امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

سرور اچ پی رکمونت


1401/07/27
کد خبر : 27821
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

سرور رکمونت چیست؟

Rack Server یا همان سرورهای رکمونت، کامپیوترهایی هستند که برای استفاده به عنوان سرور اختصاص داده شده اند و برای نصب در یک Framework بنام Rack طراحی شده است. رک ها شامل چندین اسلات که به آنها Bays گفته می شود و هر کدام برای نگهداری ایمن یک Hardware Unit در محل خود توسط پیچ ها می باشد.


سرور اچ پی رکمونت

مزایای استفاده از سرور رکمونت چیست؟

از مزایای داشتن سرور Rack Mount میتوان به قدرتمند بودن این سری از سرورهای HP اشاره کرد و همچنین بکار گیری برای اجرای برنامه های پیشرفته را نام برد. امکان نصب آسان در یک فضای رک، در مقایسه با گروه خانواده سرورهای Tower، صرفه جویی در فضا بیشتر در اختیارتان می گذارد.

آیا ابعاد سرور در زمان خرید سرور اهمیت دارد؟

یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در زمان خرید سرور، ابعاد سرور می باشد. به علت محدودیت فضای دیتاسنترها و همچنین هزینه های مربوط به نگهداری تجهیزات، بیشتر درخواست های خرید سازمان ها به مدل های Rack  Mount hpe  مربوط می باشد و علاقه خریداران به مدل های Tower hpe مانند قبل نیست. سرور های رکمونت اچ پی فضای ۱U تا ۴U در رک اشغال کرده و این مدل برای صرفه جویی در فضای رک مناسب می باشند.


سرور اچ پی رکمونت


سرور های رکمونت دارای رایزر کارت های PCI بوده و با هدف اضافه کردن کارت های شبکه یا کارت های فیبر نوری یا اسمارت آرایه ها استفاده می شوند.
این نوع پیکربندی بهترین شیوه برای کمتر اشغال کردن فضای کف استفاده بوده و امکان کابل کشی و همچنین مدیریت مرکزی سرورها را فراهم می نمایند. به علاوه جایگذاری سرور در رک، به شما اجازه می دهد به اندازه نیاز خود سرور اضافه کنید.
سرورهای رکمونت بیشتر برای کار به عنوان مجموعه ای منسجم طراحی شده اند و این موضوع باعث می گردد تا سرورهای رکمونت در بیشتر موارد از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار باشند.  سرورهای رکمونت برای مراکز داده ایده آل هستند.

سرورهای رکمونت اچ پی

سرور های سری DL :  انعطاف پذیر ترین، قابل اعتمادترین و دارای بهینه ترین عملکرد در بین سرورهای ProLiant  می باشند.


سرور اچ پی رکمونت


اصطلاح DL مخفف کلمه  Density Line بوده و به رده سرورهای رکمونت اچ پی اطلاق می گردد. خط تولید سرورهایHPE ProLiant DL  در کمپانی اچ پی برای هر سازمانی که به دنبال سرورهای رکمونت قدرتمند و قابل ارتقاء می گردد متناسب می باشد. این سری از سرورها در سه گروه 100 ، 300 و 500 تولید می گردند و هر یک از گروه ها دارای سرورهایی می باشند که علاوه بر قابلیت نصب در رک  قابلیت های منحصر به فرد دیگری نیز دارند .
شرکت hp  یک سرور با سایز متوسط روانه بازار کرده است که معروف به سرور DL می باشد. این سرورها قابلیت انعطاف و مدیریت بسیار بالایی دارند. این سرور به دلیل نوع طراحی آن برای محیط هایی که تعداد زیادی سرور دارند بسیار عالی و کارآمد می باشد.

موارد استفاده سرورهای HPE ProLiant DL:

جهت استفاده در رک طراحی شده و به همین دلیل برای محیط هایی که دارایی رک می باشد مثل دیتا سنتر ها و حتی شرکت ها باعث شده از پر فروش ترین مدل های قرار بگیرند.


 سرور اچ پی رکمونت


نام دیگر سرور های سری DL ، سرورهای خوابیده و یا مخصوص رک می باشد. این سرورها به دلیل ماژولار بودن و قابل انعطاف بودن مناسب برای انواع کسب و کارها از متوسط تا بزرگ می باشد.

سرور خوابیده اچ پی (DL Rackmount):

اجزا سرورهای DL  بر روی یک مادربورد قرار می گیرد و سرویس دهی در ظرفیت و حجم های مختلف بر حسب نیاز جهت پردازش و ذخیره سازی بر روی آنها مونتاژ می گردد. در این مدل سرورها امکان قرار دادن یک تا چند CPU و اضافه کردم RAM بر روی دستگاه محیا می باشد.


 سرور اچ پی رکمونت


این سرورها بصورت تک یونیت و یا بصورت دو یونتی به بازار عرضه میگردد. که عموما برای سرویس دهی به دیتا سنتر ها مدل تک یونیت آن بیشتر فروش دارد. جهت خرید سرور های HP سری DL مخصوص رک با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما شما در انتخاب سرور مورد نیاز راهنمایی نمایند.

سرور DL اچ پی مناسب چه کسب و کارهایی است؟


•    سرور را برای Data Center خود می‌خواهند.
•    می‌خواهند تراکنش‌های سیستمی سریع‌تری داشته باشند.
•    اتاق سرور و رک دارند.
•    نیاز به مجازی سازی قوی‌تر دارند.
•    زیرساخت‌های مایکروسافت sql server می‌خواهند.
•    از استوریج جداگانه استفاده می‌کنند.

 

مدل‌های سرورهای رکمونت اچ پی (Featured rack servers, rack mount servers)


 سرور اچ پی رکمونت

HPE Proliant DL380G10

سرور اچ پی HPE DL380 با برخورداری از سخت افزارها و نرم افزارهای به روز و امن، توانسته عنوان پرفروش‌ترین سرور دنیا را حفظ کند و پلتفرم پردازشیِ مطمئن و ارتقاپذیر را به همراه کارایی و سرعت و چابکی در اختیار مشتریان مختلف قرار می‌دهد.  HPE DL380 سروری ایده‌آل برای انواع حجم‌های کاری شماست و می‌توانید استانداردهای دیتاسنتری را با آن پیاده‌سازی کنید.


 سرور اچ پی رکمونت

HPE Proliant DL580G10

سرور امن اچ پی پرولینت DL580Gen10 به همراه 4 عدد پردازشگر با استانداردهای سازمانی ارائه‌کننده بهره‌وری بالا و قابلیت توسعه را برای برنامه‌های کاربردی حیاتی کسب و کار می‌باشد.


 سرور اچ پی رکمونت

HPE Proliant DL360G10

سرور اچ پی HP DL360G10 برای محاسبات انبوه با دو پردازنده و یک یونیت بصورت استاندارد با افزایش قابلیت بی‌نظیر برای محیط‌های چند کاره، اکثر سازمان ها برای دیتا سنتر خود به دنبال یک سرور ایمن و کارآمد هستند که بتوانند با اطمینان کامل جهت مجازی سازی، پایگاه داده و انجام محاسبات با کارایی بالا به کار ببرند. سرور HP DL360 G10  از سرورهای نسل جدید HPE می باشد که امنیت، انعطاف پذیری و سرعت بالا را بدون کم و کاست ارائه می دهد.


سرور اچ پی رکمونت

سرورهای اچ پی پرولینت سری دی ال نسل ۱۰

کمپانی HP با ایجاد تفاوت های کلیدی پس از سرورهای Generation 9 خود تفاوت های بسزایی در نسل ۱۰ سرورهای رکمونت ایجاد نموده است که این امکان را برای کاربران ایجاد مینماید، تا با توجه به افزایش سازگاری و انعطاف پذیری مناسب ترین انتخاب را برای سازمان خود در اختیار داشته باشند. از آن جمله میتوان به سازگاری با تمام سیستم های IT موجود تا سیستم های Cloud base اشاره داشت.


 سرور اچ پی رکمونت


انواع سرور hp سری dl که از امن ترین سرورها با استاندارد جهانی می باشند، بهینه شده برای فضای رَک هستند. با ارائه agile infrastructure قابلیت استفاده در دیتا سنترهای SOFTWARE DEFINED را فراهم ساخته اند.
سرورهای نسل ۱۰ HP ProLiant از امنیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و استفاده از حافظه‌های پایدار یا NVDIMM  در آن نمایان است. دسترسی پذیری، کارایی، سرعت و امنیت منحصر بفرد در حافظه های این نسل مشهود است. همچنین سرعت و پهنای باند بیشتری نسبت به حافظه‌های نسل قبلی فراهم می‌کنند.
از ویژگی‌های پردازنده های سرورهای DL Gen10، میتوان به بهینه سازی عملکرد، بهبود امنیت، سرعت بخشیدن در حجم‌های کاری حساس و کارایی بالاتر، مصرف برق کمتر و کاهش زمان تاخیر در انتقال بلوک‌های ذخیره‌سازی بزرگ اشاره کرد. کنترلرهای جدید با امنیت، ظرفیت فوق العاده و کارایی بالا در این نسل اضافه شد.
با تنوع بالایی که کمپانی اچ پی در سرور های خود ایجاد کرده است به مشتریان خود این امکان را داده که انتخابی مناسب با توجه به بودجه تعیین شده نسبت به سازمان خود را داشته باشند. در این خصوص مهندسین فنی شرکت نِتسا آماده مشاوره فنی در خصوص فروش، نصب و راه اندازی سرورهای HP بر اساس سازمان، تعداد کاربران و سیستم های عامل قابل نصب و غیره، سعی در رفع نیاز مشتریان گرامی را دارند.

سرور رکمونت اچ‌پی (Rack Mount Server)

سرورهای  رکمونت (Rack Mount Server) یک ماشین همه منظوره است که می‌تواند برای پشتیبانی از طیف وسیعی از نیازها پیکربندی شود. آنها معمولاً در محیط های مرکز داده یافت می‌شوند.  برخلاف سرورهای سنتی که شباهت زیادی به کامپیوتر دارند، سرور rack  گسترده‌تر است. بنابراین بسته به نوع طرح می‌توان آن را با استفاده از پیچ‌های نصب شده یا ریل در رک محکم کرد. اگر فقط به تعداد کمی سرور نیاز دارید، از نظر اقتصادی به دلیل هزینه‌های پایین‌تر، بهترین انتخاب هستند
سرور رکمونت اچ‌پی (rack mount) می‌تواند یک دارایی استراتژیک باشد که برای ایجاد زیرساخت‌های محاسباتی قابل اعتماد و همه کاره در مرکز داده استفاده می‌شود - به شرطی که بهترین سیستم‌ها را برای برنامه‌ها و محیط استفاده خود انتخاب کنید. سرورهای رکمونت  به طور کلی مقرون به صرفه بوده و تنظیم و نگهداری آنها آسان است.


 سرور اچ پی رکمونت

سرورهای رکمونت اچ‌پی (Rack Mount Server) چگونه کار می کنند؟

همانطور که از نام آن پیداست، سرورهای رکمونت  سرورهایی هستند که درون یک rack نصب می‌شوند. قفسه دارای عرض یکنواخت است و سرورها با استفاده از پیچ به قفسه سوار می‌شوند. هر رک می‌تواند چندین سرور را در خود جای دهد و سرورها معمولاً روی هم قرار می‌گیرند و مانند همه سرورها، سرورهای rack نیز داده ها و خدمات خاصی را به مشتریان ارائه می‌دهند. آنها معمولاً در مراکز داده‌ای پر از ده‌ها یا حتی صدها رک سرور و کابینت‌های رک سرور یافت می‌شوند.

انتخاب سرور رکمونت (Rack Mount Server) مناسب کسب و کار شما

سرورهای  رکمونت (Rack Mount Server) یک ماشین همه منظوره است که می‌تواند برای پشتیبانی از طیف وسیعی از نیازها پیکربندی شود. آنها معمولاً در محیط های مرکز داده یافت می‌شوند.  برخلاف سرورهای سنتی که شباهت زیادی به کامپیوتر دارند، سرور rack  گسترده تر است. بنابراین بسته به نوع طرح می‌توان آن را با استفاده از پیچ‌های نصب شده یا ریل در رک محکم کرد. اگر فقط به تعداد کمی سرور نیاز دارید، از نظر اقتصادی به دلیل هزینه‌های پایین‌تر، بهترین انتخاب هستند.

منبع  سایت تجارت سرور پارسه


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27821
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید