امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

طراحی سایت چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27705
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 24 نفر

در حال حاضر بسیاری از کسب و کار ها به سمت آنلاین شدن پیش میروند. در واقع سایت ها به این نتیجه رسیده اند که میتوانند با استفاده از طراحی سایت رونق در کسب و کار خود داشته باشند. اما سوالی که پرسیده میشود این است که از کجا باید شروع کرد تا بتوان تجارت خود را آنلاین کرد ؟ چگونه میتوان در حوزه تجارت الکتورنیک قدم گذاشت ؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در زمان مشاوره از ما میپرسند. در واقع وب سایت یک پلتفرم آنلاینی است که شما میتوانید هر نوع اطلاعاتی که مرتبط به کار خود دارید را در آن قرار دهید. وب سایت میتواند برای شما یک تحلیلگر، حسابدار، فروشنده، پشتیبان آنلاین و غیره باشد. برای مثال یک فروشگاه سنتی دارای یک آدرس، ویترین برای جذب مشتری، مالی و غیره است که تماما میتواند نیازهای یک کاربری که قصد خرید کردن را داشته باشد برطرف نماید. وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته است که این صفحات شامل تصویر، متن، .ویدیو و غیره هستند.
طراحی وب سایت به مراحلی از ساخت سایت گفته میشود تا اینکه آن سایت راه اندازی شود. طراحی سایت در واقع پروسه پیاده سازی پلتفرم برای کسب وکار آنلاین شما است. این پروسه شامل ساخت صفحات، تولید محتوای متنی، ارائه خدمات آنلاین غیره است. به طور میانگین گوگل در ماه بیش از 92 میلیارد بار توسط کاربران مختلف دیده میشود. این نرخ نشان میدهد که بهترین مکان برای دیده شدن در گوگل است زیرا میتواند موفقیت طولانی مدت شما را تضمین کند. در صورتی که اگر کاسب باشید ممکن است شرایط اقتصادی و قرنزینه اجاره ندهد که مانند قبل معاملات خود را داشته باشید.

انواع طراحی سایت

سایت ها به دو دسته کلی تقسیم میشوند که میتوان به سایت های پویا و سایت های استاتیک اشاره کرد.

سایت استاتیک

وب سایت های ایستا سایت هایی هستند که اطلاعات خود را جمع آوری کرده و در سایت تغییر میدهند. که در این صورت برنامه نویس باید بتواند خود محتوایی که نیاز است را در سایت قرار دهد. در واقع با توجه به عصری که هستیم وب سایت های استاتیک هیچ ارزشی ندارند و بهتر است که به وب سایت های دینامیک بپردازیم.

 سایت داینامیک

سایت های دینامیک سایت هایی هستند که کاربر و مدیر سایت میتواند با تمامی بخش های سایت در تعامل باشد. اگر ادمین سایت یک شخصی باشد که به برنامه نویسی تسلط نداشته باشد با استفاده از فرم های ویژوالی که تعبیه شده است مواردی که نیاز دارد را انجام میدهد. در این صورت تغییرات را مشتری موردنظر میتواند برای شما به راحتی انجام دهد. طراحی سایت داینامیک میتوانند به صورت اختصاصی یا به صورت وردپرسی پیاده  سازی شوند. چیزی که اهمیت دارد این است که تمامی بخش های مختلف سایت داینامیک بوده و کاربر و ادمین سایت بتواند تغییرات را اعمال نماید. سایت های داینامیک دارای داشبورد مدیریتی هستند که وب مستر این سایت میتواند وارد شده و در بخش داشبورد مدیریتی خود اقدامات لازم را انجام دهند. وب سایت های داینامیک به راحتی قابل بروزرسانی است و به گونه ای است که هر یوزری میتواند بخشی از تغییراتی که میخواهد را بدهد. طراحی سایت با وردپرس در دسته سایت هایی قرار میگیرد که بسیار داینامیک هستند زیرا افراد میتوانند قالب سایت را نیز تغییر داده و ماژول هایی که نیاز دارند را اضافه یا کم نمایند. این مورد باعث محبوبیت چند برابری استفاده از سایت های وردپرسی شده است. در کنار سایت های وردپرسی میتوان با استفاده از cms های اختصاصی سایت های بسیار حرفه ای و داینامیکی را طراحی کرد. که تفاوت طراحی سایت اختصاصی با طراحی سایت وردپرسی این است که زمان بیشتری به پیاده سازی نیاز دارد. و همچنین باید برنامه نویسان حرفه ای بخش های مختلف سایت اختصاصی را از ابتدا کدنویسی نمایند که برای مشتری نیز بسیار هزینه بر خواهد بود.

استراتژی طراحی سایت

طراحی سایت چیست


 
اینکه چه نوع وب سایت با چه تکنولوژی برای شما مناسب است به استراتژی کسب و کار شما ارتباط دارد. شما اگر به استراتژی تجارت خود مسلط باشید مانند این است که نقشه راه را در دست دارید که میتوانید با استفاده از آن به اهداف خود جهت پیشرفت در کار خود دست بیابید. در واقع هدف اصلی از طراحی وب سایت برندینگ برای کسب و کار شما است. و سپس اهداف اصلی مانند افزایش فروش و افزایش تعداد مشتریان وجود خواهد داشت. شما اگر به برندسازی کسب و کار خود فکر کنید بدانید که به اهداف دیگر مانند افزایش سود آوری دست پیدا خواهید کرد.
لازم است بدانید که اکثر مشتریان شما در اینترنت و در گوگل به دنبال محصول یا خدمات شما میگردند. و اگر بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود کار کنید میتوانید در نتایج اولیه گوگل دیده شد و از این جهت مشتریان به سمت کسب و کار شما بیایند. اما اگر در دنیای دیجیتال مارکتینگ حرفی برای گفتن نداشته باشید مطمئن باشید که مشتریان خود را از دست خواهید داد. زیرا این افراد به سراغ رقیبان شما که یک سایت حرفه ای دارند میروند.


هزینه طراحی سایت

هزینه طراحی سایت بر اساس نوع تکنولوژی، نیروهای متخصص، مدت زمان اجرای پروژه و غیره تعیین میشود. و از این جهت ممکن است که این قیمت در شرکت های متفاوت نیز یکسان نباشد. حال باید دید که جرا تعرفه های طراحی سایت یکسان نیست. عده ای از سود جویان برای اینکه بتوانند مشتریان بیشتری جذب نمایند از جملا فریب دهنده ای مانند طراحی سایت ارزان قیمت استفاده میکنند. و اگر با این افراد یا شرکت ها شروع به همکاری نمایید در نهایت چیزی نصیبتان خواهد شد که به هیچ کاری نخواهد آمد.
عوامل زیادی بر روی قیمت طراحی سایت تاثیر گذار است. در واقع هزینه طراحی سایت یک پروژه با پروژه دیگر متفاوت است زیرا قابلیت های این سایت ها با هم یکسان نیستند. با شناخت عوامل موثر بر قیمت سایت میتوانید خود تخمین بزنید که برای راه اندازی وب سایت خود به چقدر بودجه نیاز دارید. این عوامل میتواند شامل ظاهر سایت، پشتیبانی سایت، طراحی سایت بر اساس اصول بهینه سازی و غیره است.

طراحی سایت ارزان، یک روش بازاریابی

افرادی که هزینه طراحی سایت را بسیار بالا یا بسیار پایین به شما اعلام میکنند باید شک کنید. در واقع هر وب سایتی که به عنوان یک شرکت طراحی سایت فعالیت میکند را نباید به عنوان یک شرکت معتبر دانست. سایت های زیادی هستند که با ترفند طراحی سایت رایگان یا ارزان قیمت سعی میکنند تا نظر شما را به خود جلب نمایند. در ذیل این پاراگراف دو دلیل می آوریم که چرا این شرکت ها قیمت طراحی سایت را بسیار ارزان اعلام میکنند.

1)  عدم کیفیت سایت

برای مثال در طراحی سایت شرکتی جملاتی دیده ایم که نوشته است طراحی سایت شرکتی با 1 میلیون تومان. سوالی که این جا پرسیده میشود این است که آیا این سایت کیفیت لازم را دارد  و میتواند با سایر سایت ها به رقابت بپردازد ؟ شرکت های طراحی سایت زیادی هستند که بدون توجه به کیفیت سایت، تکنولوژی روز، امنیت سایت و غیره سعی مکنند که با مشخص کردن قیمت پایین طراحی سایت هر طور که شده مشتریان را به خود جذب نمایند. در واقع خودتان هم با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که این وب سایت ها یک چیزی را سرهم کردفه و به شما تحویل خواهند داد. که مطمئن باشید به هیچ کار شما نخواهد آمد. زیرا کیفیت یک سایت مشخص کننده میزان موفقیت شما در صنعت دیجیتال مارکتینگ است. اگر بخواهید که صرفا با هزینه ارزان یک سایت داشته باشید بدانید که همان هزینه اندکی که صرف کرده اید را دور ریخته اید زیرا این وب سایت یکه دریافت کرده اید کیفیت و کارایی برای شما نخواهد داشت.

2) جذب مشتریان

همانطور که گفته شد شرکت های بسیاری با اعلام هزینه کم سعی میکنند که افراد را ترغیب به بستن قرراداد کنند. اما با گذشت زمان متوجه خواهید شد که برای بهبود کیفیت سایت باید هزینه هایی را بپردازید. و در نهایت با محاسبه هزینه هایی که صرف شده است متوجه میشوید که قیمت ارزان یک شعار برای جذب شما بوده است.
برای مثال دیده ایم که از کلمات کلیدی طراحی سایت فروشگاهی ارزان به وفور استفاده میشود. باید دید که آیا این همان چیزی است که میتوانید با آن ارتباط برقرار نمایید ؟ در واقع شما سایت را برای مخاطبان خود راه اندازی میکنید که مانند ویترینی از نمونه کارها و خدمات دهی شما است. اگر شما صرفا یک سایت سر هم کرده باشید کاربران ورود کننده به سایت متوجه شده و تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت. هر سایتی هدف خاصی را دنبال میکند اما مهمتری اصل آن باید توجه به تجربه کاربری یا UX مشتریان باشد. هرچه کاربران رضایت بیشتری داشته باشند باعث میشود که نرخ درآمد شما از طریق سایت نیز افزایش پیدا کند.
امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله شما را کمی با چگونگی سفارش طراحی سایت آشنا کرده باشیم همچنین شما عزیزان میتوانید جهت مشاوره با ورود به سایت وب سازان مرصاد به نشانی https://www.dewoweb.com  و یا با شماره تلفن های 71057477 و یا 28423077 در تماس باشید .




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27705
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید