امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

زیباترین ایده های محوطه سازی و ساخت استخر در شمال


1401/07/27
کد خبر : 28246
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 13 نفر

تصوری که در ذهن عموم مردم وجود دارد این است که وقتی در مورد محوطه سازی ویلا صحبت می‌کنیم منظور ما کاشتن گل و گیاه در قسمت‌های مختلف محوطه است اما این تنها بخشی از موضوع بوده و شما می‌توانید ‌ایده‌های بسیار جذابی را برای محوطه‌ سازی ویلا اجرا کنید. برای مثال ساخت استخر در شمال یکی از زیباترین و بهترین ‌ایده‌ها برای محوطه ‌سازی به حساب می‌آید. قطعاً تمام کسانی که ویلایی در شمال کشور دارند دوست دارند یک استخر کوچک در داخل محوطه داشته باشند.
در این صورت هر زمان که بخواهند می‌توانند در استخر خصوصی خود شنا کرده و البته وجود استخر داخل محوطه ویلا نمای زیباتری به ساختمان و فضای سبز آن خواهد بخشید. بنابراین برای محوطه‌سازی ویلا باید نکاتی را رعایت کنید تا در نهایت نمای بیرونی ساختمان، بسیار زیبا و جذاب به نظر برسد. از طرف دیگر اگر به فکر ساخت استخر در شمال هستید باید محوطه سازی را به گونه‌ای انجام دهید که فضای کافی برای احداث استخر وجود داشته باشد.

راهنمای ساخت استخر در شمال

همانگونه که گفتیم تقریباً تمام افرادی که ویلایی در شمال کشور دارند دوست دارند یک استخر داخل محوطه داشته باشند. حتی اگر اندازه محوه کوچک بوده و در نتیجه اندازه استخر نیز کوچک شود، باز هم وجود یک محیط آبی در داخل محوطه واقعاً زیبایی چشمگیری را به همراه خواهد داشت. به خصوص اینکه محلی برای شنا کردن بزرگسالان و آب تنی کودکان خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید در راستای محوطه‌ سازی ویلا ساخت استخر در شمال را نیز انجام دهید لازم است چند نکته را در نظر بگیرید:

محل قرار‌گیری استخر را تعیین کنید

در اولین قدم شما باید مشخص کنید که استخر دقیقاً در کدام یک از قسمت‌های محوطه قرار گیرد. برای این منظور لازم است یک طراحی از پیش تعیین شده برای محوطه ‌سازی ویلا در اختیار داشته باشید. گروه‌های مهندسی همانند تیم اول خونه در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. مشاورین و مهندسین ما ابتدا محوطه ویلای شما را مورد بررسی قرار داده و سپس براساس مساحت محوطه و ایده‌هایی که برای طراحی آن استفاده می‌شود، مشخص خواهند کرد که امکان استخر با چه مساحتی در کدام یک از قسمت‌های محوطه وجود خواهد داشت. در این زمینه اجازه دهید مهندسین طراح تصمیم نهایی را اتخاذ کنند چون باید فاکتور‌های زیادی را در نظر گرفت و یکی از این فاکتور‌ها دور بودن استخر از مسیر ورودی ویلا است چرا که ممکن است افراد در حین رفت و آمد به خصوص با ماشین داخل استخر بیافتند. از طرف دیگر استخر باید در جایی قرار گیرد که بچه‌ها در زمان بازی کردن ناخواسته داخل آب نیافتند. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای تعیین محل قرارگیری استخر براساس نظر مهندسین طراح عمل کنید.

طراحی استخر چگونه انجام گیرد؟

اما در مرحله دوم بعد از مشخص کردن موقعیت جغرافیایی استخر، باید به فکر شکل و ساختار کلی استخر باشید. در مورد انواع استخر در ویلا در داخل اینترنت تحقیق کنید تا طراحی‌های مختلف در اختیار شما قرار گیرد و در این صورت ‌ایده‌های بسیار زیادی به ذهن شما خواهد آمد که می‌توانید به مهندسین طراح ارائه کنید تا در صورت امکان در فضای تعیین شده چنین ‌ایده‌ای طراحی و اجرا گردد. از طرف دیگر برای طراحی محوطه اطراف استخر نیز باید به سبک انتخابی برای محوطه‌ سازی ویلا توجه داشته باشید. برای مثال اگر عمده قسمت‌های محوطه از سنگفرش‌های قدیمی و بسیار جذاب پوشیده شده است، اطراف استخر را به جای کاشی و سرامیک، با سنگفرش پوشش دهید تا هارمونی زیادی بین قسمت‌های محوطه وجود داشته باشد.

از متریال عالی برای ساخت استخر در شمال استفاده کنید

با توجه به اینکه استخر محلی برای ذخیره آب است، اگر از متریال بسیار عالی و درجه یک برای ساختمان استفاده نکنید نشتی آب از دیوار‌های استخر اتفاق افتاده و در کوتاه مدت متوجه می‌شوید که این آب به پی ساختمان نفوذ کرده است. بنابراین در آینده خرابی‌های چشمگیری را برای شما به همراه می‌آورد. در ساخت استخر به هیچ عنوان نباید کم کاری کنید. از بهترین مواد و بهترین سیستم‌های لوله‌کشی برای ساخت استخر استفاده نمایید چرا که هر گونه عیب و نقص در این زمینه می‌تواند سلامت بنای ساختمان شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد متأسفانه بعضی از مهندسین به این موضوع توجه نکرده و برای اینکه هزینه کار کمتر شود و از این طریق بتوانند رضایت مشتری را به دنبال داشته باشند، به سراغ متریال بی‌کیفیت می‌روند. تیم مشاوره اول خونه در این زمینه به شما تعهد می‌دهد که از بهترین مواد و مصالح ساختمانی برای ساخت استخر استفاده خواهد کرد .حتی حق انتخاب را برای خود شما گذاشته‌ایم. به این معنا که می‌توانید خود شما شخصا برای خرید مصالح ساختمانی اقدام کرده و در نتیجه کارگران و مهندسین ما از همین مصالح خریداری شده برای ساخت استخر استفاده خواهند کرد.

به ایمنی استخر توجه کنید

اما یکی از مهمترین موضوعاتی که در زمینه محوطه‌ سازی ویلا از طریق ساخت استخر باید به آن توجه داشته باشید بحث ایمنی‌سازی فضای اطراف استخر است. بار‌ها این اتفاق رخ داده است که افراد در ویلا به صورت ناخواسته به داخل استخر افتاده‌اند. چنین مشکلات بیشتر در شب رخ می‌دهد چون همه جا تاریک بوده و علی‌رغم اینکه نورپردازی اطراف استخر انجام شده است باز هم میدان دید کافی برای تعیین مرز بین محوطه ویلا و استخر وجود ندارد. اگر می‌خواهید از این اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید حتماً باید حصاری در اطراف استخر قرار دهید. این موضوع به افزایش ایمنی استخر و جلوگیری از افتادن کودکان داخل آب و بروز خطرات جبران‌ناپذیر کمک می‌کند.

نورپردازی استخر فراموش نشود

همانگونه که گفته شده بحث نورپردازی استخر برای جلوگیری از افتادن در داخل آب در شب هنگام اهمیت بسیار زیادی دارد. اما با توجه به اینکه استخر بخشی از محوطه به حساب می‌آید و زیبایی آن تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی محوطه ‌سازی ویلا دارد، بنابراین در نورپردازی نباید سرسری عمل کنید. مهندسین طراح براساس ‌ایده‌هایی که جهت نورپردازی کلی محوطه در نظر گرفته‌اند، نورپردازی استخر را نیز برای شما انجام خواهند داد. اما در نهایت این نکته را در نظر داشته باشید که نوع ترکیب رنگ انتخابی برای نورپردازی استخر باید به گونه‌ای باشد که افراد در شب بتوانند موقعیت استخر را به خوبی تشخیص داده و در نتیجه ایمنی استخر بالا برود. برای مثال استفاده از رنگ‌های آبی و صورتی بهترین انتخاب خواهد بود.

سخن پایانی

بحث ساخت ویلا در شمال کشور و همچنین محوطه‌ سازی ویلا دو موضوع بسیار مهم در زمینه طراحی و ساخت انواع ویلا به حساب می‌آید. به خصوص اینکه محوطه سازی ویلا با استخر در کنار استفاده از از انواع درختان و گل و گیاه، بسیار ‌ایده‌آل و جذاب خواهد شد. قرار دادن آلاچیق‌ها، نیمکت‌ها در داخل محوطه، در نظر گرفتن فضایی برای پارک خودرو‌ها، اختصاص دادن بخشی از محوطه به ساخت استخر و حتی در نظر گرفتن بخشی از فضای محوطه به عنوان محلی برای بازی کودکان، همگی در حیطه محوطه‌ سازی ویلا به حساب می‌آیند. مهندسین تیم اول خونه با سپری کردن دوره‌های آموزشی کاملاً تخصصی در زمینه طراحی محوطه ویلا به شما کمک می‌کنند زیباترین ‌ایده‌ها را برای ویلای خود به ارمغان بیاورید. حتی اگر به فکر ساخت استخر در شمال هستید می‌توانید انواع طراحی‌های استخر را که توسط مهندسین و کارشناسان اول خونه اجرا شده است از نزدیک مشاهده کنید و در صورت تمایل صفر تا صد ساخت استخر در شمال را به کارشناسان متخصص ما بسپارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28246
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید