امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

قلاده سگ


1401/07/27
کد خبر : 28157
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

قلاده سگ می تواند به شما کمک کند تا برای حفظ امنیت و کنترل سگ راحت تر باشید. انواع قلاده ها در طول، سایز، جنس و حتی رنگ های متفاوت، بر نحوه عملکرد سگ ها تاثیرگذار می باشند. بسیاری از افراد به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی در هنگام خرید قلاده سگ دچار اشتباهاتی می شوند. بهتر است در هنگام خرید قلاده به مواردی مانند؛ سن سگ، جثه سگ، میزان تراکم خز و موهای او، میزان فعال و بازیگوش بودن و... توجه داشته باشید.
قلاده های سگ برای نژادهای مختلف و انواع سگ ها، جهت کاربردهای مختلف طراحی شده اند، از پلاستیکی گرفته تا چرمی. بهتر است بند قلاده را بلند بگیرید تا اگر سگ هیجان زده شد و شروع به دویدن کرد، اذیت نشوید.

کاربردهای قلاده

•    قلاده می تواند در زیبایی سگ نیز نقش داشته باشد و فقط برای مهار کردن حیوان مورد استفاده قرار نمی گیرد.
•    با نوشتن نام و شماره تلفن خود روی قلاده، در صورت گم شدن یا فرار سگ می توانید آن را راحت پیدا کنید.
•    برخی قلاده ها ضد کک هستند و در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند.
•    قلاده هایی هم هستند که برای جلوگیری از پارس سگ طراحی شده اند، به طوری که در زمان پارس کردن با ایجاد پالس الکتریکی گردن سگ را قلقلک داده، تا سگ از پارس کردن دست بکشد.
•    با این حال هنگام استفاده از تمام انواع قلاده ها، باید توجه داشت که قلاده نه بیش از اندازه تنگ باشد که به گردن حیوان آسیب وارد  کند، نه بسیار گشاد باشد تا هنگام حرکت به جایی گیر کند. فاصله مطلوب قلاده باید طوری باشد که یک انگشت جای بازی داشته باشد.

اسباب بازی سگ

فرقی نمی کند که سن، جثه، نژاد و جنسیت سگ شما چیست، این مهم است که بدانید تمام سگ ها مانند کودکان به بازی و سرگرم شدن نیاز دارند.
استفاده از اسباب بازی به خصوص زمانی که شما وقت بازی ندارید و یا در تنهایی، موجب می شود آن ها کمتر متوجه نبود صاحب خود شده و همچنان فعالیت بدنی و ذهنی خود را پرورش دهند.
علاوه بر این بازی از افسردگی سگ جلوگیری می کند. همچنین انتخاب یک اسباب بازی مخصوص سگ، بازی کردن و ورزش باعث بهتر شدن رابطه شما و سگتان می شود.
اسباب بازی می تواند سگ را به هیجان آورده و علاوه بر تخلیه انرژی در هنگام بازی با اسباب بازی، وسایل خانه شما نیز سالم بمانند، زیرا سگ ها از روی کنجکاوی و بیکاری ممکن است به وسایل خانه آسیب برسانند.
بهتر است به دلیل خارش لثه توله سگ هنگام رشد دندان ها، به جای در اختیار گذاشتن کمربند و لباس های قدیمی از اسباب بازی های مخصوص سگ استفاده کنید، تا بعدا نا خواسته وسایل و لباس سالم شما را برای این کار استفاده نکند.

نکات مهم در رابطه با اسباب بازی سگ

توصیه می شود هنگام خرید اسباب بازی برای سگ ها، به مواد تشکیل دهنده آن ها دقت کنید و مطمئن شوید که اسباب بازی مورد نظر شما بی خطر و مناسب سگ است.
موقع خرید اسباب بازی سگ، جثه اش را در نظر بگیرید و اگر سگ کوچکی دارید از خرید اسباب بازی های ریز، توپ های خیلی کوچک یا اسباب بازی هایی که قطعات کوچک دارند خودداری کنید.
همه سگ ها جویدن و گاز گرفتن را دوست دارند و بعضی از نژادهای سگ بیشتر به این کار علاقه دارند. اگر سگ شما عاشق جویدن است، با خرید چند اسباب بازی دندونی و طنابی می توانید سگ را سرگرم کنید.
به دلیل این که سگ ها اسباب بازی هایشان را مدام در دهان می گذارند، مرتبا آن ها را بشویید.

لباس سگ

به دلیل این که پت ها در معرض سرما، تابش آفتاب، سردی و گرمی قرار می گیرند، بهتر است برایشان لباس تهیه کنید. اهمیت این موضوع برای سگ های موکوتاه که پوشش ضخیمی ندارند و یا سگ های مو بلندی مانند مالتیز که پوشش نازک و یک لایه ای دارند، بیشتر است.
آلودگی های محیطی نیز ممکن است موجب کثیفی و ایجاد لک روی خز سگ شده و در نهایت به حساسیت پوستی و آلرژی منجر می شود.
لباس سگ علاوه بر جنبه تزیینی و فانتزی، به عنوان پوشش محافظ در مقابل باد، باران، تابش آفتاب و سرمای هوا نیز می باشد. لباس از وسایل ضروری در نگهداری سگ ‌به شمار می رود و تا حد زیادی از بیمار شدن سگ نیز جلوگیری خواهد کرد و صد البته مانع از ریختن موی سگ در خانه می شود.
برای مشاهده مدل های متنوع قلاده، اسباب بازی و لباس سگ می توانید به سایت پت 98 قسمت محصولات مراجعه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28157
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید