امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

سرمایه گذاری، خرید ملک و مهاجرت به ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 27217
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

مقدمه

امروزه مهاجرت به یکی از دغدغه های مهم زندگی افراد تبدیل شده است. برخی برای پیشرفت در مسائل کاری، درسی و حتی زندگی مهاجرت را بهترین گزینه میدانند. اما این کار با توجه به حساسیت بالایی که دارد نیازمند دقت، تحقیق و دریافت راهنمایی های کارآمد و از افراد با تجربه و اموزش دیده در رابطه با این مسائل است. ترکیه یکی از کشورهای مناسب و راحت برای انواع مهاجرت به ویژه مهاجرت از طریق ثبت شرکت است. در مطالب زیر توضیحاتی درابطه با ثبت شرکت، باز کردن حساب بانکی و خرید و اجاره خانه برای افرادی که قصد مهاجرت دارند داده شده است.   

خرید آپارتمان ارزان در استانبول ترکیه

استانبول یا قسطنطنیه مهم ترین و توریستی ترین شهر در ترکیه می باشد و از نظر جغرافیایی دارای شرایط بسیار ویژه ای است. به طوریکه می توان در شمال آن دریای سیاه و در جنوب دریای مرمر را مشاهده نمود که به کمک تنگه بسفر به هم متصل شده اند. این شهر در حالت کلی از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده و از نظر نوع امکانات تفریحی ، رفاهی و شرایط زندگی هر کدام از این مناطق امکانات و ویژگی های خود را دارا می باشد. با توجه به فاصله کم ایران و ترکیه و همچنین روابط مطلوب سیاسی این کشور با یکدیگر، افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف به دنبال سرمایه گذاری با خرید خانه و ملک در استانبول هستند. با انتخاب این شیوه سرمایه گذاری، مزایای زیادی به دست خواهد آمد که از مهم ترین آنها می توان به فراهم شدن امکان دریافت اقامت وشهروندی ترکیه اشاره نمود که البته شرایط و قوانین متعددی برای آن وجود دارد.


مهاجرت به ترکیه


خرید ملک در استانبول به دلیل شرایط اقتصادی رو به رشد این شهر و همچنین موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه و قرار گرفتن در دو قاره آسیا و اروپا از جمله راه های مناسب برای سرمایه گذاری می باشد.همچنین این شهراز نظرآثار تاریخی و گردشگری اهمیت زیادی داشته وسالیانه میزبان جمع کثیری از گردشگران از سراسر دنیا است .این عوامل وهمچنین  مرکزیت استانبول برای  بعضی مشاغل، موجب گردیده این شهر مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد . در این راستا گروه حقوقی مهاجرتی آیلا در این مقاله  سعی نموده است، تا موارد مربوط به خرید ملک در بهترین مناطق لوکس و ارزان قیمت وهمچنین  مراحل و شرایط سرمایه گذاری با خرید ملک در استانبول را به طور کامل تشریح نماید.
در این مقاله موارد زیر را مطالعه کنید
خرید خانه ارزان قیمت در استانبول
ارزان ترین مناطق برای خرید ملک در استانبول
قیمت خانه در استانبول
شرایط خرید خانه در استانبول
مراحل خرید خانه در استانبول
بهترین مناطق برای خرید ملک در استانبول
دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک در استانبول
مشاوران املاک ایرانی در استانبول


مهاجرت به ترکیه

افتتاح حساب ارزی در ترکیه

از آنجایی که قوانین و مقررات مربوط به افتتاح حساب در ترکیه در سال 2020 تغییر پیدا کرده است، در اینجا ما به 4 روش عمده افتتاح حساب ارزی در ترکیه اشاره می¬کنیم تا چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را داشتید از نحوه افتتاح حساب در آن مطلع باشید.
•    افتتاح کردن حساب همراه با داشتن اقامت ترکیه: اگر قصد اقامت در ترکیه را دارید،امکان افتتاح حساب در بانک های زراعت و آیش بانک برای شما فراهم است. در این مورد مدارکی که لازمه افتتاح حساب است عبارت‌اند از: برگه نفوس (مربوط به اداره ثبت احوال ترکیه)، قبض برق و آب و یا گاز که به نام خودتان باشد،سیم‌کارت تلفن همراه ترکیه،کیملیک ترکیه. بعد از افتتاح حساب کارت‌هایی که برای شما صادرشده‌اند بعد از حدود 1 هفته برای شما به نشانی پستی‌تان ارسال گردد.
•    افتتاح کردن حساب بدون داشتن اقامت ترکیه: اگر اقامت ترکیه را ندارید و قصد افتتاح حساب ارزی در این کشور را دارید، تنها می‌توانید با داشتن پاسپورت این کار را انجام دهید. در این روش افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه صورت می‌گیرد، به این شکل که بعد از مراجعه کردن به اداره مالیات  یا همان (ورگی دایرسی) همراه با یک نشانی پستی معتبر کد مالیاتی خود را دریافت می‌کنید.بعد از اینکه افتتاح حساب کردید برای شما یک کارت بانکی بین‌المللی صادر و به شما تحویل داده می شود. افتتاح حساب در بانک زراعت ترکیه 1 روزه انجام می-شود.حساب شما می تواند دلاری، یورویی یا لیری باشد. اگر قصد باز کردن چند حساب را داشته باشید هر کدام از حساب‌ها مستقل بوده و شماره حساب مجزا برای هر کدام از حساب‌هایتان ارسال می گردد.یک نکته مهم دیگر که باید حتماً در نظر داشته باشید این است که حتماً در زمان افتتاح حساب (به دلیل حساس بودن فرایند کار) از مترجم استفاده کنید یا اگر به تنهایی این کار را می‌کنید باید به زبان ترکی تسلط کافی داشته باشید.
•    افتتاح حساب ارزی به وسیله سپرده‌گذاری در بانک های ترکیه: تمامی بانک های کشور ترکیه از سپرده‌گذاران استقبال کرده و شرایط را جهت افتتاح حساب برای آن ها تسهیل می‌کنند. در این بانک‌ها حداقل مبلغ سپرده‌گذاری 30 هزار لیر است (در سال 2020). شما می‌توانید تنها به مدت 1 ماه این سپرده‌گذاری را انجام دهید و در این مورد هم به سپرده شما سود تعلق می¬گیرد.مثلاً اگر شما قصد خرید ملک در ترکیه را داشته باشید بهتر است پیش از این کار یک حساب ارزی در کشور ترکیه افتتاح کنید و بعد از آن سرمایه‌تان را جهت خرید خانه و یا سپرده‌گذاری همراه با سود به حساب های بانکی ترکیه انتقال دهید.


مهاجرت به ترکیه

همه چیز درباره ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه به دلیل اقتصاد رو به رشد آن، دستمزد کم نیروی کار و همچنین شرایط سیاسی مناسب منطقه در سالهای اخیر با استقبال زیادی از سوی ایرانیان مواجه شده است .در دهه های اخیر گردشگری بسیار قدرتمند ، صنعت رو به رشد ، علاقمندی به جذب سرمایه های خارجی و داشتن پتانسیل جوان برای همکاری های دوجانبه و موقعیت نزدیکی به اروپا، ترکیه را به محلی امن برای ادامه زندگی و آغازفعالیت های اقتصادی تبدیل کرده است .
در این راستا ما در گروه حقوقی ،مهاجرتی آیلا سعی نموده ایم  در این مقاله به بررسی نحوه ثبت شرکت، قوانین، مدارک، هزینه ها ، مزایا و معایب آن در شهرهای مختلف ترکیه بپردازیم . همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از نکات وریزکایهای قوانین ثبت شرکت درترکیه و بررسی آن با توجه به شرایط خود تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

هدف از ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه از مهم ترین کشورهای همسایه ایران می باشد که از نظر سیاسی و اقتصادی رابطه خوبی با کشور ما داشته و صنعت آن نیز در سطح بین المللی خوبی قرار دارد. به همین دلیل افراد زیادی هستند که به دلایل مختلف به سمت زندگی و سرمایه گذاری در شهرهای مختلف آن گرایش پیدا می کنند.
و با توجه به اینکه گام نخست  درآغاز فعالیتهای اقتصادی درترکیه، ثبت شرکت می باشد .بهتر است در ابتدا به بررسی  اهداف ثبت شرکت در ترکیه از دیدگاه  افراد و گروه های فعال اقتصادی و تجاری بپردازیم  که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:
•    توسعه کسب و کار و راه یافتن به بازارهای بین المللی با شرایط آسان تر
•    بهرمندی از مزایا ومعافیتهای مالیاتی مناطق آزاد تجاری ترکیه
•    رهایی از محدودیت های اقتصادی موجود برای ایرانیان به دلیل تحریم ها
•    کسب اقامت موقت و دائم ترکیه
•    دریافت مجوز کار در تمام زمینه ها در ترکیه


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27217
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید