امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سرمایه‌گذاری در ترکیه + مزایا و معایب


1401/07/27
کد خبر : 26866
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

اما شرکت گردشگری ژیوار با بیش از 15 سال سابقه درخشان در برگزاری تورهای اروپایی به شما پیشنهاد می‌کند، قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری حداقل یک الی چند بار به ترکیه سفر داشته باشید تا با شرایط این کشور، فرهنگ، و.. آشنا شوید.
در این راستا ژیوار پکیج تور استانبول  را به شما پیشنهاد می‌کند. همچنین اگر قصد سفر به شهری دیگری از ترکیه را دارید، می‌توانید از صفحه تور ترکیه مناسب ترین پکیج را انتخاب نماید.

مشخص کردن هدف قبل از سرمایه‌گذاری در ترکیه

شما باید قبل از اینکه در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنید ، هدف اصلی خود را مشخص کنید . باید ببینید که هدف شما فقط افزایش درآمد و رسیدن به یک ثروت است یا اینکه می‌خواهید اقامت کشور ترکیه را به دست آورید و یا اینکه به فکر جهانی کردن شرکت خود در کشورهایی اروپایی هستید. حتماً درباره هدف خود کمی فکر کنید ، چون اگر بدون آگاهی از شرایط تصمیم بگیرید ، ممکن است ضرر بزرگی متحمل شوید و دیگر راه برگشت نداشته باشید.

چرا کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

کشور ترکیه چون کشوری است که اروپا و سایر قاره‌ها را به یکدیگر وصل می‌کند ، می‌تواند گزینه خوبی برای افراد سرمایه‌گذار باشد که به فکر افزایش درآمد یا پیشرفت خود هستند. همچنین چون این کشور بازدیدکننده زیادی دارد و مملو از گردشگر و توریست است  ، سرمایه‌گذاری شما رشد خیلی خوبی برایتان به همراه خواهد داشت. همچنین در این کشور سرمایه‌گذاران متعددی دیگر نیز وجود دارند که می‌تواند در رسیدن به هدفتان ، به شما کمک فروانی کنند. همچنین شما می‌توانید بدون اینکه در کشور حضور داشته باشید در ترکیه سرمایه‌گذاری کنید و به هدفتان برسید.

انواع سرمایه‌گذاری در ترکیه

•    سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک: شما می‌توانید از طریق خرید ملک و فعالیت در بخش املاک در کشور ترکیه سرمایه‌گذاری کنید . می‌توانید به خریدوفروش ملک در ترکیه بپردازید و یا اینکه ملکی که خریده‌اید را اجاره دهید.
•    سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق سپرده بانکی : شما در این روش باید از قبل مقداری پول در حساب بانکی خود در ترکیه داشته باشید و بعد از مدتی برای سرمایه شما سود در نظر گرفته خواهد شد.
•    سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام : شما می‌توانید از شرکت‌های بزرگی که در ترکیه مشغول به کار هستند سهام بخرید و اگر هوشمندانه سهام خود را انتخاب کنید احتمال ضرر کردن شما کمتر است.
•    سرمایه‌گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی : در این روش شما باید یک شرکت و یا یک شغل در کشور ترکیه ایجاد کنید و حداقل 50 نفر از شهروندان ترکیه را استخدام کنید. همچنین شما باید از طریق وزارت کار کشور ترکیه تائید و مراحل قانونی را برای کارآفرینی طی کنید که شرایط دشواری هم دارد.

مزایای سرمایه‌گذاری در ترکیه

•    چون رشد اقتصادی این کشور به‌شدت بالا می‌باشد و توانسته در سال‌های اخیر جز 20 کشور برتر جان باشد ، پس میزان وجه بازگشتی برای سرمایه‌گذاری شما هم می‌تواند بالا باشد.
•    با سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه می‌توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید و پاسپورت خود را بگیرید و به یکی از شهروندان ترکیه تبدیل شوید.
•    آب‌وهوای ترکیه خیلی مطبوع و لذت‌بخش است که می‌تواند برای شما خیلی آرامش‌بخش تلقی شود.
•    فرهنگ بی‌نظیر کشور ترکیه و جاذبه‌های توریستی آن باعث شده است که این کشور به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شود.

معایب سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه

•    سرمایه‌گذاری در ترکیه هزینه بالا و گزافی دارد و ممکن است برای کسانی غیرمعقول و غیرمنطقی باشد.
ا    به دلیل رشد تصاعدی قیمت املاک در ترکیه امکان ریزش قیمت املاک در بعدها وجود دارد که می‌تواند سرمایه‌گذار را با ضرر خیلی زیادی مواجه کند.
•    شما برای خرید املاک و سرمایه‌گذاری در ترکیه باید ارز کشور خود را به لیر ترکیه تبدیل کنید همین موضوع ممکن است باعث ضرر سرمایه‌گذار شود. چون ارزش پول کشور شما در زمان تبدیل ارز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.
•    مالیات این کشور بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است و چون این کشور منابع طبیعی ندارد که منبع درآمدش باشد ، پس بیشتر از طریق مالیات باید هزینه دولت تأمین شود.

آیا در حال حاضر سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه منطقی است؟

اینکه شما چه راهی را برای زندگی خود انتخاب می‌کنید کاملاً بستگی به طرز فکر و نحوه عملکرد هوشمندانه شما دارد. اما حتماً باید قبل از سرمایه‌گذاری خود تمام جوانب را در نظر بگیرید و اگر حساب‌نشده بخواهید عمل کنید ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید. بالاخره هر کشوری قانون‌های خاص خود را برای افراد خارجی یا غریبه‌ها دارد و ممکن است هرکسی نتواند با قوانین و فرهنگ یک جامعه از یک کشور دیگر سازگار شود . به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً قبل از اینکه بخواهید یک تصمیم قطعی بگرید با تور استانبول یا تور ترکیه به این کشور بروید و از نزدیک با فرهنگ و قوانین این کشور آشنا شوید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26866
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید