امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سفارش طراحی وب سایت


1401/07/27
کد خبر : 27185
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 11 نفر
 بنابراین در این مطلب در رابطه با سفارش طراحی وب سایت، صحبت می‌شود و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در زیر به‌برخی از این موارد پرداخته شده‌است:

نکته اول در رابطه با سفارش طراحی وب سایت

در ابتدا می‌بایست بررسی کنید که خواسته‌ شما از ایجاد وب سایت چیست. سپس تمام اطلاعاتی که در رابطه با خواسته شما مورد نیاز است را در نظر بگیرید. با دانستن نیاز و خواسته ابتدایی خود، می‌توانید وب سایت خود را در راستای اهدافتان پیش ببرید و وب سایت شما کارآمد و مفید خواهد بود.

 هر شرکتی روند کاری مختلفی دارد و طراحی وب سایت می‌بایست با متد سازمان هم راستا باشد. شرکت‌های مختلف با وب سایت‌ها و امکانات متفاوتی وجود دارند. دانستن هدف، علاوه‌بر اینکه بر کارایی وب سایت تاثیر گذار است، قیمت نهایی طراحی سایت را متغیر خواهد کرد. به‌عنوان مثال و برای آشنایی بیشتر با انواع خواسته‌ها می‌توانید به موارد زیر توجه نمایید:

طراحی وب سایت

سفارش طراحی وب سایت (وب سایت‌های شرکتی):

این نوع از طراحی وب سایت دارای بیشترین متقاضی‌ها است. این سایت‌ها خدمات، محصولات، یک مجموعه یا یک شرکت را به مشتری معرفی می‌کنند. در این وب سایت‌ها، بخش‌هایی را به اخبار مجموعه، مقالات، اطلاعات در رابطه با مجموعه، مدیریت و غیره اختصاص می‌دهند. انواع وب‌سایت‌های شرکتی را می‌توان در دسته‌بندی‌های زیر قرار داد:

  • وب سایت‌های صنعتی
  • وب سایت‌های سازمانی
  • وب سایت‌های پزشکی و غیره

هر آنچه که  باید قبل‌ از سفارش طراحی وب سایت بدانید (وب سایت‌های فروشگاهی)

این نوع از وب سایت‌ها برای فروش یک محصول خاص یا ارائه خدمات طراحی می‌شوند. وب سایت‌های فروشگاهی می‌بایست درگاهی برای پرداخت آنلاین داشته باشند و به‌معرفی محصول و خدمات آن بپردازند.

تفاوتی که این وب سایت‌ها با وب سایت‌های شرکتی دارند، در این است که امکانات پیچیده‌تری در وب سایت‌های فروشگاهی وجود دارد. وب سایت‌های فروشگاهی علاوه‌‌بر اینکه امکانات وب سایت‌های شرکتی را دارند، مقایسه محصولات، فیلتر گزاری، سبد خرید، درگاه پرداخت هزینه، حسابداری و غیره را نیز دارند. چون طراحی وب سایت فروشگاهی زمان بیشتری می برد نیاز به هزینه بیشتری نیز دارید.

سفارش طراحی وب سایت (وب ‌سایت‌های تخصصی)

این نوع از وب سایت‌ها طیف گسترده‌ای دارند. وب سایت‌های تخصصی برای کسب و کارهای خاص، با اهداف خاصی طراحی می‌شوند. در طراحی وب سایت‌های تخصصی باید هدف اصلی وب سایت در نظر گرفته شود و آیتم‌ها و نیازهای آن برطرف شود. برخی از وب سایت‌های تخصصی در زیر لیست شده‌اند:

  • طراحی وب سایت‌هایی برای تالارهای گفتگو
  • طراحی وب سایت‌های دانلود فایل طراحی
  • طراحی وب سایت‌های درج آگهی
  • طراحی وب سایت‌های کاریابی
  • طراحی وب سایت‌های آموزش آنلاین
  • طراحی وب سایت‌های آژانس هواپیمایی
  • طراحی وب سایت‌های املاک و غیره

بنابراین در مرحله اول پیشنهاد می‌شود تا کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید و از این ‌موضوع مطمئن باشید که چه وب سایتی برای شما مورد نیاز است. در این راستا می‌توانید با مشاورین طراحی وب سایت نیز مشورت نمایید. رعایت نکته اول سبب می‌شود تا از صرف هزینه‌های بیهوده و اتلاف وقت جلوگیری شود.

نکته دوم در رابطه با سفارش طراحی وب سایت

پس ‌از اینکه هدف خود را مشخص کردید، می‌بایست در رابطه با مشتریانی که هدف شما را دنبال می‌کنند اطلاعات کسب نمایید. شما باید بدانید که دنبال کنندگان وب سایت شما، نوجوانان و جوانان هستند یا افراد سالمند، دانشجویان هستند یا دانش‌آموزان، کارمندان هستند یا افراد خانه‌دار، مدیران و صاحب‌کاران هستند یا عموم جامعه، زنان هستند یا مردان، کودکان هستند یا مادران و پدران. با دانستن  این نکته می‌توانید عناصر، فاکتورها و امکانات وب سایت خود را باتوجه به نیازهای مشتریان خود دسته‌بندی کنید؛ و طراحی سایت را متناسب با سلیقه جامعه هدف خود، انجام دهید. این کار سبب تاثیرگذاری بیشتر وب سایت شما می‌شود.

نکته سوم در رابطه با سفارش طراحی وب سایت

میزان بودجه خود را در نظر بگیرید و به شرکت طراحی سایت اطلاع دهید تا به نتیجه بهتری برسید. اگر بودجه شما کم است، بهتر است به سراغ وب سایت‌های CMS که دارای قالب‌های آماده هستند، مانند جوملا، ورد پرس و غیره بروید و طراحی وب سایت اختصاصی و حرفه‌ای را کنار بگذارید. این قالب‌های آماده مشکلات زیادی را نیز به همراه خواهند داشت. بهتر است اگر قصد گسترش مجموعه و وب سایت خود را دارید به سراغ وب‌سایت‌های آماده نروید.

 از این نکته قافل نشوید که هزینه‌ای که برای طراحی وب‌سایت خود می‌گذارید درواقع نوعی سرمایه‌گذاری برای کار شما به حساب می‌آید. طراحی وب‌سایتی حرفه‌ای و کارآمد به پیدا کردن مشتریان بیشتر و ورود به صفحه اول گوگل به شما کمک بیشتری خواهد کرد. هرچه وب‌ سایت خود را اصولی‌تر طراحی کنید، نتیجه بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

بنابراین در ابتدا باید بررسی کنید که در وب سایت خود، به چه امکاناتی نیاز دارید و سپس با مشاوران شرکت‌های طراحی وب سایت مشورت کنید. انواع سیستم‌های طراحی وب سایت وجود دارند که باتوجه به بودجه و امکاناتی که از سایت می‌خواهید متغیر است.

ابزارها و سیستم‌های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارند. هر ابزار و سیستمی مزایا و معایب خود را دارد. به‌‌طور کلی، می‌توان سه روش اصلی برای طراحی وب‌سایت در نظر گرفت.

  • سایت‌های آماده CMS. مانند Joomla، WordPress، Drupal و غیره
  • سیستم‌های تخصصی PHP
  • سیستم‌های تخصصی NET

از بین گزینه های بالا طراحی وب سایت وردپرس نسبت به سایر گزینه ها محبوبیت بیشتری دارد

طراحی وب سایت

نکته چهارم در رابطه با سفارش طراحی وب سایت

بهترین و مناسب‌ترین شرکت طراحی وب‌سایت را انتخاب نمایید. پس‌از اینکه امکاناتی که می‌خواهید برای وب‌سایت خود داشته باشید و مشتریان وب‌سایت خود را مشخص کردید حال می‌بایست به‌دنبال انتخاب بهترین شرکت طراحی وب‌سایت بروید. برای تشخیص شرکت طراحی وب‌سایت خوب، می‌توانید به فاکتورهای زیر دقت نمایید تا یک شرکت حرفه‌ای را انتخاب کنید.

  • نمونه کارهایی که شرکت طراحی وب سایت موردنظر انجام داده‌است را بررسی نمایید.
  • با تعدادی از مشتریان شرکت موردنظر صحبت کرده و نظر آن‌ها را در رابطه با رضایتمندی آن‌ها بپرسید.
  • با مسئولین شرکت طراحی وب‌سایت به‌صورت حضوری ملاقات نمایید.
  • مطالب و مقالاتی که در سایت شرکت طراحی وب‌سایت موردنظر نوشته شده‌است را بررسی و مطالعه کنید.

پیدا کردن یک شرکت طراحی وب سایت خوب و معتبر دشوار است. در زیر به‌بررسی این‌موضوع می‌پردازیم که چگونه بهترین شرکت طراحی وب‌سایت را پیدا کنیم.

چگونه بهترین شرکت طراحی وب سایت را انتخاب کنیم؟

همانطور که می‌دانید خدمات طراحی وب سایت در کسب‌ و کار مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار است. در راستای همین امر مراکز و مؤسسات بسیاری به طراحی وب‌سایت می‌پردازند. اما نکته بسیار مهمی که شما باید در انتخاب بهترین شرکت طراحی وب سایت در نظر بگیرید، کیفیت کار آن شرکت است. کیفیت طراحی وب سایت شامل نمای کلی ‌سایت و زیبایی آن، پایگاه داده و برنامه‌نویسی آن، کاربری راحت و مناسب سایت، سرعت بارگذاری بالای سایت، امنیتی که وب سایت دربرابر حملات هکرها دارد، سئو و اینکه در صفحه اول گوگل باشد و همچنین پشتیبانی مناسب از وب سایت شما.

 

طراحی وب سایت

نتییجه گیری در رابطه با سفارش طراحی وب سایت

همانطور که بیان شد طراحی وب‌ سایت یکی از مهمترین و اولین قدم‌ها، برای شناخته شدن در فضای مجازی به‌شمار می‌رود. برداشتن این‌قدم به‌درستی، ازجمله نکات مهمی است که سبب می‌شود کار شما راحت‌تر شود. در ابتدا می‌بایست خواسته و هدف خود را از طراحی وب‌سایت بدانید. بهترین وب‌سایت، دارای ویژگی‌های زیر است:

  • دارای تصاویر، تصاویر متحرک، رنگ‌بندی، فونت و لینک‌دهی مناسبی باشد.
  • نکات گرافیکی در آن رعایت شده باشد.
  • دارای منوی مناسبی باشد.
  • با مرورگرهای مختلف در کشورهای مختلف، قابلیت باز شدن داشته باشد.
  • زمان بارگذاری سریعی داشته باشد.
  • نکات سئو در آن رعایت شده باشند.

پیش‌ از اینکه شرکتی را برای طراحی وب‌ سایت خود در نظر بگیرید، در ابتدا باید به‌بررسی واقعی بودن شرکت طراحی وب سایت دقت نموده و نمونه کارهای آن شرکت را بررسی کنید. شرکتی را که برای طراحی وب‌ سایت خود انتخاب می‌کنید، باید امنیت وب سایت شما را برقرار کرده و به‌طور پیوسته از آن پشتیبانی کند.

برای پیشرفت در فضای مجازی شما باید به‌طور پیوسته مطالب وب‌سایت خود را به‌روزرسانی کرده و در شبکه‌های اجتماعی عضو شوید. اگر وب‌سایت شما برای فروش محصولات است، آسان‌سازی فرآیند خرید، ازجمله نکاتی است که به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27185
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید