امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

سالنامه چیست؟ تفاوت سالنامه و سررسید چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27582
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 22 نفر

همه ما اکثرا در محل کار و یا خانه کتاب و دفتریادداشت های روزانه داریم، صفحات این کتاب دارای تاریخ و بخش بندی مرتب می باشد تا افرادی که از این کتاب ها استفاده می کنند به راحتی با تاریخ دقیق فعالیت های روزانه خودشان را یادداشت کنند. بعضی از سالنامه ها دارای فهرستهای مناسبتی نیز می باشد مانند تقویمی که شما بتوانید در آن یادداشت های روزانه خود را ثبت کنید. سالنامه ها توسط مراکز مختلفی چاپ می شوند. از بهترین مراکز چاپ سالنامه و انواع محصولات دیگر می توان به شرکت پاپ چاپ اشاره کرد شما می توانید به راحتی چاپ سالنامه و همچنین ست اداری و فاکتور...را سفارش دهید.


 چاپ سالنامه

تفاوت سالنامه و سررسید چیست؟

در اصل سالنامه و سررسید فقط در لغت با هم متفاوت هستند و اگر بخواهیم دقیق باشیم تفاوتی با هم ندارند هردو یک کار را انجام می دهند و برای ثبت وقایع می باشد. یکی از تفاوت های سالنامه و سررسید جلد آن است، در ساخت جلد سالنامه از چرم استفاده شده جلوه زیباتری به سالنامه شما می دهد. در صفحات اول و آخر سالنامه تقویم یکسال چاپ شده است علاوه براینکه در صفحات داخلی آن از تاریخ روزانه استفاده شده است. بعضی از افراد برای مجموعه و کسب و کار خود سالنامه مخصوص سفارش می دهند. در ادامه به مزایای سفارش سالنامه اشاره خواهیم کرد.

سالنامه به چه معناست؟

تا به حال به کلمه سالنامه دقت کرده اید؟ سالنامه ازترکیب دو کلمه"سال" و "نامه" به وجود آمده است. و به معنی نامه های می باشد که فرد طی یک سال به صورت روزانه می نویسد. منظور همان یادداشت های روزانه که شامل قرارها، اتفاق های مهم...که در طی سال جاری یادداشت می کنند. این دفترها نیز کاملا خصوصی می باشد چونکه افراد ممکن است با جزئیات اتفاق ها را ثبت کنند.
چه اطلاعاتی در سالنامه سفارشی چاپ می شود؟
سالنامه های آماده ای که از بیرون خریداری می کنید فقط دارای تاریخ هستند اما شما با سفارش مخصوص مجموعه خود علاوه بر چاپ لوگوی اختصاصی خود می توانید به عنوان تبلیغات نیز از آن استفاده کنید. می توانید به عنوان هدایا و یادبود سالنامه را به همکارانتان بدهید. که باعث شناخته شدن بیشتر کسب و کار شما می شود.

انواع سالنامه بر اساس تاریخ

تاریخ درج شده در سالنامه ها می تواند متفاوت باشد که این موردنیز بستگی به سلیقه سفارش دهنده دارد برای مثال سررسیدهای روز شمار هر روز هفته را در یک صفحه ارائه می دهند اما بعضی از سررسید ها روزهای پنشنبه و جمعه را در یک صفحه نشان می دهد که بیتشر ما با آن رو به رو شده ایم به این خاطر است که روزهای پنشنبه و جمعه تعطیل می باشد و شاید فرد نکات زیادی برای یادداشت نداشته باشد.


 چاپ سالنامه

اطلاعات سالنامه

در ادامه 8 مورد از اطلاعاتی که می توانید در سالنامه سفارشی خود داشته باشید را معرفی کرده ایم. برای داشتن سالنامه یونیک و مختص خود سعی کنید حتما اطلاعات زیر را درسالنامه خود ثبت کنید.
•    لوگوی اختصاصی
•    آدرس و محل کار شما
•    شماره تلفن مجموعه
•    شعارمخصوص مجموعه
•    رنگ و طراحی دلخواه(متناسب با مجموعه)
•    اضافه کردن قسمت های دلخواه به سالنامه
•    رویدادهای مهم جهان
•    درج تاریخ افتتاح مجموعه شخصی خود به عنوان تولد مجموعه

سررسید به چه معناست؟

می رسیم به آشنایی با سررسید، سررسید ها هم می توانند دست نویس باشند و هم می توانند به صورت چاپی باشند. در سررسید هاهم مانند سالنامه صفحاتی موجود است که این صفحات دارای تاریخ سال جاری، تاریخ رویدادها و اتفاق های مهم می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این رویدادهای که در سالنامه و سررسید چاپ می شوند متفاوت می باشد. یعنی در سالنامه ها اتفاقاتی همچون بازرگانی و حقوقی نوشته می شود اما در سررسید ها تاریخ های اقتصادی و اجتماعی ثبت می شود.
انواع جنس و پارچه های به کار رفته در سررسید:
1.    استفاده از سلفون: در سررسید ها می توان از سلفون نیز استفاده کرد که به دلخواه مشتری می تواند مات و یا براق باشد.
2.    استفاده از چرم: سررسید ها با جنس چرم بسیار پر طرفدار هستند، چرم به کار رفته در ساخت سررسیدها معمولا مصنوعی است.
3.    استفاده از ترمو: نوعی چرم مصنوعی می باشد که درملحه حک تغییر رنگ خواهند داد.
4.    استفاده از ارگانایزر: کیفیت بسیار بالای دارد و به همین خاطر قیمت بالاتری نیز دارد.


چاپ سالنامه 

سایز سررسید وسالنامه

افراد می خواهند که سررسید موردنظر را در سایز دلخواه داشته باشند، هنگامی که شما سررسید مختص خود را سفارش می دهید علاوه بر اطلاعاتی که می خواهید روی آن چاپ شود سایز آن را نیز می توانید مشخص کنید، و سررسید را با سایز دلخواه دریافت کنید. سایز عمومی و در واقع استاندارد سررسید ها 17*24 می باشد که اکثرا در همین سایز ثبت سفارش انجام می شود. اما سایز های دیگری مانند 15*24 و 24*34 نیز موجود است.
سررسید و سالنامه در زبان انگلیسی
در زبان انگلیسی به جای سرسید و یا سالنامه از کلمه Diary استفاده می کنند. Diary نیز مانند سالنامه و سررسید هر ساله با تاریخ و رویدادها چاپ شده و به بازار عرضه می گردد.

معرفی مرکز ثبت سفارش سررسید و سالنامه

قطعا همه ما به دنبال یک مرکز معتبر هستیم که با خیال راحت ثبت سفارش کنیم و هزینه را بدون استرس پرداخت کنیم، حتما قبل از اینکه ثبت سفارش انجام دهید سعی کنید که تحقیق کنید و بهترین ها را انتخاب کنید گاهی به دلیل اینکه کمتر هزینه کنیم حاضریم که کار را به یک مجموعه نابلد بسپاریم و در آخر نتیجه کار را اصلا نتوانیم استفاده کنیم، پس حتی اگر بیشتر هزینه کنیم به نفع تر است زیرا چاپ سررسید یک نوع تبلیغات است و هرچه کیفیت آن بهتر باشد مشتری های بیشتری برای مجموعه شما جذب خواهد کرد. پس اگر یک مرکز قابل اطمینان می خواهید ما مجموعه پاپ چاپ را به شما معرفی میکنیم که علاوه بر ثبت سفارش سررسید می توانید چاپ تقویم را نیز سفارش دهید. سایت پاپ چاپ نمونه کارهای خود را در سایت گذاشته و شما می توانید کیفیت کار را مشاهده کنید و با خیال راحت ثبت سفارش کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27582
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید