امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

شرایط سفر به کشور ترکیه در دوران کرونا


1401/07/27
کد خبر : 26912
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

از آنجایی که تور استانبول ارزان از محبوب ترین تورهای مسافرتی خارجی در میان ایرانیان است و بسیاری از هموطنانمان قصد سفر به این شهر را دارند در اینجا به شرایط جدید سفر که توسط وزارت بهداشت و دولت ترکیه منتشر شده است می پردازیم. شرایط مربوط به ورود به ترکیه و استفاده از امکانات این کشور است. در چارچوب اقدامات انجام شده در برابر همه گیری ویروس کرونا (کووید -19)، مقامات جمهوری ترکیه تصمیمات زیر را در مورد ورود به این کشور گرفته اند که از 4 سپتامبر 2021 معتبر است:


 تور استانبول ارزان


1) مسافرانی که از برزیل، آفریقای جنوبی، نپال یا سریلانکا به ترکیه عزیمت می کنند، تا زمان تصمیم جدید برای ورود به ترکیه ممنوع شده اند. با این حال، هیچ مانعی برای مسافران این کشورها برای انجام پرواز ترانزیت از طریق ترکیه وجود ندارد و پروازهای ترکیه از کشورهای ذکر شده در حال حاضر ادامه دارد. به مسافرانی که از کشور دیگری به ترکیه وارد شده اند اما در 14 روز گذشته در برزیل، آفریقای جنوبی، نپال یا سریلانکا بوده اند مقرر شده است که حداکثر تا 72 ساعت قبل از ورود، آزمایش PCR با نتیجه منفی گرفته شود و به مدت 14 روز در قرنطینه در مکان هایی که توسط فرمانداری ها تعیین می شود بمانند. اگر نتیجه آزمایش PCR که باید در پایان روز چهاردهم قرنطینه گرفته شود منفی باشد، قرنطینه پایان می یابد. مسافرانی که نتایج آزمایش PCR آنها مثبت است باید از آن تاریخ تحت قرنطینه قرار گیرند و در صورتی که نتیجه آزمایش PCR که باید در پایان روز چهاردهم آزمایش انجام شود و منفی باشد، لازم به قرنطینه نیست. هزینه های اسکان و انتقال از فرودگاه به مکان قرنطینه به عهده مسافران است.
2) مسافرانی که از بنگلادش، هند یا پاکستان می آیند یا در 14 روز گذشته در این کشورها بوده اند، در صورت ارائه آزمایش PCR با نتیجه منفی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به کشور ترکیه، از اعمال قرنطینه معاف خواهند بود و اگر بتوانند ثابت کنند که حداقل دو دوز واکسن به آنها تزریق شده است و حداقل 14 روز از آخرین دوز گذشته است باز هم نیازی به قرنطینه شدن ندارند. مسافرانی که نمی توانند این اسناد را ارائه دهند باید در محل سکونت خود یا در آدرس هایی که فرماندهان اعلام می کنند قرنطینه شوند. در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش PCR که باید در روز دهم قرنطینه انجام شود، قرنطینه پایان می یابد. مسافرانی که در روز دهم قرنطینه آزمایش PCR ندارند، باید 14 روز دیگر قرنطینه شوند. در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، باید مطابق با قوانین تعیین شده توسط مقامات مربوطه تصمیمگیری شود.
3 الف) مسافرانی که از افغانستان می آیند و در 14 روز گذشته در افغانستان حضور داشته اند باید آزمایش PCR با نتیجه منفی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه ارائه دهند (با این حال بازهم قرنطینه خواهند شد). این مسافران باید به مدت 10 روز در مکانهایی که توسط فرمانداری ها تعیین می شود، قرنطینه شوند. هزینه های اسکان و انتقال باید توسط مسافران تامین شود. اگر نتیجه آزمایش PCR که باید در پایان روز هفتم قرنطینه گرفته شود منفی باشد، اقدامات قرنطینه پایان می یابد.


 تور استانبول ارزان


3ب: برای سفرهای هوایی، شهروندان افغانستان که دارای اقامت یا مجوز کار در ترکیه هستند، به شرط ارائه مجوزهای معتبر اقامت یا کار در ترکیه، مجاز به سوار شدن در پرواز هستند. این افراد باید از قرنطینه هتل معاف شوند و می توانند دوره های قرنطینه خود را در آدرس محل سکونت خود بگذرانند. این مسافرانی که اولین نقطه ورود آنها به ترکیه شهرهای دیگری غیر از استانبول یا آنکارا است، مجاز به رفتن به آدرس محل اقامت خود فقط با وسایل نقلیه شخصی هستند و اجازه سوار شدن به پروازهای داخلی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ندارند.
3 ج) شهروندان جمهوری ترکیه که از افغانستان وارد می شوند از قرنطینه هتل معاف می شوند و می توانند دوره های قرنطینه خود را در آدرس محل اقامت خود بگذرانند. این مسافرانی که اولین نقطه ورود آنها به این کشور شهرهای دیگری غیر از استانبول یا آنکارا است، مجاز به رفتن به آدرس محل اقامت خود تنها با وسایل نقلیه شخصی هستند و اجازه سوار شدن آنها به پروازهای داخلی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند.
4) مسافرانی که تحت قرنطینه قرار می گیرند، باید رزرو هتل خود را از طریق وبسایت رسمی وزارت بهداشت ترکیه انجام بدهند و علاوه بر این آنها ملزم به پرداخت هزینه هستند. هزینه اقامت هتل قبل از سفر به همین ترتیب خواهد بود. در صورتی که مسافران مدارکی مبنی بر پرداخت هزینه اقامت در اولین مبداء خروج خود را به مقامات ترکیه ارائه ندهند، آنها مجاز به سوار شدن در پروازهای ما نخواهند.
ایرانیانی که 2 دوز واکسن های مجاز بین المللی را تزریق کرده باشند نیازی به قرنطینه شدن ندارند و تمامی ایرانیان ملزم هستن تست PCR منفی که بیش از 72 ساعت از آن گذشته باشد ارائه بدند. لازم به ذکر است که اگر برای استفاده از مراکز خرید استانبول به این شهر رهسپار می شوید نیاز به اخذ کد سلامت نیز برای ورود به این اماکن خواهید داشت.


 تور استانبول ارزان

چه کسانی باید در هتل قرنطینه شوند؟

مسافرانی که از ایران و مصر سفر می کنند باید آزمایش PCR با نتیجه منفی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود ارائه دهند در غیر این صورت یا مثبت شدن تست آنها در زمان بازگشت باید در هتل با هزینه خودشان قرنطینه شوند.
مسافرانی که از کشورهای پر خطر وارد ترکیه می شوند و تست آنها منفی است بازهم باید در هتل قرنطینه شوند.
ایرانیانی که با قصد تفریح با خرید تور ارزان آنتالیا به ترکیه رفته اند (یا به صورت انفرادی) اما در برگشت تست آنها مثبت شده است باید در هتل قرنطینه شوند.
برای کسب اطلاعات بروز در رابطه با سفر به ترکیه از وبسایت فاینداتور دیدن کنید: https://www.findatour.co/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26912
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید