امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

علت کارنکردن وای فای و بلوتوث گوشی چیست؟ + راه حل


1401/07/27
کد خبر : 26876
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر
همچنین اگر بلوتوث گوشی تان دچار مشکل شده باشد، می توانید با بررسی یا امتحان کردن موارد گفته شده ایراد آن را حل نمایید. هر یک از موارد بیان شده به دانش تکنیکی و تخصصی نیاز ندارد و شما به راحتی می توانید ایراد وای فای و بلوتوث گوشی خود را به کمک آنها بیابید.


 وای فای


بررسی حالت پرواز و روشن بودن وای فای گوشی

اگر کار نکردن وای فای گوشی مکرر اتفاق می افتد باید اولین کاری که میکنید این باشد که تنظیمات ابتدایی آن را بررسی نمایید. مطمئن شوید که وای فای گوشی تان روشن است و حالت پرواز روی گوشی تان فعال نشده باشد؛ در اصل وقتی حالت پرواز روی گوشی فعال باشد، باعث می شود تا نه تماسی برقرار شود و نه هیچ گونه اتصال اینترنتی برقرار باشد. شاید به نظرتان این موارد خیلی ابتدایی به نظر برسند اما جزء اخرین مواردی هستند که اغلب مردم آنها را چک می کنند تا علت کار نکردن وای فای گوشی خود را بیابند.
وقتی از این دو مورد مطمئن شدید بررسی کنید و ببینید که به مودم وصل هستید یا خیر. یا اینکه مودم درست کار می کند یا خیر. چون در بسیاری از موارد، مشکل از مودم است و ارتباطی با مشکل کار نکردن وای فای گوشی ندارد. همچنین مطمئن شوید که به وای فای همسایه با نام مشابه وای فای خود وصل نشده اید.
بلوتوث خود را خاموش کنید.
وقتی وای فای گوشی را روشن میکنید همیشه مراقب باشید که بلوتوث را خاموش کرده باشید. بلوتوث عمدتا با شبکه وای فای دچار تداخل می شود. اما دلیل به وجود آمدن این مشکل برای کار نکردن وای فای چیست؟ هم بلوتوث و هم وای فای موبایل سیگنال ها را در فرکانس رادیویی 2.4 هرتز ارسال می کنند. به همین دلیل بلوتوث گاهی دسترسی به اینترنت را محدود می کند.
برای رفع این مشکل روتر یا مودم وای فای خود را روی 5GHz تنظیم کنید. اما از کجا باید بفهمید که کار نکردن وای فای گوشی به علت تداخل آن با بلوتوث است؟ می توانید این مورد را وقتی بلوتوث را خاموش می کنید و وای فای روشن است متوجه شوید. گاهی اوقات این مشکل رفع شده و وای فای با سرعت بیشتری کار خواهد کرد.


 کار نکردن وای فای


مشکل کار نکردن وای فای حل نشد؟ راه های بعدی را امتحان کنید!

اگر مشکل کار نکردن وای فای تان حل نشده است می توانید چند مورد دیگر را هم امتحان کنید. مثلا اگر در فاصله ای بیشتر از حد ممکن از مودم ایستاده اید سعی کنید به آن نزدیک تر شوید. نزدیک تر بودن به مودم، باعث می شود تا اتصال تان درست بوده و سرعت بیشتری هم داشته باشد.
اگر مشکل اتصال به مودم مربوط باشد می توانید آن را از طریق یک لپ تاپ یا کامپیوتر چک کنید. مودم را به آن وصل کنید و از بخش Troubleshoot problems در بخش wi-fi  سیستم اقدام کنید تا متوجه شوید مشکل از کجاست. در صورتی که اتصال تان حتی با لپ تاپ/ کامپیوتر برقرار نشد به احتمال زیاد مشکل از مودم است. در غیر این صورت باید  گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید.

بلوتوث کار نمی کند؟

بعد از بررسی مشکل کار نکردن وای فای می توانیم به رفع مشکل کار نکردن بلوتوث بپردازیم. شما می توانید برای مرتبه اول، گوشی را یکبار restart کنید و چک کنید و ببینید بلوتوث به درستی کار می کند یا خیر؟! اگر مشکل حل نشد می توانید مورد بعدی را امتحان کنید. برخی اوقات برخی دستگاه ها با هم جفت سازی یا pair می شوند.
برای همین ممکن است موقع درخواست اتصال و ارسال داده ها پیغامی مبنی بر اجازه اتصال آنها به یکدیگر را مشاهده نکنید. به همین جهت باید تنظیمات بلوتوث گوشی را unpair کنید و بعد از آن مجددا امتحان کنید. این کار را در بخش تنظیمات گوشی در قسمت app ها می توانید انجام دهید. همچنین در این بخش می توانید داده های موبایل و حافظه کش cache را پاک کنید و کارایی بلوتوث را مجددا امتحان کنید.


 بلوتوث



جمع بندی نهایی؛ حل مشکل کار نکردن وای فای گوشی و بلوتوث آن

موارد بیان شده برای حل مشکل کار نکردن وای فای گوشی و بلوتوث آن می توانید به راحتی قبل از آن استفاده نمایید. اگر مشکل حل نشد، به طور قطعی مشکل گوشی تان سخت افزاری است و باید به طور تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. البته، در بسیاری از موارد با بررسی و امتحان کردن موارد گفته شده برای حل مشکل کار نکردن وای فای گوشی یا بلوتوث مشکل به طور کامل حل خواهد شد. در برخی موارد هم می توانید موبایل خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید و بررسی کنید ببینید مشکل حل شده است یا خیر. البته این مورد، کمتر پیش می آید.
منابع:
هِلو موبایل اصفهان
موبایل کمک


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26876
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید