی موسیقی، فیلم یا کلیک کردن برای هدایت به درگاه وب است.

۲) کاهش هزینه های چاپ و توزیع :

ناشرین می توانند نشریه ی الکترونیک خود را از راه های گوناگونی توزیع کنند و برعکس نشریه ی چاپی که هزینه های بسته بندی، انبار داری و ... را شامل می شود نشریه های الکترونیکی را به وسیله ی سی دی و ایمیل مارکتینگ می توان به دیگران عرضه کرد.
برای مثال می توان از مجله ی Oracle magazine  نام برد که ۵۱۶۰۰۰ درخواست مجله ی اینترنتی دارد، ۱۷۶۰۰۰ درخواست مجله ی چاپی دارد.

۳)  آگهی و تبلیغات :

در نشریات الکترونیکی به دلیل این که بخش کاغذ حذف می شود تبلیغات بیشتری را می توان دریافت کرد. نشریه های الکترونیکی به دلیل خروجی در تعداد صفحه های بیشتر و حجم کم فایل پایانی، توانایی ثبت آگهی های زیاد و چند رسانه ای شدن را نیز دارند.

۴) قابلیت ماندگاری و آرشیو :

نشریه های الکترونیکی عمر زیادی دارند و در یک فایل کوچک  دیجیتال قابلیت آرشیو کردن را دارند اما نشریات چاپی پس از مدتی دچار فرسودگی، تغییر رنگ در بافت و رنگ کاغذ می شوند.

۵) تولید :

در مجله ی اینتزنتی پرسنل می توانند به وسیله ی ایمیل اطلاعات خود را جمع آوری کنند و فردی را به عنوان مدیریت انتخاب کرده و اطلاعات و عکس ها را برای او ارسال کنند اما در نشریات چاپی باید در یک مکان دور هم جمع شوند و اطلاعات را با یکدیگر بررسی کنند.
پس در این مورد هزینه های اجاره ی مکان و ..‌. کاهش می یابد.
 

از دیگر مزایای مجله ی اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

چاپ عکس در مجلات چاپی موجب کاهش کیفیت آن می شود و اگر فرد بخواهد آن عکس را داشته باشد باید آن عکس را از مجله برش دهد تا پیش خود نگه دارد اما می تواند همان عکس را در اینترنت با چند کلیک با بهترین کیفیت برای خود داشته باشد.
یا برای خواندن مطالب در مجله ی اینترنتی نیازی به عینک و دقت زیاد نیست زیرا می تواند نوشته ها را بزرگنمایی کنید و به راحتی آن ها را بخوانید.
امروزه طراحی مجلات اینترنتی در کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای در حال توسعه می باشد.
اگر شما می خواهید که مخاطبان زیادی در مجله ی اینترنتی  داشته باشید تا توسعه و گسترش مجله ی اینترنتی خود می توانید نسخه ها را به صورت سنتی و دیجیتال ارائه دهید.
این مقاله اولین بار در مجله اینترنتی امروز کالا منتشر شده است.
 


گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25807
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید