امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

سوغات دبی


1401/07/27
کد خبر : 28316
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

ممکن است شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که از خرید سوغاتی در سفر لذت می‌برند. دبی با جاذبه‌های گردشگری متنوع‌اش، سوغاتی‌های ویژه‌ای برای مسافرها دارد. به‌ویژه اگر بار اولی باشد که به دبی می‌روید، گشت‌وگذار در پاساژهای لوکس و بازارهای محلی بخش هیجان‌انگیز سفرتان می‌شود. شاید با خودتان فکر کنید که سوغات دبی چه چیزهایی هستند.
در ابتدا باید بلیطی بخرید و خودتان را به دبی برسانید. خوشبختانه خیلی از شهرهای ایران پرواز مستقیم به دبی دارند. آموزش خرید بلیط هواپیما دبی را هم در سایت برایتان گفته‌ایم. برای اینکه انتخاب درست‌تری داشته باشید، خوب است بخشی از سوغات دبی را بدانید.

فرش و تابلوفرش از لوکس‌ترین سوغات دبی

خوب است بدانید دبی یکی از نفیس‌ترین سوغات دبی، فرش‌ها و تابلوفرش‌های ایرانی هستند. این هنر ارزشمند توجه خیلی از عرب‌ها را به خودش جلب می‌کند. همچنین دبی میزبان مسافرهای زیادی از سراسر جهان است. به همین خاطر تعداد زیادی از قالی‌های ایرانی و دیگر کشورها را به همه نشان می‌دهد. هرکدام از این قالیچه‌ها بسیار ارزشمند است و برای خرید آن باید هزینه زیادی پرداخت.

طلای دبی، اشرافی‌ترین سوغات دبی

 طلای دبی



اگر به طلافروشی‌های دبی سری بزنید، سنگین‌ترین جواهرات دنیا را می‌بینید. بازدید از این طلافروشی‌ها برای افرادی که به طلا و حتی ساخت آن علاقه دارند، بسیار هیجان‌انگیز است. طلا یکی از کالاهای لوکس در بیشتر کشورهای عربی است. به همین خاطر این کالا را به مشهورترین سوغات دبی می‌شناسند. فراموش نکنید که ارزش طلای خارجی با طلاهای بازار ایران متفاوت است.

عتیقه‌جات دبی، از نایاب‌ترین عتیقه‌های جهان

کمی که در بازارهای دبی قدم بزنید، عتیقه‌فروشی‌ها زیادی را در مسیرتان می‌بینید. کافی است به داخل یکی از آن‌ها بروید. کلکسیونی از عتیقه‌جات گران‌بها در آنجا هست. اگر به وسایل قدیمی علاقه دارید، کمی بیشتر در عتیقه‌فروشی بمانید. این سوغات هم از کالاهای ارشمند و گران دبی است.

شکلات شتری دبی، طعمی جدید و خوش‌مزه

همیشه بخشی از سوغاتی‌ها خوراکی‌های ویژه هر شهر یا کشور است. این خوراکی‌های جدید از بهترین سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید برای دوست‌ یا خانواده بخرید. بین سوغاتی‌های خوراکی دبی، شکلات شتری بسیار معروف است. احتمالاً می‌دانید که شهر مدرن دبی، در گذشته صحرایی خشک بود. هنوز هم در نزدیکی دبی بخشی از این صحرا وجود دارد. گردشگرها برای تماشای صحرا و شترسواری به آنجا می‌روند. شتر نمادی از صحرا است. اهالی دبی از شیر مغذی شتر، شکلات‌های بی‌نظیری درست می‌کنند. حتی بخشی از این شکلات‌ها را به‌شکل شتر آماده می‌کنند. این شکلات‌ها در دبی بسیار معرف هستند و بسته‌بندی‌های زیبایی دارند. اگر طرف‌دار شکلات هستید، خریدش را به شما پیشنهاد می‌کنم.

ادویه دبی، عطر و طعمی بی‌نظیر

 ادویه مخصوص دبی


کافی است کمی از غذاهی عربی بخورید تا طعم و عطر آن‌ها تا مدت‌ها در یادتان بماند. در بازارهای محلی که قدم بزنید، می‌شود به خوبی عطر خوش این ادویه‌ها را حس کرد. مسیرتان را تا منطقه دیره ادامه بدهید. این منطقه منبع ادویه‌های بی‌نظیر دبی است. این ادویه‌ها قیمت مناسبی هم دارند.

خرمای دبی، از خوش‌مزه‌ترین سوغات دبی

مگر می‌شود به کشورهای عربی رفت و از خرماهایش نخورد؟ خرما از مهم‌ترین محصولات کشورهای عربی است. عرب‌ها در هر وعده از این میوه ارزشمند استفاده می‌کنند. خرماها تنوع زیادی دارند که حتی در طعم آن‌ها هم اثر می‌گذارد. خرمای بتیل یکی از بهترین نمونه‌های خرما در دبی است. در این شهر می‌توانید بهترین نوع خرما را پیدا کنید و به آشناهایتان هدیه بدهید. بعضی از این خرماها را با مغزهای آجیل پر می‌کنند و با بسته‌بندی‌های بسیار زیبا برای فروش می‌گذارند.

عودها و بخورهای دبی، رایحه‌ای به‌یادماندنی

اگر خوب دقت کنید، استفاده از عود و بُخور در دبی رایج است. این عودها رایحه دل‌نشینی دارد و خاطرات دبی را یادآوری می‌کنند. بخورهای طبی دبی هم سوغات بسیار ارزشمندی است. آگار بیشترین شهرت را بین بخورهای طبی دبی دارد. این بخور را از درختی به اسم آگار به دست می‌آورند و در بسته‌بندی‌های زیبا می‌فروشند.

عطر دبی، از بهترین سوغات دبی

در فرودگاه دبی، پاسازها و بازارهایش تعداد زیادی مغازه عطرفروشی می‌بینید. امروزه دبی یکی از بورس‌های بین‌المللی عطر در دنیا است. بهترین برندهای عطر در دنیا در این شهر شعبه دارند؛ پس خیالتان برای خرید عطر راحت باشد. بی‌تردید خرید عطر برای طرف‌دارهای این محصول بهترین انتخاب می‌شود؛ البته انتخاب عطر برای دیگر افراد کمی سخت و بهتر است از قبل بدانید که چه رایحه‌ای دوست دارند. اگر بار اولی است که می‌خواهید عطر بخرید هیچ اشکالی ندارد. فروشنده‌ها به‌خوبی شما را راهنمایی می‌کنند. خیابان سکه الخلیل دبی به بازار عطرفروش‌های دبی معروف است. سری به آنجا بزنید.

پارچه، سوغاتی ارزشمند از دبی

 پارچه های دبی



دبی از آن شهرهایی است که تجارت پارچه در آن رونق فراوانی دارد. تاجرهای زیادی برای فروش پارچه‌هایشان به دبی سفر می‌کنند. اگر در مغازه‌های پارچه‌فروشی گشتی بزنید، طرح‌های جذابی را می‌بینید. این پارچه‌ها کیفیت خوبی دارند و برای هدیه‌دادن مناسب هستند. در پارچه‌فروشی‌ها صنایع دستی معروفی مثل دمپایی و کفش هم می‌فروشند.

تیشرت‌های معروف با طرحی ویژه

در بازارهای دبی تیشرت‌هایی با طرح‌های چاپی وجود دارد که توجه مسافرها را به خودش جلب می‌کند. روی خیلی از این تیشرت‌ها جمله "I love dubai" را چاپ کرده‌اند. گردشگرهای دبی از این تیشرت‌ها استقبال زیادی می‌کنند. حتی تعدادی از آن‌ها را سوغاتی می‌خرند.

پوشاک دبی، بهترین برندهای جهان

دبی از معروف‌ترین شهرهاست. انواع برندها از سراسر دنیا در پاساژها و مراکز خرید دبی، چندین شعبه دارند. اگر طرف‌دار لباس‌های خارجی هستید، این گوی و این میدان! در این شهر می‌توانید لوکس‌ترین و بهترین جنس‌ها را بخرید. سفر به دبی برای افرادی که خریدکردن از برندهای مشهور را دوست دارند، بسیار ارزشمند است. حتی بازدید از این فروشگاه‌ها هم شما را به وجد می‌آورد.

لوازم دیجیتال دبی، به‌روزترین کالاها

در دبی می‌توانید بهترین کالاهای دیجیتال را پیدا کنید. لوازم دیجیتال دبی از به‌روزترین و متنوع‌ترین کالاها در این زمینه هستند. همچنین این لوازم در دبی قیمت بسیار ارزانی دارند. به همین خاطر خیلی از گردشگرها برای خرید لوازم دیجیتال به دبی سفر می‌کنند. بهتر است از همان اول به شعبه برند دل‌خواهتان سری بزنید. تماشای این لوازم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بسیار هیجان‌انگیز است.

مجسمه برج خلیفه، نماد معروف شهر دبی

اگر بخواهید سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، باید سوغاتی‌هایی با قیمت مناسب را پیدا کنید. یکی از بهترین سوغاتی‌ها مجسمه‌هایی است که جاهای دیدنی مقصد را نشان می‌دهد. برج خلیفه، بلندترین برج جهان و معروف‌ترین مکان دیدنی در دبی است. این برج را نمادی از شهر دبی می‌دانند. به همین خاطر مجسمه‌های مختلف در اندازه‌های متفاوتی از این برج وجود دارد؛ البته مجسمه‌هایی با کاربرد بیشتر هم بین آن‌ها هست. مثلاً بعضی از آن‌ها چراغ خواب یا جعبه موزیکال هستند. می‌توانید لوازم دیگری مثل جاسوییچی و گیره کاغذ و... را با این طرح پیدا کنید.

قلیان عربی، از جالب‌ترین سوغات دبی

دیگر می‌دانید که استفاده از قلیان تا چه اندازه برای سلامتی ضرر دارد؛ اما می‌توانید با آن‌ها بخشی از دکور خانه را درست کنید. این وسیله حس‌وحالی سنتی به خانه‌هایتان می‌دهد. جالب است بدانید قلیان در تاریخ کشورهای خارومیانه همیشه نقش پررنگی داشت. حتی امروز هم استفاده از آن در کشورهای عربی بسیار رایج است. در زبان عربی به قلیان «شیشا» می‌گویند. به همین خاطر انواع مختلفی از این کالا را با طرح و رنگ‌های زیبا در بازارهای دبی می‌فروشند. در این بازارها توتون مرغوب عربی هم دارند. فراموش نکنید که این وسیله شکستنی است و باید به‌خوبی آن را بسته‌بندی کنید.

خنجرهای عربی، نشانی از فرهنگ اعراب

 خنجرهای عربی سوغات دبی


خنجر یکی از وسیله‌هایی است که بین عرب‌ها ارزش بسیار زیادی دارد. این وسیله در فرهنگ عربی نمادی از شجاعت است. اگر داستان‌های تاریخ اسلام را بخوانید، هرکدام از عرب‌ها برای حفاظت از خود از خنجر استفاده می‌کردند. همچنین در حال حاضر اشراف‌زاده‌ها در مراسم‌های مهم خنجر به کمرشان می‌بندند و حتی به همدیگر هدیه می‌دهند. در بیشتر خانه‌های عربی هم، خنجری روی دیوار آویزان است که نمادی از فرهنگ عرب را نشان می‌دهد. در بازارهای دبی، می‌توانید نمونه‌ای از این خنجرها را با تزئینات بسیار زیبا و چشم‌نواز ببینید.  

شال‌های پشمی، طرح و رنگی چشمگیر

شغل اصلی عرب‌ها در گذشته دام‌داری و چوپانی بود. آن‌ها به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی در صحراهای امارات متحده حیوان‌هایی مثل گوسفند و شتر را پرورش می‌دادند. از همان دوران قدیم، شال‌های پشمی بخشی از لباس اعراب است. این شال‌ها از آن‌ها در برابر بادهای سرد صحرا حفاظت می‌کرد. هنر بافندگی از هنرهای قدیمی در این سرزمین است. امروزه در بازارهای دبی، نمونه‌های مختلفی از این شال‌ها را در رنگ‌بندی‌ها و طرح‌های چشمگیر می‌فروشند. شال‌های پشمی یکی از بهترین سوغاتی‌های دبی است که قیمت مناسبی هم دارد.

مراکز خرید دبی

پاساژها و مراکز خرید بی‌شماری در دبی وجود دارد. اگر اهل بازارگردی هستید، قدم‌زدن در این مراکز خرید شما را سر ذوق می‌آورد. در هر مرکز می‌توانید از برندهای معتبر دنیا دیدن کنید؛ البته گشت‌وگذار در بازارهای محلی و سنتی شهر را هم از دست ندهید. اسم تعدادی از مراکز خرید معروف دبی را برایتان می‌گویم. شاید به کارتان بیاید.
مرکز خرید دبی مال؛
مرکز خرید برجمان دبی؛
مرکز خرید ابن بطوطه دبی؛
مرکز خرید امارات دبی.
تجارت در دبی جایگاه مهمی دارد. این شهر از بهترین مراکز خرید در دنیا است. بعضی از سوغات دبی، اجناسی نفیس و گران هستند؛ اما می‌توانید بین آن‌ها اجناسی با قیمت مناسب هم پیدا کنید.

برچسب ها :
# سوغات دبی

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28316
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید