امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

لذت بردن از سفر کردن با رعایت 14 نکته کلیدی و مهم


1401/07/27
کد خبر : 27326
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

این نکات مهم سفر به شما کمک می کند تا به خوبی پس انداز کنید، ایمن سفر کنید، لذت بیشتری ببرید و دیگران را تشویق به سفر بیشتر کنید. با ما همراه باشید.

1- صبور باشید

در سفر، صبر حرف اول را می زند. اگر نمی توانید چیزی را کنترل کنید، آن را رها کنید. زندگی کوتاه تر از آن است که در طول سفر ناراحت شوید. اتوبوس یا پرواز خود را از دست داده اید؟ جای نگرانی نیست، سوار اتوبوس بعدی شوید. ماشینت خراب شده؟ چند ساعت در نزدیکی محل خرابی بمانید، نوشیدنی بنوشید و منتظر کمک امداد خودرو باشید.
می‌دانم که رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی گاهی می‌توانند سخت باشند و از لذت سفر بکاهند. در هنگام مواجهه با چنین حوادثی ابتدا نفس عمیقی بکشید و سپس به خود یاداوری کنید که از این هم بدتر می توانست اتفاق بیافتد.

2- زود از خواب بیدار شوید تا گرفتار شلوغی جمعیت نشوید

یکی از نکات مهم سفر این است که صبح زود از خواب بیدار شوید تا بهترین جاذبه های گردشگری بدون شلوغی و ازدحام جمعیت مشاهده کنید و لذت ببرید. وقتی خورشید طلوع می کند، در مکان هایی که می خواهید بروید حضور داشته باشید. در این زمان علاوه بر جمعیت کم، به دلیل نور خوب برای عکاسی بسیار مناسب است. همچنین معمولاً در ابتدای روز تعامل با مردم محلی و افراد حاضر در مکان آسان‌تر است.
در ابتدای صبح به راحتی می توانید عکس های خلاقانه بگیرید و در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. قبل از اینکه دیگران بتوانند آنجا باشند، باید آنجا باشی. پس دفعه بعد که قصد زیارت مسجد نصیرالملک شیراز یا دیگر مناطق گردشگری ایران را داشتید، صبح زود آنجا باشید و قبل از هر چیز شاهد رقصیدن خورشید و بازی با رنگ ها در صحن مسجد بوده و از سکوت و آرامش این فضای روحانی لذت ببرید.

3- خود را در زندگی روزمره اطرافتان غرق کنید

اگر واقعاً می خواهید نبض یک شهر را حس کنید، چند ساعت در پارک یا گوشه خیابان یا میدان شلوغ بنشینید و زندگی روزمره مردم آن شهر را تماشا کنید. این یکی از تجربیات لذت بخش بیشتر گردشگران است. در عین حال سرعتم را کم می کنم و به جزئیات اطرافم توجه می کنم. در این بین متوجه رنگ ها، فعالیت ها، بوها و صداهای جدیدی خواهید شد که نوعی مراقبه است. در این زمان متوجه چیزهایی خواهید شد که قبلاً هرگز متوجه آنها نشده اید.

4- گاهی به خودتان بخندید

یکی دیگر از نکات مهم سفر این است که وقتی زود به یک شهر جدید سفر می کنید، ممکن است فردی بی تجربه و احمق به نظر برسید. به جای اینکه خجالت بکشید به خودتان بخندید. زندگی را اینقدر جدی نگیرید و از اشتباه کردن نترسید.
هنگام سفر به مکان های جدید قطعا چندین بار شبیه یک احمق به نظر خواهید رسید. واقعا نباید از دیگران خجالت بکشید. مطمئنا دیگران هم قبل از شما چنین تجربیاتی داشته اند.

5- آهسته سفر کنید و از مسیر لذت ببرید!

لطفا سعی نکنید 6 شهر را در 6 روز سفر کنید. اتفاقات خوب و لذت بخش زمانی اتفاق می‌افتند که واقعاً برای گردش و کنجکاوی در مکان های مختلف وقت بگذارید. بعضی چیزها در هیچ کتاب راهنمای یا مقاله ای نوشته نشده است. پس سعی کنید زمان بیشتری را در مکان های کمتری بگذرانید. مطمئنا روزهای بهتری خواهید داشت.

6- عکس های زیبا بگیرید

سعی کنید در طول سفر عکس های زیبایی بگیرید. شما ممکن است فقط یک بار در زندگی خود به این مکان ها بروید و با افراد آن منطقه ملاقات کنید. با گرفتن عکس های زیاد از این مکان ها و افراد، آنها را به خاطر بسپارید. گاهی اوقات عکس ها می توانند بهترین یادگاری باشند.
عکس ها رایگان هستند، می توانند با مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شوند و در چمدان شما جا نمی شوند. ضمن اینکه بعده ها می توانند یاداور خاطرات خوبی باشند.


نکات مهم سفر

7- از منطقه امن خود خارج شوید

خودتان را به چالش بکشید و چیزهایی را امتحان کنید که شما را مضطرب می کند. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، اضطراب شما کمتر و کمتر می شود. آیا از کوهنوردی می ترسید؟ به جای پیاده روی، یک بار سعی کنید از کوه بالا بروید. آیا از صحبت با غریبه ها می ترسید؟ هر جا غریبه ای دیدید با او صحبت کنید. آیا از چشیدن غذاهای عجیب و غریب می ترسید؟ عجیب ترین غذایی را که می بینید بخورید.
در سفرهایتان هیچ کس نمی داند شما کی هستید، خود را با خیال راحت گم کنید تا بتوانید جنبه های جدیدی از خود پیدا کنید.

8- ذهن خود را باز نگه دارید

سبک زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ دیگران را قضاوت نکنید. یکی از نکات مهم سفر این است که اگر به جایی سفر می کنید که سبک زندگی آنها با شما متفاوت است، سعی کنید به جای قضاوت به آنها گوش دهید. این بسیار خودخواهانه است که فکر کنید دیگران اشتباه می کنند و فقط دیدگاه شما درست است. همدلی را تمرین کنید و خود را به جای دیگران بگذارید.
از ادیان، عقاید و آداب و رسوم مختلف استقبال کنید و سوالات زیادی بپرسید.

9- مسیر خود را فراموش کنید

اگر می‌خواهید بخش‌هایی از شهر را ببینید که مردم در آن کار و زندگی می‌کنند، بهترین راه این است که مسیر خود را فراموش کنید و بدون اینکه بدانید دقیقاً به کجا می‌روید، بی‌هدف در شهر قدم بزنید. اما فراموش نکنید که آدرس محل سکونت خود را از قبل یادداشت کنید تا در صورت لزوم با تاکسی رفت و آمد کنید. هرگز نمی توانید تصور کنید که چه چیزهای شگفت انگیزی در انتظار شماست. در مجله های آنلاین گردشگری مختلفی نظیر بست منظره می توانید مناطق مختلف گردشگری داخلی و خارجی را بشناسید و به آنجا سفر کنید.

10- انعطاف پذیر باشید و بیش از حد برنامه ریزی نکنید

وقتی افراد مختلف از از گردشگران باتجره می پرسند در شهرهای مختلف از چه چیزهایی می توان لذت برد، پاسخی برای این سوال ندارند. حقیقت این است که آنها نمی دانند از چه چیزی لذت می برند، با چه کسی ملاقات میکنند و چه چیزی در انتظارشان است. مثلا ممکن است در هنگام سفر به یک شهر به جای اینکه یک هفته بماند بهتر باشد تا سه هفته را در ان شهر سر کنید. یا حتی ممکن است از حال و هوای ان شهر ناخوشنود باشید و گردش خود در آن شهر را در حد دو سه روز خلاصه کنید.
توصیه ما به شما این است که یک نقطه شروع و یک نقطه پایان تعیین کنید و بین دو فعالیتی که باید انجام دهید یادداشت کنید و بگذارید بقیه آن توسط سرنوشت شما تعیین شود. انعطاف پذیر باشید تا بتوانید برنامه های خود را تغییر دهید.

11- چند کلمه از زبان شهری که به آن سفر می کنید یاد بگیرید

دانستن زبان یکی دیگر از نکات مهم سفر است. نیازی نیست که به زبان آن شهر مسلط باشید. اما دانستن چند کلمه محلی می تواند تجربه سفر شما را بهبود بخشد. مثلاً کلماتی مانند سلام، متشکرم، لطفاً، خوشحالم از دیدن شما، ببخشید و یاد بگیرید.. اینها کلمات بسیار رایج در سفر هستند. یادگیری چند کلمه بومی نیز به شما کمک می کند تا با مردم آن شهر ارتباط بهتری برقرار کنید.

12- تعدادی کارت بانکی همراه خود ببرید

گاهی لازم است نیمه خالی لیوان را دید. کارت بانکی شما ممکن است مفقود، دزدیده یا سوخته شود. اطمینان حاصل کنید که چندین کارت بانکی پشتیبان همراه خود دارید، اما همه آنها را در کیف پول خود قرار ندهید. می توانید آن ها را در جیب، کیف و چمدان خود بگذارید تا در صورت گم شدن کیف پول به یکباره آن ها را گم نکنید.
به خصوص اگر سفر شما به شهر های خارجی است باید به این نکته توجه داشته باشید. مثلا در هنگام بازدید از مناطق گردشگری ترکیه دبی یا ... خیلی حواستان به کیف پول خود باشد.


نکات مهم سفر

13- آدرس محل سکونت خود را در جایی بنویسید

گاهی اوقات هنگام سفر طولانی با تلفن هوشمند خود کار می کنید و ممکن است باتری شما تمام شود. اگر آدرس خود را یادداشت نکرده باشید چگونه می توانید به آنجا بروید؟
اگرچه بعید است، اما خاموش کردن گوشی، فراموش کردن شارژر و عدم دسترسی به دستگاه شارژر از جمله اتفاقات احتمالی است. پس همیشه آدرس محل سکونت را در جایی یادداشت کنید.

14- گاهی پادشاهانه سفر کنید

من خودم طرفدار سفرهای ارزان و مقرون به صرفه هستم. زیرا می توانم بیشتر سفر کنم و دنیای جذابی را که در آن زندگی می کنیم بیشتر تجربه کنم. با این توصیفات، صرفه جویی در تمام سفرها ذهن و بدن شما را خسته می کند. خوب است گاهی مهمان یک اقامتگاه مجلل و زیبا باشید، در یک رستوران شیک غذا بخورید یا در یک کلبه جنگلی مجهز در دل جنگل اقامت کنید و لذت ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27326
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید