امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

متانول را از کجا تهیه کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27423
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر

بهترین شرایط فروش متانول با کیفیت و بسته بندی درجه یک کدام است؟
آنچه در این مقاله میخوانید بیان نحوه خرید متانول (فروش متانول با قیمت ویژه) و آشنایی بیشتر با این ماده شیمیایی و ویژگی های و جزییاتش می باشد.
توجه داشته باشید شرکتی که قصد فروش متانول را به شما دارد, باید معتبر و خوشنام باشد. در حوزه مواد شیمیایی شناخته شده و به نام باشد. از کیفیت محصولات و مواد نیز اطمینان کسب کنید.
یکی از راههای کسب اطمینان وجود سایت معتبر به همراه آدرس,‌شماره تلفن و سایر مشخصات جزییات شرکت می باشد.
پس ابتدا این موارد ضروری را بررسی کنید :
•    وجود سایت معتبری که مواد به همراه جزییات و مشخصات آورده شده باشند.
•    مشخص بودن اطلاعات تماس از جمله آدرس,‌شماره ثابت و شماره همراه
•    وجود رزومه شرکت و سابقه فروش مواد و محصولات شیمیایی
•    دارا بودن مجوزهای مربوطه به فروش متانول و سایر محصولات شیمیایی

اکنون که با شرایط خرید متانول آشنا شدید,‌کمی بیشتر با این ماده آشنا شوید:

متانول چیست؟

متانول, ساده ترین الکل آلی است. این ماده شیمیایی به صورت مایعی شفاف می باشد و قابل اشتعال است و به راحتی تبخیر میشود. در هزاران محصول روزمره از جمله پلاستیک، رنگ، لوازم آرایشی و سوخت استفاده می شود . متانول همچنین یک منبع انرژی مورد استفاده در بخش‌های دریایی، خودروسازی و برق و یک منبع انرژی تجدیدپذیر نوظهور است.


فروش متانول


متانول (CH3OH) محلول در آب و به آسانی زیست تخریب پذیر است و شامل چهار قسمت هیدروژن، یک قسمت اکسیژن و یک قسمت کربن است و ساده ترین عضو گروهی از مواد شیمیایی آلی به نام الکل است.
این ماده که بر خلاف خویشاوند نزدیک خود یعنی اتانول بسیار سمی است به راحتی در آب و اتر حل می شود در حالی که چربی ها و روغن ها ضعیف در آن حل می شوند. در طبیعت، متانول در تعداد کمی از گیاهان و سپس فقط در مقادیر بسیار کم وجود دارد. اثرات آن بر انسان حتی در دوزهای کم بسیار زیاد و خطرناک است. متانول عمدتاً به عنوان ماده خام سنتز در صنایع شیمیایی استفاده می شود. نسبت کمتری نیز به عنوان منبع انرژی استفاده می شود.

متانول چیست؟ ‌کاربردهای متانول کدامند؟


این ماده که با نامهای متیل الکل، الکل متیلیک، متیل هیدرات، متیل هیدروکسید و الکل چوب نیز شناخته میشود, یک سوخت تمیز و زیست تخریب پذیر است. مزیت های زیست محیطی و اقتصادی آن  به طور فزاینده ای آن را به سوخت جایگزین جذابی برای تامین انرژی وسایل نقلیه و کشتی ها، پخت غذا و گرم کردن خانه ها تبدیل می کند.

مشخصات متانول:
فرمول    CH3OH
نقطه جوش    ۶۴٫۷ ‪°C‬‬
جرم مولی    ۳۲٫۰۴ گرم بر مول
چگالی    ۷۹۲ کیلوگرم بر متر مکعب
نقطه ذوب    ‎−۹۷٫۶ ‪°C‬‬
فرمول مولکولی    C۱H۴O۱
دمای جوش    ۶۵ درجه سلسیوس (۱۴۹ درجه فارنهایت؛ ۳۳۸ کلوین)

کاربردهای متانول

متانول به عنوان یک ماده شیمیایی همه کاره در ساخت محصولات روزمره بی شماری مانند رنگ، فرش، پلاستیک و غیره، جایگاه مهمی در صنایع شیمیایی دارد.
به طور فزاینده‌ای، در سراسر جهان در بسیاری از برنامه‌های نوآورانه به کار می‌رود تا تقاضای رو به رشد انرژی ما را برآورده کند. ما از متانول برای سوخت خودروها و کامیون‌ها، کشتی‌های دریایی، دیگ‌ها، اجاق‌های آشپزی و کوره‌ها، از جمله فهرست رو به افزایشی از کاربردهای بازار استفاده می‌کنیم.

متانول , این محصول پرکاربرد,‌ خود را در بسیاری از محصولات خانگی همه جا حاضر، اجزای ضروری خودروها و تولید سایر مواد شیمیایی جا کرده است .
تطبیق پذیری متانول در توانایی آن برای تولید از مواد اولیه مختلف - از گاز طبیعی، زباله و CO2 جذب شده همراه با هیدروژن سبز است
. متانول به طور فزاینده ای به جای یک پتروشیمی، یک سوخت پاک و پایدار در نظر گرفته می شود.
ویژگی‌های ذاتی پاک‌سوزی آن پس از احتراق خودروهای زمینی/دریایی  ,‌ باعث تولید گازهای گلخانه‌ای کمتری می‌شود (در حالی که راندمان سوخت را بهبود می‌بخشد). وقتی متانول از مواد اولیه تجدیدپذیر مانند دی‌اکسید کربن یا زباله‌های جذب‌شده ساخته می‌شود، به یک سوخت خالص کربن خنثی تبدیل می‌شود که با سیاست‌های تغییر اقلیم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای همسو می‌شود.

تفاوت اتانول و متانول

متانول و اتانول انواع الکلی هستند. متانول حاوی تنها یک کربن و اتانول حاوی دو کربن در هر مولکول است. هر دو ماده را می توان به عنوان منابع انرژی استفاده کرد، اما متانول در درجه اول به عنوان یک موضوع تحقیقاتی عمل می کند و استفاده از آن به عنوان سوخت موتور عمدتاً در ایالات متحده حذف شده است. موقعیت استفاده از اتانول بیشتر است، اگرچه آینده آن به عنوان سوخت خودرو هنوز نامشخص است. هر دوی آنها ممکن است شبیه به نظر به نظر برسند، و حتی هر دو الکل هستند، اما شباهت آن به همین جا ختم می شود. تفاوت های بسیار مهمی وجود دارد و ویژگی ها، کاربردها و اثرات متفاوتی دارند. اشتباه گرفتن این دو ممکن است اثرات بسیار منفی به طور بالقوه داشته باشد.


 فروش متانول

متانول

ساخته شده از یک گروه متیل متصل به هیدروکسی که به نام متیل الکل یا الکل چوب نیز شناخته می شود. ملایم تر، شیرین تر از اتانول با بوی متمایز است. بی رنگ و فرار است. مصرف متانول سمی است و می تواند باعث نابینایی شود. به طور گسترده ای در ساخت اسید استیک و فرمالدئید استفاده می شود.

اتانول

اتانول یک مایع بی رنگ و یک ماده اصلی در نوشیدنی های الکلی است. اتانول همچنین به عنوان الکل اتیلیک شناخته می شود. اتانول همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده طیف وسیعی از محصولات، از محصولات مراقبت شخصی و زیبایی گرفته تا رنگ ها و لاک ها و سوخت است، زیرا می تواند به راحتی در آب و سایر ترکیبات آلی حل شود. در حال حاضر، گسترده ترین استفاده از اتانول به عنوان یک افزودنی بنزین است. ساخت حلال ها، پلاستیک ها، داروها، عطرها، ژل های ضد باکتری و لوازم آرایشی از دیگر کاربردهای صنعتی هستند.

خواص اتانول و متانول

این دو ماده شیمیایی خصوصیات بسیار مشابهی دارند. اتانول یک حلال مایع شفاف، بی رنگ، قابل اشتعال و انفجاری است که بوی مشخصی دارد که شعله های آبی بدون دود ایجاد می کند که همیشه در زیر نور طبیعی ظاهر نمی شوند و هنگامی که در یک ظرف باز می سوزند تبخیر می شوند. به احتمال زیاد، متانول، با بوی متمایز مشابه بوی اتانول، مایعی فرار، بی رنگ و قابل اشتعال است. تمایز متانول و اتانول در این است که شعله هنگام سوختن متانول سفید روشن است و آبی روشن نیست.

متانول:

•    در تولید متیل آمین ها و متیل آمین ها استفاده می شود.
•    به عنوان یک افزودنی برای کاهش نقطه انجماد مایعات استفاده می شود.
•    به طور گسترده در تولید اسید استیک و فرمالدئید استفاده می شود.

اتانول:

•    به عنوان ضد عفونی کننده و ضد عفونی کننده استفاده می شود.
•    به دلیل توانایی آن در حل کردن ترکیبات قطبی و غیرقطبی، به طور گسترده به عنوان یک حلال استفاده می شود.
•    معمولا در محصولات زیبایی و آرایشی استفاده می شود.

 

چگونه متانول و اتانول را می توان تشخیص داد؟

تست یودوفرم برای تشخیص متانول و اتانول استفاده می شود. از آنجایی که اتانول با ید در حضور NaOH گرم می شود، رسوب زرد رنگی تولید می کند اما متانول واکنش مثبتی به آزمایش Iodoform نشان نمی دهد.

چرا متانول خطرناک است؟

بسیار سمی و قابل اشتعال است. از طریق آسیب عصب بینایی، مسمومیت با سیستم عصبی مرکزی، کما و احتمال مرگ در صورت مصرف مستقیم بیش از 10 گرم در مقدار، باعث کوری دائمی می شود. چنین تهدیداتی اغلب هنگام استنشاق بخارات متانول مشاهده می شود.


منبع : https://packhouse.ir




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27423
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید