امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

سفر به شهر ایروان ارمنستان با تور


1401/07/27
کد خبر : 26142
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

ایروان پایتخت ارمنستان است که نزدیکی مسافت آن با مرز های ایران و داشتن اشتراک فرهنگی بسیار ، و همین طور هزینه های نسبتا پایین اقامت در آن ، میل و رغبت را برای ایرانیان بیشتر نموده است . و باید افزود رسیدن به این شهر از دو راه هوایی و زمینی امکان پذیر خواهد بود .
در ادامه برخی از جاذبه های دیدنی ایروان را به شما معرفی می کنیم . و اگر شما نیز برای سفر به این شهر برنامه ریزی می کنید ، بهتر است تا پایان این مقاله سفر باتو با ما همراه شوید .

بازدید از کاسکاد ایروان یا هزار پله

کاسکاد ایروان (Yerevan Cascade) سازه ای باشکوه و زیباست ، که معماری زیبای آن الهام بخش بسیاری از معماران شده است . ساخت این بنا در سال 1980 میلادی به اتمام رسید و از همان زمان مورد توجه مردمان این شهر و گردشگران قرار گرفت و روزانه جمعیت بسیاری در حوالی آن به گشت و گذار مشغل اند .  این بنا یک نمایشگاه شگفت انگیز از هنر و معماری را در خود جای داده که بهتر است فرصت بازدید آن را از دست ندهید . میتوان از پله های کاسکاد بالا رفته و شاهد مناظری زیبای شهر ایروان باشید . بهتر است بدانید ارتفاع این بنا یکصد و هجده متر است و مرکز شهر ایروان را به پارک هافتناک و خیابان مانیومنت متصل می کنند . همچنین ساختمان موزه کافسجیان در زیر همین پله ها قرار دارد .
در اطراف آن نیز فروشگاهها و کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارد که معمولا پاتوق اصلی گردشگران است .

بازدید از میدان جمهوری ایروان

شهر ایروان خیابان ها و میادین زیبای بسیاری دارد که یکی از مشهورترین آن ها میدان جمهوری نام دارد . این میدان در اصل نمادی برای یاد بود استقلال این کشور بوده و در زمان استقلال ارمنستان از شوروی سابق ساخته شده است . این میدان امروزه مکانی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی مختلف بوده و بسیاری از کنسرت های موسیقی در این مکان برگزار می گردد .
در حوالی آن کافه ها و رستوران های مختلفی وجود دارد ، که پاتوق اصلی گردشگران بوده و همگی دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند .
این میدان در تور ارمنستان زمینی  دارای فواره های آب بسیار زیباست ، که هر شب با تاریک شدن هوا روشن شده و همراه با نورپردازی و موسیقی ، رقص زیبای آب را به نمایش می گذارد . باید افزود اغلب نهاد دولتی و جاذبه های دیدنی شهر نظیر نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ  ، وزارت دارایی ، خانه دولت ، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان ، هتل ماریوت ، وزارت امور خارجه و ... در حوالی میدان جمهوری قرار دارند ،  و اینجا را به یکی از پاتوق های اصلی گردشگران تبدیل نموده اند .
بازدید از موزه تاریخ ارمنستان   The History Museum Of Armenia
این موزه زیبا که بازدید از آن برای عامه مردم جالب و سرگرم کننده است ، در اطراف میدان جمهوری واقع شده و یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر ایروان محسوب می گردد . موزه تاریخ ارمنستان دارای دپارتمان های مختلفی بوده که باستان شناسی ، قوم شناسی و مردم شناسی از جمله بخش های دیدنی و جذاب آن محسوب می شود . این موزه در سال ۱۹۲۰ میلادی تاسیس شد و هم اکنون بیش از یک قرن قدمت دارد . و در آن بیش از چهارصد هزار اثر تاریخی ارزشنند نگهداری می شود . از این رو برای بازدید از همه جزئیات آن به ساعت ها زمان نیاز خواهید داشت .
بیشتر بخوانید

پارک عشاق  Lover’s Park

گشت و گذار در این پارک زیبا به خصوص در یک عصر بهاری به یک تجربه خوشایند و بیاد ماندنی تبدیل خواهد شد . بهتر است بدانید پارک عشاق از قدیمی ترین و مشهورترین فضاهای سبز این شهر است که در دوره های مختلف بارها و بارها اسامی متفاوتی داشته است . و همیشه مکانی ایده ال برای قرار عاشقانه جوانان این شهر بوده است و به همین دلیل نام  پارک عشاق را بر روی آن گذارده اند .
جالب است بدانید این مکان در قرن هجدم میلادی کوزم پارک و بعد از جنگ جهانی دوم پوشکین نامیده می شد . در سال ۱۹۷۰ میلادی نام آن به بارکاموتیون به معنای دوستی تبدیل شد . و در نهایت پس از استقلال کشور ارمنستان و اعلام جمهوریت این کشور ،  نام آن پارک عشاق شد .
 سالانه بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی ارمنستان ، همچنین کنسرت ها و فعالیت های فرهنگی مختلف در همین پارک انجام می پذیرد .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26142
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید