امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

طراحی لوگو اولین قدم در دیده شدن کسب و کار شماست


1401/07/27
کد خبر : 27802
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 22 نفر

نشان، آرم و علامت از نام‌های دیگر لوگو می‌باشند.  اگر بخواهیم به تاریخ لوگو نگاه کنیم باید به یونان باستان برگردیم چرا که برای اولین بار پادشاهان یونانی در سکه‌های خود از آرم یا لوگو استفاده کرده اند. در ادامه به بررسی اهمیت لوگو در کسب و کار، خصوصیات لوگوی استاندارد و ... خواهیم پرداخت.

چرا طراحی لوگو مهم است؟

قبل از این که به اهمیت طراحی لوگو بپردازیم، یک لحظه چشمان خود را ببندید و به این کلمه فکر کنید: «پوما» . چه چیزی در ذهن شما آمد؟ بله. درست است؛ با فکر کردن به این کلمه همۀ ما یاد برند و لوگوی پوما می‌افتیم. حال دوباره چشمان خود را ببندید و به کلمۀ «اسنپ» فکر کنید. بله؛ همۀ ما یاد یک اپلیکیشن حمل و نقل با یک لوگوی شبیه به علامت تعجب می‌افتیم. این همان چیزی است که ما به عنوان اهمیت لوگو در کسب و کار به شما می‌گوییم. در ادامه به موارد اهمیت طراحی لوگو خواهیم پرداخت.


 لوگو مناسب باعث جذب مشتری می شود

• هویت دادن به کسب و کار با طراحی لوگو

همانطور که در بالا هم گفته شد، اولین چیزی که در ذهن مخاطب با شنیدن اسم کسب و کار شما به خاطرش می‌افتد، شکل لوگوی شماست. در واقع این لوگوی شماست که به کسب و کار شما هویت می‌بخشد و باعث نزدیک شدن برندتان به مخاطب می‌شود. همانطور که شما به عنوان یک انسان دارای شخصیتی می‌باشید، کسب و کار شما نیز با لوگوی خود، شخصیت پیدا می‌کند.

• رشد کسب و کار

یکی دیگر از موارد اهمیت طراحی لوگو، این است که لوگوی حرفه‌ای شما، حس اعتماد را به مخاطب منتقل می‌کند در نتیجه شما می‌توانید با استفادۀ بهتر از این اعتماد کسب و کار خود را گسترش دهید. هم‌چنین لوگوی شما می‌تواند  جذب سرمایه‌گذارانی را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد چرا که آنها جدیت کسب و کار شما را با انتخاب لوگویی مناسب درک خواهند کرد.

• بازاریابی

باید سعی کنید همه جا جلوی چشم مخاطب باشید. طراحی لوگو کار شما در این زمینه را راحت خواهد کرد. باید لوگوی خود را در ست اداری خود مثل سربرگ، فاکتور، کارت ویزیت و... به کار ببرید. هم‌چنین در بیلبوردها و تبلیغات نیز لوگوی شما به کمک شما خواهد آمد تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید.


 خصوصیات لوگو مناسب


خصوصیات لوگوی استاندارد برای طراحی لوگو

همانطور که در بالا گفته شد طراحی لوگو امری ضروری است. اما طراحی به هر قیمتی باعث از بین رفتن سرمایه‌های شما خواهد شد. قطعا دانستن خصوصیات لوگوی استاندارد به شما در شناسایی طراحی لوگو کمک خواهد کرد.

• منعطف بودن

یادتان باشد، لوگوی شما قرار نیست برای یک ماه یا دو ماه باشد، بلکه شما باید لوگویی طراحی کنید که اگر زمانی نیاز شد که آن را تغییر دهید، بدون برهم خوردن پیام‌ها و طرح اصلی لوگو، لوگوی جدید طراحی شود.

• به یاد ماندنی بودن

چیزی که باعث خاص شدن لوگوی شما می‌شود این است که همیشه در ذهن مخاطب بماند. هر فردی حتی اگر دچار فراموشی هم شود، قطعا لوگوی آدیداس را از یاد نخواهد برد.
•    ارتباط داشتن با ارزش‌های برند
قرار نیست لوگوی شما خلاف ارزش‌های برند شما حرکت کند. لوگو قرار است با جلوه‌های بصری و زیبایی ذاتی، پیام و ارزش برند شما را به بهترین نحو به مخاطب منتقل کند. طراحی لوگو حرفه ای حتما این خصیصه را خواهد داشت.

• تناسب با حوزه فعالیت برند

 لوگو، پرچم و نماد کار شماست و طراحی می‌شود تا مخاطب از کسب و کار شما آگاه شود، پس حتما باید با حوزۀ فعالیت برند شما تناسب داشته باشد.

• سادگی و گیرایی

در طراحی لوگو قرار نیست که فضای گرافیکی شلوغ داشته باشیم. لوگو هرچه ساده‌تر و مینیمال‌تر، گیرایی و انتقال پیام آن نیز بیشتر است.


 لوگو حرفه‌ای چیست؟

ویژگی های لوگوی حرفه‌ای در طراحی لوگو:

لوگوی حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

1. متوازن بودن

قطعا به هم ریختگی و عدم توازن از زیبایی لوگو، کم می کند. و توازن توجه مخاطب را به تمامی بخش های لوگو جلب خواهد کرد. پس اولین نکته در طراحی لوگو توازن است.

2. قابلیت سیاه و سفید شدن

بسیاری از اوقات این مسئله به وجود می‌آید که می‌خواهیم لوگو را روی کاغذ یا جایی چاپ کنیم و اگر لوگو قابلیت سیاه و سفید شدن نداشته باشد، قطعا به مشکل خواهیم خورد.

3. جلب توجه کند

لوگو ساخته می‌شود تا توجه مخاطب را به برند شما جلب کند و این جلب توجه تاثیر بی نظیری در حرفه‌ای بودن طراحی لوگو دارد.

4. مشخص بودن لوگو در حالت محو

شاید اگر فقط یک قسمت از لوگوی پوما را به شما نشان دهند، به خوبی بتوانید تشخیص دهید که این لوگوی پوما است. یکی دیگر از ویژگی های طراحی لوگو این است که شما با دیدن قسمتی از لوگو، به یاد کل لوگو بیفتید.

5. مقیاس پذیری

بسیار مهم است که لوگوی شما  قابلیت تغییر سایز را داشته باشد چرا که گاهی نیاز است آن را در یک کارت ویزیت کوچک چاپ کنید و گاهی نیاز است آن را در یک بیلبورد چند متری چاپ کنید.


طراحی لوگو

سخن پایانی در طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو مسئله ای نیست که بتوان سرسری از آن رد شد. امروزه هر کسب و کاری به شدت نیاز به لوگو دارد و اهمیت این موضوع از کسی پوشیده نیست. از قدیم هم گفته‌اند که: کار را باید به کاردان سپرد.  به همین دلیل پیشنهاد ما به شما برای طراحی لوگو حرفه‌ای، آژانس برندینگ برکه است. این آژانس دارای کادر تخصصی و چندین نمونه کار موفق در فضای برندینگ ایران و بین المل می‌باشد. پس اگر کسب و کاری دارید که نیاز به طراحی لوگو دارد و نمی‌خواهید که کلی هزینه کنید و آخرش هم یک لوگوی آماده تحویل شما بدهند، حتما به پیشنهاد ما اعتماد کنید و یک سر به آژانس برندینگ برکه به نشانی اینترنتی https://berkehagency.com/ بزنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27802
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید