امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

شستشوی فرش با پودر بهتر است یا شامپو فرش؟


1401/07/27
کد خبر : 28764
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

در این مطلب از قالیشویی زعفرانیه قصد داریم بیشتر درباره مزایا و معایب شستشوی فرش با پودر و همچنین شامپو با شما صحبت کنیم. به طور کلی این مورد را هرگز فراموش نکنید که برای شستن فرش‌های بسیار کثیف بهترین روش شستن آن با پودر است. اگر کثیفی‌های قالی و قالیچه‌های شما به صورت سطحی و کم است می‌توانید برای شستن آن از شامپو فرش بهره بگیرید. آیا شامپو فرش‌ها کمترین آسیب را به فرش می‌رسانند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. این موضوع کاملا صحت دارد و شامپو فرش کمترین آسیب را به قالی‌های شما وارد می‌کند. چرا که اکثر شامپو فرش‌ها حاوی مواد نرم‌کننده هستند. نرم‌کننده موجود در شامپو فرش، نه تنها آسیبی به فرش وارد نمی‌کند بلکه بافت آن را مانند روز اول نرم و سبک نگه می‌دارد.


 شستشوی فرش

معایب شستشوی فرش با پودر

خوب همانطور که در بالا بیان شد، برای شستشوی فرش‌های بسیار کثیف، پودر بهترین راه‌حل است. اما آیا پودرها برای قالی و قالیچه‌ها معایبی هم دارند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله. گاهی اوقات متاسفانه پودرهای شوینده غیراستاندارد هستند به همین دلیل در هنگام شستشو ممکن است پرزهای فرش را خشک و ضخیم کنند. بنابراین به این نکته توجه کنید که در حالتی که فرش خیلی کثیف نیست از این پودرها نباید استفاده نمود. کثیفی‌ها و لکه‌های سطحی را می‌توانید از طریق شامپو فرش از بین ببرید.
اما آیا تا به امروز از خودتان سوال کردید قالیشویی‌ها از کدام ماده برای شستشوی فرش استفاده می‌کنند؟ پودر یا شامپو فرش؟
امروزه قالیشویی‌های بسیاری با استفاده از بهترین مواد شستشودهنده فرش، اقدام به شستشوی قالی و قالیچه‌ها در محل زندگی مشتریان می‌کنند. این قالیشویی‌ها با استفاده از شامپوهای مرغوب فرش با روش‌هایی خاص از جمله اعلاشویی این کار را انجام می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید برروی لینک Melatcarpet.com بزنید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شامپو فرش روشی به نسبت مناسب‌تری برای شستشوی قالی و قالیچه‌ها است.


 شستشوی فرش

قالیشویی‌ها از چه موادی جهت شستشوی فرش‌ها استفاده می‌کنند؟

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که چه موادی برای شستشوی فرش‌های دستبافت و همچنین ماشینی مناسب است؟ قالیشویی‌های معتبر برای شستن این نوع قالی‌ها از چه موادی استفاده می‌کنند؟

مواد شوینده برای فرش دستباف

همانطور که می‌دانید فرش‌های دستباف بسیار گران هستند و ارزش بسیار بالایی دارند. به همین دلیل شستشوی آنها باید با محافظت بیشتری انجام شود. با توجه به حساسیت و ارزش فرشهای دستبافت استفاده از شامپو فرش با کیفیت و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده رنگ فرش دستبافت بسیار مهم است. برای لکه‌بری فرش‌های دستبافت و گران در قالیشویی‌های بسیار مجهز مانند قالیشویی زعفرانیه از هیدروسولفیت استفاده می‌کنند. این کاهنده بسیار قوی و پرقدرت نقش مهمی در از بین لکه‌های فرش دارد. شاید برایتان عجیب و جالب به نظر برسد اما پدیده رنگ دویدگی قالی با این ماده نیز می‌تواند برطرف شود.
علاوه برماده بالا جهت شستشوی قالی‌های دستباف ابریشمی از مواد قلیایی و محلول کلسیم هیپوکلریت نیز استفاده می‎کنند. این ماده به جلای فرش کمک بسیار زیادی خواهد کرد. مواد احیاکننده مانند سدیم هیدرو سولفیت نیز با قابلیت انحلال زیاد و تا حدی که به پشم قالی آسیب نرساند مصرف می‌شود. استفاده از مواد خنثی یا قلیایی ضعیف برای آبکشی کامل فرش پشمی توصیه می‌شود. به طور کلی شستشوی فرش‌های دستبافت امری کاملا تخصصی است به همین دلیل برای شستن این قالی‌ها باید از خدمات یک قالیشویی معتبر و حرفه‌ای بهره بگیرید.

مواد شوینده برای فرش ماشینی

اما فرش‌های ماشینی که در اکثر خانه‌های ایرانی وجود دارند. آیا مواد خاصی برای شستشوی آنها استفاده می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت، برای شستن اینگونه قالی و قالیچه‌ها مواد شوینده مخصوص فرش‌های ماشینی با توجه به تاروپودشان انتخاب می‌شوند. به همین دلیل ماده شوینده این فرش‌ها متفاوت هستند. می‌توان تحت برخی شرایط از تاید برای شستن آنها استفاده نمود و در برخی شرایط دیگر از شامپو فرش بهره گرفت. معمولاً جهت شستن فرش‌های ماشینی در قالیشویی‌های حرفه‌ای از شامپو استفاده می‌کنند که نخست یک ماده شیمیایی کف‌آلود  روی فرش ریخته می‌شود و بعد توسط برس گرد موتوری کف را روی فرش می‌مالند. پس از انجام کلیه مراحل بالا چنانچه گردوغباری باقی بماند توسط جاروبرقی آنها را از بین خواهند برد.
در برخی روش‌های مکانیزه محلول شیمیایی جاذب ریخته شده روی فرش را با یک برس مکانیزه مالش می‌دهند تا همه ذرات کثیفی و گردوغبار از روی قالی و قالیچه جدا شود.
نکته مهم که باید به آن توجه شود:
 هرگز استفاده از مواد شوینده همراه با مواد سفیدکننده و مواد شوینده اسیدی و قلیایی که منجر به از بین رفتن رنگ فرش ماشینی و در نهایت کاهش عمر فرش می‌گردد، توصیه نمی شود.

بهترین مواد شوینده برای قالیشویی

بهترین موادی که یک قالیشویی معتبر و حرفه‌ای از آن استفاده می‌کند چیست؟ این سوال رایج بسیاری از افرادیست که قصد شستن فرش‌ها منزلشان را دارند. به طور کلی در قالیشویی‌های پیشرفته و حرفه‌ای، افراد از متریال بسیار باکیفیت مانند شامپو فرش تگزافون آلمان استفاده می‌کنند. در حقیقت یکی از ویژگی‌هایی که به یک قالیشویی شهرت می‌بخشد همین مترال شستشو است. شامپو فرش تگزافون آلمان بسته به نوع فرش دارای تنوع و قدرت پاک‌کنندگی متفاوتی است.
هنگامی که قالیشویی‌ها از مواد باکیفیت و شامپو فرش تگزافون برای شستن فرش‌های ماشینی و دستبافت استفاده می‌کنند، سلامت فرش حفظ می‌شود . بدون کوچکترین آسیب‌دیدگی به دست مشتری می‌رسد.

ارائه خدمات قالیشویی ملت

همانطور که در بالاتر بیان شد استفاده از مواد باکیفیت و مرغوب به سلامت فرش کمک بسیار زیادی می‌کند. بنابراین شما برای شستشوی قالی و قالیچه‌های خود باید از خدمات قالیشویی‌های معتبری بهره بگیرید. ما در اینجا قصد داریم قالیشویی ملت را به شما معرفی کنیم. این قالیشویی با یک دهه سابقه می‌تواند خدمات حرفه‌ای و پیشرفته‌ای را به شما تحویل دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت این قالیشویی به نشانی Melatcarpet.com مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28764
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید