امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فواید و مضرات تردمیل و دوچرخه ثابت


1401/07/27
کد خبر : 27570
دسته بندی : ورزشی
تعداد بازدید : 16 نفر

مزایا و معایب استفاده از تردمیل برای ورزش و تسکین درد

تردمیل و دوچرخه ثابت، از محبوب ترین دستگاه ها و تجهیزات ورزشی خانگی و البته باشگاهی هستند. این دستگاه ها، شکل کاملی از تمرینات هوازی را به صورت کاملا ساده و کارآمد، ارائه می دهند. برای بسیاری از افراد، تمرین با تردمیل و دوچرخه ثابت، انتخاب بسیار خوبی برای شروع یک برنامه ورزشی جدید است؛ زیرا پیاده روی و رکاب زدن، جزو ورزش هایی است که اکثر افراد صرف نظر از سطح آمادگی جسمانی شان، به خوبی آن را انجام می دهند و در راه رسیدن به کاهش وزن و رسیدن به اندامی ایده آل موفق می شوند. همچنین، با افزایش قدرت و استقامت، از تردمیل می توان برای دویدن و یا برای انجام تمرینات اینتروال استفاده کرد.
 
برای آشنایی با مزایا و معایب این دو دستگاه و آشنایی بیشتر با ساز و کار آن ها، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مزایای استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت

تردمیل ها و دوچرخه های ثابت، وسیله های ورزشی نسبتاً آسان برای انجام تمرینات هوازی هستند. کار با این دستگاه ها آسان است و درصد آسیب دیدن در حین تمرین با آن ها، نزدیک به صفر است.  

1. خطر زمین خوردن کاهش می یابد؛

تردمیل دارای سطح یک سطح صاف و قابل پیش بینی است که پیاده روی بر روی آن، بسیار راحت تر از پیاده روی در محیط های بیرون مانند پیاده روها و یا زمین های سنگلاخی است. بنابراین اولین مزیت در مورد تردمیل این است که خطر زمین خوردن کاهش می یابد.

2. دارای صفحه نمایشگر و کلید های کنترل

یکی از مزیت های تردمیل و دوچرخه ثابت، داشتن صفحه نمایش و کلید های کنترلی است که تمام جنبه های تمرین را توسط کاربر، قابل کنترل می کند؛ مثل سرعت، شیب، دوره گرم کردن، دوره خنک کردن و میزان مصرف انرژی و کالری سوزی. به طور کلی، کاربران می توانند برنامه های ورزشی خود را متناسب با زمانی که برای انجام این تمرینات اختصاص می دهند، سفارشی سازی کنند. همچنین، این قابلیت وجود دارد که چندین کاربر بتوانند از تنظیمات مشابه بدون عوض کردن ساختار آن ها استفاده کنند. این قابلیت برای باشگاه های ورزشی و تمرین های گروهی مناسب است.

3. دارای قابلیت گام شمار و ضربان شمار

برخی از تردمیل ها و دوچرخه های ثابت دارای ویژگی های خاصی مانند گام شمار و ضربان شمار هستند تا بتوانند میزان پیشرفت در رسیدن به تناسب اندام شان را با توجه به بررسی این آمار، اندازه گیری کنند.
نکته مهم: دویدن روی تردمیل معمولا کالری بیشتری را در زمان سریع تری نسبت به سایر دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ثابت می سوزاند. ( برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه تردمیل می توانید اینجا کلیک کنید )

4. تماشای برنامه مورد علاقه هنگام ورزش روی تردمیل یا رکاب زدن دوچرخه ثابت

کاربران می توانند هنگام دویدن روی تردمیل یا کار با دوچرخه ثابت، کارهای دیگری مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه انجام دهند که برای بسیاری می تواند به جذاب تر کردن تمرین کمک کند.
اگر خوش اندام شدن و یا کاهش وزن دغدغه اصلی شماست، تردمیل و دوچرخه ثابت بهترین دستگاه ورزشی برای دستیابی به این اهداف هستند. البته در مطالعه‌ای که اخیرا در مورد مقایسه میزان کالری سوزی در ورزش با تردمیل یا دوچرخه ثابت انجام شده، کاربرانی که به اندازه یکسان روی دوچرخه و تردمیل ورزش کرده‌اند، ۲۵ درصد کالری سوزی بیشتر هنگام دویدن روی تردمیل داشته اند.

معایب استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت

حالا که با مزایای استفاده از این دو دستگاه ورزشی آشنا شدید، بد نیست کمی هم از معایب آن ها مطلع شوید و خرید خودتان را با دید بازتری انجام دهید.

1. قیمت بالایی دارند؛

خب اولین مشکلی که ممکن است شما با آن ها داشته باشید، قیمت بالای دستگاه های ورزشی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل است. البته اگر محدودیت بودجه نداشته باشید، این مورد برای شما اصلا به چشم هم نمی آید.

2. فشار امدن به مفاصل زانو و لگن

اگر در سطح تردمیل از نوار با کیفیتی استفاده نشده باشد و یا اینکه شما تمرینات را به صورت اشتباه انجام دهید، ممکن است به کمر، مفاصل لگن، زانو و مچ پای شما فشار وارد شود. بنابراین تست سطح و ریباند بسیار مهم است.

3. فضای نسبتا زیادی را اشغال می کنند؛

دستگاه های ورزشی مانند تردمیل و دوچرخه ثابت، فضای نسبتا زیادی را اشغال کنند. بنابراین اگر شما در آپارتمان کوچکی زندگی می کنید، ممکن است برای خرید آن، با مشکل کمبود فضا مواجه شوید.

4. در مواردی، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؛

مانند همه وسایل برقی، امکان خراب شدن دوچرخه ثابت یا تردمیل شما نیز وجود دارد؛ بنابراین برای رفع خرابی آن، باید با نمایندگی مربوطه تماس بگیرید تا متخصص تعمیرات به منزل یا باشگاه شما بیاید.

5. ایجاد نویز و سر و صدای بلند در هنگام تمرینات پر سرعت و پر شدت

برخی از تردمیل ها و دوچرخه های ثابت، در هنگام تمرین با سرعت بالا، دچار نویز، لرزش و ایجاد سر و صدای زیاد می شوند که شنیدن این صدا نه تنها برای شما که برای سایر افراد حاضر در آن مکان خوشایند نیست.


 تردمیل و دوچرخه ثابت

6. برنامه های پیشفرض محدود

اکثر تردمیل ها و دوچرخه های ثابت، تعداد محدودی از برنامه های ورزشی پیشفرض را ارائه می دهند. بنابراین برخی از افراد، بعد از مدتی از ورزش با آن ها خسته می شوند.
طرز نشستن صحیح روی دوچرخه ثابت را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.


 تردمیل و دوچرخه ثابت

قبل از خرید تردمیل و دوچرخه ثابت چه نکاتی را باید بررسی کرد؟

ایده خوبی است که پیش از اقدام به خرید تردمیل و دوچرخه ثابت ، انواع مدل های مختلف را امتحان کنید تا تجهیزاتی با ترکیب مناسب از ویژگی ها و امکانات مد نظرتان را پیدا کنید. برخی از عوامل و ویژگی هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
•    قدرت موتور
•    فضای مورد نیاز برای قرار دادن
•    کیفیت بالشتک صندلی دوچرخه ثابت و نوار تردمیل
•    کنترل های الکترونیکی
•    سطح نویز قابل قبول
•    کیفیت کار و پایداری
برای داشتن یک خرید تردمیل مناسب ، می توانید به فروشگاه تردمیل طاهالند مراجعه کنید.
منبع : tahaland.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27570
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید