امروز چهارشنبه 17 مرداد 1403

Wednesday 07 August 2024

علت اصلی آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر چیست؟


1403/05/17
کد خبر : 2408876
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 59 نفر

میانگین کیفیت هوای تهران از ابتدای مرداد افت قابل توجهی کرده است، به‌گونه‌ای که بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکنون ۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه بوده است. آلاینده شاخص هفت روز ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون ثبت است؛ همان آلاینده‌ای که در روزهای سرد سال باعث به شماره افتادن نفس پایتخت‌نشینان می‌شود.

زهره عبادتی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: آلودگی این روزهای هوای تهران با آلودگی هوای زمستان که ناشی از وارونگی دما و افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است، تفاوت دارد.

وی افزود: اداره کل هواشناسی تهران با صدور هشدارهای متعدد طی دو سه هفته اخیر از افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خبر داده است که باعث افزایش آلاینده ذرات معلق به‌ویژه ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان تهران اضافه کرد: افزایش این آلاینده به علت فعالیت‌های کانون‌های گرد و غبار است که بخشی ناشی از فعالیت این کانون‌ها در داخل استان است و بخشی دیگر از آن از استان‌های همجوار به‌ویژه استان‌های غربی و جنوبی وارد تهران و موجب آلودگی هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه علت فعالیت کانون‌های گرد و غبار، خشکسالی است، تصریح کرد: افزایش دمای هوا باعث تشدید آن شده است علاوه بر آن وزش باد شدید هم داریم.

عبادتی در پایان تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۶ قانون هوای پاک سازمان‌ هواشناسی کشور مکلف بوده است، حداکثر ظرف مدت دوسال پس از ابلاغ این قانون، شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی رخدادهای سیل، طوفان و گرد و غبار را تکمیل کند ولی متاسفانه اقدامات انجام شده در این زمینه خیلی محدود بوده است بنابراین میزان آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون به‌ اندازه کافی سنجیده نشده است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408876
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید