امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

قلاده گربه


1401/07/27
کد خبر : 28132
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

کمتر کسی پیدا می شود که به فکر خرید قلاده برای گربه اش بیفتد، زیرا گربه ها از هر نژادی که باشند، خطر چندانی برای کسی ندارند، که استفاده از یک مهار کننده برایشان واجب باشد. ضمن این که گربه ها مانند سگ پذیرنده دستور نیستند که استفاده از قلاده بتواند در تربیتشان موثر باشد. به همین دلیل اغلب صاحبان گربه ها هم کمتر به فکر بیرون بردنشان می افتند و در نهایت هم کمتر کسی است که به فکر خرید قلاده برای گربه باشد. اما گربه ها هم مانند سگ ها به قلاده نیاز دارند، زیرا قلاده می تواند در نگهداری بهتر از گربه به شما کمک زیادی کند.

دلایل استفاده از قلاده گربه

به دلیل بازیگوش بودن و علاقه به فرار در گربه ها، یکی از مهم ترین کاربردی که قلاده گربه دارد، نشان دادن هویت گربه شما در زمان گم شدنش است. شما می توانید با نوشتن نام و تلفن خود بر روی قلاده در هنگام بروز هر گونه مشکل و گم شدن، به راحتی گربه را پیدا کنید.
اکثر قلاده های مورد استفاده برای گربه ها، جنبه تزئینی دارند و زنگوله ای هم به آن وصل است. این قلاده ها به این دلیل تهیه می شوند، که ضمن تزئین و زیبایی، مسیر حرکت گربه در خانه را هم نشان می دهد. زیرا گربه ها بی صدا و آرام حرکت می کنند، به طوری که ممکن است حتی متوجه حضورشان نشوید. بهتر است از بچگی گربه را به داشتن زنگوله عادت دهید، زیرا گربه های بالغ معمولا به سادگی با زنگوله کنار نمی آیند و آن را نمی پذیرند.
عده ای هم دوست دارند با گربه هایشان به پیاده‌روی بروند و برای این که گربه را کنار خود نگهدارند از نوعی قلاده که دور بدن گربه بسته می شود و شبیه هارنس سگ است، استفاده می کنند.  به دلیل حرکات یک دفعه ای و پرش های ناگهانی گربه، قلاده گردنی برایشان وجود ندارد، زیرا امکان دارد آسیب جدی به آن ها وارد شود.
قلاده هایی هستند که به منظور مراقبت از گربه در برابر انگل های خارجی مثل کنه و شپش استفاده می شوند. این قلاده ها را معمولا برای گربه های بالای دو ماه استفاده می کنند و هر کدامشان تا 4 ماه کارآیی دارد.

اسباب بازی گربه

گربه ها هم مانند کودکان برای بازی و سرگرم شدن به اسباب بازی نیاز دارند و ربطی به سن، جثه، نژاد و جنسیت آن ها ندارد. در واقع بازی کردن و داشتن فعالیت جسمانی تاثیر به سزایی بر روی خلاقیت و تقویت هوش گربه شما می گذارد.
بازی کردن برای گربه ها از اضافه وزنشان جلوگیری کرده و تاثیر مستقیم روی سلامتشان دارد. گربه ها با هر وسیله ای که دم دستشان باشد سرگرم می شوند، حتی با یک تکه نخ ساده. اسباب بازی گربه می تواند، انواع توپ های رنگی و عروسک های موش و اشیاء نرم باشد، که ساعت ها آن ها را سرگرم بازی کند.

لباس گربه

شکی نیست که وقتی یک بچه گربه دستکش، کلاه و لباس های با مزه می پوشد، چقدر بر جذابیتش اضافه می شود. اما گربه ها بر خلاف انسان ها که برای محافظت در برابر عناصر آب و هوا لباس می پوشند، خودشان خز مجللی دارند که به نظر می رسد نیاز به لباس را بی اثر می کند.
با این حال در ماه های سرد سال می توانید از یک ژاکت گرم، پیراهن یا هودی استفاده کنید. در عین حال که لباس باید به اندازه کافی ضخیم و گرم باشد، تا بدن گربه را گرم نگه دارد، باید نرم و سبک نیز باشد که مانع حرکت آن ها نشود.

موارد استفاده لباس برای گربه ها

برخی از نژادهای بدون مو مانند سفینکس به راحتی دمای بدن خود را از دست می دهند. اگر چه این گربه ها نیز به لباس گربه احتیاج ندارند، اما در مواقعی که آن ها را در هوای سرد بیرون می برید، بهتر است لباس گرم بپوشانید.
برخی دامپزشکان برای گربه هایی که عمل جراحی انجام داده اند و روی بدنشان زخم دارند، لباس گربه را توصیه می کنند. در این مواقع لباس گربه علاوه بر این که بدن او را گرم نگه می دارد، مانع از آن می شود که گربه زخم هایش را لیس بزند.

توصیه های لازم برای پوشاندن لباس به گربه

اگر می خواهید از یک لباس گربه برای گربه تان استفاده کنید، اول مطمئن شوید که اندازه او باشد و خیلی تنگ یا گشاد نباشد. لباس های گشاد شل هستند و گربه نمی تواند به راحتی جست و خیز داشته باشد. از طرفی لباس های تنگ نیز گربه را کلافه می کند و باعث می شود که گربه بخواهد از شر آن خلاص شود.
برای خرید قلاده، اسباب بازی و لباس گربه از سایت پت 98 قسمت محصولات دیدن کنید.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28132
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید