امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

صدای عروس هلندی


1401/07/27
کد خبر : 28194
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 15 نفر

صدای عروس هلندی ترکیبی از صوت زدن، چهچه، جیک جیک و انواع صداهای محیط است که این پرنده زیبا سعی می کند آن را تقلید کند.
عروس هلندی برخلاف طوطی های بزرگ‌ترمانند کاسکو توانایی سخن گفتن ندارد. زیرا محدوده آوایی عروس هلندی به اندازه ای بزرگ نیست که بتواند صداها را به شکل مناسبی تقلید کند. با این حال صدای عروس هلندی بسیار بامزه و با نمک است و برای عده زیادی دلنشین می باشد. علاوه بر این عروس هلندی می تواند ریتم آهنگ ها را با صدای صوت زدن خود تقلید کند که بسیار جالب و بامزه است.

گرفتگی صدای عروس هلندی

از دلایل اصلی گرفتگی صدای عروس هلندی، ایجاد مشکل در اندامی به اسم سرنگ یا سرنیکس (Syrinx) است. این اندام در قاعده نای پرنده قرار دارد و جزء یکی از اندام های صوتی محسوب می شود. این اندام صوتی در عروس هلندی می تواند به دلایل زیر دچار مشکل شود:
1.    گیر کردن غذا در گلو
2.    ضعیف بودن سیستم ایمنی
3.    بزرگ شدن غده تیروئید

صدای مرغ عشق

مرغ عشق ها از پرندگان آرامی هستند که به نوازش های محبت آمیز به خوبی پاسخ داده و بسیار پر عاطفه می باشند. علاوه بر این، مانند سایر گونه های طوطی پر سر و صدا نیستند و می توانند کلمات و صداهای شگفت‌انگیزی ایجاد کنند. صدای مرغ عشق بسته به نوع پرنده و آموزش هایی که دریافت می کنند، قادر به یادگیری هزاران کلمه به زبان های مختلف هستند. با این که مرغ عشق به خاطر سر و صدای کم شهرت پیدا کرده است، هم چنان هم سر و صدا ایجاد کرده و به نسبت، شلوغ کار می باشد.

انواع صداهای مرغ عشق و دلیل آن

چهچه (جیک جیک) شاد: چهچه تک و بریده بریده یا جیک جیک احتمالا معمول ترین صدای مرغ عشق به شمار می رود و صدای رضایت و خرسندی است.
چهچه غمگین: چهچه یک صدای چند منظوره است و اگر بلندتر باشد، یعنی مرغ عشق هیجان زده است. این می تواند در موارد که به جیغ تبدیل می شود نوعی زنگ خطر باشد.
صدای غر زدن: این صدا که کسی علاقمند به شنیدن آن نیست به این معنی است که چیزی درست نیست. پرنده ممکن است وحشت زده شده و از چیزی ترسیده باشد و یا ممکن است آسیبی به او وارد شده باشد.
صدای پچ پچ: این صدا نشانه رضایت و خرسندی مرغ عشق است، که بیشتر شبیه به زیر لب سخن گفتن می باشد.
آواز خواندن: مرغ عشق از چهچه، سوت، صدای پچ پچ، لرزش صدا و صداهای متنوع استفاده کرده و آهنگ دلنشین و ناموزونی را تولید می کند. همه این ها نشانه خوبی است که بیانگر شاد و سالم بودن پرنده می باشد.
لحن سرزنش آمیز: این صدا از نارضایتی پرنده حکایت دارد که یعنی یا فضای قفس تنگ است و به فضای بیشتری نیاز دارد و یا فضای شخصی اش مورد تهاجم قرار گرفته است.
صدای تق تق منقار: این صدا به معنی رضایت کامل پرنده است و نشان می دهد که خیلی زود به خواب می رود.

صدای طوطی برزیلی

طوطی برزیلی یا طوطی عشق بیش از 100 سال است که از محبوب ترین گونه های طوطی خانگی است. صدای طوطی برزیلی با سرو صدای زیاد همراه است. در واقع طوطی برزیلی جزء دسته ای پر سر و صدا است که در تمام طول روز  به ویژه غروب و سحر آواز می خواند و سوت می زند.
با وجود این همه صدا ممکن است فکر کنید این طوطی ها حرف می زنند. طوطی برزیلی معمولا آن طور که انتظار دارید صحبت نمی کند، در واقع آن ها با یکدیگر صحبت می کنند نه با انسان ها. با این حال که طوطی برزیلی به صحبت کردن معروف نیست، اما نسبت به بسیاری از طوطی های خانگی دیگر آهنگ دلپذیرتری دارد.
با وجودی که این پرندگان نوعی طوطی هستند و توانایی تقلید از گفتار انسان را دارند، اما طوطی برزیلی از آن دسته گونه هایی نیست که می توان آن ها را در گروه پرندگان سخنگو در نظر گرفت. دلیل این موضوع این است که طوطی عشق به ندرت تصمیم می گیرد که صحبت کند و اگر تصمیم به تقلید صدایی بگیرد بیشتر اوقات صداهای ساده مانند سوت یا صدای زنگ در و مایکروفر را تکرار می کند.
مشخص نشده که چرا برخی از این طوطی ها نسبت به دیگران مستعد تقلید در گفتار هستند، اما گفته می شود آن هایی که صحبت را یاد می گیرند از سنین پایین آموزش می بینند. با این حال تقلید صدا را نمی توان از خصوصیات طوطی برزیلی به شمار برد.
 



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28194
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید