امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

شغل های پردرآمد، با بهترین آینده شغلی برای مهاجرت به کانادا


1401/07/27
کد خبر : 28783
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 13 نفر

پردرآمدترین مشاغل در کانادا کدامند؟

مهاجرت نیاز به جمع‌آوری اطلاعات فراوانی دارد. مخصوصا زمانی که از بین روش‌های متعدد مهاجرت، تحصیل را انتخاب کرده‌اید. ضروری است علاوه بر شرایط، هزینه‌ها و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا همه‌چیز را دربارۀ آیندۀ شغلی رشته مورد نظرتان و جایگاه آن در بازار کار بدانید. به این ترتیب می‌توانید پس از پایان دوران تحصیل، با یافتن شغلی مناسب، درخواست مجوز کار کانادا بدهید.
هنگامی که فرصت‌های شغلی، میزان درآمد هر شغل، مزایا، چالش‌ها و سایر جنبه‌های آن را بشناسید می‌توانید آسان‌تری بزرگترین تصمیم زندگی‌تان را بگیرید.
در ادامه برخی از رشته‌های پردرآمدی را معرفی می‌کنیم، که می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های کانادا دنبال کنید.

مشاغل رشته‌های پزشکی

کانادا به سلامت جامعه و سیستم بهداشت و درمان تمام استان‌ها و مناطق کشور اهمیت می‌دهد. شاهد چنین ادعایی این است که حرفه‌های پزشکی و پرستاری از مشاغل پرتقاضا در کانادا هستند.
همچنین یکی از اتفاقاتی که منجر به افزایش تقاضا برای شغل‌های حوزۀ بهداشت و درمان شد گسترش کوید 19 بود. شغل‌هایی مانند پرستاری، مددکار اجتماعی، تکنسین آزمایشگاه‌های پزشکی، دستیار پاتولوژیست و سایر مشاغل پیراپزشکی. اگر کمی با جزئیات شغل‌ها آشنا شوید تصمیم‌گیری برای‌تان آسان‌تر می‌شود.

پرستار دارای پروانه رسمی (RN)

علاقمندان این حرفه باید شرایط لازم برای کسب شغل پرستاری در کانادا را داشته باشند. کسب گواهی کارشناسی پرستاری و ثبت نام رسمی در مرجع منطقه‌ای و نظارتی پرستاری از شرایط پرستار شدن در کانادا است.
خوب است بدانید پرستاران روانپزشکی هم فرصت خوبی برای کسب شغل با درآمد بالا در کانادا دارند.
بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته پرستاری در سال 2020 دانشگاه تورنتو، آلبرتا، مک‌مستر، بریتیش کلمبیا، کلگری، دالهوسی، وسترن، کوئین، اتاوا و مک‌گیل است. میانگین دستمزد پرستاران کانادا 77603 دلار است و این حرفه با کد ناک 3012 شناخته می‌شود.
منظور از ناک (NOC) کد چهاررقمی است که در سیستم ملی استاندارد کانادا به هر شغل اختصاص می‌دهند. این کار با هدف سامان‌دهی مشاغل براساس وظایف و مهارت‌های مورد نیاز صورت گرفته.

بینایی سنجی (Optician)

براساس آمار حدود 70 درصد از مردم کانادا نیازمند عینک هستند. اخیرا استفاده بیشتر از تلفن همراه و دستگاه‌هایی با صفحه نمایش الکترونیکی مشکلات بینایی زیادی پدید آورده‌اند. بنابراین تقاضا برای بینایی‌سنج در کانادا رو به افزایش است.
شرایط لازم برای شغل بینایی سنجی در کانادا، پذیرفته‌شدن در آزمون‌های ملی علوم اپتیکال و ثبت نام در نهاد نظارتی استانی است. این حرفه با کد ناک 3231 شناخته می‌شود و میانگین حقوق بینایی‌سنج در کانادا 47400 دلار است.

مشاغل رشته‌های مهندسی

تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه‌های کانادا ایده‌ای فوق‌العاده است. از بین رشته‌های متنوع این حوزه برخی آیندۀ درخشان‌تری دارند.

مهندسی برق

مهندسی برق و الکترونیک نقشی مهم در اقتصاد مدرن کانادا ایفا می‌کند. مهندسان برق سیستم‌ها و اجزای الکتریکی را طراحی، تجزیه و تحلیل، پیاده‌سازی و آزمایش می‌کنند. همچنین مسئولیت عملیات ایمنی سیستم‌های برقی را بر عهده دارند.
کد ناک این رشته 2133 و میانگین حقوق مهندس برق در کانادا 91832 دلار است.

مهندس هوافضا

یکی از رشته‌های پرتقاضا، که شانس استخدام زیادی در کانادا دارد، مهندسی هوافضا است. زیرا صنعت هوافضا همواره رشد قابل توجهی دارد.
مهندسان این حوزه طراحی، تحقیق و توسعۀ سیستم‌های هوافضا را بر عهده دارند. همچنین نظارت بر ساخت و نگهداری وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد)، هواپیماهای تجاری و نظامی، فضاپیماها و سایر تجهیزات مربوط به هوافضا از وظایف آن‌ها است. در کانادا چندین مؤسسه آموزشی دوره‌های معتبر با مدرک مهندسی هوافضا ارائه می دهند.
کد ناک این رده شغلی 2146 است و میانگین دستمزد متخصصان هوافضا 98347 دلار می‌شود.
مهندس هوانوردی و مهندس طراحی فضاپیما شغل‌های مرتبط با این حوزه هستند.

مهندس نرم‌افزار

در سال‌های اخیر تقاضا برای متخصصان مهندسی نرم‌افزار در کانادا بیشتر شده است. نه تنها شرکت‌های فناوری، بلکه هر شرکتی که با برنامه‌های کامپیوتری، طراحی نرم‌افزار، موبایل و برنامه‌های مبتنی بر وب سروکار داشته باشد به آن‌ها نیاز دارد.
مهندس نرم افزار در کانادا باید روی برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن تسلط داشته باشد. علاوه‌براین در دو سال گذشته کدنویسی یکی از مشاغل پردرآمد کانادا بوده است.
میانگین حقوق مهندس نرم افزار در کانادا 100562 دلار و کد ناک این سطح شغلی 2173 است.
تحلیلگران پایگاه داده، مهندسین و طراحان نرم‌افزار، برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهنده‌های رسانه‌های تعاملی سایر مشاغل مهندسی پردرآمد کانادا هستند. دانشگاه تورنتو، واترلو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مک‌گیل، کلگری و کنکوردیا دانشگاه‌های کانادا با بالاترین رنکینگ برای رشته‌های مهندسی است.

مشاغل فنی در کانادا

کشور کانادا همان‌طور که فرصت‌های شغلی متنوعی برای دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد، موقعیت‌های فراوانی هم در اختیار نیروی کار ماهر می‌گذارد. معمولا برای چنین شغل‌هایی ترکیبی از دورۀ کارآموزی و آموزش‌های حرفه‌ای کافی است.


 شغل های پردرآمد کانادا

برقکار صنعتی

دستمزد برقکاران صنعتی در استان‌ها و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. به‌عنوان نمونه افرادی که در بریتیش کلمبیا، انتاریو و منیتوبا مشغول به کار هستند، بالاترین میزان دستمزد را، در مقایسه با سایر استان‌های کانادا دارند.
برقکار صنعتی از سال 2018 تاکنون یکی از پرتقاضاترین مشاغل کانادا بوده است و با کد ناک 7242 رده‌بندی می‌شود. میانگین حقوق برقکار در کانادا 83671 دلار است.

مکانیک تجهیزات سنگین

یکی از مشاغل فنی مورد نیاز در کانادا مکانیک تجهیزات سنگین است. متخصصان وظیفۀ نگهداری و تعمیر ماشین آلات بزرگ و تجهیزات سنگین صنعتی را برعهده دارند. این افراد در بخش‌های مهمی صنایع حیاتی برای اقتصاد کانادا، مانند صنعت انرژی، مشغول هستند.
کد ناک این رده شغلی 7312 و میانگین حقوق مکانیک تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین 82864 دلار است.
مشاغلی مانند اپراتورها و تکنسین تجهیزات سنگین و تجهیزات کشاورزی سطوح دیگر این حوزه هستند. به‌علاوه راننده‌های کامیون، جوشکار، قصاب صنعتی، کارگران مرغداری و مزرعه از مشاغل مورد نیاز کانادا هستند.

مشاغل IT

یکی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا IT است. به‌ویژه گرایش‌هایی با کاربردهای عملی مانند توسعه نرم‌افزار، تجزیه و تحلیل داده‌ها، توسعه یا امنیت وب بیشترین تقاضا را دارد.
سازمان‌های متفاوتی در کانادا، از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط گرفته تا شرکت‌های تجاری بزرگ و مراکز دولتی به توسعه‌دهندگان وب (Web developers) نیاز دارند. توسعه‌دهنده وب برنامه‌نویس یا متخصصی است که در زمینۀ توسعه اپلیکیشن‌ها فعالیت دارد. این افراد برای اخذ پذیرش کانادا معمولا مسیری کوتاه و آسان را پشت سر می‌گذارند.
کد ناک این رشته شغلی 2175 است و توسعه‌دهنده‌های وب در کانادا به‌طور میانگین 69305 دلار درآمد دارند. طراح وب، مدیر وبسایت، متخصص بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) جز مشاغل این حوزۀ هستند.

حسابداری

همان‌طور که گفتیم افراد با تحصیلات، مسیرهای شغلی مختلف و مهارت‌های گوناگون می‌توانند پا به بازار کار کانادا بگذارند.

حسابدار

حسابداران افرادی با تخصص مالی هستند؛ که مسئولیت نظارت بر بودجه، درآمد و هزینه‌ها را در سازمان‌ها بر عهده می‌گیرند.
حوزۀ حسابداری به رشته‌های تخصصی متفاوتی تقسیم می شود. حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد برخی از تخصص‌های مورد نیاز در کانادا است. برای اینکه به عنوان یک حسابدار برجسته در کانادا فعالیت کنید، دریافت گواهینامه حسابدار حرفه‌ای خبره یا CPA (Chartered Professional Accountant) ضروری است.
میانگین حقوق حسابدار در کانادا 59100 دلار و کد ناک این رده شغلی برای درخواست ویزای کاری کانادا 0111 و 1111 است.

معاون اداری

معاونین اداری یا Administrative Assistants افرادی هستند که در زمینۀ حسابداری و انجام امور دفتری فعالیت می‌کنند. متخصصان بیشتر در کارکردهای حسابداری (accounting or bookkeeping) تخصص دارند.
این رشته در فهرست مشاغل پردرآمد در کانادا قرار دارد؛ بنابراین فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته حسابداری شانس خوبی برای یافتن شغل دارند. این شغل با کد ناک 1241 میانگین حقوق 45927 دلار دارد.
بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته حسابداری دانشگاه‌های تورنتو، کوئینز، آلبرتا، یورک، بریتیش کلمبیا، کلگری، واترلو، لاول، اتاوا و وسترن است.

شغل‌های پردرآمد حوزۀ بازاریابی در کانادا

مدیر امور مشتریان

یکی از شغل های پردرآمد کانادا برای مهاجرت مدیر امور مشتریان یا account manager است. معمولا تخصص این افراد ایجاد ارتباط و پیوندهای قوی بین سازمان‌ها و مشتریان فعلی و مشتریان آیندۀ آن‌ها است. کارفرمایان کانادایی به دنبال مدیر امور مشتریانی هستند که در زمینۀ نرم‌افزار فروش و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تخصص بیشتری داشته باشند.
معمولا مدیران امور مشتریان در کانادا، علاوه بر حقوق پایه، پورسانت دریافت می‌کنند. تقاضای زیادی هم برای این شغل در صنایع مختلف هست؛ از بازاریابی، بانکداری، فروش، فناوری اطلاعات گرفته تا ارائه مشاوره به کسب‌وکارها.
کد ناک این سطح شغلی 4163 و میانگین دستمزد مدیران امور مشتری در کانادا 86104 دلار است.

مدیر توسعه کسب و کار

مدیران توسعه تجارت، مشاوران بازاریابی و مدیران کسب‌وکار هم در لیست مشاغل پردرآمد کانادا برای مهاجرت هستند. مدیر توسعه کسب و کار نقش حیاتی در جلب مشتریان یا مصرف‌کننده‌ها دارد. علاوه بر این به کارکنان بخش فروش بیزینس‌ها کمک می‌کند تا معاملات را به سرانجام برسانند.
میانگین حقوق مدیر توسعه کسب و کار در کانادا 84003 دلار است. در صورتی که رزومه و سابقۀ تحصیلی مورد نیاز را داشته باشید، می‌توانید برای این شغل با کد ناک 4163 اپلای کنید.

دستیار فروش

وظایف دستیاران و نمایندگان فروش در دو سطح، فروش مستقیم به مصرف‌کننده و فروش B2B (فروش خدمات یا کالاها به سایر کسب‌وکارها) قرار دارد. در واقع نمایندگان فروش یک سازمان، کالاها و خدمات غیر فنی آن سازمان را می‌فروشند.
کد ناک این رده شغلی 6411 است و میانگین حقوق دستیار فروش در کانادا 52277 دلار می‌شود.

با تحصیل در کانادا در رشته های پردرآمد کار کنید

علاوه بر آن‌چه اشاره شد مشاغلی مانند تکنسین ارزیابی سیستم‌های اطلاعاتی، متخصص امنیت سایبری، تحلیلگر امنیت سیستم، معماران طراحی سه‌بعدی، محقق هوش مصنوعی، توسعه‌دهنده بلاک‌چین و مهندس محیط زیست در فهرست مشاغل مورد نیاز فوری کانادا هستند. بنابراین با درنظر گرفتن این اولویت‌ها می‌توانید رشته مورد علاقه و دانشگاه دلخواه‌تان در کانادا را انتخاب کنید و یک قدم باارزش به سوی اهداف‌تان بردارید.

مراحل تحصیل پزشکی در کانادا

در پایان مراحل اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در کانادا را، برای تمام رشته‌ها از جمله رشته‌های پرطرفدار پزشکی بررسی می‌کنیم.
•    برای شروع باید دربارۀ دانشگاه مورد علاقه‌تان تحقیق کنید. سپس با آگاهی کامل، به کمک مشاوران تخصصی مهاجرت، بهترین دانشگاه را متناسب با هدف‌تان انتخاب کنید.
•    در گام بعد مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا را مطابق اطلاعات موجود در وبسایت دانشگاه مورد نظر جمع‌آوری کنید. فهرست جامع این مدارک و اطلاعات تکمیلی را می‌توانید در وبسایت کن اپلای مطالعه کنید.
•    ثبت درخواست، تکمیل و ارسال مدارک و پرداخت هزینه اپلیکیشن فی مرحلۀ بعد می‌شود.
•    پس از دریافت پذیرش دانشگاه باید برنامه مطالعاتی یا استادی پلن بنویسید. همۀ آن‌چه باید برای نوشتن استادی پلن دانشگاه بدانید، به همراه نمونه موفق استادی پلن کانادا را می‌توانید در سایت کن اپلای  پیدا کنید.
•    دریافت مجوز تحصیل آخرین مرحله است. پس از آن شما به جمع دانشجویان بین المللی کشور کانادا می‌پیوندید.
به‌طور خاص برای رشته‌های پزشکی در برخی از دانشگاه‌ها لازم است در آزمون ورودی پذیرفته شوید. آخرین مرحله برای پزشک شدن در کانادا کسب مجوز پزشکی با گذراندن آزمون ارزیابی شورای پزشکی کانادا (MCCEE) پس از پایان تحصیلات است.


 شغل های پردرآمد کانادا

ویزای همراه تحصیلی

دانشجویان بین الملل کانادا می‌توانند از ویزای تحصیلی همراه استفاده کنند. همسر رسمی فرد متقاضی باید همزمان، یا بعد از دریافت ویزای تحصیلی متقاضی، درخواست ویزای Open Work Permit یا ویزای همراه توریستی دهد. فرزندان زیر 22 سال متقاضی هم که هنوز به پدر و مادرشان وابسته‌اند یا فرزندان بالای 22 سال که به دلیل مشکلات ذهنی و فیزیکی به والدین وابسته‌اند می‌توانند جز همراهان باشند.
شرط مهم برای پذیرش ویزای تحصیلی با همراه، توانایی تمکن مالی متقاضی برای افراد خانواده و وابستگی متقاضی و همراهان به کشور خود است. یعنی متقاضی و همراهان باید به کشورشان وابستگی شغلی، عاطفی و ... داشته باشند. همچنین ثابت کنند به دلیل وابستگی‌ها پس از پایان تحصیلات متقاضی، کانادا را ترک می‌کنند.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28783
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید