امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

قابلیت کنفرانس در تلفن های تحت شبکه گرنداستریم


1401/07/27
کد خبر : 25827
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

برقراری کنفرانس‌های صوتی و گاها تصویری، یکی از قابلیت‌هایی است که تلفن‌های تحت شبکه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. کنفرانس می‌تواند از اتلاف وقت در مجموعه‌های کاری جلوگیری کند. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعات مهم را در کمترین زمان ممکن، به بخش‌ها یا کارمندهای مختلف و به صورت همزمان انتقال دهید. گرنداستریم به عنوان یکی از معتبرترین برندها در زمینه تولید تلفن‌های تحت شبکه، به خوبی به این نیاز مشتریان توجه کرده و قابلیت کنفرانس‌ها را در تلفن‌های IP که به بازار عرضه می‌کند، لحاظ کرده است.
در این مقاله قصد داریم به بررسی قابلیت کنفرانس در تلفن‌های تحت شبکه گرنداستریم بپردازیم. اما قبل از آن، لازم است مقداری بیشتر با این ویژگی مهم و کاربردهای آن در محیط‌های کاری آشنا شویم. اگر شما نیز یکی از کاربران تلفن‌های IP شرکت Grandstream هستید، توصیه می‌کنیم حتما تا پایان با ما همراه باشید.

قابلیت کنفرانس چیست؟

تماس کنفرانسی، قابلیتی است که بر اساس آن، یک نفر می‌تواند به صورت تلفنی و همزمان، با چند فرد صحبت کند. این ویژگی می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود که افراد دعوت شده به کنفرانس، بتواند در جلسه شرکت کرده و به مکالمه بپردازند. نوعی دیگر از تماس‌های کنفرانسی نیز وجود دارد که در آن، تنها فرد دعوت کننده می‌تواند صحبت کند و مهمان‌ها، تنها شنونده خواهند بود.
کنفرانس می‌تواند بدین صورت برقرار شود که فرد تماس گیرنده، با تک تک مخاطبین تماس گرفته و آن‌ها را به جلسه دعوت کند. با این وجود، معمولا در مراکز تلفن (سانترال) کاربران می‌توانند با وصل شدن به سرور اصلی و بدون شماره‌گیری، وارد کنفرانس شوند.


 


برای برقراری تماس‌های کنفرانس، نیاز به دستگاه‌های تلفن ثابتی دارید که از این قابلیت پشتیبانی نمایند. به عنوان مثال، بسیاری از تلفن‌های تحت شبکه از جمله محصولات شرکت‌های گرنداستریم، یالینک و گرنداستریم این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.
ما در این مقاله قصد داریم به تلفن‌های تحت شبکه Grandstream و قابلیت‌ برقراری کنفرانس در آن‌ها بپردازیم. لازم به ذکر است اگر دستگاه تلفن IP شما از دوربین داخلی برخوردار باشد، می‌توانید از کنفرانس‌های ویدیویی نیز استفاده کنید. البته باید مرکز تلفن مجموعه کاری شما نیز از تکنولوژی VoIP (انتقال صدا در بستر اینترنت) پشتیبانی کند.

قابلیت کنفرانس در تلفن تحت شبکه گرنداستریم

گرنداستریم یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات ارتباطی تحت شبکه (IP) فعالیت می‌کند. محصولات این برند از جمله انواع تلفن‌های تحت شبکه، با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، خیلی زود در میان مشتریان محبوب شدند. قیمت مناسب، کاربری آسان، رابط جذاب و ماندگاری مناسب نیز از دیگر دلایلی هستند که تلفن‌ گرنداستریم را وارد سبد خرید مراکز تجاری، ادارات و سازما‌ن‌ها کرده‌اند.


 


این تلفن‌ها معمولا از قابلیت کنفرانس پشتیبانی می‌کنند. البته لازم به ذکر است برخی از مدل‌های تلفن تحت شبکه گرنداستریم به صورت ویژه برای برقراری جلسات صوتی طراحی شده و به آن‌ها، تلفن‌ها کنفرانس نیز گفته می‌شود.
به عنوان مثال، تلفن تحت شبکه GA2500 یکی از تلفن‌های کنفرانس گرنداستریم محسوب می‌شود. این دستگاه می‌تواند کنفرانس‌های 7 طرفه (حداکثر 7 نفر می‌توانند در جلسات صوتی شرکت کنند) را در اختیار کاربران قرار دهد. با این حال، سایر تلفن‌های تحت شبکه گرنداستریم نیز از قابلیت برقراری کنفرانس پشتیبانی می‌کنند.
در ادامه به برخی از مدل‌های تلفن تحت شبکه Grandstream که از کنفرانس‌های صوتی پشتیبانی می‌کنند، اشاره خواهیم کرد.
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2200 (قابلیت کنفرانس 5 طرفه)
این تلفن یکی از خوش‌ساخت‌ترین محصولات گرنداستریم محسوب می‌شود. GXP2200 قابلیت برقراری کنفرانس‌های صوتی 5 طرفه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید به صورت هم‌زمان با حداکثر 5 نفر از همکاران یا کارمندان خود، مکالمه کنید.
از دیگر قابلیت‌های تلفن GXP2200 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    صفحه لمسی ال سی دی
2.    پشتیبانی از 6 حساب SIP
3.    پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 2.3
4.    پشتیبانی از هدست
5.    دفترچه مخاطبین 1000 شماره‌ای
اگر به دنبال خرید یک تلفن تحت شبکه برای کاهش هزینه‌های خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاه ویژه‌ای به GXP2200 و قابلیت کنفرانس صوتی 5 طرفه آن داشته باشید.

تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1625 (قابلیت کنفرانس 3 طرفه)

این تلفن IP را می‌توان یکی از محصولات ساده و مقرون به صرفه گرنداستریم دانست. با این‌حال، هرگز نمی‌توانید نسبت به کیفیت و قابلیت‌های GXP1625 تردید داشته باشید. یکی از نقاط قوت این دستگاه، پشتیبانی از کنفرانس‌های صوتی 3 طرفه است.
از دیگر ویژگی‌های تلفن گرنداستریم 1625 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    پشتیبانی از دو عدد حساب SIP
2.    پشتیبانی از POE
3.    برخورداری از دو عدد پورت شبکه
4.    پشتیبانی از هدست‌های EHS
5.    صفحه نمایش ال سی دی گرافیکی
بسیار بعید است که در رنج قیمت GXP1625 بتوانید یک تلفن تحت شبکه دیگر پیدا کنید که قابلیت کنفرانس را در کنار بسیاری دیگر از قابلیت‌ها، در اختیار شما قرار دهد.

تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP1615 (قابلیت کنفرانس 3 طرفه)

این تلفن نیز یکی دیگر از محصولات تحت شبکه ارزان‌قیمت و در عین حال باکیفیت گرنداستریم محسوب می‌شود. قابلیت برقراری کنفرانس 3 طرفه به کاربران این دستگاه اجازه می‌دهد به صورت همزمان با دو نفر دیگر به گفتگوی صوتی بپردازند.
البته کنفرانس تنها ویژگی مهم GXP1615 نیست. در ادامه به برخی دیگر از قابلیت‌ها و امکانات این محصول خوش ساخت اشاره خواهیم کرد:
1.    پشتیبانی از 1 حساب SIP
2.    برخورداری از 3 عدد کلید قابل برنامه ریزی
3.    پشتیبانی از هدست EHS
4.    برخورداری از پورت‌های شبکه
5.    قابلیت اتصال به دیوار
کاربرانی که از تلفن گرنداستریم GXP1615 استفاده کرده‌اند، به خوبی با کیفیت صدای این دستگاه در حین برقراری کنفرانس‌های صوتی، آشنا هستند.

تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2140 (قابلیت کنفرانس 5 طرفه)

این تلفن یکی از مدل‌های حرفه‌ای و خوش‌ساخت Grandstream محسوب می‌شود. یکی از قابلیت‌های درخشان GXP2145 امکان برقراری کنفرانس‌های صوتی 5 طرفه است که به شما اجازه‌ می‌دهد در کمترین زمان ممکن، جلسه‌های خود را برگزار کنید.
از دیگر قابلیت‌های این محصول همه فن حریف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1.    نمایشگر ال سی دی گرافیکی
2.    پشتیبانی از 4 حساب SIP
3.    پشتیبانی از حداکثر 4 ماژول توسعه
4.    پشتیبانی از بلوتوث و USB
5.    قابلیت اتصال به دیوار
توصیه می‌کنیم کمی بیشتر هزینه کنید و با خرید تلفن IP مدل GXP2140 از انواع قابلیت‌های مورد نیاز از جمله برقراری کنفرانس‌های 5 طرفه، برخوردار شوید.

چگونه قابلیت کنفرانس را در تلفن گرنداستریم فعال کنیم؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران تلفن‌های تحت شبکه گرنداستریم پیش می‌آید، این است که چگونه قابلیت کنفرانس را در این دستگاه‌ها فعال کنیم؟ اجازه بدهید این سوال را با یک مثال جواب دهیم: فرض کنید که در حین مکالمه با یکی از مشتریان، نیاز دارید تا تکنسین فنی مجموعه را نیز وارد کنفرانس کنید تا به سوالات تخصصی فرد پشت خط، جواب دهد. در این شرایط، ابتدا باید کلید کنفرانس که روی صفحه کلید تلفن‌های IP تعبیه شده است را فشار دهید.
بعد از فشار دادن کلید CONFERENCE صفحه شماره‌گری برای شما ظاهر می‌شود. در این مرحله باید شماره فردی که قصد اضافه کردن آن به کنفرانس را دارید وارد کرده و گزینه SEND را تایید کنید. به محض تایید درخواست شما توسط شماره مقصد، می‌توانید با فشار دادن کلید نرم افزاری CONF/CALL جلسه صوتی خود را شروع کنید.
با فشار دادن کلید CONF/CALL تماس کنفرانس به پایان رسیده و نفر سوم به صورت خودکار از جلسه خارج می‌شود. لازم به ذکر است که مراحل برقراری کنفرانس ممکن است در مدل‌های مختلف تلفن‌های تحت شبکه گرنداستریم اندکی تفاوت داشته باشد. با این‌حال روال کلی انجام این کار، به همان صورتی است که در بالا به آن اشاره شد.
کلام پایانی
در این مقاله ضمن بررسی مفهوم کنفرانس، به این قابلیت در تلفن‌های تحت شبکه گرنداستریم و نحوه فعال‌سازی آن اشاره کردیم. فراموش نکنید که برگزاری کنفرانس‌های صوتی از طریق انواع تلفن‌های ثابت (از جمله تلفن‌های IP) یکی از راه‌های جلوگیری از اتلاف وقت در مجموعه‌های کاری، ادارات و سازمان‌ها محسوب می‌شود. در پایان امیدواریم موارد مطرح شده در این مقاله، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25827
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید