امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

علم شیرین ریاضی


1401/07/27
کد خبر : 28433
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

نظرات درباره درس ریاضی خیلی متفاوت است، اما اگر دانش‌آموزان در شرایط مناسب به دور از هرگونه پیش‌داوری‌ها، ترس‌هایی که از سوی خانواده و مدرسه القا می‌شود و در صورت یادگیری به روشی جذاب و اصولی دل به ریاضی دهند، مطمئنا به شیرینی درس ریاضی اعتراف خواهند کرد. در هر صورت ریاضی بخش مهمی از دروس و موارد آزمون در کنکور است، به همین دلیل می‌خواهیم بیشتر درباره روش‌های مطالعه ریاضی توضیح دهیم و در آخر چند کتاب کمک‌آموزشی که در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور قرار دارند را به شما معرفی کنیم.
 

روش مطالعه درس ریاضی

همانطور که می دانید ریاضی یکی از تاثیرگذارترین دروس در نتیجه آزمون کنکور است. قطعا نمی توان ریاضی را مانند بسیاری از دروس دیگر تنها به روش حفظی یاد گرفت و به آن تسلط پیدا کرد. برای یادگیری ریاضی نیاز به تمرین و حل مسائل روی کاغذ و تکرار آن دارد تا به مرور مهارت لازم در موضوعات مختلف به وجود بیاید. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که برای یادگیری ریاضی بسیار کمک‌کننده خواهد بود:

یادگیری پله به پله

مباحث ریاضی به هم مرتبط هستند. شما نمی‌توانید بدون یادگیری درس‌های ابتدایی و ساده تر سراغ درس‌های بعدی بروید. بنابراین برای یادگیری هر درس نیاز به تسلط بر مطالب پایه‌ای همان درس است. علاوه‌بریان بهتر است همیشه از کتاب درسی خود شروع کنید و پس از مطالعه آن، از هیچ نمونه سوال و تمرین ساده‌ای عبور نکنید زیرا با این انجام همین تمرینات ساده برای انجام تمارین بهدی و پیچیده‌تر آماده خواهید شد.

نکته‌برداری

از همان مراحل ابتدایی مطالعه هر درس، خلاصه‌نویسی کنید و هر نکته‌ای که به ذهنتان می‌رسد و فکر می‌کنید در مراحل بعدی به آن نیاز دارید جایی یادداشت کنید. در این یادداشت‌ها فرمول‌های مربوط به آن درس را بنویسید، زیرا احتمال فراموشی فرمول‌ها وجود دارد و در صورت یادداشت کردن، دسترسی سریع‌تری به آن‌ها خواهید داشت.

کتاب‌های کمک‌آموزشی

گاهی محتوای درسی کامل نیست، گنگ به نظر می‌رسد و یا از تمرین کافی برخوردار نیست. گاهی اوقات هم خود شما در درسی نیاز به راهنمایی بیشتر و مراجعه به منابع دیگر احساس می‌کنید. در این صورت کتاب‌های آموزشی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از انواع کتاب‌های کمک‌آموزشی ریاضی شامل تست یا درسنامه را تهیه کنید و از مطالب و تمرین‌های آن برای تسلط بر دروس استفاده کنید. در ادامه چند کتاب کمک‌آموزشی که در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور قرار دارند را به شما معرفی کنیم.

تمرین و تکرار

مهم‌ترین چیزی که به شما در درس ریاضی کمک می‌کند، تمرین زیاد و تست زدن است. تست زدن‌ زیاد شما را با انواع سوالات و زمان مورد نیاز برای هریک آشنا می‌کند و به شما مهارت لازم برای به کار بردن انواع راه‌حل‌ها برای تست‌های متفاوت را می‌دهد. در استفاده از کتاب‌های تست لازم است مواردی را رعایت کنید، برای مثال اگر به سوالی برخوردید که فکر می‌کنید از عهده آن بر نمی‌آیید سریع به سراغ پاسخ‌های تشریحی نروید و سعی خود را برای حل مسئله بکنید. همچنین سعی کنید برای هر سوال راه‌حل‌های متفاوت را یاد بگیرید که در صورت نرسیدن به جواب، دیگر راه‌حل‌ها را امتحان کنید.

مدیریت زمان

برای انجام تست زمان بگیرید و هر بار سعی کنید زمان حل هر مسئله را تا جای ممکن کوتاه‌تر کنید. به این ترتیب در زمان آزمون توانایی مدیریت زمان را خواهید داشت.برای آشنایی هرچه بیشتر با بهترین کتاب ریاضی کنکور اینجا کلیک کنید.


 بهترین کتاب ریاضی کنکور

بهترین کتاب ریاضی کنکور رشته ریاضی

خوشبختانه منابع ریاضی کنکور بسیار متنوع است و کتاب‌های خوبی از انتشارات مختلف به کمک داوطلبان کنکور آمده‌اند. با توجه به محدودیت زمان، می‌توان بهترین کتاب ریاضی کنکور را از میان این کتاب‌ها انتخاب کرد. ناشران مختلف برای رشته‌ ریاضی این کتاب‌ها را منتشر کرده‌اند:

انتشارات گاج

تعدادی از بهترین کتاب ریاضی کنکور رشته ریاضی شامل هندسه، حسابان، گسسته و آمار و احتمال از انتشارات گاج است؛

هندسه کامل کنکور میکروطلایی گاج

این کتاب تالیف محمدطاهر شعاعی و سعید قندچی است. نوع کتاب تست است و در ۶۲۵ صفحه در دو جلد و در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

درسنامه هندسه جامع کنکور ریاضی میکروطبقه‌بندی گاج

این کتاب تالیف علی منصف شکری است. نوع کتاب درسنامه و در دو جلد شامل ۳۰۴ صفحه در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

حسابان کامل کنکور میکروطلایی گاج

این کتاب تالیف ابوالقاسم شعبانی و نوع کتاب آموزش و تست است. این کتاب در دو جلد با تعداد صفحات ۱۰۶۸ در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

گسسته و آمار و احتمال کامل کنکور میکروطلایی گاج

این کتاب تالیف علی اکبر طالبی و امیر سعید حسینی است. نوع کتاب آموزش تست است و در ۴۷۰ صفحه به صورت تک‌جلدی در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

انتشارات خیلی سبز

انتشارات سبز هم در درس‌های هندسه، حسابان، گسسته، آمار و احتمال کتاب‌هایی را در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور رشته ریاضی دارد؛

جامع کنکور هندسه پایه پرسش‌های چهارگزینه‌ای خیلی سبز

مولف این کتاب حسن هاشمی طاهری و گروه مولفین است. نوع کتاب کمک درسی، جامع کنکور، آموزش و تست است. این کتاب در یک جلد ۲۵۳ صفحه‌ای در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

جامع کنکور حسابان و ریاضی خیلی سبز

این کتاب تالیف میثم حمزه لویی، علی شهرابی و مهرداد کیوان است. نوع کتاب کمک درسی_جامع کنکور، آموزش و تست است. در دو جلد که تعداد صفحات جلد اول ۴۶۹ و تعداد صفحات جلد دوم ۴۱۶ صفحه شامل پاسخنامه است که در سال ۱۴۰۰ منتشر شده‌اند.

گسسته و آمار و احتمال خیلی سبز

این کتاب تالیف محمد کریمی است. نوع کتاب آموزش و تست است. این کتاب دارای دو جلد است که جلد اول شامل ۱۳۰۰ تست و جلد دوم حاوی پاسخ‌های تشریحی است.

نشر الگو

از نشر الگو نیز کتاب هایی در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور وجود دارد که در ادامه به شما معرفی می‌شوند:

جامع هندسه کنکور نشر الگو

این کتاب تالیف امیر محمد هویدی و حسن محمد بیگی و نوع کتاب آموزش و تست است. جلد اول ۴۳۱ صفحه و جلد دوم ۲۱۹ صفجه شامل پاسخنامه است. سال انتشار ۱۴۰۰ بوده است.

حسابان یازدهم تست نشر الگو

مولفان این کتاب نوید صفایی و کاظم اجلالی و ارشک حمیدی هستند. موضوع کتاب تست و در ۴۸۰ صفحه به صورت تک‌جلدی در ۱۴۰۰ منتشر شده است.

مهروماه

از این انتشارات کتاب‌های مفیدی برای درس ریاضی منتشر شده است؛

ریاضیات پایه و حسابان مهروماه

مولفین این کتاب عباس اشرفی، وهاب تقی‌زاده، علیرضا نداف‌زاده و شروین سیاح‌نیا هستند. این کتاب به صورت تک‌جلدی شامل درسنامه و تست در ۶۶۰ صفحه سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماه

مولفین این کتاب جواد ترکمن، علی سعیدی زاد و سید مسعود طایفه هستند. این کتاب در ۴۷۸ صفحه به صورت تک‌جلدی شامل درسنامه و تست در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی  

اگر به دنبال بهترین کتاب ریاضی کنکور برای رشته تجربی هستید، می‌توانید کتاب مورد نظر خود را از میان کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم انتخاب کنید؛


 بهترین کتاب ریاضی کنکور

ریاضی جامع خیلی سبز کنکور تجربی

مولفین این کتاب سروش موئینی و کوروش اسلامی هستند. نوع کتاب کمک درسی_جمع بندی، آموزش و تست است. تعداد صفحات ۴۶۹ به صورت تک‌جلدی و سال چاپ ۱۳۹۹ است.

بانک تست ریاضی تجربی جامع کنکور میکروطلایی گاج

این کتاب تالیف سجاد عظمتی، علی منصف‌شکری، آریان حیدری است. و در دو جلد شامل درسنامه و تست در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.
علاوه بر این کتاب‌ها می‌توانید کتاب‌های ریاضی جامع IQ کنکور تجربی، ریاضی پایه به پایه نشر الگو و ریاضی جامع و موج آزمون نشر الگو را نیز در نظر داشته باشید.

بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی

برای درس ریاضی و آمار رشته انسانی هم کتاب‌های زیر به عنوان بهترین کتاب ریاضی کنکور انسانی توصیه می‌شوند؛

ریاضی و آمار جامع کنکور مشاوران آموزش

این کتاب تالیف مهناز حامدی -مصطفی علیزاده نائینی-محمد عسگری است. تعداد صفحات کتاب ۴۱۲ صفحه شامل درسنامه، تست و پاسخ تشریحی است.

ریاضی و آمار جامع خیلی سبز

مولفین این کتاب مهندس علی شهرابی و مهندس امیر زراندوز هستند. نوع کتاب کمک درسی، جامع کنکور، آموزش و تست است و در ۴۶۴ صفحه به صورت تک‌جلدی در سال ۱۴۰۰ منتشر شده‌ است.

ریاضیات جامع انسانی کنکور میکرو طبقه بندی گاج

این کتاب تالیف محمدحسن دیندارلو، ندا فرهختی، محمد یگانه است. نوع کتاب آموزش و تست است که در ۴۱۶ صفحه به صورت تک‌جلدی در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است.

سخن آخر

برای دسترسی آسان به تمام کتاب‌هایی که در لیست بهترین کتاب ریاضی کنکور نام برده می‌شوند و همچنین دیگر کتاب‌های کمک‌آموزشی می‌توانید به بانک کتاب وطن بوک مراجعه کنید و با خرید آنلاین و اینترنتی کتاب از تخفیفات و امکان ارسال رایگان آن بهره‌مند شوید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28433
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید