امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

عرضه کامل ترین غذای ماهی در شرکت پت سزار کندی


1401/07/27
کد خبر : 28125
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 24 نفر

ماهیان دارای ویژگی های متفاوتی از لحاظ ظاهری ؛ تغذیه ای و غیره هستند که باعث ایجاد تنوع گستره این موجودات آبزی نسبت به سایر موجودات شده و دنیای زیر آب را به  پر رنگ و نگار ترین محیط زمین تبدیل کرده است.

انواع غذای مناسب ماهی

افراد زیادی به نگهداری ماهی های آکواریومی در منزل علاقه نشان می دهند.
ماهی های آکواریومی معمولا رژیم غذایی خاصی دارند و یکی از مهم ترین اصول نگهداری آن ها رعایت نکات مربوط به تهیه غذای مناسب و نحوه غذادهی صحیح به آن هاست.
در این گفتار نکاتی پیرامون انواع غذای ماهی را مطرح خواهیم کرد.

طرز تهیه غذای ماهی

همه ماهی ها از غذای مشابهی تغذیه نمی کنند، بسته به نوع ماهی و ساختار بدنی آن، ماهی ها در یکی از سه دسته گیاه خوار، گوشت خوار یا همه چیز خوار قرار می گیرند.
همان طور که از این طبقه بندی مشخص است هر کدام از این انواع ماهی ها نوع غذای سازگار با ویژگی های بدنی خود را مصرف می کنند.
پس ماهی های گوشت خوار فقط گوشت می خورند. ماهی های گیاه خوار فقط از گیاهان تغذیه می کنند و ماهی های همه چیز در شرایطی از گوشت یا گیاه برای تغذیه استفاده می کنند.
پس اولین مرحله برای تهیه غذای ماهی کسب اطلاعات درباره نوع متد تغذیه ای ماهی است.
بعد از مشخص شدن این موضوع که ماهی شما چه نوع غذایی می خورد می توانید از انواع غذا های خشک و زنده که به صورت خانگی یا فرآوری شده در دسترس هستند استفاده کنید.


کامل ترین غذای ماهی

مواد تشکیل دهنده غذای ماهی

رژیم غذایی برای انواع مختلف ماهی متفاوت است اما به طور کلی می توان گفت که ماهی ها هم برای داشتن سلامت کامل نیاز دارند که رژیم تغذیه ای غنی شده با انواع گروه های مورد نیاز مواد غذایی مانند ویتامین ها، پروتیئن ها، کربوهیدرات و مواد معدنی داشته باشند.
بالانس این مواد مغذی بر اساس ویژگی های بدنی ماهی های مختلف متفاوت خواهد بود.

لیست انواع غذای ماهی

بر اساس اینکه ماهی گوشت خوار، گیاه خوار یا همه چیز خوار باشد، نیازمند به رژیم غذایی متفاوتی است.
انواع غذای ماهی بر اساس نیاز های تغذیه ای این سه دسته ماهی از تنوع بالایی برخوردار است لیست برخی از متداول ترین انواع غذا مناسب غذای ماهی شامل موارد زیر است.

غذای خشک ماهی

لازم به ذکر است هر کدام از این غذا های خشک برای نوعی از ماهی ها (بر اساس گیاه خوار، گوشت خوار یا همه چیز خوار بودن آن ها) قابل استفاده هستند.
بعضی از متداول ترین غذا های خشک مورد استفاده برای ماهی ها شامل این موارد هستند.
– غذای ماهی خشک پولکی
– غذای ماهی خشک قرصی
– غذای ماهی خشک گلوله ای
– غذای ماهی خشک ورقه ای

غذای زنده ماهی

انواع متنوعی از غذا های زنده ماهی به صورت زنده و فریز شده هستند.
از جمله این غذا های زنده برای ماهی های گوشت خوار و گیاه خوار می توان به موارد زیر اشاره کرد.
– دافنی
– کرم خونی
– انواع میگو
– انواع کریل
– ماهی های کوچک
– زئو پلنگتون ها
– جلبک دریایی
– گیاهان آبزی


قیمت فروش غذای ماهی

قیمت فروش غذا برای ماهی بر اساس نوع غذا متفاوت خواهد بود.
برخی از غذاهای ماهی قیمت بسیار پایین و برخی دیگر مانند بعضی از غذا های زنده مثل آرتمیا، کرم خونی و… از قیمت بالایی برخوردار است.
در این گفتار نکاتی پیرامون انواع غذای مورد استفاده برای ماهی مطرح شد.
لازم به ذکر است که چون ماهی ها تنوع بسیار بالایی دارند غذای مورد استفاده برای آن ها هم از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.
بسته به نوع ماهی و نوع تغذیه جاندار از جمله گوشت خوار، گیاهخوار با همه چیز خوار بودن آن انواع غذاهای خشک و زنده خانگی، فریز شده و فرآوری شده برای ماهی ها قابل استفاده خواهد بود.

بهترین غذای ماهی قرمز

از آنجایی که ماهی های قرمز سیستم گوارش ضعیفی دارند و در هر وعده غذایی فقط باید مقدار کمی غذا مصرف کنند.

بهترین غذای ماهی قرمز استفاده از غذای تجاری خشک است، چون ممکن است در رژیم غذایی خانگی برای ماهی قرمز تمام عناصر ضروری مورد نیاز تامین نشود

و ضمنا این ماهی فرصت کمی برای تامین نیاز های تغذیه ای اش دارد پس بهتر است روزی دو وعده از غذای تجاری برای تامین انرژی این ماهی استفاده شود.


کامل ترین غذای ماهی

انواع غذا برای ماهی قرمز

رژیم غذایی ماهی قرمز دارای تنوع است، به این صورت که اگر قصد خرید غذای آماده برای آن را دارید باید بدانید که غذای ماهی قرمز دارای انواع پولکی، دانه ای، گلوله ای، ژله ای می باشد که در ادامه توضیح مختصری درباره هر کدام از غذای ماهی ارائه داده ایم.

– پولکی

غذای پولکی ماهی با دارای فرمولایسون ویژه ای است که تمام نیاز های غذایی ماهی شما را برآورده می کند و حتی زمانی که در آب قرار می گیرد شکل خود را حفظ کرده و آب را نیز کدر نمی کند.

– دانه ای

غذا های دانه ای ماهی ها اکثرا روی سطح آب شناور می مانند و اگر زمانی غذای زیادی برای ماهی ریختید به راحتی می توانید آن ها را از روی سطح آب جمع آوری کنید.

– گلوله ای

این نوع غذا برای ماهی قرمز به علت بزرگ بودن و چگالی بیشتری که نسبت به دیگر انواع غذای ماهی دارد در زیر آب فرو می رود و اندک اندک در آب حل می شود و در این صورت ماهی فرصت بسیاری برای خوردن آن دارد.

– ژله ای

غذا برای ماهی قرمز ژله ای که غذایی مرطوب است در آن از ژلاتین چسبان برای در کنار هم نگه داشتن دیگر مواد غذای ماهی استفاه شده است.
هم چنین لازم به ذکر است که این مدل غذای ماهی هضم آسان تری دارد و نیز باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد.

نحوه استفاده از غذای ماهی قرمز

نحوه غذا دهی به ماهی قرمز به این صورت است که باید به صورت ۲ بار در روز و در بازه ی زمانی ۱ الی ۲ دقیقه و به اندازه چشمان ماهی قرمز به آن ها از غذای ماهی قرمز داده شود.
توجه به این نکته حائز اهمیت است که اگر به ماهی قرمز بیش از اندازه غذا داده شود این غذای اضافه سبب انباشته شدن مواد آلی و دفعی در ماهی قرمز شده و این مسله در نهایت منجر به مسموم شدن و مرگ ماهی قرمز می شود.
هرچند در روی جعبه و یا قوطی غذای این نوع ماهی دستور العمل و میزان غذای مورد نیاز ماهی قرمز در هر وعده نوشته شده است.
توجه داشته باشید که غذای ماهی را باید در ظروف در بسته و در محیط خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید و حتما از تاریخ انقضای غذای ماهی اطلاع داشته باشید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28125
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید