امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

شروع یک زندگی دوباره فقط با یک تصمیم جدی!!!!!


1401/07/27
کد خبر : 27871
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

اکثر افراد اعتیاد خود را به مواد های مختلف باور ندارند و در مقابل ترک آن مقاومت میکنند .
" و تنها یک تصمیم میتواند یک زندگی دوباره و سرشار از تازگی را به شما برگرداند . "
با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جدیدی برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار میگیرد ، از جمله آنها میتوان به  " ترک اعتیاد با طب سوزنی " و " ترک اعتیاد فوری " اشاره کرد .

ترک اعتیاد

مواد اعتیادآور جزو مواد محرک یا مخدرهایی هستند که فرد با مصرفشان به آنها عادت کرده و حس اعتیاد نسبت به آن پیدا می‌کند. این مواد به مرور زمان بر روی عملکرد طبیعی بدن تاثیر گذاشته و اختلالاتی در بدن ایجاد می‌کنند. در این حالت زمانی که برای چند ساعت یا چند روز فرد به مصرف مواد نپردازد، آرامش و تمرکز خود را از دست خواهد داد. برای رهایی فرد از حس وابستگی به مواد مخدر، باید برای ترک او اقدام کرد. ترک اعتیاد در حقیقت به پروسه‌ای گفته می‌شود که فرد در طی آن وابستگی به مواد مخدر مانند تریاک، هروئین، کوکائین، شیشه، دارو و یا الکل را از دست خواهد داد. با ترک اعتیاد فرد سلامت جسمی و روانی خود را بدست آورده و می‌تواند همچون قبل زندگی با آرامشی را شروع کند.

ترک اعتیاد فوری

حتما تا به حال با عبارت ترکِ اعتیاد فوری روبرو شده‌اید. از آنجایی که اعتیاد تاثیرات مخرب و منفی بر روی فرد و اطرافیان او می‌گذارد، باید برای ترک اعتیاد فوری او اقدام کرد. برخی از روشی به نام RD برای ترک مواد مخدر به صورت فوری استفاده می‌کنند. در این روش فرد به مدت حداقل 4 روز در کلینیک یا مرکز ترک بستری شده تا سم زدایی در بدن او انجام شود. در ترک فوری اعتیاد با استفاده از تزریق داروهای خاصی به تدریج اثر مواد را از بدن فرد پاک می‌کنند. در این روش سم زدایی فرد معتاد با علائم ترک خفیف تا متوسط روبرو شده که با توجه به نظارت تیم پزشکی قابل تحمل‌تر خواهد شد.

کلینیک ترک اعتیاد

بهترین راه برای ترکِ اعتیاد مراجعه به کلینیک است. امروزه شاهد ظهور کمپ و مراکز ترکِ اعتیاد زیادی در تمام شهرهای ایران هستیم. هر کدام از کمپ‌ها و کلینیک‌هادارای امکانات و ویژگی‌های خاصی هستند که سبب تمایز آنها با سایر مراکز می‌شود. برای پیدا کردن بهترین کلینیک ترکِ اعتیاد باید علاوه بر توجه به کادر درمان متخصص و امکانات رفاهی و سرگرم کننده موجود، به آمار ترک کمپ نیز توجه کرد. کمپ یا کلینیکی که از بیشترین آمار ترک برخوردار باشد، در سطح بالاتر و قابل قبول‌تری قرار خواهند گرفت. در این کلینیک‌ها از روش‌های درمانی معتبر و تضمینی برای نجات افراد از اعتیاد استفاده می‌شود.


 
ترک اعتیاد فوری

ترک متادون در خانه

ترک متادون در خانه یکی از روش‌هایی است که بیشتر افراد برای فاصله گرفتن از این ماده مخدر استفاده می‌کنند. متادون یکی از داروهای مخدری است که برای کاهش درد و فاصله گرفتن از مصرف موادی چون تریاک استفاده می‌شود. در حقیقت بسیاری از افراد معتاد، متادون را به عنوان جایگزین مواد مخدر مصرف می‌کنند. از آنجایی که این ماده شیمیایی اعتیادآور است، فرد دچار وابستگی به آن خواهد شد. برای همین نباید به طور خودسرانه به مصرف متادون پرداخت. ترک متادون در خانه با معایبی همراه است و اگر به صورت اصولی انجام نشود، باعث آسیب به شخص می‌شود. برای همین بهتر است برای ترک متادون به سراغ کلینیک‌های معتبر و پزشکان متخصص رفت.

عوارض ترک متادون

عوارض ترک متادون بستگی به دوزهای مصرفی و مدت زمان آن دارد. بسیاری از افراد، عوارض ترک متادون را شبیه به بیماری آنفولانزا می‌دانند. از شایع‌ترین علائمی که فرد در هنگام ترک متادون با آن مواجه خواهد شد، می‌توان به این موارد اشاره کرد: تب و لرز، اضطراب، افسردگی، دردهای عضلانی، حالت تهوع و استفراغ، تعرق بدن، تپش قلب بالا، تحریک پذیری، اسهال، توهم، بی‌خوابی و انقباض‌های شکمی. هر چقدر فرد اعتیاد بیشتری به متادون داشته باشد، با عوارض ترک متادون بیشتری روبرو خواهد شد.


 
ترک اعتیاد فوری

درمان اعتیاد با طب سوزنی

درمان اعتیاد با روش‌های مختلفی قابل انجام است. از آنجایی که امروزه شاهد پیشرفت زیادی در حوزه‌های پزشکی هستیم، روش‌های ترک اعتیاد نیز روز به روز در حال گسترش می‌باشند. برخی از افراد برای درمان اعتیاد از روش طب سوزنی استفاده می‌کنند. خاصیتی که طب سوزنی دارد این است که با افزایش سطح اندورفین بدن، اشتیاق فرد به مصرف مواد را کم می‌کند. عده‌ای هم معتقدند که طب سوزنی باعث افزایش انرژی بدن شده و تعادل سطح انرژی طبیعی بدن را باز می‌گرداند. همین امر سبب کاهش عوارض ترک اعتیاد در فرد خواهد شد.

برای ترک اعتیاد چه چیزی بخوریم

از آنجایی که فرد معتاد حجم زیادی از ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهد، بهتر است در زمان ترک اعتیاد به مصرف موادهای پروتئین‌دار روی آورد. غذاهای حاوی پروتئین مانند گوشت و تخم مرغ سبب ترمیم بافت‌های ماهیچه‌ای آسیب‌دیده خواهند شد. همچنین مواد غلات‌دار مانند نان سبوس، فیبر لازم بدن را تامین کرده و مشکلات گوارشی فرد را برطرف می‌کنند. برای درمان اعتیاد نباید از مصرف میوه و سبزیجات سالم غافل شد . میوه‌هایی مانند کیوی، سیب، موز، پرتقال و نارنگی سرشار از ویتامین‌های ضروری بدن هستند. برای همین برای درمانِ اعتیاد باید یک برنامه غذایی حاوی مواد پروتئینی، مواد فیبردار، میوه و سبزیجات برای فرد در نظر گرفته شود .


 ترک اعتیاد فوری

درمان اعتیاد در سرزمین روشن

درمان اعتیاد در کمپ‌های مجاز و کلینیک‌های معتبر ، یکی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد است . امروزه با گسترش کمپ‌های ترک اعتیاد ، افراد دیگر نگرانی از بابت درمان اعتیاد خود نخواهند داشت . معمولا هر کدام از کمپ‌های ترک اعتیاد با فراهم کردن امکاناتی سعی دارند تا شرایط دوران ترک را برای فرد بهتر کنند . کلینیک سرزمین روشن یکی از مراکز معتبر ترک اعتیاد بوده که افراد می‌توانند با خیال آسوده برای درمان اعتیاد به آنجا مراجعه کنند . در این مرکز علاوه بر به کارگیری پزشکان و مشاوران متخصص ، امکانات رفاهی زیادی برای مراجعان فراهم شده است . این مرکز همواره با روش‌های نوین و اصولی، افراد را در ترک اعتیاد یاری می‌نماید. اگر در نزدیکان خود فردی را می‌شناسید که در دام اعتیاد افتاده است ، می‌توانید با مشاوران سرزمین روشن تماس گرفته و از مشاوره‌ی رایگان آنها برخوردار شوید .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27871
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید