امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

شرکت پلی تیتان صنعت تولید کننده کلیه محصولات پلی اتیلن


1401/07/27
کد خبر : 27777
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

مقدمه

پلی اتیلن ماده ی بکار برده شده در ساخت و تولید بسیاری از اجزا کاربردی در صنایع مانند لوله پلی اتیلن ، اتصالات پلی اتیلن و ... می باشد که با توجه به کارایی بالا این محصولات در انتقال سیالات و تسهیل  این امر در صنایع مختلف با افزایش روز افزون تقاضا برای این محصولات روبه رو هستیم.

پلی اتلین چیست؟

پلی اتلین برای اولین بار به صورت اتفاقی به وسیله شیمیدان آلمانی تولید شد. این محصول یکی از انواع گرمانرم ها است که به وسیله پلیمریزاسیون گاز اتیلن ایجاد می شود.
 این ماده می توان به وسیله کاتالیست و روش پلیمریزاسیون خواص مختلفی از جمله شاخص جریان مذاب، چگالی، درجه شاخه ای و شبکه ای شدن، بلورینگی و وزن مولکولی را کنترل کرد.
 پلیمرهای با وزن مولکولی پایین به عنوان روان کننده مورد استفاده قرار می گیرند. این پلیمرها واکس هایی مخلوط پذیر با پارافین هستند و در صنایع پلاستیک سازی بالاترین کاربرد را دارند.
 این مواد ساختاری بسیار ساده دارند به گونه ای که از تمامی پلیمرهای تجاری ساده تر می باشند. این مواد انواع مختلفی دارد که چگالی هر کدام کارکرد آن را تعیین می کند.
برای ساخت این محصول از استانداردهای خاصی پیروی می شود و از این رو محصول تولید شده بسیار ایمن و کاربردی می باشد.


 پلی اتلین

کاربرد پلی اتلین

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، پلی اتلین با توجه به نوع و ویژگی های خود کاربردهای متفاوتی دارند.
در زیر به برخی از مهم ترین کاربردهای این محصول اشاره می کنیم:
پلی اتیلن های سبک برای تولید انواع این  لوله ها، انواع قطعات پلاستیکی، ورق های پلیمری، فیلم های بسته بندی مواد، الیاف، کیسه های پلاستیکی، ظروف و … استفاده می کنند.
از پلی اتلین های با چگالی متوسط جهت تولید انواع فیلم های بسته بندی، انواع اتصالات و لوله های مخصوص آبیاری، پوشش های محافظ سطوح فلزی و … بهره می برند.
همچنیناین لوله ها با چگالی پایین برای تولید روکش کابل های مخابرات و برق، قطعات پلاستیکی، فیلم های محافظ و انواع پوشش ها کاربرد دارد.

پلی اتلینه

ای با وزن مولکولی بسیار بالا جهت تولید قطعات ماشین های صنعتی، پوشش های ضد گلوله، کالای ورزشی محکم و لباس های مخصوص استفاده می شود.
استحکام و دوام این محصول بسیار بالا بوده و از این رو جهت ساخت تجهیزات صنایع دفاعی مورد استفاده قرار می گیرد.
از جمله سایر کاربردهای این محصول عبارت است از:
لوازم بسته بندی، ساخت انواع پالت های بسته بندی، نوارهای تسمه بسته بندی، پلاستیک ها، سبدهای پلاستیکی و جعبه های بسته بندی.
در ساخت برخی از قطعات اتاق داخلی خودرو
تولید انواع بطری، تولید لوازم خانگی، تولید ظروف آشپزخانه، اسباب بازی و تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی
تولید مخازن پلی اتلین جهت نگهداری مواد بهداشتی، داروها و انواع لوازم پلاستیکی پزشکی


 پلی اتلین

خط تولید پلی اتیلن

تولید لوله پلی اتیلن یکی از فرایندهای بسیار مهم در صنعت است که بر روی کیفیت و میزان مقاومت محصولات تاثیر مستقیمی دارد. این ماده پلاستیکی محبوب در سراسر جهان برای تولید محصولاتی همچون بطری های شامپو، کیسه های مواد غذایی و اسباب بازی های کودک مورد استفاده قرار می گیرد.
 خط تولید تولید پلی اتیلن باید به صورت اصولی چیدمان شود و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. این اتیلن ها بسیار پرکاربرد هستند و با استفاده از آن می توان مواد اولیه بسیاری از محصولات را تهیه کرد. اتیلن ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بر اساس گریدهای تجاری دارای خواص مختلفی هستند. به عنوان نمونه برای تولید اتصالات و انواع لوله های اتیلن از اتیلن های با چگالی بالا استفاده می کنند.

کارخانه تولید پلی اتیلن

کارخانه های بسیار متعددی در ایران وجود دارد که بهترین و باکیفیت ترین اتیلن را تولید می کند. کارخانه پلی تیتان صنعت یکی از بزرگ ترین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انواع اتیلن در ایران است که محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می کنند.
این کارخانه از عالی ترین و مرغوب ترین مواد اولیه درجه یک بهره می برد و تولید آن زیر نظر برترین مهندسین صورت می گیرد.
 مهندسین پلی تیتان صنعت پس از تولید انواع اتیلن ها محصولات تولید شده را وارد مرحله تست کرده و توسط افراد حرفه ای و باتجربه تحت آزمایش قرار می گیرد.

فرایند تولید پلی اتیلن

اتیلن ها فرایند تولید خاص و استانداردی که عبارت است از: فرایند فشار بالای اتوکلاو محلول دوغابی فرایند فشار بالای لوله ای فاز گازی محلولی

تاریخچه تولید پلی اتیلن

پلی اتیلن برای اولین بار به صورت تصادفی به وسیله ازیک ناوست و رینولرگیسون در سال ۱۹۳۳ کشف گردید.
این دو دانشمند با استفاده از حرارت مخلوط بنزالد و اتیلن در فشار زیاد ماده ای شبیه موم بدست می آید. ناخالصی های اکسیژن دار دلیل این واکنش است که به عنوان ماده آغازگر پلیمریزاسیون کار می کند.
در واقع می توان گفت که برای تولید پلی اتیلن روند و فرایندهای مختلفی طی می شود تا پلی اتیلن ها به صورت اصولی به تولید برسد.


 پلی اتلین

تولید کننده پلی اتیلن

پلی اتیلن به عنوان یک پلیمر ترموپلاستیک با ساختار کریستالی متغیر و طیف وسیعی از کاربردها شناخته می‌شود که این کاربردها بسته به نوع خاص پلی اتیلن متفاوت هستند.
پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین پلاستیک های تولید شده در جهان است که سالانه ده ها میلیون تن در سراسر جهان از جمله ایران تولید می‌شود. آنچه که به صورت مختص در این مقاله به آن پرداخته می‌شود، درباره تولید کننده پلی اتیلن در کشور است.
انواع مختلفی از پلی اتیلن وجود دارد و هر کدام برای مجموعه ای از کاربردها مناسب تر است. به طور کلی، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) بسیار کریستالی تر است و اغلب در شرایط کاملا متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می‌شود.
برای مثال، LDPE به طور گسترده در بسته بندی های پلاستیکی، مانند کیسه های مواد غذایی یا بسته بندی پلاستیکی استفاده می‌شود. در مقابل، پلی اتیلن HDPE کاربردهای رایجی در ساخت و ساز دارد (به عنوان مثال، استفاده از آن برای ساخت لوله های تخلیه).
اما دلیل اینکه پلی اتیلن به مقدار زیاد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد چیست؟ در جواب باید گفت که پلی اتیلن یک کالای پلاستیکی فوق العاده مفید است: به ویژه در میان شرکت های طراحی محصول. به دلیل تنوع انواع پلی اتیلن، در طیف وسیعی از کاربردها گنجانده شده است.

بزرگترین تولید کننده پلی اتیلن در تهران

پلی اتیلن، مانند سایر پلاستیک‌ ها، با تقطیر سوخت‌ های هیدروکربنی (در این مورد اتان) به گروه‌ های سبک‌تر به نام «کسری» شروع می‌شود، که برخی از آنها با کاتالیزورهای دیگر برای تولید پلاستیک (معمولا از طریق پلیمریزاسیون یا چند تراکم) ترکیب می‌شوند.
 این ماده اولیه یکی از محبوب ترین ها و کاربردی ترین مواد اولیه پلاستیکی در جهان شناخته می‌شود. پلی اتیلن براساس تفاوت در وزن مولکول های خود به گریدهای مختلفی مانند پلی اتیلن با چگالی پایین ( LDPE )، پلی اتیلن سنگین ( HDPE )، پلی اتیلن سبک خطی ( LLDPE ) تقسیم بندی می‌شود.
این گریدها هر کدام خواص و کاربرد منحصر بفردی دارند که در صنایع مختلف از آنها استفاده می‌گردد. از جمله کارخانه های تولید پلی اتیلن در خارج از کشور می‌توان به کارخانه های بروج عربستان و شرکت KPIC، شرکت ال جی و هنام کره جنوبی اشاره نمود.
در ایران نیز چندین پتروشیمی مانند پتروشیمی شازند، مارون و جم نیز اقدام به تولید مواد پلی اتیلن کرده اند که در ادامه درباره هر کدام توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.
 لازم به ذکر است که به غیر از این سه کارخانه، مجموعه های دیگری نظیر پتروشیمی تبریز، اراک، مهر، کرمانشاه، ایلام، بندر امام و آبادان نیز در این حرفه مشغول به تولید می‌باشند.
شرکت پلی تیتان صنعت بعنوان تولید کننده لوله پلی اتیلن با داشتن سابقه طولانی در حرفه خود و عرضه با کیفیت ترین محصولات پلی اتلین در بین رقبیان همواره سعی در برطرف کردن نیاز مصرف کنندگان پلی اتلین داشته است .
لذا در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن -  ۰۲۱۳۳۹۵۹۷۱۰  – با همکاران ما تماس حاصل فرمایید


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27777
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید