امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

قدم‌های اول در آموزش تنیس روی میز برای مبتدیان


1401/07/27
کد خبر : 26521
دسته بندی : ورزشی
تعداد بازدید : 19 نفر


این ورزش از سال 1988 به بازی‌های المپیک اضافه شده است که یکی از دلایل محبوبیت این ورزش در سراسر جهان شد. پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی از سال 1951 وارد مسابقات جهانی تنیس روی میز و از سال 1992 به نمایندگی ابراهيم عليدخت وارد مسابقات پینگ پنگ المپیک شدند. همین موفقیت‌ها بود که باعث افزایش طرفداران این ورزش در بین ایرانیان و قوت گرفتن آموزش تنیس روی میز شد.
طبق بررسی‌های تحلیلگران بازار پینگ پنگ، بازار تجهیزات جهانی تنیس روی میز به میزان 2.31٪ طی دوره 2016-2020 رشد کرده است که حاکی از افزایش محبوبیت این ورزش در بین مردم جهان است.
می‌دانید که برای یادگیری این ورزش ابتدا باید شناختی از تجهیزات آن داشته باشید و نحوه‌ی خرید آن‌ها را بدانید. سپس به فکر مطالعه‌ی آموزش تنیس روی میز و یادگیری آن باشید. شروع و قدم‌گذاشتن در راه یادگیری پینگ پنگ همانند ابتدای یک مسابقه‌ی بزرگ است که باید مقتدرانه آغاز شود؛ همان طور که تیموبول، بازیکن بزرگ این عرصه گفته «یک شروع عالی همیشه در ابتدای هر تورنمنت مهم است».
بنابراین ما در این مقاله راهنمایی کاربردی برای خرید و سنجش قیمت میز پینگ پنگ، چوب راکت پینگ پنگ و... ارائه می‌دهیم و سپس اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان را به‌صورت مختصر شرح خواهیم داد؛ پس با ما همراه باشید.

چوب راکت پینگ پنگ؛ اصل اساسی شروع

در بین تجهیزات پینگ پنگ اولین و مهم‌ترین آن‌ها، راکت است که از چوب راکت پینگ پنگ و رویه راکت (شامل اسفنج و لاستیک) تشکیل شده است. اگر راکتی آماده (از قبل مونتاژ شده) تهیه کنید، دیگر نیازی به تحقیق درمورد چوب و رویه راکت آن ندارید؛ زیرا ترکیب این راکت‌ها یا برای مبتدیان تهیه شده یا حرفه‌ای‌ها و با دانستن آن می‌توانید یک راکت مناسب خود بخرید.
ولی اگر قصد خرید چوب و رویه‌ راکت پینگ پنگ را به‌صورت جداگانه دارید، باید بدانید که برای ورودی قدرتمند و یادگیری تکنیک های تنیس روی میز مهم‌ترین چیز انتخاب چوب راکت پینگ پنگ مناسب است.
چوب راکت‌ پینگ پنگ از چند لایه چوب و گاهی همراه با چندلایه کربن ساخته می‌شود. اگر تازه‌کار هستید، باید توجه کنید که یک چوب راکت پینگ پنگ خوب به عواملی همچون لایه‌های مورد استفاده در آن، تناسب سبک آن با بازی شما، دسته‌ای راحت و دارای فناوری‌های پیشرفته بستگی دارد. برای اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان بهترین چوب راکت‌ها، آن‌هایی است که تماما چوب و دارای کنترل و احساسی بالا هستند.


  آموزش تنیس روی میز


چوب راکت‌های کنترلی به مبتدیان کمک می‌کند که راحت‌تر تکنیک و قواعد بازی را فرا گیرند و مشکلی در هنگام آموزش تنیس روی میز نداشته باشند. لازم نیست در ابتدای بازی خود راکت‌هایی گران‌قیمت و معروف که بازیکنان حرفه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند، بخرید؛ زیرا هم به‌زودی آن را باید تغییر دهید و هم سرعت و قدرت آن مناسب بازی ابتدایی و یادگیری تکنیک های تنیس روی میز شما نخواهند بود.
اگر آموزش تنیس روی میز خود را زیر نظر مربی حرفه‌ای شروع کرده‌اید، حتما مربیتان در خرید چوب راکت پینگ پنگ و رویه خوب شما را یاری خواهد کرد. در غیر این صورت، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت لوازم ورزشی لوزی اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و راکت مناسب خود را پیدا کنید و بخرید.

مهم‌ترین فاکتور در قیمت میز پینگ پنگ

میزهای پینگ پنگ یکی از گران‌قیمت‌ترین تجهیزات مورد نیاز شماست.
بعضی از افراد مبتدی و بسیار مشتاق در همان ابتدای شروع تنیس روی میز، به فکر خرید میز پینگ پنگ برای تمرین بیشتر در خانه هستند. در این بخش میز‌های خوب و عوامل موثر در قیمت میز پینگ پنگ را بررسی می‌کنیم تا در ابتدا با کمی هزینه بهترین میز را بخرید.
مهم‌ترین عاملی که در قیمت میز پینگ پنگ و کیفیت آن تاثیر دارد، ضخامت آن است. هرچه ضخامت صفحه‌ بیشتر باشد، قیمت میز پینگ پنگ نیز بالاتر و کیفیت آن بهتر است. میز‌های با ضخامت بالا برای حرفه‌ای‌ها و استفاده در باشگاه‌ها و مسابقات مناسب هستند؛ اما میز‌هایی با ضخامت متوسط برای تمرین در خانه و شروع مقتدرانه‌ی آموزش تنیس روی میز مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند.
نکته‌ی مهم دیگری که حتما باید به آن توجه کنید این است که میز‌هایی با ضخامت کم برای یک بازی خوب، خیلی رضایت‌بخش نیستند. اگرچه قیمت میز پینگ پنگ با ضخامتی کم، پایین است، ولی بهتر است کمی در ابتدا هزینه کنید تا در طولانی‌مدت میزی بادوام و باکیفیت داشته باشید.


آموزش تنیس روی میز


در زیر چند نمونه از میز‌های مناسب برای اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان و تمرین‌ آن‌ها در خانه به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نمونه‌ها در فروشگاه لوازم ورزشی لوزی به نشانی lozi.shop موجود است و از نظر قیمت میز پینگ پنگ و کیفیت، تنوع خوبی دارند.
•    میز‌ پینگ پنگ دبل فیش 18
•    ویکتاس 18
•    دبل فیش 16
•    میز پینگ پنگ نوشاد
•    میز پینگ پنگ جوو
•    میز دبل فیش پایه ثابت

لوزی، راهی آسان برای خرید تجهیزات پینگ پنگ

فروشگاه‌های حضوری و آنلاین دو راه برای تهیه‌ی تجهیزات پینگ پنگ است. حال در دنیای امروزی و بازار داغ خرید‌های آنلاین چه راهی آسان‌تر و بهتر از خرید از فروشگاه‌های لوازم ورزشی آنلاین؟! یکی از فروشگاه‌های تخصصی که سابقه‌ای چندین‌ساله در این زمینه دارد، فروشگاه لوازم ورزشی لوزی (باترفلای‌شاپ سابق) به نشانی lozi.shop است.
وب‌سایت لوزی، فروشگاه تخصصی پینگ پنگ و ورزش‌های دیگر از قبیل تنیس، بدمینتون و... است که انواع تجهیزات تنیس روی میز را با بهترین قیمت و کیفیت و ارائه‌ی اطلاعات و راهنمایی‌هایی کامل در اختیار شما قرار می‌دهد.
اگر در ابتدای راه آموزش تنیس روی میز به مشاوری برای خرید لوازم خود همچون چوب راکت پینگ پنگ، رویه راکت، اطلاع از قیمت میز پینگ پنگ و... احتیاج دارید، می‌توانید با پشتیبانی لوزی به شماره‌‌ي 09195123620 تماس بگیرید.  

نکاتی که در آموزش تنیس روی میز باید بدانید

در زیر چند نکته که در آموزش تنیس روی میز مهم است و باید حتما به آن‌ها دقت کنید را مطرح می‌کنیم.

1. نحوه نگه داشتن چوب راکت پینگ پنگ

اولین نکته‌ای که در اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان گفته می‌شود این است که مطمئن شوید چوب راکت پینگ پنگ خود را به درستی نگه داشته‌اید. دو روش اصلی برای گرفتن راکت در آموزش تنیس روی میز وجود دارد: شیک هند و پن هولدر. هرکدام از روش‌های دست گرفتن راکت موافقان و مخالفان خود را دارد؛ اما اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند بهترین نوع دست گرفتن چوب راکت پینگ پنگ برای مبتدیان روش گرفتن شیک هند است. شاید یکی از دلایل آن، اجرای راحت‌تر تکنیک های تنیس روی میز با این روش باشد.

2. قوانین اساسی را بیاموزید

قوانین اساسی و بسیار مهمی وجود دارد که در شروع آموزش تنیس روی میز باید بدانید. این قوانین را می‌توانید با راهنمایی مربی خود و یا جست‌وجویی آسان، یاد بگیرید.

3. چگونه یک بازی انجام می‌شود؟

یک مسابقه‌ی تنیس روی میز معمولاً از 5 ست تشکیل شده که هرکدام از بازیکنان که 3 ست را برنده شوند، در نهایت پیروز مسابقه هستند. امتیاز هر ست 11 (با دو امتیاز اختلاف در صورت برابری) است.


 آموزش تنیس روی میز


بازیکنی که باید اولین سرویس را بزند، به روش‌های گوناگونی تعیین می‌شود (تصادفی انتخاب می‌کنند، یک سکه می‌اندازند، توپ را می‌زنند و...). شما دو بار سرویس خواهید زد و سپس شخص مقابل دو بار سرویس می‌زند.
بعد از انجام هر بازی، بازیکنان دو طرف میز را عوض می‌کنند.

4. نحوه سرویس زدن

مهم‌ترین بخش اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان، یادگیری نحوه‌ی سرویس زدن و قوانین مربوط به آن از سوی ITTF است. ما در زیر قوانین اساسی مربوط به قانونی سرویس زدن را در آموزش تنیس روی میز خلاصه کرده‌ایم.
•    سرویس باید با توپ در کف دست باز شروع شود.
•    توپ باید حداقل 6 اینچ به هوا پرتاب شود.
•    شما باید توپ را از پشت خط پایان میز بزنید.
•    پس از زدن سرویس، توپ باید یک بار به زمین بازی شما برخورد کند و بعد از رد شدن از تور به زمین بازی حریف اصابت کند.


 آموزش تنیس روی میز


اگر می‌خواهید در مورد قوانین سرویس بیشتر بدانید، سایت لوازم ورزشی لوزی مقاله‌ای طولانی‌تر و مفصل‌تری در این مورد ارائه داده‌ است که با مراجعه به بخش بلاگ‌های پینگ پنگ این سایت می‌توانید آن را مطالعه کنید.

5. تکنیک های تنیس روی میز را به‌خوبی فرابگیرید.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه در سطح مهارت بالاتر بازی کنید‌، باید در دوره‌ی آموزش تنیس روی میز تلاش کنید تکنیک‌های پایه و اساسیِ آن را فرابگیرید. یادگیری هرچه بهتر آن‌ها بازی شما را تقویت می‌کند و به یادگیری بهتر مهارت‌های حرفه‌ای می‌انجامد.
تکنیک های تنیس روی میز مهم و اساسی برای اموزش تنیس روی میز برای مبتدیان شامل 4 ضربه‌ی فورهند (فورهند درایو)، فورهند پوش، بکهند (بکهند درایو) و بکهند پوش است. همه‌ی ضربات حرفه‌ای و پیچیده از فورهند (forehand) و بکهند (backhand) ساده ساخته می‌شوند.

برای سهولت، می‌توانیم این‌طور بگوییم که اگر شما راست دست هستید، ضربه فورهند به معنای ضربه زدن به توپ در سمت راست بدن خود است و برعکس ضربه‌ی بکهند در سمت چپ شما و با طرف دیگر راکت خواهد بود. با این‌حال، توضیح برخی از این مواضع از طریق کلمات کاملا دشوار است و باید حتما به‌صورت عملی و یا با تماشای ویدیوهای آموزش تنیس روی میز، چگونگی اجرای آن‌ها را دریابید.
در بلاگ ‌پینگ پنگ سایت لوزی (lozi.shop) می‌توانید به طور مفصل و دقیق در مورد تکنیک های تنیس روی میز مطالعه کنید و اطلاعات خوبی کسب کنید.
اکنون که می‌دانید چگونه شروع به کار کنید، می‌توانید پینگ پنگ خود را قدرتمند و با تجهیزات کامل شروع کنید. هیجان برای شروع آموزش تنیس روی میز فقط نیمی از لذت آن است. اگر توصیه‌هایی که ما در این مقاله کرده‌ایم را کاملا دنبال کنید، این هیجان و عشق شما برای یادگیری تکنیک های تنیس روی میز دوچندان خواهد شد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26521
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید