امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

سایبان چتری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 26257
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

سایبان چتری را به دلیل شباهت بیش از حد مکانیزم عملکرد آن به چتر نامگذاری کرده اند، این سایبان دارای یک پایه آلومینیوم که وظیفه ی تحمل وزن را بر عهده دارد و میله های متصل به آن و یک لایه ی پوششی برای جلوگیری از تابش شدید نور خورشید و ایجاد سایه است. سایه بان چتری در دو نوع ثابت و متحرک تولید میشود. این نوع سایه بان ها زیبا و کاربردی و بسیار پر طرفدار هستند.
در ابتدا به مهم ترین خصوصیت سایه بان اشاره کردیم و گفتیم سایه بان از جمله تجهیزاتی است که از تابش شدید خورشید جلوگیری کرده و نشستن در هوای آزاد را قابل تحمل میکند. نقاط تحت پوشش سایبان چتری خنک تر از سایر نقاط است و فضای سایه بان هوایی مطبوع و دلچسب دارد.

سایه بان چتری معمولا در چه مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرد؟

به دلیل طراحی جالب و کاربردی این محصول هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد اما اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید بهتر است بدانید در چه مکان هایی میتوانید از آن استفاده کنید:
•    در پارک ها و فضای سبز میتوان به عنوان سایه بان آلاچیق از آن استفاده کرد.
•    میتوان از آن به عنوان سایه بان ثابت نیروهای حراست شرکت ها، موسسات و یا دانشگاه استفاده کرد.
•    بیشترین کاربرد برای کافی شاپ ها و رستوران های روباز
•    استفاده به عنوان سایه بان کاربردی برای کارکنان حراست و راهنمای هتل ها و رستوران ها.
•    امکان قرار دادن آن به عنوان سایه بان در مجالس و گردهمایی ها.
•    کاربرد به عنوان سایه بان متحرک وسایل نقلیه

 سایبان چتری

ویژگی های میز و صندلی حصیری

علاوه بر تنوع در طرح و رنگ میز و صندلی های حصیری در متریال نیز دارای تنوع هستند. به طور کلی در دو نوع طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند. نوع طبیعی آن از الیاف گیاه خیزران ساخته شده و نوع مصنوعی آن نیز از پلی پروپپلین یا پلی اتیلن ساخته می شود. معمولا الیاف به صورت دستی توسط تولید کنندگان داخل کشورمان ایران ساخته می شوند.
شرکت های تولید کننده ای که آسایش و راحتی و سلیقه مشتریان را در نظر می گیرند در طراحی و ساخت میز و صندلی حصیری معمولا تنوع رنگ و طرح را به گونه ای رعایت می کنند که محصول تولیدی قابلیت چرک تابی، دوام، زیبایی را داشته باشد و همچنین با فرهنگ ایرانی نیز کاملا متناسب باشد.
البته شرکت ما علاوه بر تولید در تنوع طرح و رنگ بالا توانایی تولید رنگ مورد درخواست شما، حتی برای یک عدد صندلی را نیز دارد. زیرا اولویت شرکت حفظ سرمایه اصلی خود یعنی مشتریان عزیز می باشد.
میز و صندلی حصیری به دلیل زیبایی و تنوع طرح و رنگ و همچنین راحتی نشستن برا استفاده در کافی شاپ و رستوران بسیار مناسب هستند. زیرا مشتریان ممکن است ساعت طولانی بر روی آن بنشینند و ساعات خوشی را برای خود رقم بزنند، بنابراین این نوع میز و صندلی بهترین گزینه است.
بهتر است هر چند روز یکبار توسط یک برس نرم آن ها کاملا تمیز کنید. برس را به مقدار بسیار اندک مرطوب کنید و سپس تمام قسمت های صندلی را با آن تمیز کنید. بعد از تمیز کردن با استفاده از یک پارچه نرم آن را کاملا خشک کنید. سعی کنید از برسی که پشم و پرز ایجاد می کند استفاده نکنید.
برای شستشوی صندلی می توانید از مواد پاک کننده ملایم مانند الکل که آسیبی به بافت آن وارد نمی کند استفاده کنید. پنبه ای را به الکل آغشته کنید و به آرامی روی لک ها بکشید. دیگر مواد پاک کننده ای که می توانید استفاده کنید روغن و آبلیمو می باشد. روغن مخصوص میز و صندلی حصیری را تهیه کنید و به آرامی توسط پنبه روی صندلی بکشید تا مانند یک واکس موجب درخشان شدن و تمیز شدن آن شود.

نحوه نگهداری میز و صندلی حصیری

نگهداری و مراقبت از میز و صندلی حصیری دارای اهمیت زیادی است تا دوام و کیفیت و زیبایی محصول برای مدت طولانی حفظ شود. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این محصول در محیط های روباز و بدون سقف استفاده کنید در زمان هایی که از آن ها استفاده نمی کنید از یک کاور مخصوص برای پوشاندن آن ها استفاده کنید تا در معرض آلودگی و رطوبت و آفتاب قرار نگیرند.
البته باید در نظر داشته باشید که به طور کلی بهتر است در محیط هایی استفاده شوند که در معرض نور مستقیم آفتاب و بارش برف و باران قرار نداشته باشند. در صورتی که در محیط روباز استفاده می شوند بهترین گزینه استفاده از سایبان یا چترهای پایه کنار می باشد.

سایبان چتری

انواع آلاچیق

آلاچیق ها از لحاظ ابعاد و شکل هندسی متنوع هستند و باید با توجه به مکانی که قرار است در آن جا نصب شوند یکی از انواع مستطیل، مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی، فانتزی و … را انتخاب کنید.
میتوان گفت همه ی افراد عاشق طبیعت گردی و استراحت در هوای آزاد هستند. اما این امکان که هر لحظه بتوان از هوای آزاد طبیعت استفاده کرد برای همه وجود ندارد اما میتوان با نصب یک آلاچیقِ متناسب با حیاط منزل یا باغچه محیطی سرشار از آرامش را فراهم کرد و ساعتی از روز را به استراحت در آنجا پرداخت.
امروزه صاحبان رستوران ها و یا کافه ها برای استفاده های اقتصادی و ایجاد محیطی آرام در هوای آزاد از انواع آلاچیقِ استفاده میکنند.
حال که به خوبی در مورد آلاچیقِ گفتیم بهتر است انواع آلاچیق را نیز بررسی کنیم. آشنایی با انواع آلاچیقِ قبل از خرید این محصول به شما کمک میکند که متناسب با نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

سایبان چتری

آلاچیقِ فلزی:

ممکن است با شنیدن نام آلاچیق به یاد آلاچیق های چوبی بیفتید اما امروزه این محصول را با متریال دیگری نیز مثل ورقه های سبک گالوانیزه میسازند. از مزیت های آلاچیق های فلزی این است که انعطاف پذیر و سبک هستند، در هر پوشش آب و هوایی قابل استفاده هستند، از نظر ظاهری متنوع و زیبا بوده و در هر طرحی قابل اجرا هستند همچنین قیمت آن ها نیز بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. اگر چه آلاچیق های چوبی از جذابیت خاصی برخوردار هستند اما آلاچیق های فلزی نیز گزینه ی مناسبی برای خرید هستند.

آلاچیقِ چوبی:

این نوع آلاچیق ها بسیار زیبا هستند و معمولا بین صاحبان باغ ها و باغچه ها بسیار پر طرفدار هستند. سقف این آلاچیق ها را از جنس چوب ترموود و چوب روس میسازند زیرا این چوب ها نسبت به قطرات باران نفوذ ناپذیر هستند. با نشستن و استراحت زیر این آلاچیق ها متوجه خواهید شد که بسیار گرم و دلنشین است. سازندگان آلاچیق های چوبی، چوب ها را به مواد مخصوصی آغشته میکنند تا از گزند حشرات جونده چوب در امان بمانند.

آلاچیقِ مدرن:

این محصول حاصل تلفیق طرح قدیم و طراحی به روز و ترکیب مصالح با یکدیگر است. این نوع آلاچیقِ ها به دلیل ترکیب مصالح چوبی و فلزی بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. طراحی این آلاچیق ها بسیار خلاقانه است زیرا دست طراحان این محصول برای طراحی ظاهری آن ها باز است.

آلاچیقِ پارچه ای:

از زیباترین طراحی ها برای این محصول استفاده از پارچه های حریر و یا سایر پارچه ها به جای دیوار و برای تزیین آلاچیقِ است. این نوع آلاچیق ها در باغ هایی که مراسم های عروسی در آن برگزار میشود لحظاتی به یادماندنی خلق میکنند.





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26257
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید