امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

سرور اچ پی در رایانش ابری


1401/07/27
کد خبر : 27628
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 14 نفر

سرور HP همان چیزی است که به نظر می رسد.
همانطور که در مقاله آشنایی با سرور های hp  با بیشتر سرور های اچ پی آشنا شدیم.
در این مقاله بیشتر در خصوص رایانش ابری صحبت میکنیم
روش های سنتی و جدید فروش سرورهای hp مانند هر محصول دیگری وجود دارد. مکالمات تلفنی مرسوم به گفتگو و دانش قبلی بین طرفین محدود می شود و توانایی خریدار در انتخاب بستگی به توانایی فروشنده در ارائه کالا و خدمات دارد. مقایسه و تبادل اطلاعات قبل از خرید می تواند باعث صرفه جویی در هزینه در روز جاری شود. سایت آی تی اوپن با ارائه راهکارهای جدید در زمینه فروش آنلاین سرورهای اچ پی توانسته است بهترین گزینه های خرید را در اختیار مشتریان قرار دهد.

Hp

 سابقه طولانی در ساخت و توسعه کالاهایی مانند سرورهای hp دارد که استفاده و کارکرد آنها ساده است، مانند چاپگرهای hp. HP، بزرگ‌ترین شرکت فناوری جهان، گسترده‌ترین زیرساخت‌های رایانش ابری و شبکه‌های فناوری اطلاعات را دارد. سرورهای اچ پی توسط طیف وسیعی از سازمان ها اعم از بزرگ و کوچک استفاده می شود. یکی از جنبه های اساسی اداره یک کسب و کار، استفاده از به روزترین فناوری است. بدون ابزارهای مختلفی که فناوری در اختیار ما قرار داده است، مدیران نمی توانند به اندازه کافی شرکت خود را مدیریت کنند. مدیریت کسب و کار اکنون غیرممکن است.

محصولات ارائه شده از HP در بازار رایانش ابری

بازار رایانش ابری



HP به عنوان یک پیشگام در حوزه رایانش ابری، همیشه محصولات و خدمات پیشرفته ای را ارائه کرده است. سرور HPE SimpliVity 2600 و HPE ConvergedSystem 750 دو نمونه از این هستند.


بازار رایانش ابری

بررسی پنج محصول رایانش ابری HP

زیرساخت‌های مبتنی بر نرم‌افزار (SDI) و ترکیب‌های ابری ویژگی‌های مشترک در هر پنج نوع محصول رایانش ابری HP هستند. موارد زیر ارزیابی می شود:

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سرورها در فناوری اطلاعات، سرورهای HP ProLiant سال هاست که در خط مقدم این صنعت قرار داشته اند. تعدادی سرور HPE ProLiant در فضای ابری مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله موارد زیر:

 • HPE ProLiant EC200a
• HPE ProLiant BL: HPE ProLiant BL460c / BL660c Gen9 Server Blade

1. سرورهای ProLiant EasyConnect هیبریدی مدیریت شده از HPE هستند. نیازهای فناوری اطلاعات شما در فضای ابری ممکن است به راحتی با این سرورهای هیبریدی کوچک که خود طراحی شده اند برآورده شود، که می توان از آنها برای مدیریت از راه دور محصولات و خدمات HP به صورت سالانه یا دوماهانه استفاده کرد. توسعه می یابد. مهندسان و متخصصان این خدمات را ارائه می دهند.
2. سرورهای Synergy از HPE
برای ساخت این سرورها از HPE Synergy 480/620/660/680 Compute Module استفاده می شود.


بازار رایانش ابری


3. سرورهای HPE Cloudline
برای ارائه دهندگان خدماتی که قادر به ساخت و راه اندازی مراکز داده عظیم هستند مناسب است. ویژگی بارز چنین مرکز داده ای انعطاف پذیری در پردازش لازم برای ارائه خدمات مناسب به مشتری است.
چندین مدل HPE Cloudline CL2100 / 2200/3150 Gen10 و همچنین مدل های HPE Cloudline CL2100 / 3100 G3 و CL2200 G3 1211R وجود دارد.
4. سرورهای HPE با هایپرهمگرایی. Hyperconverged
پیاده سازی خدمات ابری ممکن است در عرض چند دقیقه با استفاده از سیستم های HyperConverged و یکپارچه ابری (سرورهای HPE OneView و ProLiant) انجام شود.
Hyper Converged 380 توسط HPE
ConvergedSystem 700 توسط HPE 2.0
ConvergedSystem 750 توسط HPE
Microsoft Azure Stack Gen9/10 HPE ProLiant برای
پنج HPE 380 Gen9/10 SimpleVity.
Simplicity 2600 از 1HPE

بازار رایانش ابری


انتقال برنامه از ابر به ابر با HPE ProLiant برای راه حل ابری ترکیبی Microsoft Azure Stack ساده شده است.
5. نرم افزار و خدمات رایانش ابری
HPE OneView و OneSphere نمونه هایی از سیستم های رایانش ابری هستند.
سرورها، شبکه‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی را می‌توان به لطف نرم‌افزار HPE OneView از یک رابط کنترل کرد. برای جزئیات بیشتر، به صفحه با عنوان "معرفی نرم افزار مدیریت HPE OneView" مراجعه کنید.
به عنوان یک سرویس مدیریت شده، HPE OneSphere یک راه حل ابری ترکیبی برای مدیریت محیط های ترکیبی و چند ابری است. بارهای کاری AWS ممکن است به سرعت و بدون مستندسازی اجرا شوند (شرکت استراتژی داده). یک داشبورد تجزیه و تحلیل از HPE OneSphere می تواند به شما کمک کند با افزایش نیازهای پردازشی، منابع ابری و زیرساختی خود را پیگیری کنید (موسسه بیوتکنولوژی). با استفاده از ابرهای عمومی و خصوصی، اتصال بین ابرهای عمومی و محیط‌های داخلی را فراهم می‌کند و مدیریت معماری‌های ابری ترکیبی متنوع را آسان‌تر می‌کند (Dreamworld Animation).

نرم افزار HPE OneSphere را به صورت ویدئویی به زبان فارسی معرفی می کند
سرورهای HP ENERGY STAR می توانند به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه کمک کنند.
محصولات دارای گواهینامه ENERGY STAR نسبت به مدل های رقیب انرژی کمتری مصرف می کنند و گازهای گلخانه ای کمتری منتشر می کنند. ما می‌توانیم با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از طریق بهره‌وری انرژی بیشتر، انرژی بیشتری صرفه‌جویی کنیم و خطر تغییرات آب و هوایی را به حداقل برسانیم.

اولین گام در کاهش مصرف انرژی مرکز داده، بهینه سازی سرورها است که اکثریت گرما را ایجاد می کنند و از این رو به سیستم های خنک کننده گران قیمت نیاز دارند. مصرف برق و هزینه ها در سرورهای HP به دلیل منبع تغذیه ساخته شده و بهینه شده آنها کمتر است.

دستگاه‌های دارای گواهینامه HP ENERGY STAR به شما امکان می‌دهند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید، بدون اینکه عملکرد یا ویژگی‌ها را به خطر بیندازید. در تست سرور، سرورهای ENERGY STAR که سیستم عامل‌های امروزی را اجرا می‌کنند، همیشه برق کمتری مصرف می‌کنند و عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر دارند، و سرورهای HP ENERGY STAR نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
HP متعهد به تولید محصولاتی است که به مصرف کنندگان در صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود شرایط محیطی در سراسر جهان تحت این اعتبارنامه کمک می کند.
سرورهای HP ENERGY STAR از آنجایی که گرمای کمتری تولید می کنند و به تجهیزات خنک کننده کمتری نیاز دارند، مزایای زیر را ارائه می دهند:
• با کاهش مصرف برق خود به نصف، در قبوض آب و برق صرفه جویی کنید.
کاهش مصرف برق با تغییر خودکار به حالت خواب دستگاه های الکترونیکی پس از یک بازه زمانی عدم فعالیت به دست می آید.

مدیریت مستقل HPE Agentless Management چیست؟

پس از 25 سال استفاده از عامل های مبتنی بر سیستم عامل برای کنترل سیستم ها، سرورهای نسل 8 و 9 مدیریت Agentless را معرفی کردند که در آن از نرم افزار سیستم عامل برای مدیریت خود سیستم استفاده می شد.
راه حل HPE Agentless Administration برای مدیریت و نظارت سرور، نیاز به نصب Agent را بر روی سرور حذف می کند. با فضای ابری و ابری، انجام این کار در هر پشته تقریباً دشوار است.
هیچ پورت شبکه باز نشان می دهد که دیگر مشکل امنیتی وجود ندارد، به خصوص برای پلتفرم هایی که مستقیماً با اینترنت تعامل دارند.

سرورهای اچ پی قادر به اجرای برنامه های مختلف هستند. نرم افزار مدیریت (SNMP و Redfish) از HPE در سیستم عامل یا سیستم عامل HPE iLO کار می کند و برای عملکرد صحیح نیازی به سیستم عامل میزبان ندارد (Host OS). سیستم عامل iLO به جای سیستم عامل میزبان در مدیریت بدون عامل یا مستقل استفاده می شود. با استفاده از این ترتیب، CPU و منابع حافظه سیستم عامل میزبان در اختیار برنامه های کاربردی سرور قرار می گیرد.
HPE iLO و HPE Agentless Management ممکن است هشدارهای SNMP را مستقیماً به سیستم مدیریت اطلاعات مرکز داده سرور، مانند HPE OneView و HPE System Insight Manager (SIM) ارائه دهند، حتی اگر هیچ سیستم میزبانی نصب یا در حال کار نباشد.

سرورهای HP نسل دهم HP با قابلیت های جدید این نرم افزار سازگاری ندارند.

گزینه های افزودنی

۱. سرورها و گزینه های Gen10 پشتیبانی و در دسترس هستند.
۲.SMA اجازه می دهد تا اطلاعات SNMP از iLO به برنامه هایی که آن را از طریق سیستم عامل مصرف می کنند، منتقل شود. از نظر رابط ارتباطی مانند AMS.
۳.iLO ممکن است برای نظارت بر آرایه هوشمند و دیسک های متصل به آن به طور مستقیم استفاده شود.
۴. نمایش منطقی و فیزیکی اطلاعات دیسک برای درایوهای متصل به آرایه هوشمند.
۵.نظارت بر سرویس مدیریت بدون عامل درایوهای NVMe مرتبط با کیت های فعال سازی.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27628
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید