امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

شادی راه به هم هدیه دهیم!


1401/07/27
کد خبر : 27114
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

با گسترش آپارتمان نشینی و زندگی در شهرهای شلوغ و درگیری روزانه افراد با مشکلات متعدد خود، احساس خستگی روحی و جسمی در آنان بیشتر می شود. از طرفی نیز نیاز انسان به احساس آرامش و فراغت امری ضروری برای بقای روح آنان است. اما یکی از راه های تغییر حال افراد دادن و دریافت هدیه از سمت اطرافیان خود می باشد که یکی از مناسب ترین آن ها گل است. گل که از دیرباز هدیه ای مناسب می باشد، تاثیر بسزایی در تغییر احوالات انسان دارد؛ به شکلی که دانشمندان عقیده دارند باعث افزایش شادی، تمرکز روحی و احساس آرامش و همچنین تقویت ضریب هوشی می شود. اما در ادامه به 2 نوع از بهترین اشکال هدیه آن به دوستان و آشنایان خواهیم پرداخت.

جام گل

جام گل چیست؟

نحوه هدیه دادن متناسب با نوع مراسم و دلیل ارائه آن و همچنین سلیقه افراد متفاوت است. به طوریکه برخی تاج گل را انتخاب و عده ای چیدمان گل در کاپ را گزینه بهتری می دانند. جام گل به چیدن گل ها درون کاپ های پایه بلند گفته میشود که اسفنج برای چیدمان ساقه های گل ها درون ظرف و گلبرگ ها بیرون از آن قرار میگیرند. گل های استفاده شده و بلند یا کوتاه بودن ساقه های آنها به مدل چیدمان بستگی داشته و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
تنها محدودیت در چیدمان گل درون کاپ، میزان قدرت تحمل پایه آنها و حفظ تعادل در نحوه چیدمان می باشد. مخزن جام ها اغلب ظرفیت زیادی نداشته و به همین دلیل تعداد گل ها باید با دقت انتخاب شوند. البته در کاپ های فلزی که پایه آنها استحکام زیادی دارد این محدودیت تا حد زیادی قابل رفع خواهد بود.

جام شیشه ای

این جام ها همان طور که از نامشان مشخص است، بدنه تمام شیشه ای دارند. به همین دلیل استفاده از آنها نیاز به مراقبت بالایی داشته و باید مراقب برخورد سایر اشیا با آنها باشید. به دلیل ظرافت زیاد جام گل شیشه ای از آنها بیشتر برای مراسم های خاص از قبیل خواستگاری و نامزدی و همچنین سفره عقد استفاده میشود.

کاپ گل فلزی

از نمونه های پرکاربرد می توان به کاپ گل فلزی اشاره کرد که پایه های آنها مقاومت بیشتری نسبت به شیشه ای دارند. در این جام ها می توان تعداد زیاد گل با چیدمان های کلاسیک و فانتزی و خلاقانه را اجرا کرد. به دلیل مقاومت بالای بدنه جام های فلزی می توان از آنها برای مراسم های شلوغ در فضای باز از قبیل ترحیم و ختم استفاده نمود.
علاوه بر جنس جام، با توجه به کاربرد نیز می توان کاپ ها را به صورت زیر معرفی کرد:

جام گل خواستگاری

چیدمان گل های رز، لیلیوم، آنتوریوم و غیره با رنگ های جذاب درون جام های شیشه ای یا فلزی به رنگ نقره ای با شرایط مراسم خواستگاری کاملا سازگار است. به دلیل پایه بلند کاپ می توان بخشی از گل ها را به صورت آبشاری و رو به پایین قرار داد و مابقی به صورت ایستاده یا دایره ای و حتی طرح های فانتزی چیده میشوند. علاوه بر گل، استفاده از برگ های پهن می تواند جلوه فوق العاده را به این نوع از جام گل بدهد.


جام گل

جام گل ترحیم

در مراسم ترحیم در مسجد و سالن ها و یا منزل مسکونی صاحبان عزا و همچنین مراسمی که در سر مزار برگذار میشود، جام گل کاربرد زیادی دارد. در این مراسم از کاپ فلزی استفاده نقره ای و تیره استفاده شده و رزهای سفید و لیلیوم را در کنار گلایل های ساقه بلند استفاده نمود. علاوه بر کاپ های پایه بلند، برای عرض تسلیت نیز می توان از جام های شیشه ای با پایه های کوتاه استفاده نمود که در اغلب مواقع با گل های رز ساقه کوتاه تزئین میشوند. چیدمان گل های رز سفید و جام های شیشه ای رنگی سفید و زرد و طلایی بسیار زیبا بوده و گزینه ای بسیار لوکس برای این قبیل مراسم ها به شمار می روند.

انواع سبد گل

تنوع در سبدهای گل بسیار زیاد می باشد و بر اساس فاکتورهای مختلف می توان آنها را دسته بندی کرد و بر همین اساس نیز قیمت های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، در ادامه قیمت دو دسته کلی آنها با توجه به نوع گل های استفاده شده در سبد را بررسی می کنیم که عبارتند از:

قیمت سبد گل طبیعی

در انتخاب سبد گل برای مناسبت های مختلف با گل های طبیعی و مصنوعی روبرو خواهید شد. اغلب افراد به دلیل طراوات و تازگی و احساس زنده بودن انتخاب گل های طبیعی را به مصنوعی ترجیح می دهند. هر چند گل های استفاده شده در این سبدها عمر کوتاه و چند روزه دارند، اما جلوه و احساس خوشایند آنها در همان چند روز ارزش بسیار زیادی دارد. قیمت سبد گل طبیعی با توجه به نوع گل هایی که در آنها استفاده میشود متغیر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر هزینه ها برایتان قابل چشم پوشی می باشند، سبدهایی را می توانید انتخاب کنید که دارای گل های رز هلندی، آنتوریوم و آستر و لیسیانتوس و اورینتال هستند. این سبدها قیمت بیشتری نسبت به نمونه هایی دارند که بیشتر از گل های میخک و داوودی در آنها استفاده شده است.


 جام گل

سبد گل مصنوعی

سلیقه افراد در انتخاب گل تفاوت بسیار زیادی دارد و به همین خاطر ممکن است گل های مصنوعی را ترجیح دهند. این سبدها طول عمر بسیار زیادی داشته و از نظر رنگ بندی نیز متنوع هستند. با توجه به جنس گل ها و شکل ظاهری و وارداتی یا داخلی بودن آنها قیمت سبد گل مصنوعی متفاوت خواهد بود.

خرید و ارسال گل

اما یکی از نکات مهم، اقدام برای خرید گل می باشد. ارسال و سفارش آنلاین گل یکی از راه های مناسب برای صرفه جویی در زمان می باشد؛ اما در خرید آنلاین نیز باید توجه داشت که از مرکزی مطمئن سفارش داده شود تا گل به موقع و تازه به دست شما برسد. گل فروشی تاج گل با سابقه ای طولانی در امر فروش و ارسال گل در بازار گل محلاتی، مرکزی مطمئن برای خرید می باشد. برای این اقدام نیز می توانید به سایت این مجموعه مراجعه نموده و یا برای کسب اطلاعات برای سفارش و خرید به شماره تماس 09120360667 حاصل نمایید.





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27114
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید